Jaaa maaaar, je krijgt er zo’n hoop van terug. Nou je ziet het, een grote tiefusbende hou je eraan over.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 06:25 schreef babylon het volgende:
Wij hebben geen kinderen. Dat scheelt een hoop jonge! Zo!
Ha, ja dat maakt het wel makkelijker ja! Ik weet alleen niet of ik daar nu nog zo makkelijk van af kom..quote:Op dinsdag 21 januari 2020 06:25 schreef babylon het volgende:
Wij hebben geen kinderen. Dat scheelt een hoop jonge! Zo!
Is voorkomen dat je strijk hebt dan niet nog handiger? Tegenwoordig zijn er gewoon prima overhemden en blouses te koop die je niet hoeft te strijken als je ze netjes ophangt.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 08:09 schreef Zilverberk het volgende:
Ik heb de klus die zich steevast opstapelde (de strijk) uitbesteed en heb al jaren geleden opgegeven mijn huishouden te vergelijken met die van huisvrouwen.
Ik ga mij niet bemoeien met mijn mans kleding. En hij koopt kleding die gestreken moet worden.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 08:13 schreef Chia het volgende:
[..]
Is voorkomen dat je strijk hebt dan niet nog handiger? Tegenwoordig zijn er gewoon prima overhemden en blouses te koop die je niet hoeft te strijken als je ze netjes ophangt.
Als hij de enige is met strijkwaren, dan hoef jij je ook niet te bemoeien met de strijk. Die besteedt hij dan ook maar lekker zelf uit. Ik dacht dat je geen huisvrouw was?quote:Op dinsdag 21 januari 2020 08:16 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik ga mij niet bemoeien met mijn mans kleding. En hij koopt kleding die gestreken moet worden.
Waarom zou de de gordijnen om x zoveel tijd wassen? Zelfde bij de ramen? Ik maak dingen schoon op het moment dat ik vind dat dat nodig is. Dat kan beteken dat je ramen soms 2x per maand lapt en soms 4 maanden niet. Mijn tip is dus, doe geen onnodig werk.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 02:35 schreef dodoria het volgende:
-toen ik geen schoonmaakster had maakte ik een schoonmaak overzicht: met alle schoonmaak taken en hoe vaak ze per jaar moeten gebeuren, en dat dan verdelen over een jaar zodat ik kon bijhouden of ik nu wel of niet de gordijnen weer eens moest wassen, of beter de ramen maar weer eens moest lappen.
Dit dus. Scheelt echt zo veel werk als je iets doet als het moet en het niet doet om het vuil voor te zijn, zeg maar. Er zijn al zat dingen die moeten, was, vaatwasser, koken...waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?quote:Op dinsdag 21 januari 2020 09:27 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Waarom zou de de gordijnen om x zoveel tijd wassen? Zelfde bij de ramen? Ik maak dingen schoon op het moment dat ik vind dat dat nodig is. Dat kan beteken dat je ramen soms 2x per maand lapt en soms 4 maanden niet. Mijn tip is dus, doe geen onnodig werk.
Hij heeft jaren gestrekenquote:Op dinsdag 21 januari 2020 08:20 schreef Chia het volgende:
[..]
Als hij de enige is met strijkwaren, dan hoef jij je ook niet te bemoeien met de strijk. Die besteedt hij dan ook maar lekker zelf uit. Ik dacht dat je geen huisvrouw was?
En ik bedoel niet dat je per se niet iets voor elkaar mag doen, maar in dit geval zou er misschien wel een lampje gaan branden dat al dat gestrijk voor rompslomp zorgt en dan zou hij uit zichzelf wel strijkvrije overhemden gaan kopen. Dan wordt het bij de kern aangepakt.
QFTquote:Op dinsdag 21 januari 2020 09:49 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dit dus. Scheelt echt zo veel werk als je iets doet als het moet en het niet doet om het vuil voor te zijn, zeg maar. Er zijn al zat dingen die moeten, was, vaatwasser, koken...waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Ik ben echt afgestapt van het vele schoonmaken. Werd op den duur een beetje dwangmatig. Als ik het vandaag doe, hoeft het morgen niet. Gevolg was dat ik zo wat elke dag stond te zuigstoffen en dat was en is echt niet nodig. 2x in de week en verder veeg ik met zo`n stofvangding. Gaat prima. Of de ramen stond te lappen want jah, het was al weer een paar weken geleden... Nu doe ik het soms idd 2x per maand en soms 1x er 2 maanden.
En niemand ziet ook maar enig verschil met vroegah en nu.
Overigens dweil ik nog wel dagelijks. Gewoon, omdat het kan
Stel gewoon prioriteiten
Lees nu pas dat jij zo ongeveer hetzelfde schreefquote:
Ik denk dat dit inderdaad wel een goede instelling is. Je kunt het huishouden van een huisvrouw/-man natuurlijk niet vergelijken met het huishouden van iemand die alles in de avonduren en weekend moet doen.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 08:09 schreef Zilverberk het volgende:
Ik heb de klus die zich steevast opstapelde (de strijk) uitbesteed en heb al jaren geleden opgegeven mijn huishouden te vergelijken met die van huisvrouwen. Dus ja, er liggen wel eens kruimels onder de ontbijttafel of stofvlokken op de trap. Het is écht niet dat je daar ziek van wordt hoor.
Ik stel prioriteiten: de was moet gedaan worden, want niemand wil in zijn blote kont over straat. En er moet voldoende eten in huis zijn. Tevens moeten de slaapkamers af en toe gestofzuigd worden, anders gaan man en kind hoesten en niezen en slaapt er niemand meer.
De rest is franje. Lukt t een keer niet, dan is het jammer.
Vaak maak ik zaken ook pas schoon als ze zichtbaar vuil zijn. Dus niet zoals huisvrouwen elke week het hele huis gepoetst.
Dat zijn ook wel goede tips!quote:Op dinsdag 21 januari 2020 08:18 schreef SpecialK het volgende:
Ik gebruik Google calendar voor directe afspraken en planning en ik gebruik trello om kleine projecten bij te houden. Dan vergeet je nooit waar je gebleven was of wat de stappenlijst was.
Ik zou het trouwens wel waarderen als de huisvrouwen die op bezoek komen mijn instelling zouden accepteren.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 22:37 schreef dodoria het volgende:
[..]
Ik denk dat dit inderdaad wel een goede instelling is. Je kunt het huishouden van een huisvrouw/-man natuurlijk niet vergelijken met het huishouden van iemand die alles in de avonduren en weekend moet doen.
Eten en was zijn ook wel echt mijn prioriteiten. Vooral eten omdat we kinderen met allergieën hebben, dus niet iets kant en klaar kunnen kopen als we niks in huis hebben.
‘De rest is franje’ daar hou ik van ❤
Misschien ben ik daar dan juist naar op zoek, hoe je een werkende ‘flow’ krijgt. Wij hebben ook wel zulke gewoontes, boodschappen in het weekend, de was in de avond etc, maar dan nog zijn er altijd die dingen die tussendoor moeten die onze ‘flow’ verstoren: dokters afspraken, administratie, kleding herstellen of vervangen, en het eeuwige opruimen....quote:Op dinsdag 21 januari 2020 08:38 schreef SuperwormJim het volgende:
Naja, op een gegeven moment raak je in een soort "flow". Dat je een bewust/onbewust routine hebt ingebouwd. Zo gaat dat in ieder geval bij ons.
Mijn vrouw doet de was en de strijk, ik de tuin. De boodschappen doe ik in het weekend, als ik de kinderen gedropt hebt bij hun hobby. De bedden worden op zondag verschoond, enz.
Oh je hebt mijn schoonmoeder op bezoek gehad?!quote:Op dinsdag 21 januari 2020 22:40 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik zou het trouwens wel waarderen als de huisvrouwen die op bezoek komen mijn instelling zouden accepteren.
Wat kunnen die absurd reageren op stof op een stopcontact...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |