abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191247808
Goedemiddag,

Omdat ik het prettig vind om graag andermans mening of ervaring te horen, open ik bij deze een topic op het Fok! forum.

De titel zegt het al.. Ik loop een beetje vast in het leven en ik weet helemaal niet goed wat ik kan doen om hier uit te komen.

Ik ben 28 jaar, afkomstig uit de randstad en ik werk 4 dagen in de week. Opzich is mijn baan prima en verdient het voldoende om rond te komen, maar na 3 jaar begint het toch wel een beetje monotoon te worden. Ik ben afgelopen zomer gestopt met mijn hbo-rechten opleiding, in het 3e jaar. Ik had het graag af willen maken, maar vanwege omstandigheden kon dit echt niet meer. Verder heb ik een MBO4 diploma behaald nadat ik een jaar of 10 geleden het eindexamen havo nét niet had gehaald.

Ik merk dat er voor het werk dat ik écht leuk vind bepaalde diploma's of werkervaring wordt gevraagd die ik niet bezit. Ik heb niet lang geleden lang gesolliciteerd, maar steeds was het hetzelfde verhaaltje. Ik kom goed over en kan mijzelf goed verkopen, maar dat ene papiertje of die relevante werkervaring ontbreekt.

Omdat ik dus nu ook prima verdien met mijn (ongeschoolde)baantje, heb ik dan ook weer niet direct die power-drive om van baan te switchen. Stel ik doe dat wel en deze nieuwe baan blijkt niks te zijn.. misschien kan ik dan ook niet meer terug naar mijn oude, huidige baan? Het voelt allemaal onzeker.

Daarnaast ondervind ik de laatste tijd ook problemen met mijn vrienden/sociale contacten. Ik heb nooit heel veel vrienden gehad, maar altijd een paar waar ik jarenlang mee om ben gegaan. De laatste 1 a 2 jaar merk ik dat ook bij deze vriendschappen het beste er wel af is en deze vriendschappen aan het afbrokkelen zijn. Jarenlang dezelfde dingen die we ondernemen, dezelfde plekken die we bezoeken, dezelfde koppen waar ik mee omga.. Ik ben eigenlijk gewoon een beetje verzadigd van deze mensen en de dingen die we doen. Daarnaast hebben zij vaak andere interesses in het leven en geven zij hun geld liever uit aan zaken waar ik niks voor voel.

Vanwege deze redenen zit ik dus gewoon al een paar weken constant thuis na mijn werk en gebeurt er niet veel. Met mijn 'vrienden' heb ik momenteel helemaal geen contact. We appen niet, er is gewoon al een tijdje radiostilte. Ik denk dat er inmiddels van beide kanten gewoon een algemene onwil is om te praten.

Normaal gesproken hoort er uitgekeken te worden naar de weekenden, maar ik zit inmiddels dus gewoon al een tijdje thuis te niksen. Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen en word hier best ongelukkig van.

Ja.. ik weet het. Nieuwe vrienden maken ergens ofzo! Maar ik vind dit echt makkelijker gezegd dan gedaan. Ik weet van mezelf dat ik een hele open, makkelijke en gezellige jongeman ben, maar hoe the hell begin je hier aan? Ik zou echt dolgraag nieuwe mensen willen leren kennen en een nieuwe vriendengroep willen opbouwen, maar de stap daarnaartoe vind ik dus erg ingewikkeld en ik weet niet hoe ik dit zou moeten aanpakken.

Kortom: Mijn baan is dagelijkse monotone routine geworden en ik ben verzadigd van mijn vrienden. Ik leef eigenlijk al een tijd lang in een film die zich steeds opnieuw afspeelt, zonder dat er iets nieuws gebeurt of dat er zich een nieuwe uitdaging voordoet.

Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt? En zo ja, wat hebben jullie hier dan mee gedaan? Welke actie hebben jullie toen ondernomen?

Graag hoor ik jullie meningen!

Groetjes, :)
pi_191247966
Dus je leven is enkel werk en vrienden? Ik vind het heerlijk om een weekend alleen te zijn zonder afspraken. Kom ik eindelijk toe aan dat klusje in huis, dat boek uitlezen, wat langer sporten, die ene film een keer kijken, het schoonmaken van dat vieze keukenkastje etc. etc.
pi_191247991
Ja lastig. Ik heb dit zelf ook wel gehad rond mn 25e, maar genoot nog wel van het monotone, herhalende, ik vermaakte me prima met elk weekend gamen etc.

Bij mij is dit wel op een natuurlijke wijze over gegaan (relatie, kind etc).

Je hebt geen partner neem ik aan? Ik zou gewoon voor die studie gaan, vooral omdat je op je 28e al niet meer voldoening uit je werk haalt. Om dan nog 40 jaar door te gaan, omdat het wel leuk verdient... Dat ga je niet volhouden.

