abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191302395
quote:
Coronavirussen

De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.

Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.

Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rotterdam-onderzoek
Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)

Laatste update: 31/01/20 14:00

Gedetailleerde overzichtskaart: HIER

Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk

Timelapse: Mapping the Outbreak

Intussen gaat men in China een ziekenhuis met goed voor 1000 bedden in 5 a 10 dagen van de grond stampen.

Nog meer overzicht: https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 2 februari 2020 @ 00:00:21 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_191302401
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 23:56 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Vond het al zo raar dat iemand als jij zijn website zou bezoeken . Maar je kwam het per ongeluk tegen dus

Dezelfde dingetje, is agenda 21 neem ik aan?
Volgens mij wel ja, zo'n vaag complotdingetje :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 2 februari 2020 @ 00:00:28 #3
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191302402
Wat de definities van severe and critical zijn

Severe to be at least one of:

Rapid breathing more than 30 breaths per minute; difficulty breathing; purpling of lips.

Oxygen saturation less than 93%

Arterial blood oxygen partial pressure (PaO2) / oxygen concentration (FiO2) ≤ 300mmHg

Chest images shows multilobular lesions or lesions progressing> 50% within 48 hours

Other clinical conditions that require hospitalization.

Critical cases to be one of:

Respiratory failure occurs and requires mechanical ventilation.

Shock

Other symptoms that require ICU monitoring and treatment.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 2 februari 2020 @ 00:01:00 #4
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_191302405
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 23:56 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik ben er ook bang voor dat het aantal sterfgevallen ineens heel erg omhoog gaat, ja.

Vooral nu ik heb gelezen dat het virus ook in diaree zou kunnen zitten, maar dat is nog niet bevestigd.

Ik wil niet doemdenken,

Maar ik kan me niet echt voorstellen dat dat virus nu al is uitgewoed.
Ik verwacht deze dagen nog wel een piek in het aantal genezen personen. Je kunt niet eeuwig ziek zijn. :P
pi_191302411
30x per minuut ademen dat haal ik amper als ik zelfs hyperventileer... En dat voor een week of 2. :(
pi_191302441
0,2% van Wuhan heeft nu de Wuhan-Griep.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 2 februari 2020 @ 00:05:29 #7
284411 crew  heywoodu
pi_191302446
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 00:01 schreef Djnormandy het volgende:
30x per minuut ademen dat haal ik amper als ik zelfs hyperventileer... En dat voor een week of 2. :(
Dat is een ademtempo wat ik bij het sporten regelmatig heb. Even uitgeprobeerd, elke twee seconden ademhalen :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_191302448
quote:
2s.gif Op zondag 2 februari 2020 00:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat de definities van severe and critical zijn

Severe to be at least one of:

Rapid breathing more than 30 breaths per minute; difficulty breathing; purpling of lips.

Oxygen saturation less than 93%

Arterial blood oxygen partial pressure (PaO2) / oxygen concentration (FiO2) ≤ 300mmHg

Chest images shows multilobular lesions or lesions progressing> 50% within 48 hours

Other clinical conditions that require hospitalization.

Critical cases to be one of:

Respiratory failure occurs and requires mechanical ventilation.

Shock

Other symptoms that require ICU monitoring and treatment.
Als het kritsch is, dan lig je op het randje, zeg maar.

En er zijn 1500 mensen kritisch.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 2 februari 2020 @ 00:07:09 #9
284411 crew  heywoodu
pi_191302460
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 00:05 schreef Djnormandy het volgende:
0,2% van Wuhan heeft nu de Wuhan-Griep.
Je vergist je een flinke factor :+

Ik weet niet wat de cijfers voor Wuhan precies zijn, maar als we de ruim negenduizend van heel Hubei even nemen voor alleen Wuhan is dat al 'slechts' 0,08% :+

Het zal nog iets minder zijn, want nie alle negenduizend van Hubei komen uit Wuhan.
  zondag 2 februari 2020 @ 00:09:39 #10
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191302488
Nederland, Belgie, Luxemburg en Ierland houden stand.
pi_191302519
quote:
6s.gif Op zondag 2 februari 2020 00:09 schreef Stray_cat het volgende:
Nederland, Belgie, Luxemburg en Ierland houden stand.
afkloppen he, Zeg het nooit nooit!

Maar ik zeg..: Zeg dat nou niet, straks haal je alle ellende naar hierheen toe!
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zondag 2 februari 2020 @ 00:13:27 #12
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191302533
BNODesk twitterde op zaterdag 01-02-2020 om 23:17:23 Today will be the highest number of new cases since the outbreak began. 1,921 is only for Hubei province. The national update will be released in 1.5 hour. https://t.co/Ytatuyq656 reageer retweet
pi_191302546
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 00:05 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Als het kritsch is, dan lig je op het randje, zeg maar.

