abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7884710
Hallo allemaal,

ik wil gewoon even wat van me af schrijven. Misschien zijn er ook mensen die me snappen en erop willen reageren.

Al jaren heb ik een zwak zelfvertrouwen qua m'n uiterlijk. Ik vind mezelf lelijk. Ik kan mezelf soms niet eens bekijken in de spiegel zonder er verdrietig van te worden.
Er zijn ook tijden geweest dat ik mezelf wel okidoki vond. Mooi zelfs....
Maar het kleinste dingetje kan dat gevoel wegnemen. Een rot-opmerking van iemand, een valse blik.....
Herkenbaar?

Ik probeer er niet teveel bij stil te staan, hoe ik me aan m'n uiterlijk erger. Ik verzorg en kleed mezelf leuk, het valt niemand op hoe ik over mezelf denk. Krijg vaak te horen dat ik zoveel zelfvertrouwen uitstraal.
Ze moesten eens weten......

Ik heb een man waar ik heel gelukkig mee ben. Maar de laatste tijd hebben we bijna geen sex meer. ik mis dat heel erg. Hij is een tijdje overspannen geweest en heeft het druk gehad. Dat is de logische verklaring voor de weinige sex.
Maar gevoelsmatig komt het op mij over dat hij me te lelijk vindt en niet meer opgewonden raakt van mij. Hij ontkent dit overigens ten stelligste.
Toch voel ik me steeds lelijker en verdrietiger........
Wat moet ik nou met dit gevoel.....hoe kan ik mezelf accepteren?

Bedankt voor de aandacht en liefs,
vergeetmenietje

dinsdag 14 januari 2003 @ 00:46:48 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_7884798
Plaats een foto, dan kunnen we oordelen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_7884826
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 00:46 schreef static het volgende:
Dat is niet lief

Ontopic: probeer er met je man over te praten, probeer niet voor hem te denken. Als hij zegt dat je mooi bent moet je dat van hem aannemen...
Niet twijfelen aan zijn oprechtheid

pi_7884845
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 00:40 schreef vergeetmenietje het volgende:

Wat is er gebeurd tussen nu en toen je jezelf okidoki en mooi vond?
Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
pi_7884868
quote:
iid niet lief.

maar ook ontopic:praat eens met je man dat lucht tenminste op of laat je man dit lezen dat kan ook. Mannen zijn geen wezens die met hun gevoel te koop lopen dus je kan het je man het beste vragen

Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_7884889
heeey kop op!

je hebt een lieve man die je mooi vindt toch? verder zeggen je vrienden dat je zelfvertrouwen uitstraalt en ben je vasssst niet zo lelijk als je denkt. zelf was ik 'vroeger' (ik weet t, ben pas 18) tijdens mn 13e/14e/15e heel erg onzeker over mn uiterlijk. alles wat men zei trok ik erg aan, zelfs al was t maar een grapje. bij elke opmerking ging ik in de spiegel kijken of er echt iets was, en elke x dat ik t deed voelde ik me ongelukkig.

Nu een paar jaar later heb ik een lieve vriendin die me erg mooi vindt, trek ik me weinig meer aan van anderen en juist door dat zelfvertrouwen vinden mensen je ook mooi! Probeer bij je minpunten (die heeft iedereen) gewoon te denken: 'boeie!' of 'kan er toch niks aan doen'. Accepteer jezelf, mensen zeggen alleen maar nare opmerkingen over anderen door hun eigen onzekerheid, want iedereen is wel eens onzeker!

heel veel sterkte iig

Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_7884916
Een overspannen man herkent geen genuanceerde prikkels maar reageert 'plat' op wat er op hem afkomt. Dat heeft absoluut niets met jou te maken. Nu het op sexueel gebied te wensen overlaat projecteer je dat ten eerste op jezelf. Een logische reactie maar niet realistisch. Dit ligt niet aan jou. Als je veel om hem geeft dan moet je hem wel wat tijd gunnen om er bovenop te komen. En hou jezelf niet voor de gek met die spiegel, daar doe je jezelf tekort mee.
Eigen brokjes eerst.
pi_7884918
quote:
Haaahahaha... nee dat doe ik niet. Mijn persoontje afzeiken kan ik zelf als de beste. Dat wint niemand van mij, dus die foto is totaal niet belangrijk.

De 1 zal me leuk vinden, de ander lelijk. Het gaat gewoon om dat klote gevoel dat ik over mezelf heb.

en ik probeer niet te twijfelelen aan de oprechtheid van mijn mannie, maar het is soms zo moeilijk. Hij snapt mijn probleem ook niet zo.
Het is misschien een - probleem in de ogen van anderen, maar het vreet aan mij.

achja....

pi_7884999
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 00:50 schreef thoth het volgende:

[..]

Wat is er gebeurd tussen nu en toen je jezelf okidoki en mooi vond?

Ik zou willen dat ik het wist......... Misschien heb ik teveel meegemaakt de laatste jaren en voel ik me "oud" en moe.
Voorheen voelde ik me ook sexueel aantrekkelijk, nu helemaal niet meer. Ik push mijn man overigens nergens toe, heb alle begrip voor hem.
Maar ik blijf gewoon met dat lelijke gevoel zitten.

(gatverdillekes!! ik kom geloof ik lekker labiel over!!!)

Overigens bedankt voor alle reacties tot dusverre

pi_7885046
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 00:48 schreef Silicium het volgende:

[..]

Dat is niet lief

Ontopic: probeer er met je man over te praten, probeer niet voor hem te denken. Als hij zegt dat je mooi bent moet je dat van hem aannemen...
Niet twijfelen aan zijn oprechtheid

Dit klopt niet lieverd, je geeft mensen adviezen die je zelf niet eens naleeft.
pi_7885050
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 01:00 schreef vergeetmenietje het volgende:

[..]

Ik zou willen dat ik het wist......... Misschien heb ik teveel meegemaakt de laatste jaren en voel ik me "oud" en moe.
Voorheen voelde ik me ook sexueel aantrekkelijk, nu helemaal niet meer. Ik push mijn man overigens nergens toe, heb alle begrip voor hem.

En hij heeft dat gevoel niet?
pi_7885076
quote:
Hallo allemaal,

ik wil gewoon even wat van me af schrijven. Misschien zijn er ook mensen die me snappen en erop willen reageren.

Al jaren heb ik een zwak zelfvertrouwen qua m'n uiterlijk. Ik vind mezelf lelijk. Ik kan mezelf soms niet eens bekijken in de spiegel zonder er verdrietig van te worden.
Maar het kleinste dingetje kan dat gevoel wegnemen. Een rot-opmerking van iemand, een valse blik.....
Herkenbaar?

Ik probeer er niet teveel bij stil te staan, hoe ik me aan m'n uiterlijk erger. Ik verzorg en kleed mezelf leuk, het valt niemand op hoe ik over mezelf denk. Krijg vaak te horen dat ik zoveel zelfvertrouwen uitstraal.

Ik heb een man waar ik heel gelukkig mee ben. Maar de laatste tijd hebben we bijna geen sex meer. ik mis dat heel erg. Hij is een tijdje overspannen geweest en heeft het druk gehad. Dat is de logische verklaring voor de weinige sex.
Maar gevoelsmatig komt het op mij over dat hij me te lelijk vindt en niet meer opgewonden raakt van mij. Hij ontkent dit overigens ten stelligste.

vergeetmenietje

Andere mensen vertellen je wel dat je er goed uitziet en je heb jezelf vroeger ook erg mooi gevonden en ik neem aan dat er niet al te veel veranderd is (als er 30 kilo bij is gekomen is het misschien een idee daar wat aan te doen). Het zou dus best wel kunnen dat het voor het grootste deel eraan ligt dat je man niet meer naar je omkijkt in bed. Misschien dat gewoon openlijk zo zeggen... En het afschuiven op stress is ook wel heel makkelijk van hem, dan moet het nu toch over zijn? Misschien heeft hij ook wel een tik tegen z'n zelfvertrouwen gekregen door de situatie en durft ie niet meer zo, nemen/hebben jullie wel eens de tijd voor een lekker avondje samen dineren en relaxed op de bank of in bed hangen met een filmpje. Raar genoeg komt vaak de sex dan vanzelf

Misschien is het ook een idee om gewoon bewust met je uiterlijk bezig te gaan, als je dit nog niet doet willen een sportschool, een beetje zelfdiscipline qua eten (vooral niet te weinig!), een goeie (andere? kapper) en af en toe een zonnebankje wonderen doen voor je zelfvertrouwen omdat je gewoon in de spiegel ziet dat je er beter uit gaat zien van week tot week. Dan ga je je vanzelf beter voelen.

Maarja k denk zo als ik je verhaal lees je toch de oplossing moet zoeken bij je man.

I say we let the whole thing blow, come back later, then rob everybody.
pi_7885193
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 01:00 schreef vergeetmenietje het volgende:
Het is volgens mij vrij normaal om aan je eigen schoonheid te gaan twijfelen als de enige persoon in je leven die je eigenlijk zou moeten aanbidden het even laat afweten (ik drijf even zwaar over maar iets in die richting) Zonder positieve bevestiging ben je op jezelf aangewezen om jezelf aantrekkelijk te vinden en dat is altijd moeilijk.

