Even voor de duidelijkheid, ik ben niet voor de plicht, maar wel voor het arrangeren van huwlijkspartners door de familie.. ook ben ik niet voor het huwen met familieleden. Je zult zien dat er veel minder relatieproblemen zijn als dit gemeengoed wordt.
quote:Nee, buitenstaanders kunnen vaak juist veel beter bepalen welke man of vrouw goed voor je is, zij laten zich niet leiden door de verliefdheid van de dag en kunnen de situatie op langere termijn beter inschatten.
Op dinsdag 14 januari 2003 08:02 schreef Bulls-Ass het volgende:
gadverdomme man ... wil jij nou echt eindigen met een vrouw die door jou moeder of vader is gekozen...
en ik denk ook dat er vaak geen sprake is van keuze maar gewoon dat de ouders 1 bepaalde partner kiezen die ze moeten huwen. Ik vind dat niet echt een voordeel.
En zelfs mogen ze kiezen wat is de kans dat ze van elkaar houden. Ik vind het maar een lullig plan hoor. Als je ziet hoe moeilijk het is iemand te vinden die bij jou past en van wie je houdt laat staan dat jouw ouders dan zo iemand vinden voor jou. De kans is uitermate klein en dat huwelijk is zowieso een flop vrees ik
Waarom denk je dat dat soort relaties vaster zijn? Omdat de familie erbij zit en er ontmoetingen geregeld worden? Het zal aan mij liggen hoor maar is het niet normaal dat je eerst een relatie hebt voordat je gaat trouwen? Dat is toch ook een soort "ontmoeting" van een flink wat langere tijd dan bij een uithuwlijking waar je elkaar 3 keer ziet en daarna getrouwd bent.
En dat de jongen dan kan uitkiezen, das toch walgelijk! Het is geen vee of weet ik veel wat waar je een keuze uit kan maken?! "Ja bertha 33 ziet er lekker uit vandaag en het klikt ook nog! Nou die neem ik!".
En dat de meisjes zich beter zullen gedragen is gelul! Het zal dan alleen nog maar stiekem gebeuren. En waarom alleen de meisjes? Jongens gedragen zich nu wel perfect?
Je mag deze mening van mij gerust hebben maar denk is goed na over wat je zegt.
quote:Mooi, dan trouw jij nu met een vrouw die IK uitzoek, en ik heb besloten dat een onoogelijk mormel met wratten het wordt. Tja, het lijkt misschien even niets, maar ik laat me niet leiden door de verliefdheid van de dag en ik schat de situatie op lange termijn beter in.
Op dinsdag 14 januari 2003 08:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Nee, buitenstaanders kunnen vaak juist veel beter bepalen welke man of vrouw goed voor je is, zij laten zich niet leiden door de verliefdheid van de dag en kunnen de situatie op langere termijn beter inschatten.
Verder: jij houdt er wel Nazi/Communisme/Stasi/Taliban-gedachten op na he? Vrouwen verplicht kinderen laten baren als ze 16 zijn. Mannen superieur aan vrouwen. En nu weer dit. Dit zijn namelijk totalitaire-praktijken: vrije keuze ondergeschikt maken aan beter wetenden.
[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 14-01-2003 08:09]
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 07:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Het heeft namelijk toch juist voordelen... Er worden ontmoetingen gearrangeerd tussen jongens en meisjes, er wordt gekeken of het klikt en daarna kan men huwen... De jongen kan zo vrij kiezen uit een aantal meisjes dat aan hem gepresenteerd wordt... Dit biedt toch slechts voordelen? De jongen en het meisje zullen echt niet huwen als het niet klikt. Ik heb gezien hoe dit gaat en ik vind het, mits op een juiste manier toegepast wel een goed systeem... Meisjes zullen zich bovendien veel beter gedragen in hun jeugd en de huwlijken zullen veel standvastiger en beter zijn, ze zijn immers zorgvuldig uitgezocht. ipv op drijfzand gebaseerd..Even voor de duidelijkheid, ik ben niet voor de plicht, maar wel voor het arrangeren van huwlijkspartners door de familie.. ook ben ik niet voor het huwen met familieleden. Je zult zien dat er veel minder relatieproblemen zijn als dit gemeengoed wordt.
quote:Ik ben van mening dat echte liefde alleen voort kan komen uit 'verliefdheid van de dag'.
Op dinsdag 14 januari 2003 08:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Nee, buitenstaanders kunnen vaak juist veel beter bepalen welke man of vrouw goed voor je is, zij laten zich niet leiden door de verliefdheid van de dag en kunnen de situatie op langere termijn beter inschatten.
quote:dat denk ik dus ook
Op dinsdag 14 januari 2003 08:10 schreef robh het volgende:
Ik geloof niet dat de definitie van uithuwelijken je helemaal duidelijk is.
quote:Nee, ik heb gezien dat er meetings worden gearrangeerd, waar wel degelijk wordt gegeken of het klikt.. (door de personen zelf) Als de jongen GOED wordt bevonden door het meisje en het meisje geschikt door de jongen wordt er pas verder gegaan... Ze zullen natuurlijk niet mensen bij elkaar zetten die niet bij elkaar passen, de wensen worden wel degelijk geïnventariseerd.
Op dinsdag 14 januari 2003 08:09 schreef Slarioux het volgende:[..]
Er wordt niet gekeken of het klikt, er wordt gewoon getrouwd, no matter what. De jongen mag kiezen, maar de meisjes mogen van mij ook wel een keuze hebben hoor
quote:Waarom reageer jij altijd alleen op de reply's waarmee je het enigzins eens bent, en niet op die van, bv X-ray?
Op dinsdag 14 januari 2003 08:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Nee, ik heb gezien dat er meetings worden gearrangeerd, waar wel degelijk wordt gegeken of het klikt.. (door de personen zelf) Als de jongen GOED wordt bevonden door het meisje en het meisje geschikt door de jongen wordt er pas verder gegaan... Ze zullen natuurlijk niet mensen bij elkaar zetten die niet bij elkaar passen, de wensen worden wel degelijk geïnventariseerd.
quote:Maar dat maakt uithuwelijken nog niet goed.
Nee, ik heb gezien dat er meetings worden gearrangeerd, waar wel degelijk wordt gegeken of het klikt.. (door de personen zelf) Als de jongen GOED wordt bevonden door het meisje en het meisje geschikt door de jongen wordt er pas verder gegaan... Ze zullen natuurlijk niet mensen bij elkaar zetten die niet bij elkaar passen, de wensen worden wel degelijk geïnventariseerd.
Dacht je dat het er overal zo aan toe ging (waar is dat eik?)
quote:Over welke leeftijdscategorie praat je nu
Op dinsdag 14 januari 2003 08:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:Nee, ik heb gezien dat er meetings worden gearrangeerd, waar wel degelijk wordt gegeken of het klikt.. (door de personen zelf) Als de jongen GOED wordt bevonden door het meisje en het meisje geschikt door de jongen wordt er pas verder gegaan... Ze zullen natuurlijk niet mensen bij elkaar zetten die niet bij elkaar passen, de wensen worden wel degelijk geïnventariseerd.
quote:Hij is Fok-Indisch doof
Op dinsdag 14 januari 2003 08:16 schreef Herfst het volgende:[..]
Waarom reageer jij altijd alleen op de reply's waarmee je het enigzins eens bent, en niet op die van, bv X-ray?
quote:Jongens: +/- 28-40
Op dinsdag 14 januari 2003 08:17 schreef robh het volgende:[..]
Over welke leeftijdscategorie praat je nu
quote:Oftewel, je bent bang dat je eeuwig vrijgezel blijft.
Op dinsdag 14 januari 2003 08:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Jongens: +/- 28-40
meisjes: +/- 18-22
quote:Dat is slechts een mening zonder argumenten of discussiewaarde, die mag hij geven, maar ik zie geen reden daar verder op in te gaan.
Op dinsdag 14 januari 2003 08:16 schreef Herfst het volgende:[..]
Waarom reageer jij altijd alleen op de reply's waarmee je het enigzins eens bent, en niet op die van, bv X-ray?
quote:Je praat dus over volwassenen. Dan is het idd makkelijk dat je familie alvast een blik potentiele partners opentrekt. Scheelt je weer zoekwerk enzo. Maar is imo dus geen uithuwelijken.
Op dinsdag 14 januari 2003 08:19 schreef BloodhoundFromHell het volgende:Jongens: +/- 28-40
meisjes: +/- 18-22
Echt je kan me hier zo pissig om krijgen, niet normaal gewoon.
quote:Er worden geen ontmoetingen gearrangeerd, op je 16e of zo krijgen die meiden gewoon te horen:
Op dinsdag 14 januari 2003 07:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Het heeft namelijk toch juist voordelen... Er worden ontmoetingen gearrangeerd tussen jongens en meisjes, er wordt gekeken of het klikt en daarna kan men huwen... De jongen kan zo vrij kiezen uit een aantal meisjes dat aan hem gepresenteerd wordt... Dit biedt toch slechts voordelen? De jongen en het meisje zullen echt niet huwen als het niet klikt. Ik heb gezien hoe dit gaat en ik vind het, mits op een juiste manier toegepast wel een goed systeem... Meisjes zullen zich bovendien veel beter gedragen in hun jeugd en de huwlijken zullen veel standvastiger en beter zijn, ze zijn immers zorgvuldig uitgezocht. ipv op drijfzand gebaseerd..Even voor de duidelijkheid, ik ben niet voor de plicht, maar wel voor het arrangeren van huwlijkspartners door de familie.. ook ben ik niet voor het huwen met familieleden. Je zult zien dat er veel minder relatieproblemen zijn als dit gemeengoed wordt.
En zeg nu nog eens dat in die landen waar dit voorkomt geen achterlijke cultuur heerst!
quote:Dan is het ook geen uithuwlijken meer he
quote:Dat is niet achterlijk, iedereen z'n eigen cultuur.
Op dinsdag 14 januari 2003 08:24 schreef Pulsemaster het volgende:
En zeg nu nog eens dat in die landen waar dit voorkomt geen achterlijke cultuur heerst!
quote:Dat is een geëvolueerde manier van uithuwlijken.
Op dinsdag 14 januari 2003 08:26 schreef Pulsemaster het volgende:[..]
Dan is het ook geen uithuwlijken meer he
Bij uithuwlijken gaat het er juist om dat je als meid er niets meer over te zeggen hebt.
quote:Nee.
Op dinsdag 14 januari 2003 08:27 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Dat is een geëvolueerde manier van uithuwlijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |