abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 21 januari 2020 @ 11:52:04 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191128687
Foto's vanaf Facebook krijgen ik niet doorgelinkt naar deze OP helaas ;( Dus zelf even op t linkje klikken aub :)

quote:
Gaten gegraven op mountainbikeroute Schoorlse Duinen: Staatsbosbeheer komt met waarschuwing


Staatsbosbeheer waarschuwt mountainbikers en andere gebruikers van de fietsroute in de Schoorlse Duinen voor gaten die op het pad zijn gegraven. Sommige gaten in het parcours in het Noord-Hollandse natuurgebied zijn zelfs gecamoufleerd.

Inmiddels zijn al meerdere gaten opgespoord, laten medewerkers van Staatsbosbeheer weten op Facebook. Deze zijn ook weer gedicht.

De plaatselijke wijkagent laat weten dat aangiftes zullen volgen. Het is nog niet duidelijk wie de gaten gegraven heeft.

Tegenstanders mountainbikeroute
Mogelijk zijn de gaten gegraven door tegenstanders van de mountainbikeroute door de duinen. In 2016 werden op het pad op meerdere plekken boomstammen en takken gelegd, meldt NH Nieuws.

Staatsbosbeheer vraagt iedereen die gaten op de route opmerkt dit direct te melden.

https://wnl.tv/2020/01/21(...)mt-met-waarschuwing/
quote:
Facebookpost Staatsbosbeheer:
Pas op! MOGELIJK GATEN IN DE MTB-ROUTE. Dit weekend en vandaag hebben we gegraven gaten gevonden in de huidige MTB-route. We weten nog niet door wie en waarom deze gaten zijn gegraven. Let daarom extra op wanneer je de route fietst. Kom je een nieuw gat tegen, laat het ons direct weten via schoorlseduinen@staatsbosbeheer.nl (nb de schep op de foto is van ons om het gat de dichten)
UPDATE: zoals in de discussie is aangegeven: de gaten kunnen gecamoufleerd zijn. Zie extra foto van Annelies.
Bericht van de wijkagent: Aangiften volgen en hopelijk de dader(s) ook👀 Heeft u informatie over dit bizarre vergrijp, waarbij kennelijk iemand erop uit is om een biker er vol in te laten rijden met kans op zwaar letsel tot gevolg😲, dan horen wij dat graag via 0900-8844 of anoniem 0800-7000👍

Fotos in facebookpost

https://www.facebook.com/(...)sts/3462729377101634
quote:
Levensgevaarlijk: gaten gegraven op mountainbikeroute Schoorlse Duinen

SCHOORL - Staatsbosbeheer waarschuwt mountainbikers en andere gebruikers van de fietsroute in de Schoorlse Duinen voor gaten die dit weekend in het parcours zijn gegraven.


Medewerkers van Staatsbosbeheer hebben al meerdere gaten op de route gevonden, waarschuwen zij op Facebook. Sommige van die gaten zijn zelfs gecamoufleerd. Inmiddels heeft de natuurorganisatie een deel van de gaten gedicht.

'Mijn zoon fietst daar!'
De wijkagent noemt het een "bizar vergrijp, waarbij kennelijk iemand erop uit is om een biker er vol in te laten rijden, met kans op zwaar letsel tot gevolg." Daarom vraagt de organisatie iedereen in het gebied goed uit te kijken tijdens het fietsen.

Volgens de politie zullen er aangiftes volgen. Staatsbosbeheer vraagt iedereen die nieuwe gaten ziet deze te melden via schoorlseduinen@staatsbosbeheer.nl.

Op Facebook reageren mensen geschokt. "Mijn zoon fietst vaak door de duinen naar huis vanuit school! Moet er niet aan denken dat hij daar slachtoffer van wordt!" En ander denkt dat de gaten niet met kwade bedoelingen zijn gegraven: "Het zijn waarschijnlijk gewoon lui geweest die met hun metaaldetectors op pad waren en de gaten niet hebben dichtgemaakt."

Anti-mountainbikers
In 2016 is er ook iets opmerkelijks gebeurd op het bekende fiets en wandelpad: daar waren op meerdere plekken boomstammen en takken gelegd. "Ik denk dat deze sabotage een teken is dat bewoners hartstikke tegen deze route zijn", zei Harry Hobo destijds tegen NH Nieuws. Hij en andere omwonenden en natuurliefhebbers waren fervent tegenstander van de mountainbikeroute door de duinen.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)ute-schoorlse-duinen
============================================================

Doet mij denken aan het verhaal met die gaten ergens in Limburg. Maar toen zaten er ook staken onderin die gaten volgens mij. Bizar dat je zulke gekken hebt in dit land :{
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Spellchecker dinsdag 21 januari 2020 @ 11:56:01 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191128751
Harry Hobo :D

Stelletje idioten die zulke streken leveren. Het zal maar iemand van hun familie zijn die daar een ongeluk krijgt.
pi_191128755
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 11:52 schreef Nikonlover het volgende:
Foto's vanaf Facebook krijgen ik niet doorgelinkt naar deze OP helaas ;( Dus zelf even op t linkje klikken aub :)
[..]

[..]

[..]

============================================================

Doet mij denken aan het verhaal met die gaten ergens in Limburg. Maar toen zaten er ook staken onderin die gaten volgens mij. Bizar dat je zulke gekken hebt in dit land :{
En er zijn er ook die draden over het pad spannen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 21 januari 2020 @ 11:57:21 #4
186611 Haags
pi_191128764
Wat hier de lol van is? 8)7
Zonder wrijving geen glans
pi_191128903
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 11:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wat hier de lol van is? 8)7
Zitten verkneukelen dat iemand die je niet kent zich kan / zal verwonden en /of pijn kan / zal gaan lijden.

Heel zelfvoldaan en tevreden.

Dan ben je inderdaad een diep triest wezen.
  Spellchecker dinsdag 21 januari 2020 @ 12:13:17 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  dinsdag 21 januari 2020 @ 12:30:25 #7
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191129123
Grote kans dat je gelijk een lekke band hebt, schorriemorrie :(

  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 21 januari 2020 @ 12:52:19 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191129363
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 12:13 schreef maily het volgende:
Die Harry Hobo is wel een bomenmens

https://www.facebook.com/harry.hobo
In het interview van 2016 zegt hij dat hij niets te maken heeft met het saboteren van de route.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)s-op-de-route-leggen
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Spellchecker dinsdag 21 januari 2020 @ 12:58:21 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191129451
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 12:52 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

In het interview van 2016 zegt hij dat hij niets te maken heeft met het saboteren van de route.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)s-op-de-route-leggen
Nee, het waren oude dametjes :D
pi_191132419
Het pad zit altijd al vol gaten, dat is ook een beetje de lol van veldrijden natuurlijk. Gister een groot deel van het pad nog gereden maar geen gekkigheid gezien.

Dat iemand dat pad als woon-school route gebruikt geloof ik niet, dat is wel een heel onlogische route.

Of te wel, er is op andere paden iets aan de hand, tot half elf mag je daar ook fietsen namelijk of één en ander is flink opgeblazen om aandacht te krijgen.
  dinsdag 21 januari 2020 @ 17:38:25 #11
362582 Interpretatie
Voor iedereen anders.
pi_191132625
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 17:18 schreef qajariaq het volgende:
Het pad zit altijd al vol gaten, dat is ook een beetje de lol van veldrijden natuurlijk. Gister een groot deel van het pad nog gereden maar geen gekkigheid gezien.

Dat iemand dat pad als woon-school route gebruikt geloof ik niet, dat is wel een heel onlogische route.

Of te wel, er is op andere paden iets aan de hand, tot half elf mag je daar ook fietsen namelijk of één en ander is flink opgeblazen om aandacht te krijgen.
Is toch meestal van zonsopkomst tot zonsondergang in natuurgebieden? Ook voor de dieren wel zo prettig lijkt me. En voor jezelf ook wel want veel straatverlichting zal er wel niet te vinden zijn langs een mtb-course!
Je désapprouve ce que vous dites, mais je défendrai à la mort votre droit à le dire - Voltaire
_____Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety,_____
____________deserve neither Liberty nor Safety - Benjamin Franklin___________________
_________Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral - Bertolt Brecht______________
pi_191132668
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 17:38 schreef Interpretatie het volgende:

[..]