Waarschijnlijk ben je door de jaren heen niet eens echt veranderd, niet als het om je uiterlijk gaat. Dus het is allemaal de schuld van je man! Nouja ook niet echt. Indirect heeft het er denk ik wel mee te maken en zolang hij nog met zijn eigen problemen rondloopt is het misschien een idee voor jou om jezelf op een andere manier in een positief daglicht te zetten zodat je jezelf weer met trots in de spiegel aan kan gaan kijken.

Vraag me niet hoe, één van mijn oppervlakkige taken als man in het leven is tegen vrouwen te zeggen dat ze er fantastisch uitzien niet hoe ze ervoor moeten zorgen dat ze er fantastisch uitzien

Misschien zit ik er wel helemaal naast maar het klinkt wel redelijk als uitleg, toch?

Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
pi_7885196
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 01:05 schreef www.olafonline.nl het volgende:

[..]

En hij heeft dat gevoel niet?

Eh..nee. Hoezo?
  dinsdag 14 januari 2003 @ 01:16:50 #15
15080 static
pi_7885254
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 00:51 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

iid niet lief.

Ach, houd toch op.

Dat gescherm met liefdevolle zwijmel-posts for the sake of it is wel opbouwend en constructief wil je zeggen.

Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_7885601
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 01:16 schreef static het volgende:

[..]

Ach, houd toch op.

Dat gescherm met liefdevolle zwijmel-posts for the sake of it is wel opbouwend en constructief wil je zeggen.

ik zat vroeger onder een andere naam op dit forum en toen betrapte ik je ook al vaak op kortzichtige, lompe uitspraken. reageer eens normaal man! als jij eens een keer een probleem hebt wil je toch niet dat andere zo op jou reageren?

maar ontopic:

dat gevoel wat jij beschrijft kent iedereen denk ik wel. ik dacht ook vroeger (en zelfs nu nog af en toe) dat ik totaal onaantrekkelijk was. ook omdat andere mensen mij onzeker maakte. ook omdat ik toen heel verlegen was, kon ik niet goed van mij af bijten en liet ik iedereen dus maar over me heen walsen en ging ik de dingen geloven die ze over mij zeiden.

nu weet ik wel beter. heb weer iets meer levenservaring. ik heb gehouden en er is van mij gehouden. en hopelijk gebeurt dat nog steeds (niet meer zo gepeild de laatste tijd, moet ik misschien maar weer eens doen )

maar to the point: jou onzekerheid komt voort uit want andere mensen zeggen. ik kan je alvast verklappen dat het onmogelijk is voor iemand om totaal onaantrekkelijk te zijn. heeft te maken met voortplanting. (de genen die jij in je draagt kunnen jou mogelijke partner van pas komen bij het maken van toekomstige kinderen.) dus wat andere over jou zegen is alleen maar voor de grap of een plagerijtje.

bespreek dit alles gewoon met je man, die begrijpt dat heus wel. en wat de sex betreft; als je man nog moet bijkomen van een redelijk ernstig psychologisch probleem, vind ik het niet zo gek dat hij wat lusteloos is. ligt niet aan jou, maar aan zijn helings process. dat komt eigg vanzelf wel goed, maar zoals ik en andere al eerder zeiden: praat er met je man over!

sterkte -- NgInE

Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  dinsdag 14 januari 2003 @ 01:40:15 #17
15080 static
pi_7885653
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 01:36 schreef NgInE het volgende:

[..]

ik zat vroeger onder een andere naam op dit forum en toen betrapte ik je ook al vaak op kortzichtige, lompe uitspraken. reageer eens normaal man! als jij eens een keer een probleem hebt wil je toch niet dat andere zo op jou reageren?

Kom op zeg, alsof knuffelposts helpen.

Is meer een verkapte vorm van misplaatst aandachtgeven.

pi_7885956
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 01:40 schreef static het volgende:

[..]

Kom op zeg, alsof knuffelposts helpen.

Is meer een verkapte vorm van misplaatst aandachtgeven.

of het zou kunnen dat er echt mensen zijn (jaaa, geloof het of niet) die het nog echt kan schelen ook hoe het met een ander gaat . wat jij een knuffelpost noemt, noem ik normaal menselijk gedrag, iets dat deze maatschappij de afgelopen tijd steeds meer kwijt dreigt te raken helaas.

kijk, je kan ook gewoon wat milder reageren i.p.v. de stoere gast uit te hangen. nou ja, ik ben wel weer uitgeflamed

Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_7885993
quote:
Hallo allemaal,

Herkenbaar?

vergeetmenietje

* naar Anastasia *
Speciaal voor Arcee :*
  dinsdag 14 januari 2003 @ 02:06:47 #20
15080 static
pi_7886017
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 02:02 schreef NgInE het volgende:

[..]

of het zou kunnen dat er echt mensen zijn (jaaa, geloof het of niet) die het nog echt kan schelen ook hoe het met een ander gaat . wat jij een knuffelpost noemt, noem ik normaal menselijk gedrag, iets dat deze maatschappij de afgelopen tijd steeds meer kwijt dreigt te raken helaas.

kijk, je kan ook gewoon wat milder reageren i.p.v. de stoere gast uit te hangen. nou ja, ik ben wel weer uitgeflamed

Lul niet, men is er meer mee gebaat als er tegengas wordt gegeven i.p.v. hersenloos ach en wee en te posten welke een gevoel alleen maar versterken.
pi_7887087
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 01:13 schreef thoth het volgende:

[..]

Het is volgens mij vrij normaal om aan je eigen schoonheid te gaan twijfelen als de enige persoon in je leven die je eigenlijk zou moeten aanbidden het even laat afweten (ik drijf even zwaar over maar iets in die richting) Zonder positieve bevestiging ben je op jezelf aangewezen om jezelf aantrekkelijk te vinden en dat is altijd moeilijk.

Waarschijnlijk ben je door de jaren heen niet eens echt veranderd, niet als het om je uiterlijk gaat. Dus het is allemaal de schuld van je man! Nouja ook niet echt. Indirect heeft het er denk ik wel mee te maken en zolang hij nog met zijn eigen problemen rondloopt is het misschien een idee voor jou om jezelf op een andere manier in een positief daglicht te zetten zodat je jezelf weer met trots in de spiegel aan kan gaan kijken.

Vraag me niet hoe, één van mijn oppervlakkige taken als man in het leven is tegen vrouwen te zeggen dat ze er fantastisch uitzien niet hoe ze ervoor moeten zorgen dat ze er fantastisch uitzien

Misschien zit ik er wel helemaal naast maar het klinkt wel redelijk als uitleg, toch?

Nou, als ik daar mijn zekerheid vandaan moest halen zou het niet goed gaan! Ik ben zeer tevreden met mezelf en ik heb geen constante bevestiging nodig! Als je bevestiging nodig zou hebben, wordt je nooit zeker, dus daar zit het niet in!

[Dit bericht is gewijzigd door Femke13 op 14-01-2003 09:05]

Altijd blijven lachen
pi_7887117
Ik weet hoe je je voelt hoor, ik ben ook een tijdje onzeker geweest, al heb ik daar nu geen last meer van.
Het zit idd puur in je eigen denken en daar zul iets aan moeten doen. Je hebt een beeld van jezelf vastgesteld, en elke keer zie je dingen die misschien niet verkeerd bedoeld zijn als een bevestiging dat je lelijk zou zijn.
Misschien met iemand praten om zelfvertrouwen te krijgen is een idee, en er zijn veel boeken te koop om je zelfvertrouwen op te krikken. Het is een eerste stap in ieder geval!
En kijk ook is naar een achterliggende reden waarom je zo over jezelf denkt? Je denkt namelijk ook zo omdat het misschien toch iets oplevert? Aandacht, bevestiging enz. Succes iig.
Altijd blijven lachen
pi_7888987
-edit: off topic -

[Dit bericht is gewijzigd door Ripley op 14-01-2003 11:42]

burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_7889052
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 02:06 schreef static het volgende:

[..]

Lul niet, men is er meer mee gebaat als er tegengas wordt gegeven i.p.v. hersenloos ach en wee en te posten welke een gevoel alleen maar versterken.

Ja, maar er is een verschil tussen tegengas geven een een loze opmerking als "plaats een foto" posten. Ik zie het constructieve commentaar daar niet van in. Overigens vind ik verder absoluut dat mensen niet gebaat zijn bij alleen zinloos geknuffel.

Zo, en nu weer on-topic: topicstarter, praat er eens goed over met je man en doe er iets constructiefs aan. Maak tijd vrij voor elkaar, ga op zoek naar de romantiek die jullie verloren zijn. En pep je zelf daarnaast ook een beetje op over jezelf: bedenk voor jezelf wat het is wat je ergert aan je uiterlijk en doie daar wat mee. Ga sporten, koop nieuwe kleren of neem een heel ander kapsel.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_7889803
Ten eerste heb jij het probleem dat je onzeker bent en daar zul je ook zelf aan moeten werken. Het heeft geen enkele zin naar mijn idee om met je man te praten, want die kan niks aan jouw onzekerheid doen.

Pas als je zeker bent van jezelf dan pas zou ik praten met je man, ze zeggen toch altijd dat je eerst van jezelf moet houden wil je een ander kunnen liefhebben.

Ik heb ervaring met een onzekere ex-man. Die was veel erger en droeg die onzekerheid ook naar mij toe op. En daar word je echt niet gezonder op. Mijn geval was erger en dus schrik er niet van. Maar werk aan jezelf, dat is echt de beste oplossing.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')