De gemeenteraad van Schiedam spoort echt niet, ze gaan zelfs onderzoeken om rechtstreeks vluchtelingen in te laten vliegen uit vluchtelingenkampen om ze in nieuwbouwwoningen te plaatsen. Bizar.quote:‘Vluchtelingen weren bij nieuwbouw Schiedam is discriminatie’
De petitie tegen nieuwbouw voor vluchtelingen in Schiedam heeft gisteravond voor reuring gezorgd in de gemeenteraad. De OuderenPartij Schiedam (OPS) heeft verzocht de nieuwbouw op Schieveste niet te koppelen aan vluchtelingen. Door de OPS wordt gewezen op de lange wachttijden voor een sociale huurwoning door Schiedamse ingezetenen. De gemeenteraad en het stadsbestuur keren zich gezamenlijk tegen het voorstel van de OPS.
De burgemeester vindt dat in het verzoek van de OPS discriminerende elementen zitten. De verantwoordelijk wethouder bestrijdt het idee van een ‘lange wachttijd’. Ook vanuit de gemeenteraad is er massale afkeuring. René Karens (GroenLinks): “Het is een trucje wat we kennen van landelijke partijen; de aandacht afleiden van de echte oorzaken en van de echt benodigde oplossingen, door te wijzen naar een kwetsbare groep. “
De OPS wijst op de website van corporatie Woonplus, waar staat dat de wachttijd voor een sociale huurwoning oploopt tot 10 jaar. Volgens wethouder Fahid Minhas (VVD) is dat onjuist. Minhas: “Er is een verschil tussen inschrijftijd en wachttijd. De actieve woningzoekende die wacht meestal in deze regio tussen de 1 en de 5 jaar op een sociale huurwoning.”
Recent heeft het stadsbestuur nog eens bevestigd dat vluchtelingen voorrang houden op een Schiedamse huurwoningen. De wethouder staat daar volledig achter. Minhas: “Kijk, volgens mij moeten wij ons als college en als gemeente niet ervoor lenen om discriminatie op de woningmarkt toe te passen. Op het moment dat je een doelgroep uitsluit, slechts vanwege een herkomst, dan denk ik volgens mij dat er sprake is van discriminatie.”
De gemeente Schiedam grijpt onderhandelingen aan voor diverse nieuwbouwlocaties in Schiedam om afspraken te maken over de huisvesting van vluchtelingen. Dat hebben burgemeester en wethouders recent laten weten in een summiere toelichting op vragen vanuit de gemeenteraad over het aan woonruimte helpen van vluchtelingen in nieuwbouwprojecten. Vorig jaar november werd al bekend dat Schiedam op langere termijn afspraken wil met partijen die nieuwbouw realiseren om een deel van de vluchtelingen te huisvesten. Het is één van de punten uit het plan van aanpak om de achterstand weg te werken bij de huisvesting van vluchtelingen in Schiedam.
Om zoveel mogelijk vluchtelingen te kunnen huisvesten volgens de opgelegde norm van het Rijk wil Schiedam ook de mogelijkheid onderzoeken om vluchtelingen rechtstreeks te laten invliegen vanuit vluchtelingenkampen uit veilige landen in de derde wereld. Dit geeft Schiedam de mogelijkheid om vluchtelingen te kiezen waarvoor een passende woning beschikbaar is. Het gaat daarbij om huishoudens die rechtstreeks vanuit het buitenland op uitnodiging naar Nederland komen. Hier kunnen gemeenten zich vrijwillig voor aanmelden.
Nou, spring dan maar van de brug.quote:Op het moment dat je een doelgroep uitsluit, slechts vanwege een herkomst, dan denk ik volgens mij dat er sprake is van discriminatie.”
Zijn die mensen knettergek of wat is dat voor een achterlijk gedeug?!quote:Op woensdag 29 januari 2020 20:29 schreef Aquarii het volgende:
Om zoveel mogelijk vluchtelingen te kunnen huisvesten volgens de opgelegde norm van het Rijk wil Schiedam ook de mogelijkheid onderzoeken om vluchtelingen rechtstreeks te laten invliegen vanuit vluchtelingenkampen uit veilige landen in de derde wereld.
Het paradoxale is juist dat ze dit zeggen en vlak daarna dat ze vluchtelingen voorrang willen geven.quote:Op woensdag 29 januari 2020 20:36 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Nou, spring dan maar van de brug.
Mensen die geen Nederlands Burger zijn, hebben minder rechten.
En weet je wat? Dat geldt voor elk land.
(Om even elke zeikerd voor te zijn; ik praat dus over Egyptisch, Sulawesisch of whatever. )
Noob.
Nu discrimineren ze dan toch de Nederlanders, of gelden daar andere criteria voor?quote:Op het moment dat je een doelgroep uitsluit, slechts vanwege een herkomst, dan denk ik volgens mij dat er sprake is van discriminatie
Huizen bouwen bij een schreeuwend woningtekort en dan naar Afrika vliegen om bewoners op te halen! Die toen dr schip de grond in ging nog nooit van Nederland gehoord hadden.quote:Op woensdag 29 januari 2020 20:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Zijn die mensen knettergek of wat is dat voor een achterlijk gedeug?!
DOE_GODDOMME_FF_NORMAAL!!!![]()
![]()
Dit kán toch gewoon niet waar zijn???quote:Op woensdag 29 januari 2020 20:46 schreef LXIV het volgende:
Huizen bouwen bij een schreeuwend woningtekort en dan naar Afrika vliegen om bewoners op te halen!
Wel eerste klas ander is het discriminatiequote:Op woensdag 29 januari 2020 20:38 schreef Scarface88 het volgende:
In laten vliegen naar Nederland vanuit een hutje zonder stromend water. Waar je direct in een nieuwbouwhuis terecht komt met vloerverwarming, flatscreen tv en luxeWat lief!
Dit kan alleen in Nederland.quote:Op woensdag 29 januari 2020 20:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Huizen bouwen bij een schreeuwend woningtekort en dan naar Afrika vliegen om bewoners op te halen!
Vertel eens wat nieuwsquote:Op woensdag 29 januari 2020 20:29 schreef Aquarii het volgende:
[..]
De gemeenteraad van Schiedam spoort echt niet
Doe ik ook soms. Dan denken ze dat je aan het bullshitten bent.quote:Op woensdag 29 januari 2020 21:26 schreef asco het volgende:
Hahahaha, ik heb weer kostelijk gelachen, bedankt!
Deze bewaar ik voor als ik weer in Amerika ben om een willekeurige Amerikaan te vertellen.
Prachtig! 👍
quote:Op woensdag 29 januari 2020 20:29 schreef Aquarii het volgende:
Om zoveel mogelijk vluchtelingen te kunnen huisvesten volgens de opgelegde norm van het Rijk wil Schiedam ook de mogelijkheid onderzoeken om vluchtelingen rechtstreeks te laten invliegen vanuit vluchtelingenkampen uit veilige landen in de derde wereld.
Dit heb ik nooit geschreven. Iemand verander 'ongemerk' postings!quote:Op woensdag 29 januari 2020 20:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Huizen bouwen bij een schreeuwend woningtekort en dan naar Afrika vliegen om bewoners op te halen! Die toen dr schip de grond in ging nog nooit van Nederland gehoord hadden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |