Maar dat lijkt me weer niet logisch in combinatie met het niet meer / half werken van de CC.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 17:57 schreef Goddelijker het volgende:
Uitlezen om te beginnen.
Deze melding is gewoon uniform en klinkt alsof er ergens iets mis is bij de ontsteking. Bougies? Bobine? Kan van alles zijn.
als de CC niet door zijn checks heen komt werkt hij niet, zo werkt de CC bij mij niet als ik niet even de rem heb ingedrukt (kwam ik na 9 maanden pas achter toen ik op de snelweg gaat tanken, de motor start en weg rijd... huh waarom doet de CChet ineens niet meerquote:Op dinsdag 28 januari 2020 17:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar dat lijkt me weer niet logisch in combinatie met het niet meer / half werken van de CC.
Schakelaar van de koppeling is vorig jaar al vervangen, gaf ook andere klachten maar wel vaak voorkomend bij de V50 / S40 iddquote:Op dinsdag 28 januari 2020 18:13 schreef Fer het volgende:
Zonder uitlezen is het gokken.
Gok op een op een sensortje of de schakelaar van je koppeling.
Zoiets hoop ik dan maar.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 19:35 schreef pvdplanet het volgende:
Luchtmassameter of nog waarschijnlijker een lambda sonde.
Nee.quote:Op woensdag 29 januari 2020 16:56 schreef vannelle het volgende:
Is het niet gewoon een melding adhv je km-stand dat het tijd is voor een beurt?
Oh vast wel, maar maandag gaat hij voor z'n APK dus dat is wat kortdagquote:Op woensdag 29 januari 2020 19:23 schreef suijkerbuijk het volgende:
Koop een obd Bluetooth stekker.
Gebruik dan torkque om het uit te lezen
Zet dan de code hier neer en dan kunnen we vertellen wat het zal kunnen zijn.
Zo obd stekker kost geen moer (20euro eBay) en de software is gratis.
En je kan het voor de volgende wagen ook gebruik .
Dan gok ik zomaar dat je zo rond maandagmiddag exact weet wat er aan het handje is.quote:Op woensdag 29 januari 2020 19:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oh vast wel, maar maandag gaat hij voor z'n APK dus dat is wat kortdag
Nou... volgens mij heb ik een bovengemiddelde OP afgeleverd...quote:Op woensdag 29 januari 2020 19:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan gok ik zomaar dat je zo rond maandagmiddag exact weet wat er aan het handje is.![]()
Geweldige topics dit; er brandt een lampje, rara welke van de 1000 mogelijke storingscodes zit er achter deur nummer 3.![]()
Hele doemscenario's, zegt de monteur maandag; oh, kijk, het stekkertje van de bovendruksensor op de brandstofrail zat los![]()
Uitlezen, only (half decent) way.. of een ouwe kever gaan rijden
Was ook geen kritiek op de OP, ik zei dat dit soort topics vaak heel amusant zijn, terwijl er eigenlijk maar één steekhoudend antwoord mogelijk isquote:Op woensdag 29 januari 2020 19:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nou... volgens mij heb ik een bovengemiddelde OP afgeleverd...
Genoeg PTA topics waar men niet eens de moeite neemt om make en model te plaatsen.
Maar nee, ik heb geen OBD stekker en die kan ik niet even in een paar dagen versieren.
Maar als dit PTA tegenwoordig is dan kan hier een slotje op
Op tijdquote:Op woensdag 29 januari 2020 19:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
dat je telkens APK noemt, is licht alarmerend. op welk moment is er voor 't laatst groot onderhoud geweest?
Heeft de garagist toen ook genoemd, heeft hij ook naar gekekenquote:Op woensdag 29 januari 2020 20:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
misschien dat je weer een nieuwe koppelingspedaalsensor nodig hebt.
mogelijk lekt je koppelingspedaalcilinder in de sensor waardoor deze telkens kapot gaat. kijk of de sensor vettig is, hij hoort droog te zijn.
Kan zeker, ook carterontluchting is berucht bij sommige bouwjarenquote:Op woensdag 29 januari 2020 21:00 schreef Fer het volgende:
Of een van de vele rubberen luchtslangen is lek na 14 jaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |