Goedemiddag,
Omdat ik het prettig vind om graag andermans mening of ervaring te horen, open ik bij deze een topic op het Fok! forum.
De titel zegt het al.. Ik loop een beetje vast in het leven en ik weet helemaal niet goed wat ik kan doen om hier uit te komen.
Ik ben 28 jaar, afkomstig uit de randstad en ik werk 4 dagen in de week. Opzich is mijn baan prima en verdient het voldoende om rond te komen, maar na 3 jaar begint het toch wel een beetje monotoon te worden. Ik ben afgelopen zomer gestopt met mijn hbo-rechten opleiding, in het 3e jaar. Ik had het graag af willen maken, maar vanwege omstandigheden kon dit echt niet meer. Verder heb ik een MBO4 diploma behaald nadat ik een jaar of 10 geleden het eindexamen havo nét niet had gehaald.
Ik merk dat er voor het werk dat ik écht leuk vind bepaalde diploma's of werkervaring wordt gevraagd die ik niet bezit. Ik heb niet lang geleden lang gesolliciteerd, maar steeds was het hetzelfde verhaaltje. Ik kom goed over en kan mijzelf goed verkopen, maar dat ene papiertje of die relevante werkervaring ontbreekt.
Omdat ik dus nu ook prima verdien met mijn (ongeschoolde)baantje, heb ik dan ook weer niet direct die power-drive om van baan te switchen. Stel ik doe dat wel en deze nieuwe baan blijkt niks te zijn.. misschien kan ik dan ook niet meer terug naar mijn oude, huidige baan? Het voelt allemaal onzeker.
Daarnaast ondervind ik de laatste tijd ook problemen met mijn vrienden/sociale contacten. Ik heb nooit heel veel vrienden gehad, maar altijd een paar waar ik jarenlang mee om ben gegaan. De laatste 1 a 2 jaar merk ik dat ook bij deze vriendschappen het beste er wel af is en deze vriendschappen aan het afbrokkelen zijn. Jarenlang dezelfde dingen die we ondernemen, dezelfde plekken die we bezoeken, dezelfde koppen waar ik mee omga.. Ik ben eigenlijk gewoon een beetje verzadigd van deze mensen en de dingen die we doen. Daarnaast hebben zij vaak andere interesses in het leven en geven zij hun geld liever uit aan zaken waar ik niks voor voel.
Vanwege deze redenen zit ik dus gewoon al een paar weken constant thuis na mijn werk en gebeurt er niet veel. Met mijn 'vrienden' heb ik momenteel helemaal geen contact. We appen niet, er is gewoon al een tijdje radiostilte. Ik denk dat er inmiddels van beide kanten gewoon een algemene onwil is om te praten.
Normaal gesproken hoort er uitgekeken te worden naar de weekenden, maar ik zit inmiddels dus gewoon al een tijdje thuis te niksen. Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen en word hier best ongelukkig van.
Ja.. ik weet het. Nieuwe vrienden maken ergens ofzo! Maar ik vind dit echt makkelijker gezegd dan gedaan. Ik weet van mezelf dat ik een hele open, makkelijke en gezellige jongeman ben, maar hoe the hell begin je hier aan? Ik zou echt dolgraag nieuwe mensen willen leren kennen en een nieuwe vriendengroep willen opbouwen, maar de stap daarnaartoe vind ik dus erg ingewikkeld en ik weet niet hoe ik dit zou moeten aanpakken.
Kortom: Mijn baan is dagelijkse monotone routine geworden en ik ben verzadigd van mijn vrienden. Ik leef eigenlijk al een tijd lang in een film die zich steeds opnieuw afspeelt, zonder dat er iets nieuws gebeurt of dat er zich een nieuwe uitdaging voordoet.
Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt? En zo ja, wat hebben jullie hier dan mee gedaan? Welke actie hebben jullie toen ondernomen?
Graag hoor ik jullie meningen!
Groetjes,