Die zou ik dan al vast moeten zetten en ik wil natuurlijk niet schroeven in de gipsplaat. En om te schroeven in het gedeelte dat 'weggezaagd' wordt heeft net te weinig vlees om niet af te brokkelen denk ik.quote:
Plankje erachter maken?quote:Op woensdag 29 januari 2020 07:39 schreef WebbySP het volgende:
[..]
Die zou ik dan al vast moeten zetten en ik wil natuurlijk niet schroeven in de gipsplaat. En om te schroeven in het gedeelte dat 'weggezaagd' wordt heeft net te weinig vlees om niet af te brokkelen denk ik.
Dat heeft kans van slagen, zou willen dat ik er destijds aan had gedacht. Heb met een stanleymes staan prullen. Dat lukt ook wel maar het is rotwerk, zeker boven je hoofd.quote:Op woensdag 29 januari 2020 08:42 schreef Gieliovd het volgende:
Rond plaatje op je centreerboor zetten en in het huidige gat centreren, als er eenmaal een 80 gat ontstaat zit je goed.
Alternatief inderdaad een plaat maken met een gat 80 erin, soort schuimrubber erop, tegen je plafond duwen en centreren over je oude gat.
Gipsplaat idd met een stuclaag er overheen. Vind het dan toch veiliger om voorzichtig met een gatenboor te werken ivm uitschieten mesje of afbrokkelen stucwerkquote:Op woensdag 29 januari 2020 10:28 schreef Speekselklier het volgende:
gipsplaat toch? waarom niet een randje met een stanleymes weghalen? eerst even aftekenen. ik neem aan dat je wat speling hebt...
Hoe heet zoiets?quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:46 schreef Watuntrik het volgende:
Welke gatenzaag gebruik je? Toevallig deze uitvoering?
[ afbeelding ]
Daarmee kun je 2 bladen stapelen.
[ afbeelding ]
Dan moet je even dat rechthoekige plaatje met die stiftjes tussen de bladen in plaatsen. Dan komt de grotere diameter een paar millimeter hoger te liggen. Zo val de kleine diamter in het bestaande gat voordat de grote begint te zagen. Dan centreert het ook goed.
Dus zaagblad zelfde diameter als bestaan gat voor het centreren, daarop grotere diameter voor het nieuwe gaatje.![]()
Dit bedoelde ik idd. (Zie vorige postquote:Op woensdag 29 januari 2020 10:46 schreef Watuntrik het volgende:
Welke gatenzaag gebruik je? Toevallig deze uitvoering?
[ afbeelding ]
Daarmee kun je 2 bladen stapelen.
[ afbeelding ]
Dan moet je even dat rechthoekige plaatje met die stiftjes tussen de bladen in plaatsen. Dan komt de grotere diameter een paar millimeter hoger te liggen. Zo val de kleine diamter in het bestaande gat voordat de grote begint te zagen. Dan centreert het ook goed.
Dus zaagblad zelfde diameter als bestaan gat voor het centreren, daarop grotere diameter voor het nieuwe gaatje.![]()
Dat heet gewoon "Gatenzaag" Zo'n compleet koffertje kun je eventueel via China laten komen voor +/- ¤ 15,- das goed genoeg voor gipsplaat etc.quote:Op woensdag 29 januari 2020 14:20 schreef Chinless het volgende:
[..]
Hoe heet zoiets?
Laatst zelf 3 geen vergroot met een boor en mesje.. ging opzich goed maar kan beter. Moet er nog 10 doen dus kan ik z’n boor ff halen.
Goeie!quote:Op woensdag 29 januari 2020 17:22 schreef Digidoos het volgende:
Iets wat ook kan helpen tegen het "happen" van de boor is eerst ff een stukje linksom boren ipv rechtsom, in zacht materiaal zoals een gipsplaat helpt dat ook al. Als je er eenmaal een paar mm in zit weer terug rechtsom.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |