Maar uit jouw verhalen lijkt de lesauto toch plotseling in secondes? van 60 naar 100 te accelereren.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:01 schreef Fer het volgende:
[..]
Omdat ik geen zin heb om te remmen, als die idioot naar links komt. Wat hij toch wel doet
NAja als je het moet leren en je voegt langzaam in omdat je het niet durft/zit te stuntelen en daarna moet je gas geven van je instructeur kan ik me voorstellen dat je opeens een spurtje maakt.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar uit jouw verhalen lijkt de lesauto toch plotseling in secondes? van 60 naar 100 te accelereren.
Ik snap je overigens wel hoor, die debielen die gewoon invoegen omdat ze menen dat men plaats moet maken (apart overigens bij een les auto, maar dat terzijde). Maargoed door mensen die vooraf ook plaats maken wordt dit gedrag dus aangeleerd.
Ja was zo A3 of een A klasse. Denk dat de instructeur even een kickdown deed ofzo, verbaasde mij ook wel.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar uit jouw verhalen lijkt de lesauto toch plotseling in secondes? van 60 naar 100 te accelereren.
Ik snap je overigens wel hoor, die debielen die gewoon invoegen omdat ze menen dat men plaats moet maken (apart overigens bij een les auto, maar dat terzijde). Maargoed door mensen die vooraf ook plaats maken wordt dit gedrag dus aangeleerd.
Ja zo heb ik het ook geleerd in een LPG bak. In zijn 3 en volle polle. Invoegen met dezelfde als snelheid als het verkeer op de snelweg rijdt.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:19 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja was zo A3 of een A klasse. Denk dat de instructeur even een kickdown deed ofzo, verbaasde mij ook wel.
Ik heb nog in een 1.9d gelest. Invoegen was altijd volgas en ergens richting 3500-4000 toeren schakelen, geen marges.
Zal toch geen automaat zijn geweest?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:19 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja was zo A3 of een A klasse. Denk dat de instructeur even een kickdown deed ofzo, verbaasde mij ook wel.
Ik heb nog in een 1.9d gelest. Invoegen was altijd volgas en ergens richting 3500-4000 toeren schakelen, geen marges.
Hij is wat kort ja. Je moet zodra je boven de invoegstrook bent meteen goed kijken en dan is 't niet zo'n probleem.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:23 schreef Fer het volgende:
Is ook een rare oprit daar bij A8 Zaandam/Zaaandijk.
Je ziet eigenlijk niks bij het oprijden, door alle geluidsschermen. Mensen komen op hun dooie akkertje aan en dan opeens moet je invoegen, terwijl de oprit verderop gewoon eindigd.
Het is niet voor niets dat een lesauto als zodanig wordt herkend. De L in het blauw zou een soort waarschuwende/tolerante werking moeten hebben, afhankelijk van de situatie. Geen idee wat in de lesauto gebeurde. Misschien was het een beginnende leerling, of een paniekaanval. Het is aan het overige (meer ervaren) verkeer om er goed op te reageren. Naar links gaan is er zo eentje. Niet volgens de regels, maar het is wel uit te leggen. Geen agent die het in zijn hoofd haalt om jou daarvoor te verbaliseren.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar uit jouw verhalen lijkt de lesauto toch plotseling in secondes? van 60 naar 100 te accelereren.
Ik snap je overigens wel hoor, die debielen die gewoon invoegen omdat ze menen dat men plaats moet maken (apart overigens bij een les auto, maar dat terzijde). Maargoed door mensen die vooraf ook plaats maken wordt dit gedrag dus aangeleerd.
Al blijft 'ie ernaast hangen (omdat de vrachtauto ook 100 gaat), chauffeur hoort gewoon niet ongezien naar links te sturen. De enige juiste reactie voor chauffeur is doorrijden (of remmen, als het te spannend wordt met het spul op de invoegstrook)quote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:12 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Met een slakkengang vrachtwagens inhalen en bij een invoegstrook in z'n dode hoek zitten vind ik ook vragen om problemen. En het leek wel redelijk noodzakelijk want die invoegstrook was kort en die twee auto's die wilde invoegen hadden wel moeite gehad met een vrachtwagen+trailer. Maar goed het blijft wel de fout van de vrachtwagenchauffeur. Ik zie het zelf ook te vaak gebeuren met auto's. Zien iemand invoegen, schatten het compleet verkeerd in en gaan naar de linkerrijstrook terwijl ze al ver onder de max rijden waardoor links allemaal vol op de rem moet, om daarna weer naar rechts te gaan omdat de invoeger (gewoon zoals het hoort) gas geeft.
De invoegstrook zelf is kort ja, maar het weggetje omhoog is vrij lang dus daar kan je wat snelheid maken (als je geen 70 pk auto rijdt). Ik moest die een keer invoegen met m'n Berlingo met verrotte verstuivers, dan ga je nog 50 als je eindelijk boven bent maar gelukkig was het rustigquote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hij is wat kort ja. Je moet zodra je boven de invoegstrook bent meteen goed kijken en dan is 't niet zo'n probleem.
Ik dacht al dat je het over dat punt had, want dat is de enige plek waar ik een invoegstrook ken die in een brug eindigt.
Mwah, mijn auto heeft volgens mij minder dan 70 pk en ik red het om 100 te rijden als ik moet invoegen. Alleen als er iemand voor me zit die wat truttig omhoog rijd en pas op het vlakke stuk gas geeft is het lastig om de 100 aan te tikken.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 09:54 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
De invoegstrook zelf is kort ja, maar het weggetje omhoog is vrij lang dus daar kan je wat snelheid maken (als je geen 70 pk auto rijdt). Ik moest die een keer invoegen met m'n Berlingo met verrotte verstuivers, dan ga je nog 50 als je eindelijk boven bent maar gelukkig was het rustig
Dat is waar dat is vaak het probleem. Als ik gewoon snelheid blijf houden in de Berlingo en laat schakel dan heb je in bijna alle gevallen wel vermogen genoeg, maar andere mensen hinderen je vaak.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 09:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mwah, mijn auto heeft volgens mij minder dan 70 pk en ik red het om 100 te rijden als ik moet invoegen. Alleen als er iemand voor me zit die wat truttig omhoog rijd en pas op het vlakke stuk gas geeft is het lastig om de 100 aan te tikken.
Ergo, iedereen moet daar kunnen invoegen. Maar als je de oprit niet kent kan je wel even raar opkijken als je boven komt.
Je snapt de situatie niet.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 11:28 schreef funnywell het volgende:
Waarom zou je raar moeten opkijken als je boven komt. Je rijdt, je maakt snelheid, je kijkt, je kijkt van te voren al. Als je over de snelweg heen rijdt bij een brug en aan weerskanten heb je de oprit, kijk je al even naar beneden kun je het verkeer al inschatten. Als je de oprit opgaat kun je al 100en meters vooruit kijken en zien hoe het verkeer zicht gedraagt en dan kun je al meteen je snelheid erop aan passen en hoef je amper na te denken om in te voegen.
Nee maar de meeste beginnen pas te kijken als ze eenmaal op het invoeggedeelte rijden en dan is iedereen schuldig behalve de invoeger. Ja tunnelvisie noemen we dat. Succes, probeer t nog eens.
75 meter om te kijken en de situatie in te schatten en aansluitend 100 meter om in te voegen. Wat is daar niet geldig aan mijn uitleg. Zoveel wegen dat je geen vluchtstrook hebt aan t einde.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 13:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je snapt de situatie niet.
https://www.google.nl/map(...)A!2e0!7i13312!8i6656
Als ze vanaf het begin vaart maken, zoals het hoort, is er meer dan genoeg ruimte om een fatsoenlijke snelheid te bereiken.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 13:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je snapt de situatie niet.
https://www.google.nl/map(...)A!2e0!7i13312!8i6656
Dan ben je ook wel achterlijk hoor. Wat doe je daar als je niet weet dat er een snelweg aankomt?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:39 schreef Fer het volgende:
Ja maar mensen denken niet vooruit. Die rijden daar gewoon rustig aan, omdat ze nog geen snelweg zien bij het oprijden.
Die laten zich verrassen
Wel BS. Wij hebben meerdere auto’s (op dit moment 4), waarvan een Audi 8 cilinder. Rij 80.000 km per jaar en kan dus prima vergelijken. Met alle auto’s is het prima aan de maximum snelheid houden als je dat wilt.quote:Op zondag 26 januari 2020 21:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Geen BS probeer het zelf maar eens.
Dit dus.quote:Op zondag 2 februari 2020 10:22 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wel BS. Wij hebben meerdere auto’s (op dit moment 4), waarvan een Audi 8 cilinder. Rij 80.000 km per jaar en kan dus prima vergelijken. Met alle auto’s is het prima aan de maximum snelheid houden als je dat wilt.
Nooit beweerd dat ik moeite heb me aan de snelheid te houden. Dat is iets anders dan dat je makkelijker hard rijdt in een snellere auto.quote:Op zondag 2 februari 2020 10:22 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wel BS. Wij hebben meerdere auto’s (op dit moment 4), waarvan een Audi 8 cilinder. Rij 80.000 km per jaar en kan dus prima vergelijken. Met alle auto’s is het prima aan de maximum snelheid houden als je dat wilt.
Ben je garagehouder?quote:Op zondag 2 februari 2020 10:22 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wel BS. Wij hebben meerdere auto’s (op dit moment 4), waarvan een Audi 8 cilinder. Rij 80.000 km per jaar en kan dus prima vergelijken. Met alle auto’s is het prima aan de maximum snelheid houden als je dat wilt.
Hoezo?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |