abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191193058
We hebben in de schuur een Webasto HL 3803.40 hangen. Volgens mij met een half-automaat besturing.

Ik heb het ding nog nooit aan gekregen en hoop dat jullie me kunnen helpen. Online heb ik een soort handleiding gevonden, maar die helpt me helaas niet verder.

Wanneer ik de stekker in het stopcontact steek en de besturing naar 'start' draai, loopt deze terug naar 1. Verder weinig actie... Weet iemand hoe het ding zou moeten werken?

Wil je meer van me weten? Kijk dan op spangas.nl
pi_191193527
Thermostaat ergens?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_191194084
Je mist iets op de foto? Of mist de thermostaat die er wel op zou moeten staan?
pi_191194429
Is dit op diesel?
pi_191194541
Eerst brandstof tanken? Of is de tank weg?
.
pi_191194875
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 21:01 schreef nassim het volgende:
Je mist iets op de foto? Of mist de thermostaat die er wel op zou moeten staan?
Iets zal hem toch een signaal aan/uit moeten geven
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_191195253
Klopt, ik hoop eigenlijk op een of andere manier te kunnen controleren of het ding het überhaupt nog doet.
In de handleiding lees ik dat de knop naar start gedraaid moet worden. Verder zit er zoals te zien wat knutselwerk aan. De tuimelschakelaar die er naast zit, doet verder niets.

Brandstof zit in de tank links. zit voldoende in.
  Forum Admin zondag 26 januari 2020 @ 08:28:32 #8
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_191198977

Het is blijkbaar een combinatie van handelingen om het ding te starten.
pi_191214562
Ik zou deze eens raadplegen :), is geen handleiding voor in bedrijf nemen maar een Werkplaatshandboek voor onderhoud en fout diagnose.
https://www.butlertechnik(...)p_service_manual.pdf

Onder de streep is het gewoon een mini dieselmotortje dat ook op zijn tijd een onderhoudsbeurt nodig heeft. Zoals schoonmaken en afstellen. Defecten kunnen op een tal van plaatsen ontstaan, in het elektrisch gedeelte dan wel de mechaniek van de brandstof toevoer.

quote:
6. FaultfindingThis section is intended to give some guide to common problems and their solutions. It is not intended as a comprehensive guide. Problem

Heater appears to be attempting to fire, but cuts out. Possibilities

1. Fuel starvation. Is the heater trying to lift fuel too far? Run the heater with a short fuel line and jerry cab, bypassing the installation fuel line. if the heater now runs well, either fit a supplementary pump or clean out the fuel line.

2. Blocked CA downpipe. On a boat this could be due to water, on a vehicle usually mud.

3. Glowplug voltage too low. Check and adjust if necessary.

4. Low voltage at heater. Check this at the solenoid terminals and remedy if too low. Run the engine whilst starting.

5. Glowplug circuit faulty—check fuseholder.

6. Atomiser blocked. Examine the exhaust pipe. If it is excessively black and sooty, this is highly likely.

7. Mains cables too small resulting in excessive voltage drop during start up. If the heater is some years old, there really is no easy remedy and a full overhaul is recommended.
pi_191221331
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 09:45 schreef Watuntrik het volgende:
Ik zou deze eens raadplegen :), is geen handleiding voor in bedrijf nemen maar een Werkplaatshandboek voor onderhoud en fout diagnose.
https://www.butlertechnik(...)p_service_manual.pdf

Onder de streep is het gewoon een mini dieselmotortje dat ook op zijn tijd een onderhoudsbeurt nodig heeft. Zoals schoonmaken en afstellen. Defecten kunnen op een tal van plaatsen ontstaan, in het elektrisch gedeelte dan wel de mechaniek van de brandstof toevoer.
[..]

Thanks! Hier ga ik eens mee aan de slag.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')