Mijn slaapritme begint nogal een probleem te worden voor mij. Als ik helemaal geen verplichtingen heb ga ik het liefst tussen 1 en 2 uur 's nachts naar bed en blijf dan ook ergens tot een uur of 11 's ochtends in m'n bed liggen. In een vakantie is dat geen probleem, maar als ik naar school moet, moet ik toch eigenlijk wel tussen 6 en half 7 m'n bed uit.
Mijn probleem is dan ook dat ik momenteel vaak nog steeds laat naar bed ga en er 's ochtends erg moeilijk uit kom. Op zich zou ik best eerder naar bed willen, maar juist 's avonds ben ik op m'n fitst. Maar ik merk ook dat ik nu te weinig slaap krijg, en daarom wil ik mijn "slaapuren" wat verschuiven. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Vaak blijf ik 's avonds (vanzelf) nog veel dingen doen waardoor ik toch weer laat in bed kom te liggen. En als ik dan een keer "vroeg" naar bed ga word ik eigenlijk alleen maar gek van mezelf. Dan ga ik aan heel veel dingen liggen denken, en daar wordt ik eigenlijk ook best wel moe van.
Heeft iemand een idee hoe ik hieraan moet beginnen? Moet ik misschien slaappillen gaan gebruiken, of moet ik andere dingen doen?
Alvast bedankt voor jullie berichtjes!
geloof me, internet opgaan is absoluut FOUT!
Serieus zou ik gewoon er een gewoonte van maken er vroeg (rond 11 uur, of iets in die richting) in te liggen en te ontspannen. Niet jezelf gek maken met allemaal gedachten, maar het allemaal van je afzetten en je geen zorgen maken voor de dag van morgen. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar het werkt wel voor een snelle en heerlijke nachtrust.
Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem. Ik had om 22:00 al lang naar bed gewild, maar zit nu weer apathisch te klikken. Ik ga nu dus pitten, en dat moet jij ook maar doen!
quote:Oké, ik lees morgen wel weer verder...
Op maandag 13 januari 2003 23:48 schreef Hitman het volgende:
Je moet je gewoon forceren om naar bed te gaan, ook al kan je niet direct slapen. Ga anders eerst in bed wat lezen of zo (half uurtje).Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem. Ik had om 22:00 al lang naar bed gewild, maar zit nu weer apathisch te klikken. Ik ga nu dus pitten, en dat moet jij ook maar doen!
ik zelf probeer mijn ritme ook iets aan te passen, zo ben ik gestopt met caffeinne binnennemen (cola/koffie)
warme dousche voor het slapen gaan,
en minder lang computeren (lukt nog niet zo maar wel iets)
ik heb laatst Psychologie gelezen (een tijdschrift) stonden 20 tips voor het goed slapen in, ik zal hem morgen ff zoeken en hier posten
slaap lekker
Dus wat je moet hebben: een paar (stuk of 5) wekkers die een pokke-herrie maken. Echt pure ellende.
Die stel je allemaal 5 minuten na elkaar in rond de tijd dat je wakker moet worden. Op het hoogste volume.
Dan schrik je dus bed uit en ben je vroeg wakker. Tadaa, mission accomplished. Je doet je dag en 's avonds rond een uur of 11 ga je naar bed (dan ben je waarschijnlijk ook moe). Vergeet niet al je wekkers te zetten.
Lukt het niet om om 11 uur al te slapen? No problem, als je je wekkers maar zet wordt je iig vroeg wakker en komt die behoefte aan vroeg slapen vanzelf
quote:Moet je die wekkers niet allemaal vlakbij je bed zetten.... zo ver dat je echt je bed uit moet, works by me..
Op maandag 13 januari 2003 23:55 schreef Tijn het volgende:
Het begint met vroeg opstaan. Absoluut. Je kunt ook wel vroeg naar bed gaan, maar je bent gewoon niet moe dan.Dus wat je moet hebben: een paar (stuk of 5) wekkers die een pokke-herrie maken. Echt pure ellende.
Die stel je allemaal 5 minuten na elkaar in rond de tijd dat je wakker moet worden. Op het hoogste volume.
Dan schrik je dus bed uit en ben je vroeg wakker. Tadaa, mission accomplished. Je doet je dag en 's avonds rond een uur of 11 ga je naar bed (dan ben je waarschijnlijk ook moe). Vergeet niet al je wekkers te zetten.
Lukt het niet om om 11 uur al te slapen? No problem, als je je wekkers maar zet wordt je iig vroeg wakker en komt die behoefte aan vroeg slapen vanzelf
Gewoon jezelf dwingen om eerder op bed te gaan helpt, zeker weten!
Ga er dan sochtends maar een uurtje eerder uit als je toch nog wilt internetten oid, want dat i sstukken gezonder voor je lichaam.
quote:Inderdaad, of verspreid. Maar er ff uit moeten is idd handig ja
Op dinsdag 14 januari 2003 00:02 schreef Charys het volgende:[..]
Moet je die wekkers niet allemaal vlakbij je bed zetten.... zo ver dat je echt je bed uit moet, works by me..
Tis iig een kwestie van brute force. Subtiele dingen helpen gewoon niet.
Voor het omschakelen van vakantie naar school gebruik ik 'een nachtje overslaan' en dan opblijven tot zeker twaalf uur en vervolgens steeds op dezelfde tijden wakker worden...
Gewoon lekker bezig zijn en gedaan hebben wat je die dag had willen doen, caffeine vrij thee'tje/biertje (heel gezond elke dag eentje) drinken en in bed een beetje denken over de volgende dag en hop opeens gaat m'n wekker weer..
is nu ook alweer 0:30 zie ik, foei
quote:Werkt perfect, gebruik ik ook. Na 2 dagen ben je weer helemaal in je vaste ritme. Overigens doe ik het met 2 wekkers, gaat nog net
Op maandag 13 januari 2003 23:55 schreef Tijn het volgende:
Het begint met vroeg opstaan. Absoluut. Je kunt ook wel vroeg naar bed gaan, maar je bent gewoon niet moe dan.Dus wat je moet hebben: een paar (stuk of 5) wekkers die een pokke-herrie maken. Echt pure ellende.
Spaans
Ik ben er smorgens niet uit te branden.. meestal loop ik tot 11u als een zombie rond. En savonds rond een uurtje of 23/0.00 wordt ik weer lekker actief. Dan ben ik ook productief enzo...
En ja, niet meer na 23u op internet zou een oplossing zijn (maar tja, verslaafd he )
Edit: kon het weer niet laten, wordt dus een half uurtje later naar bed en morgen iets vermoeider op
[Dit bericht is gewijzigd door Hitman op 14-01-2003 22:37]
Gelukkig maar, want je kunt er zelfs serieuze gezondheidsklachten van krijgen (zie mijn serieuze topic over poep ).
quote:niet kunnen vinden
Op maandag 13 januari 2003 23:53 schreef Erosjuhhh het volgende:
ik heb laatst Psychologie gelezen (een tijdschrift) stonden 20 tips voor het goed slapen in, ik zal hem morgen ff zoeken en hier posten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |