abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191200755
Bij ons in huis blijft de gaspit niet branden van ons gasfornuis. Het betreft een ingebouwde Bauknecht van onbekend type. Dit fornuis zat al in de woning toen we het kochten. Het vonkje blijft de vlam aandoen maar op het moment dat ik de knop loslaat dan gaat de vlam gelijk weer uit. Waarschijnlijk 'ziet' het fornuis niet dat er een stroom gas loopt, dus vandaar dat deze uit gaat.

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Het betreft de gaspit links achter. Misschien heeft iemand een tip voor mij :)
pi_191200821
Dus je laat het knopje los, gas blijft lopen maar vlam gaat uit?

Dat is wel knap.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_191200842
Zou er niet een warmtesensor oid kapot zijn. Moderne gastoestellen sluiten toch het gas van een pit af als deze niet aan is.

Ik vermoed dat de sensor iets met het opstaande pinnetje aan de onderkant van de cirkel te maken heeft.
pi_191200889
En als je de knop tien seconden vasthoudt?

Maar er is inderdaad een sensor die herkent of de pit brandt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 26-01-2020 12:09:05 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_191200941
sensor vervangen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_191201044
Lijkt indd op die warmte sensor (pinnetje aan de voorkant van de pit). Die of niet goed is afgesteld of kapot is.

Heeft het wel altijd gewerkt? Anders zou hem even iets hoger kunnen schroeven.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_191201393
Het heet een thermokoppel.

Dat zoekt wellicht handiger op google naar oplossingen en vervangende onderdelen dan "warmtesensor". :)
pi_191201482
Vaak helpt een beetje oppoetsen met een schuursponsje ook.
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zondag 26 januari 2020 @ 13:08:53 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191201660
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 12:52 schreef Gieliovd het volgende:
Vaak helpt een beetje oppoetsen met een schuursponsje ook.
Dit dus . Even goed schoonmaken.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_191201696
En als dat niet helpt, dit onderdeel vervangen:

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Uiteraard het juiste thermokoppel zoeken bij je fornuis, staat vast een typenummer ergens.
pi_191201790
quote:
2s.gif Op zondag 26 januari 2020 11:56 schreef engine het volgende:
Dus je laat het knopje los, gas blijft lopen maar vlam gaat uit?

Dat is wel knap.
Niet goed beschreven misschien, maar gas blijft niet lopen als ik de knop loslaat. Ik moet de hele tijd de knop ingedrukt houden om een vlam te krijgen. De vlam gaat gelijk uit als ik de knop loslaat. Zelf na een minuut de knop vasthouden.
  zondag 26 januari 2020 @ 13:23:07 #12
486698 IkEetSlakken
FKA Redster1984
pi_191201813
Ik had t laatst ook met mijn gasstel. Alleen was dat na het schoonmaken. Zit bij mij een beveiliging op dat je een toets moet aanraken voor je het gas aan kan doen. Bij mij ging dat ging door vocht helemaal over de zeik en niet meer uit de stand van de foutmelding. Bij mij was de oplossing even de stroom er af halen.
Wakadoodle!
pi_191201834
Er zitten twee schroeven in de gaspit. Kan ik die gewoon losschroeven? Van gasfornuizen heb ik geen verstand. Ik wil even kijken hoe ik die sensor hoogte kan aanpassen.
pi_191201968
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 13:24 schreef geelkuikentje het volgende:
Er zitten twee schroeven in de gaspit. Kan ik die gewoon losschroeven? Van gasfornuizen heb ik geen verstand. Ik wil even kijken hoe ik die sensor hoogte kan aanpassen.
Haal iig de stroom van je fornuis en draai het gas dicht.

Hoogte aanpassen? Lijkt me niet dat dat kan, omdat het niet nodig is.
pi_191202121
Ik heb dat ook wel eens op het gasfornuis hier gehad en dan moet ik gewoon de desbetreffende draaiknop even een paar keer hard indrukken. Op een of andere manier schakelt dat thermokoppel dan niet.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_191214807
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Gas op glas reparatie (video)

pi_191214820
Ik heb die 5 pit van Bauknecht. Ook last van lang durende thermokoppel.
Laat die handjes wapperen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop