abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 januari 2020 @ 08:01:45 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_191154589
Goedemorgen,

Ik laat voor mij hobbykamer plisségordijnen op maat bestellen. De inrichtingswinkel wil ‘Doublé plisségordijnen’ bestellen, maar ik zat zelf aan de enkele plisségordijnen te denken, die zijn ook veel goedkoper.
Het bedrijf weerlegt het dat ik de dubbele versie moet hebben, omdat de enkele zouden doorzakken en doorhangen. Een buurman heeft de enkele variant al 2 jaar hangen zonder problemen, en ik geloof het verhaal ook niet zozeer.

De Plisse’s komen in de hobbykamer om vooral inkijk vanaf de galerij te beperken en evt de zon iets te weren. Worden dus lichtdoorlatende plisse’s.

Iemand hier ervaring mee? Prijsverschil voor de enkelstof en dubbelstof variant is ongeveer ¤600-700..

Alvast bedankt
pi_191154772
Ik zou gewoon eens een andere zaak proberen. Gegeven die hetzelfde advies weet je genoeg.
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator donderdag 23 januari 2020 @ 09:12:53 #3
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191155167
Geen ervaring met dat soort gordijnen, maar hangt het bij de buurman ook (enigszins) door? Je zou eens kunnen informeren waar de buurman ze gekocht heeft.

Winkels kunnen soms inderdaad wel wat duurder zijn, maar kiezen dan wel weer voor wat hoogwaardiger materiaal. Die hebben het liefst dat het gewoon in een keer goed is en ze niet voor garantie terug moeten komen. Hier hangen rolgordijnen van de vakzaak uit het dorp en een paar van Karwei of Kwantum, het verschil is echt merkbaar.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_191155249
Wat voor afmetingen heb je het over? De buren hebben plissé voor hetzelfde raam als jij wilt gaan bekleden?

Dat prijsverschil is meer dan ik überhaupt voor een plissé heb betaald.
  donderdag 23 januari 2020 @ 10:13:51 #5
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_191155905
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 09:20 schreef mikieu het volgende:
Wat voor afmetingen heb je het over? De buren hebben plissé voor hetzelfde raam als jij wilt gaan bekleden?

Dat prijsverschil is meer dan ik überhaupt voor een plissé heb betaald.
De buurman heeft ze voor dezelfde 2 ramen ja.
Raam 1 is breed 168,5cm hoog 170cm
Raam 2 178cm x 170cm.
Ik ga wel voor de top down bottom up, die heeft de buurman daar ook.
Ik zou hiervoor ¤1971 kwijt zijn, montage krijg ik er gratis bij. Merk is Multisol.
  donderdag 23 januari 2020 @ 10:16:41 #6
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_191155932
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2020 09:12 schreef derLudolf het volgende:
Geen ervaring met dat soort gordijnen, maar hangt het bij de buurman ook (enigszins) door? Je zou eens kunnen informeren waar de buurman ze gekocht heeft.

Winkels kunnen soms inderdaad wel wat duurder zijn, maar kiezen dan wel weer voor wat hoogwaardiger materiaal. Die hebben het liefst dat het gewoon in een keer goed is en ze niet voor garantie terug moeten komen. Hier hangen rolgordijnen van de vakzaak uit het dorp en een paar van Karwei of Kwantum, het verschil is echt merkbaar.
Buurman heeft ze bij een andere vakwinkel weg. Ik heb destijds mijn behang/verf/gordijnen/laminaat ook bij deze winkel weg. Is ook een vakwinkel.
Vind het niet erg om meer te betalen, maar dit vond ik wel een enorm verschil in prijs.
Misschien toch maar elders informeren.
  Moderator donderdag 23 januari 2020 @ 11:25:15 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191156679
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 10:16 schreef greavy het volgende:

[..]

Buurman heeft ze bij een andere vakwinkel weg. Ik heb destijds mijn behang/verf/gordijnen/laminaat ook bij deze winkel weg. Is ook een vakwinkel.
Vind het niet erg om meer te betalen, maar dit vond ik wel een enorm verschil in prijs.
Misschien toch maar elders informeren.
Okay, dan zal dat dat ook wel kwaliteit zijn. Elders even informeren kan nooit geen kwaad.
pi_191156807
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 10:13 schreef greavy het volgende:

[..]

Raam 2 178cm x 170cm.
Ik zou hiervoor ¤1971 kwijt zijn, montage krijg ik er gratis bij. Merk is Multisol.
Ik ben bij de luxaflex winkel zelf langs geweest. Kreeg een offerte voor 980 euro. Heb het bij een goedkope website gekocht voor 350 euro. Ik was bang voor de kwaliteit maar het oogt hetzelfde als wat ik in de luxaflex winkel heb zien hangen. 1 raam was ongeveer het formaat dat jij hebt en die was 220.
pi_191157290
quote:

[..]

Raam 2 178cm x 170cm.
Ik betaal via een grote webshop 600 euro voor 7 plisségordijnen van breedtes tussen 40 en 80 cm en 120cm hoog. Dubbel en top down/bottom up. De kwaliteit is helemaal prima.
Dus ik schrik wel van jouw prijs.
pi_191157337
Hmmzz, ik heb plisségordijnen gehad, meerdere. Nooit doorgezakt of iets van die strekking, de enkele versie btw.
Gewoon bij Praxis, Gamma oid gekocht destijds, voor weinig geld. Later ook eens een gordijn via internet besteld. Hier zat de slijtage in de koordjes, niet in het plissé.
Mijn raam is 1 meter breed en 170 hoog.
Succes met de raambekleding!
pi_191157650
In dit geval is de montage 'gratis' omdat dit bij de prijs zit meeberekend.
pi_191158165
quote:

[..]