En er zijn 1500 mensen kritisch.
En procentueel gezien is dat best wel veel. :X

Beter schieten ze op met een vaccin :(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191302549
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 00:07 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Je vergist je een flinke factor :+

Ik weet niet wat de cijfers voor Wuhan precies zijn, maar als we de ruim negenduizend van heel Hubei even nemen voor alleen Wuhan is dat al 'slechts' 0,08% :+

Het zal nog iets minder zijn, want nie alle negenduizend van Hubei komen uit Wuhan.
0,08? Nog minder dan ik dacht, Dan is het alleen maar nog beter :)
pi_191302560
quote:
7s.gif Op zondag 2 februari 2020 00:14 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja en dan iedereen verplicht vaccineren. Wie weigert wordt opgesloten.
En er dan na een poos achter komen dat het vaccin nog schadelijker is dan de coronagriep.
Goed bezig vosss.
pi_191302593
quote:
7s.gif Op zondag 2 februari 2020 00:14 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik heb een beetje teveel wijn op om dat nu uit te rekenen.
pi_191302612
Natuur heeft al oplossingen voor de virus staan. Alleen moeten we het nog gaan uitvinden hoe we dat kunnen toepassen.
Vaccin is imperfectie wegens bijwerkingen. We hebben voor niks een immuunsysteem in lichaam en we weten nauwelijks hoe het werkt.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_191302618
Ik dacht dat China inmiddels een flinke financiėle vinger in de pap had in Afrika. Tot nu toe 0 besmettingen op dat continent spreekt dat best wel tegen eigenlijk.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_191302630
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 00:21 schreef Captain_Ghost het volgende:
Natuur heeft al oplossingen voor de virus staan. Alleen moeten we het nog gaan uitvinden hoe we dat kunnen toepassen.
Vaccin is imperfectie wegens bijwerkingen. We hebben voor niks een immuunsysteem in lichaam en we weten nauwelijks hoe het werkt.
Dat duurt hartstikke lang voordat er zoveel mensen imuun zijn dat dat virus vanzelf uitwoedt.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 2 februari 2020 @ 00:24:22 #20
284411 crew  heywoodu
pi_191302643
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 00:19 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik heb een beetje teveel wijn op om dat nu uit te rekenen.
Het is mij ook gelukt.
pi_191302659
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 00:23 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat duurt hartstikke lang voordat er zoveel mensen imuun zijn dat dat virus vanzelf uitwoedt.
Welnee, als we de alle onderzoeken in hele wereld op netwerk zetten en diverse mensen aan de werk, zouden we in no time achter komen hoe de immuunsysteem werkt.
Helaas gebeurt dat niet, komt deels dat sommige geld gebrek heeft, of onderzoek achter willen houden of men vindt het niet leuk dat hun pilletjes en of vaccin tegen griep niet kan verkopen...
pi_191302663
quote:
10s.gif Op zondag 2 februari 2020 00:24 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Het is mij ook gelukt.
Ja, ik heb zo een vaag vermoeden dat je niet gaat zeggen hoeveel procent het is. ;)
pi_191302668
De natuur heeft ook alles wat wij nodig hebben, De natuur wijst ons de weg naar alles, Alleen mensen willen niet luisteren naar de natuur, Dus dan krijgen we dit soort dingen en rampen.

*klinkt zwerverig* maar het is wel zo.
  zondag 2 februari 2020 @ 00:34:08 #24
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191302736
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 00:00 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Volgens mij wel ja, zo'n vaag complotdingetje :+
Martin Vrijland is walgelijk :r
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_191302762
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 00:25 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Welnee, als we de alle onderzoeken in hele wereld op netwerk zetten en diverse mensen aan de werk, zouden we in no time achter komen hoe de immuunsysteem werkt.
Helaas gebeurt dat niet, komt deels dat sommige geld gebrek heeft, of onderzoek achter willen houden of men vindt het niet leuk dat hun pilletjes en of vaccin tegen griep niet kan verkopen...
Ik bedenk ineens wat, vroeger was er toch zo een screensaver die je kon installeren die dan kon meehelpen uitrekenen of er signalen uit de ruimte waren. Geen idee meer hoe dat heette; iets van yeti ofzo. Doordat heel veel mensen dat programma geļnstalleerd hadden kon zo heel veel uitgerekend worden.

Kunnen ze zo een techniek niet inzetten om naar een vaccin te zoeken, door gewoon honderden miljoenen computers te laten rekenen als ze idle zijn? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')