Hoeveel koude oorlog bunkers zouden er zijn waar we helemaal niks van weten?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:08 schreef lichtknopje het volgende:
Leuk topic! Ik ben altijd geïnteresseerd geweest in bunkers en forten. Vroeger vaak gaan kijken in de WO2 bunkers in de duinen bij Oostvoorne.
Ik ben ook nog steeds benieuwd naar het verhaal van de grote atoombunker onder de waalhaven zendmast in Rotterdam. Het zou best kunnen want het hele grasveld om de zendmast heen is niet bebouwd. Mijn leraar Nederlands van destijds vertelde dat hij als kleine jongen klusjes deed tijdens de bouw ervan. Iemand met meer informatie over deze bunker?
Lunetten of Hoofddijk op de Uithof in Utrecht. Anders Eben-Emael, net over de grens bij Maastrichtquote:
Klopt ja, al heb ik er vorige week geen enkele gezien tussen Durrës / Tirana / Shkodër. Ik zal eens een kaartje opgooglen met waar die dingen wel en niet liggen. Want ze liggen dus lang niet overal.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 10:07 schreef SeLang het volgende:
Als je door Albanië reist, dan kom je regelmatig langs hele gordels eenmansbunkertjes. In de tijd van Hoxha was het idee dat bij een aanval het hele volk met een geweertje in een bunkertje zou gaan zitten. Er zijn zo'n 173.000 bunkers gebouwd in Albanië in die periode.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(niet mijn foto's)
Ik ben in 2010 heel Albanië doorgereisd. Vanuit de bus zag je die dingen steeds liggen. Ook op het stuk tussen Shkodër en Tirana. Maar er zullen er ook wel steeds meer worden opgeruimd.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 14:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klopt ja, al heb ik er vorige week geen enkele gezien tussen Durrës / Tirana / Shkodër. Ik zal eens een kaartje opgooglen met waar die dingen wel en niet liggen. Want ze liggen dus lang niet overal.
Dat staat inderdaad ook op mijn lijstje, lijkt mij heel erg gaaf om ze te zien vanaf het strand !quote:Op vrijdag 24 januari 2020 12:32 schreef Filosoofert het volgende:
Ik vond de bunkers in Normandië héél vet.
[ afbeelding ]
https://imgur.com/quote:Op woensdag 5 februari 2020 07:11 schreef 111210 het volgende:
Edit: mn foto linkjes doen het niet. Zal ff kijken of ik ze ergens anders kan uploaden
quote:Ook het rampjaar 1672 is aan Groenlo niet onopgemerkt voorbijgegaan. Hoewel de meeste versterkingen na 1672 zijn afgebroken, zijn in Groenlo nog steeds bastions, grachten en kanonnen te vinden. In het kader van historisch toerisme worden enkele oude vestingwerken in Groenlo en omstreken in ere hersteld. De Groenlose Slinge, die eerder door de stadsgracht liep, is verplaatst naar het noorden van Groenlo.
Groenlo is samen met Lichtenvoorde een katholieke enclave in de Achterhoek, een overblijfsel van honderden jaren invloed van het bisdom Münster en langdurige Spaanse bezetting. Als gevolg hiervan is een zuidelijke, bourgondische levensstijl overgebleven in Groenlo. Er is relatief veel horeca te vinden en er worden meerdere jaarlijkse evenementen georganiseerd.
quote:Op zaterdag 25 januari 2020 10:07 schreef SeLang het volgende:
Als je door Albanië reist, dan kom je regelmatig langs hele gordels eenmansbunkertjes. In de tijd van Hoxha was het idee dat bij een aanval het hele volk met een geweertje in een bunkertje zou gaan zitten. Er zijn zo'n 173.000 bunkers gebouwd in Albanië in die periode.
afbeelding ]
[ afbeelding ]
(niet mijn foto's)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |