abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191130140
Beste forumgebruikers,

Ik heb morgen een arbeidsvoorwaardengesprek bij een gemeentelijke organisatie als beleidsmedewerker. Nu staat er op de vacature dat de functie gewaardeerd is in schaal 11.

Nu vraag ik mij af hoe moet ik reageren als ze een aanloopschaal 10a aanbieden. Kan mij voorstellen dat ze dit doen gezien mijn ervaring. Mochten ze dit doen kan ik onderhandelingen in de trede waar ik in terecht kom? En ook als ik toch schaal 11 krijg zou ik kunnen vragen om bijvoorbeeld in trede 1 te beginnen ipv 0?

Werkervaring: 3 maanden bij een gemeente en 1 jaar en 10 maanden als trainee bij een veiligheidsregio.

Ik heb geen ervaringen met salarisonderhandelingen. Bij mijn traineeship stond het salaris vast.

Graag hoor ik jullie ervaringen of tips!

Bedankt alvast

[ Bericht 50% gewijzigd door Rene op 21-01-2020 15:58:19 ]
pi_191130174
Nou is KLB (WGR wel) niet het juiste forum, maar nee. Onderhandelen is met jouw ervaring bijna niet mogelijk bij een gemeente.

Je kan hoogstens een trede omhoog gaan, maar dat is het dan ook. Zij doen veel meer aan het gelijkheidsprincipe dan andere organisaties: iedereen met jouw ervaring is net zo begonnen.
pi_191130191
En schaal 10 is verder niet verkeerd hoor.
pi_191130214
>WGR
Zonder wrijving geen glans
pi_191130299
Wat ga je er precies doen? Is het een bullshitbaan van belastinggelden, of een nuttige baan (ook van belastinggelden maar minder erg).
pi_191130571
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 14:22 schreef CRYPT0SK4TE het volgende:
Wat ga je er precies doen? Is het een bullshitbaan van belastinggelden, of een nuttige baan (ook van belastinggelden maar minder erg).
Aangezien ze het verhaal schijnbaar heeft weggehaald, doe ik het even uit mijn hoofd:

De vraag was: heeft het nut te onderhandelen over mijn salaris?

- gesprek over arbeidsvoorwaarden morgen bij een gemeente.
- functie voor schaal 11, maar zij moet waarschijnlijk beginnen met aanloopschaal 10a.
- ze heeft wel 2 jaar werkervaring (1/2 jaar bij een gemeente, 1 1/2 jaar bij een veiligheidsregio).
- gaat om een baan als beleidsmedewerker. Dat zijn van die figuren die verzinnen dat er bijvoorbeeldeen Week van Werkgeluk moet komen binnen de gemeente. Dan worden er allerlei seminars, lunches, presentaties, etc. georganiseerd. Als je bij een gemeente werkt, zijn dat prima momenten om even wat verloren slaap in te halen.
Toen ik nog bij een grote gemeente werkte, heb ik ooit eens uitgerekend hoeveel uur ik deel kon nemen aan zulk soort sessies (dat mocht onbeperkt): ik kwam op gemiddeld 25 uur per week uit.

Wat mij betreft wordt die hele OP teruggezet.
pi_191140574
Niet elke gemeente hanteert schaal 10a, je aanloopschaal zou ook schaal 10 kunnen zijn. Mijn ervaring is dat de eerste treden van een aanloopschaal niet worden gebruikt.

Je zou kunnen kijken wat het bedrag bij schaal 11 trede 3 of 4 is, pak dan het eerstvolgende lagere bedrag van schaal 10 en 10a en neem dat als uitgangspunt. Dan zit je naar mijn idee aardig in de buurt van een beginsalaris.
  Redactie Frontpage woensdag 22 januari 2020 @ 13:14:10 #8
38148 crew  Innisdemon
pi_191143482
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 14:49 schreef Salvad0R het volgende:
Tuurlijk, je wordt toch betaald door andermans geld.
Dat worden we feitelijk allemaal.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_191144169
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 14:10 schreef madeliefbloem het volgende:
Ik heb morgen een arbeidsvoorwaardengesprek
En, hoe ging het?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_191144998
quote:
Ik gok iets in de richting van WMO : SES / casus WMO

En gezien je jezelf daar nog een leek noemt zou ik gewoon de aanloopschaal accepteren...
Fuck the EBU
pi_191145959
quote:
Slechte poging om hier een ambtenaren-bashtopic van te maken.
pi_191146723
Ik vind deze reacties echt raar. Waarom zou je klakkeloos een aanloopschaal accepteren en niet argumentatie bedenken waarom je niet toch in de reguliere schaal zou vallen? Zeker als je 2 jaar relevante werkervaring hebt snap ik heel goed dat je niet naar een aanloopschaal wilt en in deze krappe arbeidsmarkt is niet geschoten altijd mis.
pi_191147394
Als je ze willen hebben dan is schaal 11 prima te onderhandelen, een aanloopschaal is zeker geen gegeven.
  Moderator woensdag 22 januari 2020 @ 19:01:38 #14
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_191147779
Wmo en schaal 11 is wel aardig overbetaald.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')