Daarnaast zou je eens kunnen nadenken over wat je WEL leuk vindt om te gaan doen in je vrije tijd, hobbies, sport, vrijwilligerswerk etc. Zo ontmoet je ook vanzelf nieuwe mensen.
pi_191248026
Maar wat voor interesses heb je zelf nou? Als je dingen gaat ondernemen die in lijn zijn met je eigen interesses kom je in veel gevallen vanzelf in contact met mensen met vergelijkbare interesses.
pi_191248038
Als het monotone gevoel echt de overhand neemt dan raak je m.i. vanzelf weer gemotiveerd om een studie op te pakken :P

Ik weet verder niet wat je doet; maar misschien moet je eens nieuwe dingen proberen? Denk aan sport of andere groepjes (muziek?) Uiteindelijk kom je niet uit de cirkel door van binnenuit naar buiten te kijken. En wat ik hierboven ook al terecht lees inderdaad; nu ben je nog relatief jong voor een studie (in de positieve zin van het woord), je weet niet hoe het met de motivatie/situatie over 10 jaar is.
  woensdag 29 januari 2020 @ 13:07:56 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191248136
Herkenbaar.
Tijd dat je nieuwe hobby's gaat zoeken om jezelf opnieuw uit te dagen. Nieuwe dingen gaan doen.
Ik heb een tijdje terug hiken/wildkamperen ontdekt. In het voorjaar en najaar in de weekenden pak ik mijn backpack en rijd ik de wildernis in voor een paar dagen.

Kameraad van me had dezelfde soort sleur en heeft speleologie ontdekt.

Ga dus van allerlei nieuwe dingen proberen, totdat je iets vindt wat je erg leuk lijkt om te doen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_191248230
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Om nog even te reageren op de vraag wat mijn eigen interesses zijn.. Ik ben een hele grote voetbalfan *O* Misschien kan ik daar wel iets mee doen..

Het lijkt me geweldig om in de weekenden onder het genot van een biertje een wedstrijd in de voetbalkantine te kijken en ook nog eens een balletje te trappen op het veld. Maar hoe kom je daar binnen? Ik probeer echt niet te veel beren op de weg te zien, maar ik denk dat het gewoon moeilijk is om in zo'n (vrienden)club binnen te komen.
pi_191248261
Ga je nooit op vakantie ofzo ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_191248299
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 13:14 schreef klaagbak92 het volgende:
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Om nog even te reageren op de vraag wat mijn eigen interesses zijn.. Ik ben een hele grote voetbalfan *O* Misschien kan ik daar wel iets mee doen..

Het lijkt me geweldig om in de weekenden onder het genot van een biertje een wedstrijd in de voetbalkantine te kijken en ook nog eens een balletje te trappen op het veld. Maar hoe kom je daar binnen? Ik probeer echt niet te veel beren op de weg te zien, maar ik denk dat het gewoon moeilijk is om in zo'n (vrienden)club binnen te komen.
Ach, gewoon proberen man. Ik snap dat je beeld van een voetbalclub is dat het een hechte groep is, waar je raar wordt aangekeken, maar dit valt in de praktijk echt wel mee hoor. Gewoon niet meteen haantje-de-voorste en de grappigste willen spelen en dan komt 't echt wel goed. En wat is 't risico als je wel in een elftal komt van 15 hechte vrienden en je het buitenbeentje blijft? Dan zeg je je lidmaatschap op en klaar, heb je het in ieder geval geprobeerd!
pi_191248344
Waar woon je ongeveer?
pi_191248371
Je zou ook eens een vrijgezellenreis kunnen overwegen, leer je ook nieuwe mensen kennen, die waarschijnlijk met hetzelfde "kampen" als jij.
pi_191248384
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 13:22 schreef EugeneKrabs het volgende:
Waar woon je ongeveer?
Utrecht
pi_191248430
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 13:07 schreef Harvest89 het volgende:
Tijd dat je nieuwe hobby's gaat zoeken om jezelf opnieuw uit te dagen. Nieuwe dingen gaan doen.
Ik heb een tijdje terug hiken/wildkamperen ontdekt. In het voorjaar en najaar in de weekenden pak ik mijn backpack en rijd ik de wildernis in voor een paar dagen.

Sorry dat ik het topic kaap, maar hier zit ik ook al een tijdje aan te denken. Echter, hoe begin je? Welke plekken zoek je op? Is er een website voor zoiets (beginners)?
pi_191248517
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 13:30 schreef DjVero het volgende:

[..]

Sorry dat ik het topic kaap, maar hier zit ik ook al een tijdje aan te denken. Echter, hoe begin je? Welke plekken zoek je op? Is er een website voor zoiets (beginners)?
Denk dat je voor zoiets juist bij jezelf ten rade moet gaan. Ben je graag buiten? Ben je graag binnen? Doe je t liefst dingen met mensen, of juist alleen. Hou je van actieve dingen of juist activiteiten waarbij je met je hersenen bezig bent? Zo kom je vanzelf tot de ontdekking dat je graag buiten iets actiefs doet met anderen of wat dan ook.
pi_191248537
quote:
14s.gif Op woensdag 29 januari 2020 13:38 schreef iScream. het volgende:

[..]

Denk dat je voor zoiets juist bij jezelf ten rade moet gaan. Ben je graag buiten? Ben je graag binnen? Doe je t liefst dingen met mensen, of juist alleen. Hou je van actieve dingen of juist activiteiten waarbij je met je hersenen bezig bent? Zo kom je vanzelf tot de ontdekking dat je graag buiten iets actiefs doet met anderen of wat dan ook.
Ik bedoelde dus specifiek dat hiken. ;) Ik zit verder niet vastgeroest ofzo, misschien een PM. :)
pi_191248541
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 13:26 schreef klaagbak92 het volgende:

[..]

Utrecht
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!
  woensdag 29 januari 2020 @ 13:40:37 #17
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191248543
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 13:30 schreef DjVero het volgende:

[..]

Hier is een site die je goed op weg kan helpen:
https://www.hiking-site.nl/
en het forum: https://www.hiking-site.nl/prikbord/index.php

Veel informatie voor beginners. Het forum is helaas door de jaren heen steeds meer aan het uitsterven, maar de users daar zijn erg behulpzaam.

Ook worden er wel eens uitjes georganiseerd. Kun je je makkelijk voor aanmelden zodat je eens kunt meelopen met wat meer ervaren hikers. :)

De Veluwe of de Ardennen in België zijn leuke plekken om te beginnen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_191248560
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 13:40 schreef DjVero het volgende:

[..]

Ik bedoelde dus specifiek dat hiken. ;) Ik zit verder niet vastgeroest ofzo, misschien een PM. :)
Ow haha, https://www.hiking-site.nl/prikbord/index.php ?
pi_191248598
Welkom in het volwassen leven. Iedereen heeft wel eens dat soort periodes. En idd, ga op voetbal man! Dat soort groepssporten zijn de beste manier om nieuwe mensen te leren kennen en zeker op jouw leeftijd is het puur voor de fun en is het echte haantjesgedrag er al vanaf.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_191248646
quote:
14s.gif Op woensdag 29 januari 2020 13:40 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

UUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!
Jazeker uuuuuuuu! :9
pi_191248655
inb4 nieuwemensenlerenkennen.nl. Ik ben twee keer naar een borrel van hen geweest, maar man man man, wat waren dat een kneuzen. Je zoekt aansluiting met het èchte leven. Normale mensen met wie je normale dingen onderneemt. Geen opname in een groep vol contactgestoorde weirdo's. Dan kun je je net zo goed gelijk inschrijven bij het dichtsbijzijnde gesticht.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_191248734
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 13:26 schreef klaagbak92 het volgende:

[..]

Utrecht
Dan hoef je je ook niet zo'n zorgen te maken dat iedereen al vanaf zijn jeugd lid is bij de voetbalclub en dat je de enige bent die later aanhaakt.

Misschien kan je meedoen met Kelderklasse 15 :T https://www.youtube.com/p(...)2Cv98UuQk4dRMGG7jqHz
(Kampong 15)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2020 13:51:48 ]
pi_191248819
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 12:49 schreef klaagbak92 het volgende:
Ik had het graag af willen maken, maar vanwege omstandigheden kon dit echt niet meer.
Welke omstandigheden?
Is daarmee mogelijk een (indirekte) relatie tot hoe je je nu voelt en een wens je leven te veranderen hebt?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_191248913
quote:
2s.gif Op woensdag 29 januari 2020 13:47 schreef Puntenjager het volgende:
inb4 nieuwemensenlerenkennen.nl. Ik ben twee keer naar een borrel van hen geweest, maar man man man, wat waren dat een kneuzen. Je zoekt aansluiting met het èchte leven. Normale mensen met wie je normale dingen onderneemt. Geen opname in een groep vol contactgestoorde weirdo's. Dan kun je je net zo goed gelijk inschrijven bij het dichtsbijzijnde gesticht.
Dit dus.

Ik heb ook wel eens dit soort websites bezoht, maar alleen bij het zien van de foto's krijg ik al de kriebels. Ik kreeg direct het gevoel dat hier enkel kneusjes en weirdo's op afkomen, die nooit vrienden hebben gehad en desperate op zoek zijn. Daar val ik zelf dus totaal niet onder.

Mijn zelfvertrouwen zou echt naar een dieptepunt dalen als ik dit soort meetings zou bezoeken.
pi_191248972
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 13:55 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Welke omstandigheden?
Is daarmee mogelijk een (indirekte) relatie tot hoe je je nu voelt en een wens je leven te veranderen hebt?
Nee, deze omstandigheden hadden verder niks te maken met mij als persoon. Ik volgde een hbo-rechten thuisstudie, maar op een gegeven moment werd je van alle kanten tegengewerkt door de opleider, en je moest elke maand wel de volle pond blijven betalen. Stank voor dank kreeg je ervoor terug.

Het kan er overigens wel ergens mee te maken hebben dat ik me nu zo voel, mede vanwege het voortijd afbreken van deze studie. Dat was toch erg jammer en ik was al over de helft van de studie. Maargoed, we gaan verder!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')