Is toch meestal van zonsopkomst tot zonsondergang in natuurgebieden? Ook voor de dieren wel zo prettig lijkt me. En voor jezelf ook wel want veel straatverlichting zal er wel niet te vinden zijn langs een mtb-course!
Op fietspaden mag je inderdaad van zonsop- tot ondergang. Daarnaast mag je op 'wandel'paden ook fietsen van zonsopgang tot half elf in de morgen.
  dinsdag 21 januari 2020 @ 17:50:04 #13
362582 Interpretatie
Voor iedereen anders.
pi_191132741
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 17:43 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Op fietspaden mag je inderdaad van zonsop- tot ondergang. Daarnaast mag je op 'wandel'paden ook fietsen van zonsopgang tot half elf in de morgen.
Ah, dus daarom was ik in de war met dat half elf. Ben zelf bekend met de situatie in de duinen van Castricum en denk dat er niet al teveel verschil zal zijn.
Je désapprouve ce que vous dites, mais je défendrai à la mort votre droit à le dire - Voltaire
_____Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety,_____
____________deserve neither Liberty nor Safety - Benjamin Franklin___________________
_________Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral - Bertolt Brecht______________
pi_191132825
Vast ook van die mensen die vanalles willen verbieden wat ze niet zint.

'dat mtb'en hier zou verboden moeten worden want ik vind dat je hier moet lopen, net als ik doe!!'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_191138667
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 17:56 schreef Red_85 het volgende:
'dat mtb'en hier zou verboden moeten worden want ik vind dat je hier moet lopen, net als ik doe!!'
Ik fiets en ik wandel. Persoonlijk ben ik van mening dat je die twee doelgroepen eigenlijk beter uit elkaar kan houden. Er zij te veel fietsers met haast en dat gaat eigenlijk slecht samen met recreatief fietsen of wandelen.
pi_191139179
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 23:19 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ik fiets en ik wandel. Persoonlijk ben ik van mening dat je die twee doelgroepen eigenlijk beter uit elkaar kan houden. Er zij te veel fietsers met haast en dat gaat eigenlijk slecht samen met recreatief fietsen of wandelen.
Laat dat nu net in dat gebied gebeuren. Mtb en wandelroutes kruisen alleen en dan is het goed aangegeven.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 22 januari 2020 @ 04:42:45 #17
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191139701
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 11:52 schreef Nikonlover het volgende:
Foto's vanaf Facebook krijgen ik niet doorgelinkt naar deze OP helaas ;( Dus zelf even op t linkje klikken aub :)

Doet mij denken aan het verhaal met die gaten ergens in Limburg. Maar toen zaten er ook staken onderin die gaten volgens mij. Bizar dat je zulke gekken hebt in dit land :{
Dat was afaik in Helden maar met die plaatsnaam is het moeilijk zoeken :{

Edit: Heldense Bossen
https://www.geenstijl.nl/1256061/jigsaw_woont_in_limburg/

https://www.bndestem.nl/o(...)nse-bossen~a573c98c/

https://www.rd.nl/vandaag(...)-bos-limburg-1.84476

Daarbij vergeleken is dit maar kinderspel.
pi_191140561
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 00:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Laat dat nu net in dat gebied gebeuren. Mtb en wandelroutes kruisen alleen en dan is het goed aangegeven.
Ja, rond het parcours gaat dat wel goed, wandel, ruiter en fietspaden zijn duidelijk gescheiden en kruisingen worden vaak aangegeven. Alleen tot half elf 's ochtends is fietsen overal toegestaan en dat is als wandelaar niet altijd prettig. De meeste fietsers gaan er wel goed me om maar soms heb je fietsers die kennelijk zichzelf belangrijk vinden en te veel haast hebben. Die knallen overal doorheen.

De meeste mensen gedragen zich wel hoor.
  donderdag 23 januari 2020 @ 07:10:03 #19
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191154247
Boobytraps vind ik wel een beetje overtrokken term voor een beetje bikertje pesten met kuilen graven of takken op de route leggen. Vast niet gedaan door een natuurliefhebber maar een hondenbezitter die daar uitgekafferd werd met zijn loslopende viervoeter door een biker op de route. Diegene woont daar vlakbij met z'n hond en laat dat beest elke dag daar uit, claimd dat gebied het is immers zijn bosje.

Ik maak het zelf ook een keer mee op de U. heuvelrug, ik fiets daar op de mtb route loopt er een oudere dame met iemand anders midden op het pad. Ik rem en passeer stapvoets op ruime afstand. Zegt ze "Meneer u mag hier niet fietsen." Ik zeg haar jawel mevrouw dit is een mtb route kijk maar pijltje met 2 stipjes blabla ik betaal voor een vignet om hier te mogen rijden. Zegt ze tegen me: "Meneer mag u liegen?" :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')