Raam 2 178cm x 170cm.
Kijk eens op lamellen rolgordijnen punt nl. Vond die prijzen wel prima.

Daarnaast snap ik dat doorzakverhaal niet, dubbele zijn toch juist zwaarder waardoor die juist eerder zouden doorzakken?
pi_191158221
Ik heb zelf nav ervaringen op het forum ons top down bottom up plissé gordijn bij Veneta besteld. Die komen bij je aan huis met staaltjes en meten voor je in. Montage was super simpel, 2 bevestigingsclipjes op het kozijn monteren en klaar. Wij waren zelf voor een raam van 265 breed en 180 hoog een kleine ¤350 kwijt. Veneta biedt ook 8 jaar garantie waarbij je ook de voorrijdkosten niet hoeft te betalen. En nee, ik heb geen aandelen maar de raambekleding voor de overige ruimtes gaan we ook via Veneta aanschaffen.

¤2000 voor een kleiner formaat klinkt echt als oplichting, zelfs luxaflex vroeg voor ons formaat ‘maar’ ¤900. Veneta kan ook nog voor je monteren, maar dat kun je ook prima zelf.
  Moderator donderdag 23 januari 2020 @ 13:54:01 #14
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191158253
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 13:47 schreef mikieu het volgende:
dubbele zijn toch juist zwaarder waardoor die juist eerder zouden doorzakken?
Meer materiaal is meer stijfheid :P
pi_191162285
Ik vind persoonlijk enkele erg lelijk. Duettes zijn echt mooier.
Mijne zijn deels van Sunway en deels van Veneta. De Sunways waren veel duurder en het mechanisme is voor de tweede keer in 3 jaar stuk.
Veneta kost weinig en ziet er prima uit. Volgende keer weer.
pi_191165325
Bovendien is het isolerend effect van duettes(top down bottom up) geweldig. Hier ook van een speciaalzaak, geen idee welk merk. Hangen al 13 jaar en ziet er en werkt nog perfect(uit).
  woensdag 29 januari 2020 @ 21:56:59 #17
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_191255575
Bedankt eenieder voor de reacties. Afgelopen zaterdag ben ik terug gegaan naar deze woonwinkel, en het probleem voorgelegd.

Nu bleek er ergens een miscommunicatie geweest te zijn, en hadden ze een "premium" stof genoteerd, met wat motief en weet ik het niet allemaal. Dat kostte veel meer.
Na herberekening met een egale gladde stof, zonder motieven, voor de 2 Duette's kwam ik op ¤830 ex montage (voor 2 Duettes ¤80 incl voorrijden ed), maar dat wordt niet in rekening gebracht.
Ik heb dus alsnog besloten de deal te maken voor meer dan ¤1000 minder bij deze woonwinkel, en de duette's zijn besteld.
  Moderator woensdag 29 januari 2020 @ 22:22:08 #18
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191256009
Mooi ^O^
pi_191259705
Onze ervaring is dat het merk belangrijker is dan de uitvoering enkel/dubbel. We hebben op de overloop (2 stuks) enkel plissee van Luxaflex en die zijn beter eb fraaier dan de dubbele op m'n studeerkamer van Cosiflor.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_191264441
Ik heb ze een jaar of 2 van veneta op de badkamer gehad, toen zijn daar de kozijnen vervangen dus paste het niet meer, maar dat waren echt prima top down bottom up gordijnen, en voor een derde van de prijs van een woonwinkel. Heb er daar ooit 4 gekocht en voel me nog steeds genaaid als ik de kwaliteit vergelijk met de veneta spullen.

Voor jouw maten, en dat zij dus dubbele, geen enkele stoffen, 222 voor de 168x170 in grijs, en 233 voor de 178x170.

Dus bij elkaar 455 voor dubbele, waarbij de draadjes dan netjes tussen de gordijnen vallen.
pi_191264447
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 14:50 schreef MrDrako het volgende:
Ik heb ze een jaar of 2 van veneta op de badkamer gehad, toen zijn daar de kozijnen vervangen dus paste het niet meer, maar dat waren echt prima top down bottom up gordijnen, en voor een derde van de prijs van een woonwinkel. Heb er daar ooit 4 gekocht en voel me nog steeds genaaid als ik de kwaliteit vergelijk met de veneta spullen.
Mijn vorige huis had ik duo gordijnen van Veneta. Waren echt prima.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_191265366
Enkel-laags plisse’s zullen uiteindelijk makkelijker doorscheuren en hebben wat minder voordelen t.o.v. dubbel-laags. deze heeft namelijk ook een isolerende werking. Denk bij het op maat laten maken ook aan waar je hem precies wilt hebben: Op dag (Op het kozijn) of in de dag (In het kozijn.)

De isolerende werking en de duurzaamheid van een dubbel-laags plisse verklaart ook gelijk het prijsverschil naast het feit dat maatwerk gewoon duurder is.

Je zou ook kunnen overwegen om een ingekort model te bestellen. Dit loopt net wat anders dan maatwerk. Hierbij blijft meestal de hoogte gehandhaafd aangezien daar bij de meeste ramen geen grote afwijking bestaat. Meestal is een raam in de breedte verschillend. Mocht je alleen dit hebben raad ik je aan een ingekort model te bestellen. Net zo goed als maatwerk alleen een stuk goedkoper!

Als je het zelf gaat opmeten, denk er dan aan dat je niet de stof van het eventueel oude rol/vouw/plisse-gordijn opmeet maar echt de maat van het raam. Bevestigingsmaterialen zijn meestal inclusief maat.

Dit kan heel makkelijk bij bijvoorbeeld Karwei en Gamma.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')