quote:kee, maar krijg nog steeds dat transparante niet aan de fix, mja boeie
Op woensdag 15 januari 2003 14:27 schreef Slarioux het volgende:
Ik ga eens eventjes prutsen met die cirkel, vind ik wel interessant.
Opgedeeld in mooie bruikbare elementen..
Full Color

256 Color

Het balkje onderin bestaat uit 3 delen.
10 px - 100px - 10px.
Het 100px stuk kan een deel uit geknipt worden ten breedte van procent denk ik.
[Dit bericht is gewijzigd door Roonaan op 15-01-2003 14:37]
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 14:31 schreef Chandler het volgende:[..]
kee, maar krijg nog steeds dat transparante niet aan de fix, mja boeie
php:Ik weet ook niet zeker of het werkt met een plaatje dat niet door de server is gegenereerd hoor<?
$im = imagecreate (350, 350);
$white = imagecolorallocate ($im, 255, 255, 255);
imagecolortransparent($im,$wit);
?>
quote:Dat werkt niet, werkt alleen voor images die door php worden gegenereert.
Op woensdag 15 januari 2003 14:36 schreef Slarioux het volgende:[..]
Ik weet ook niet zeker of het werkt met een plaatje dat niet door de server is gegenereerd hoor.
quote:kijk eerst maar even op w3schools.com/xhtml voordat je begint met toolschrijven
Op woensdag 15 januari 2003 14:23 schreef Chandler het volgende:[..]
daar ga ik binnenkort ff een tooltje voor schrijven want al mijn shit staat nog in het 'oude' formaat
quote:Klopt maar die 1e layout van Roonaan was niet transparant...
Op woensdag 15 januari 2003 14:36 schreef Slarioux het volgende:[..]
php:Ik weet ook niet zeker of het werkt met een plaatje dat niet door de server is gegenereerd hoor<?
$im = imagecreate (350, 350);$white = imagecolorallocate ($im, 255, 255, 255);imagecolortransparent($im,$wit);
?>.
verder ziet die andere layout van Roonaan er
uit alleen heb ik daarvoor dus geen flauw idee hoe ik dat gaat fixen of heeft Roonaan daar zin in?
quote:* Roonaan weet niet wat er eigenlijk gefixed moet worden want heeft het verhaal niet helemaal gevolgd...
Op woensdag 15 januari 2003 14:40 schreef Chandler het volgende:[..]
Klopt maar die 1e layout van Roonaan was niet transparant...
verder ziet die andere layout van Roonaan er
uit alleen heb ik daarvoor dus geen flauw idee hoe ik dat gaat fixen of heeft Roonaan daar zin in?
Begin met de linker 10. Knip stukje eindig met de laatste 10.
zoiets.
owja.
Ik ben er niet.
quote:ahhhh, daar zit de knik dus
Op woensdag 15 januari 2003 14:38 schreef Redman het volgende:[..]
Dat werkt niet, werkt alleen voor images die door php worden gegenereert.
quote:nou dat ik jou de code geef en jij dat laatste templatetje in het script bouwt
Op woensdag 15 januari 2003 14:44 schreef Roonaan het volgende:[..]
* Roonaan weet niet wat er eigenlijk gefixed moet worden want heeft het verhaal niet helemaal gevolgd...
quote:uhuh, dat snap ik, alleen dan moet dat ook ff gemaakt worden met de vorige layout, ik denk wel dat het handig is een bepaald aantal standaard dingen in de layout te hanteren
Op woensdag 15 januari 2003 14:48 schreef RogerWilco het volgende:
ipv van pixels tonen moet je nu een stukje uit de 100 pixels balk plukken.Begin met de linker 10. Knip stukje eindig met de laatste 10.
zoiets.
owja.
Ik ben er niet.
en dat je er niet bent valt idd op
quote:moet ik nog even een transparante maken dan?
Op woensdag 15 januari 2003 14:50 schreef Chandler het volgende:[..]
nou dat ik jou de code geef en jij dat laatste templatetje in het script bouwt
[..]uhuh, dat snap ik, alleen dan moet dat ook ff gemaakt worden met de vorige layout, ik denk wel dat het handig is een bepaald aantal standaard dingen in de layout te hanteren
en dat je er niet bent valt idd op
quote:en mischien kan je dan die balk ook ff op de 'zelde' manier aanmaken?
Op woensdag 15 januari 2003 14:52 schreef Roonaan het volgende:[..]
moet ik nog even een transparante maken dan?
quote:leuk gedaan, alleen lijkt het me eerder handig om gewoon boven een gedeelte te maken voor 'titel' (en votes?)
Op woensdag 15 januari 2003 15:04 schreef Roonaan het volgende:
Alseerst even een template idee:
quote:met welke info doe je dat?
Op woensdag 15 januari 2003 15:05 schreef Slarioux het volgende:
Ik ben overigens druk aan het prutsen met een cirkel, maar als je me nodig hebt, roep maar.
quote:Ja joh gooi het hele design even om.
Op woensdag 15 januari 2003 15:16 schreef Chandler het volgende:[..]
leuk gedaan, alleen lijkt het me eerder handig om gewoon boven een gedeelte te maken voor 'titel' (en votes?)
dan het 2e gedeelte voor de 'antwoorden' + resultaten
quote:waarom nie
Op woensdag 15 januari 2003 15:18 schreef RogerWilco het volgende:[..]
Ja joh gooi het hele design even om.
quote:(Van boven naar beneden, van links naar rechts)
Op woensdag 15 januari 2003 15:16 schreef Chandler het volgende:[..]
leuk gedaan, alleen lijkt het me eerder handig om gewoon boven een gedeelte te maken voor 'titel' (en votes?)
dan het 2e gedeelte voor de 'antwoorden' + resultaten
A+B+C (allen 60 pixels hoog) is alles wat nodig is voor de titelbalk. B kan meerdere keren geknipt en geplakt worden om de gewensde breedte te krijgen. (Of bij het geval breedte 300, weggelaten worden). Er hoeft niet specifiek aangegeven te worden waar de titel moet, want daarvoor is in het uiteindelijke plaatje, de pixels (vertikaal) 40-60 gereserveerd en (horizontaal) 150+.
Soortgelijks geld voor de resultatenbalkjes. Die kunnen geknipt en geplakt worden. Uitgegaan wordt van een breedte van 130 pixels voor de scorebalk en de pixels na 130 (of 150 naar je wil) kunnen gevuld worden met tekst, die verticaal gecentreerd wordt over de 20 pixels die elk regeltje telt.
quote:met het templatje kan die zelf knippen en plakken wat die wilt toch om het gewenste resultaat te krijgen?
Op woensdag 15 januari 2003 15:18 schreef RogerWilco het volgende:[..]
Ja joh gooi het hele design even om.
quote:Nou denk niet dat dit heel erg verstandig is, want de Preformance gaat daarmee echt naar de sjit, ik denk dat het gewoon handiger is om het gedeelte 'top' 1 lengte te houden en daarmee moet de user het doen (die layout keuze)
Op woensdag 15 januari 2003 15:22 schreef Roonaan het volgende:
(Van boven naar beneden, van links naar rechts)A+B+C (allen 60 pixels hoog) is alles wat nodig is voor de titelbalk. B kan meerdere keren geknipt en geplakt worden om de gewensde breedte te krijgen. (Of bij het geval breedte 300, weggelaten worden). Er hoeft niet specifiek aangegeven te worden waar de titel moet, want daarvoor is in het uiteindelijke plaatje, de pixels (vertikaal) 40-60 gereserveerd en (horizontaal) 150+.
quote:is inderdaad erg handig ookal is het erg preformance vretend..
Soortgelijks geld voor de resultatenbalkjes. Die kunnen geknipt en geplakt worden. Uitgegaan wordt van een breedte van 130 pixels voor de scorebalk en de pixels na 130 (of 150 naar je wil) kunnen gevuld worden met tekst, die verticaal gecentreerd wordt over de 20 pixels die elk regeltje telt.
dus even op een rijtje wat ik vind.
1. header moet lengte x 60px hoogte zijn ook het gedeelte waar de 'titel' moet komen zou dan gemerkt moeten zijn met een kleur, zoals in de 'oude' template het witte strookje
2. de opbouw van de items A B C D
2. A linker kant van het '%' balkje
2. B het midden gedeelte dat uit elkaar getrokken kan worden ofzo
2. C De rechter kan van het % balkje
2. D Natuurlijk het gedeelte waar de 'text moet komen te staan.
ofzoiets ![]()
quote:Al wordt dit zoals al vermeld wel preformace vretend het is te doen!
Op woensdag 15 januari 2003 15:23 schreef Roonaan het volgende:
met het templatje kan die zelf knippen en plakken wat die wilt toch om het gewenste resultaat te krijgen?
quote:Geen... eerst maar eens een cirkeltje prutsen, met een ?procent=23 ofzo... daarna zie ik wel verder
Op woensdag 15 januari 2003 15:17 schreef Chandler het volgende:[..]
met welke info doe je dat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |