Ik zou deze eens raadplegen

, is geen handleiding voor in bedrijf nemen maar een Werkplaatshandboek voor onderhoud en fout diagnose.
https://www.butlertechnik(...)p_service_manual.pdfOnder de streep is het gewoon een mini dieselmotortje dat ook op zijn tijd een onderhoudsbeurt nodig heeft. Zoals schoonmaken en afstellen. Defecten kunnen op een tal van plaatsen ontstaan, in het elektrisch gedeelte dan wel de mechaniek van de brandstof toevoer.
quote:
6. FaultfindingThis section is intended to give some guide to common problems and their solutions. It is not intended as a comprehensive guide. Problem
Heater appears to be attempting to fire, but cuts out. Possibilities
1. Fuel starvation. Is the heater trying to lift fuel too far? Run the heater with a short fuel line and jerry cab, bypassing the installation fuel line. if the heater now runs well, either fit a supplementary pump or clean out the fuel line.
2. Blocked CA downpipe. On a boat this could be due to water, on a vehicle usually mud.
3. Glowplug voltage too low. Check and adjust if necessary.
4. Low voltage at heater. Check this at the solenoid terminals and remedy if too low. Run the engine whilst starting.
5. Glowplug circuit faulty—check fuseholder.
6. Atomiser blocked. Examine the exhaust pipe. If it is excessively black and sooty, this is highly likely.
7. Mains cables too small resulting in excessive voltage drop during start up. If the heater is some years old, there really is no easy remedy and a full overhaul is recommended.