abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 29 januari 2020 @ 11:46:28 #1
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_191246795
Ik was toch maar 'ns checken wat dat hele 'drill rap' is waar huismoeders en wethouders bang van woorden. Ik moet zeggen dat ik positief verrast ben.

Veel van de rappertjes in dit genre kunnen best aardig rappen en experimenteren erop los met alternatieve beats en raps. Meestal een trapbeat (ritme) maar dan opgewonden en met onregelmatige elementen. Superdonker met hard rammende bass. Distorted stemmen (soms).

Voorbeeldje

Greep uit een playlist met 100+ drillsongs van uitsluitend gasten waar ik nooit van heb gehoord. Er zitten wel wat wacke tracks in en gasten die echt niet kunnen rappen, maar het merendeel vind ik wel goed te doen tot echt goed. Ze vallen een beetje in de nieuwe categorie donkere keiharde (trap)rap zoals Ghostemane en Suicide Boys.

Dan nog de teksten. Volgens mij word ik oud want soms is er zoveel straattaal in teskten dat ik werkelijk geen flauw idee heb waar het over gaat. :') Maar in elk geval (neem ik aan) is het merendeel van deze gasten wel TRUE. Zo veel mensen die straat doen maar zich eigenlijk laten inhuren op conferenties en domme shit, bij 3FM en DWDD, Giel Beelen enzo op bezoek komen. Wat mij betreft hoef je niet straat te doen als je het niet bent.

Deze hieronder heeft zelfs een disclaimer over dat de muziek kunst is en de tekst niet letterlijk moet worden :')

Samenvatting: ik had verwacht dat drillrap kut zou zijn maar ik moet zeggen dat verrast ben door de kwaliteit van de meeste tracks. Originele onregelmatige beats (soms) in de lijn van Ghostemane, Death Grips enz. Veel kunnen best rappen. Het superduistere en straatgangster thema is juist wel vet.

Waarschijnlijk een hoop haters hieronder maar ik stel voor de muziek inhoudelijk te bespreken.

PS: Een aantal termen komen terug waarvan ik geen idee heb wat het betekent, staan ook niet op urbandictionary. Wat is 'boulleee!!' wat iedereen roept? Klinkt als Frans. En overal staat (73), wat is dat dan?
:')
pi_191246851
Waarom staat rapper sjors niet in de OP?

net een nieuwe 'hit'

[ Bericht 57% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2020 11:50:22 ]
  woensdag 29 januari 2020 @ 11:51:49 #3
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
  woensdag 29 januari 2020 @ 11:53:28 #4
487508 Asjemenou_
niet loslaat....
  woensdag 29 januari 2020 @ 11:55:51 #5
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_191246970
quote:
Niet de muziekhandleiding doorlezen :')
#KICKOUTZP
  † In Memoriam † woensdag 29 januari 2020 @ 11:55:58 #6
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_191246977
quote:
Gouwe ouwe _O-
Duidelijk verschil is wel te zien tussen amateurstraatrap uit de jaren 00. Standaard beats van Limewire, weinig variatie, veel dissen (wie doet dat nog) en braggen.
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')