Gewoon beginnen met trainen met lage gewichten en daar misschien iets langer bij blijven, zodat je je niet overtraind. Zo kan jouw spier-aanechting sterker worden.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 19:20 schreef WeCanDoIt het volgende:
Beste Fok!’ers,
Ik heb mijn schouder zo’n 4-5x in 4 jaar tijd uit de kom gehad, nu gaat het al ruim 2 jaar goed. Ik ben actief begonnen met krachttraining en had de volgende vraag:
Ik heb veel gelezen dat mensen zijn schouder uit de kom benchen of juist hier veel last van krijgen. Ik doe momenteel de bench press op een apparaat, maar vind dit niet ideaal. Ik heb hier een beetje schrik voor, dus vraag me af of er nog meer oefeningen zijn voor de borst, die minder gevaar zijn voor de schouder.
Misschien de incline barbell chest press een goede vervanger, maar hier kan ik weinig over vinden op internet.
Hebben jullie ervaringen of tips?
Dit zijn de beste tips.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 21:33 schreef Atta-boy het volgende:
Eerst vooral zorgen dat je oefeningen coordinatief goed uitvoert. Veel in de open keten trainen zodat je ook je stabiliserende musculatuur aan het werk zet in plaats in een gesloten keten waar je vooral alleen met kracht bezig bent.
Met elastische banden in alle richtingen kracht leren geven vanuit je schouderspieren en zorgen dat je schoudermusculatuur eerst voldoende belastbaar is voordat je zwaar gaat trainen. Coördinatie en stabiliteit > kracht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |