abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191237319
Beste Fok!’ers,

Ik heb mijn schouder zo’n 4-5x in 4 jaar tijd uit de kom gehad, nu gaat het al ruim 2 jaar goed. Ik ben actief begonnen met krachttraining en had de volgende vraag:

Ik heb veel gelezen dat mensen zijn schouder uit de kom benchen of juist hier veel last van krijgen. Ik doe momenteel de bench press op een apparaat, maar vind dit niet ideaal. Ik heb hier een beetje schrik voor, dus vraag me af of er nog meer oefeningen zijn voor de borst, die minder gevaar zijn voor de schouder.

Misschien de incline barbell chest press een goede vervanger, maar hier kan ik weinig over vinden op internet.

Hebben jullie ervaringen of tips?
  Spellchecker dinsdag 28 januari 2020 @ 19:36:26 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191237548
Doe je dit in de sportschool? Vraag het een instructeur.
  Moderator dinsdag 28 januari 2020 @ 20:18:15 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_191238147
Vooral laag in gewicht beginnen en meer richten op het góed doen ipv stevig bezig zijn. Denk dat je je meer moet focussen op de mobiliteit.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_191239760
Eerst vooral zorgen dat je oefeningen coordinatief goed uitvoert. Veel in de open keten trainen zodat je ook je stabiliserende musculatuur aan het werk zet in plaats in een gesloten keten waar je vooral alleen met kracht bezig bent.
Met elastische banden in alle richtingen kracht leren geven vanuit je schouderspieren en zorgen dat je schoudermusculatuur eerst voldoende belastbaar is voordat je zwaar gaat trainen. Coördinatie en stabiliteit > kracht.
Faka G
  dinsdag 28 januari 2020 @ 23:51:45 #5
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_191242407
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 19:20 schreef WeCanDoIt het volgende:
Beste Fok!’ers,

Ik heb mijn schouder zo’n 4-5x in 4 jaar tijd uit de kom gehad, nu gaat het al ruim 2 jaar goed. Ik ben actief begonnen met krachttraining en had de volgende vraag:

Ik heb veel gelezen dat mensen zijn schouder uit de kom benchen of juist hier veel last van krijgen. Ik doe momenteel de bench press op een apparaat, maar vind dit niet ideaal. Ik heb hier een beetje schrik voor, dus vraag me af of er nog meer oefeningen zijn voor de borst, die minder gevaar zijn voor de schouder.

Misschien de incline barbell chest press een goede vervanger, maar hier kan ik weinig over vinden op internet.

Hebben jullie ervaringen of tips?
Gewoon beginnen met trainen met lage gewichten en daar misschien iets langer bij blijven, zodat je je niet overtraind. Zo kan jouw spier-aanechting sterker worden.

Bij mij is mijn schouder mij fataal geworden door fitness (3 keer per week) Ik zat met bankdrukken bijna op 100 kg. Dat ging op zich heel goed, maar mijn vetpercentage werd veel te laag. Dus ik een 2e keer per dag warm eten, door macaroni en andere pasta. Dat ging niet snel genoeg en toen was het afgelopen.
pi_191242474
let goed op de beweging die je maakt tijdens bankdrukken.
toevallig zei iemand deze week tegen mij dat ik teveel druk vanuit mijn schouder.
en inderdaad na mijn houding aan te passen voelde mijn borst spier veel meer.

dus leg de focus echt op de borst dat zal de kans kleiner maken dat je weer de fout in gaat.

daarnaast natuurlijk ook je schouder trainen om deze sterker te maken.
pi_191242498
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 21:33 schreef Atta-boy het volgende:
Eerst vooral zorgen dat je oefeningen coordinatief goed uitvoert. Veel in de open keten trainen zodat je ook je stabiliserende musculatuur aan het werk zet in plaats in een gesloten keten waar je vooral alleen met kracht bezig bent.
Met elastische banden in alle richtingen kracht leren geven vanuit je schouderspieren en zorgen dat je schoudermusculatuur eerst voldoende belastbaar is voordat je zwaar gaat trainen. Coördinatie en stabiliteit > kracht.
Dit zijn de beste tips.

Ga aan de slag met een fysiotherapeut, 4-5x uit de kom is niet mis en betekent dat je schoudermusculatuur onvoldoende kan stabiliseren om het gewricht bij elkaar te houden. Krachttraining gaat hier niet tegen helpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')