abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7883425
Persoonlijk vind ik dat maar onzin. Mensen worden ineens helemaal opgehemeld als ze dood zijn. Helemaal erg is het dat mensen ineens als vroom worden neergezet als ze al 40 jaar alleen met kerstmis in de kerk te vinden zijn. Ik wil zelf daarom ook helemaal geen mis in een kerk.

Wat mij betreft mogen ze bij missen e.d. best een realistisch beeld van iemand schetsen met de goede en slechte kanten. Als iemand een eikel was mag dat best gezegd worden. Wat vinden jullie?

"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
  maandag 13 januari 2003 @ 23:32:52 #2
22259 Fogerty
slapende account
pi_7883477
Het probleem is dat het bijna nooit zo is dat alle nabestaanden unaniem vinden dat het een eikel was. En degenen die die hem wel mochten kun je nogal kwetsen door juist in zo'n dienst te gaan vertellen wat een lul het was

Volgens mij is er niemand van wie echt iedereen het erover eens is dat het een klootzak is, zelfs Saddam en Osama hebben hun vrienden

Hieperdepiep hoera!
pi_7883490
Sjors.... je was een eikel.
  maandag 13 januari 2003 @ 23:33:54 #4
44425 bluebellyfluff
Hi Greg Flores :)
pi_7883507
Wat schiet je ermee op? Kwets je daar niet de mensen mee die WEL over-het-algemeen positief dachten over de persoon? Maar inderdaad gebeurt het wel vaak jah, bijvoorbeeld bij Pim. Na zn dood werd hij opeens een volksheld
fluff for life
pi_7883511
Tsja... ieder zijn eigen keus he... en dat ophemelen is iets wat door de nabestaanden gebeurt.... Ikzelf kan er inderdaad ook weinig mee... maar ja... wellicht is het een onderdeel van het rouwproces???
  maandag 13 januari 2003 @ 23:34:04 #6
20741 generalist
Watch me do it!
pi_7883513
Wanneer je met z'n alleen gezapig zit te rouwen om een dierbare die je net verloren bent zit je met al je emoties in de hand en is het prettiger om bevestigd te krijgen dat een goed persoon heengegaan is, dan dat je de menigte tegen jou in het harnas gaat jagen door iemand (al dan niet terecht) af te kraken.

Wanneer alles in kannen-en-kruiken is kan er wel weer normaal (=realistisch) gedaan worden, vind ik ook!

Above all things, never be afraid. The enemy who forces you to retreat is himself afraid of you at that very moment.[br]Andre Maurois (1885 - 1967)
pi_7883524
Dat van die eikel was een beetje gechargeerd maar ik vind dat de negatieve zaken best genoemd mogen worden.
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
pi_7883583
De juiste vertaling van deze van oorsprong Latijnse stelregel is dan ook: '' Van de doden alleen het juiste''. Zij kunnen zich immers niet meer verweren.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  maandag 13 januari 2003 @ 23:38:51 #9
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_7883612
Ff heel arrogant een citaat uit eigen werk

"Dus vandaag denk ik niet aan de keren dat
je mijn voorbeeld vroeger uitkafferde voor dom loeder
nee, vandaag bedank ik je omdat
ik jouw oren heb en niet die van m'n moeder"

Slaat helemaal nergens op maar toch wel een beetje, ik krijg het echt benauwd op begravenissen en gedoe waar alles koek en ei en netjes moet zijn.....hij/zij was geweldig

Laatst werd een oom van mij begraven en daar zei m'n tante gewoon, hij had zelf een hekel aan schijnheilige begravenissen dus dat doen wij ook niet. Ze draaiden 1 keer Hier aan de kust, omdat ze in Zeeland een zelf opgezet vakantie huisje hadden waar hij iedere vakantie wel heen wilden en dat was het....1 mooi moment om iemand "te herdenken"

Dat wil ik ook wel later 1 mooi nummer en dan klaar....

pi_7883667
quote:
Op maandag 13 januari 2003 23:37 schreef SportsIllustrated het volgende:
De juiste vertaling van deze van oorsprong Latijnse stelregel is dan ook: '' Van de doden alleen het juiste''. Zij kunnen zich immers niet meer verweren.
Dat is idd iets héél anders. Je moet natuurlijk wel red. objectief blijven maar als iedereen het over eens is dat iemand een beetje dit of een beetje dat was dan kan dat toch gewoon?

Sommige mensen denken dat het de bedoeling is mensen af te kraken maar dat is niet zo. Ik vind dat er een goed beeld van iemand gegeven moet worden en als je alleen de goede punten opnoemt is dat dus niet zo.

pi_7883686
Over Hitler dus niets anders dan goeds.

Right.

pi_7883760
quote:
Op maandag 13 januari 2003 23:33 schreef bluebellyfluff het volgende:

Maar inderdaad gebeurt het wel vaak jah, bijvoorbeeld bij Pim. Na zn dood werd hij opeens een volksheld

Was hij ook en in mijn ogen verdient hij een standbeeld.
[Dit bericht is gewijzigd door -Dark_VisioN- op 10-04-2003 0:26]
pi_7883842
Laten we het even niet over Pim Fortuyn gaan hebben hier
pi_7883853
quote:
Op maandag 13 januari 2003 23:41 schreef Lortnoc het volgende:

[..]

Dat is idd iets héél anders. Je moet natuurlijk wel red. objectief blijven maar als iedereen het over eens is dat iemand een beetje dit of een beetje dat was dan kan dat toch gewoon?

Sommige mensen denken dat het de bedoeling is mensen af te kraken maar dat is niet zo. Ik vind dat er een goed beeld van iemand gegeven moet worden en als je alleen de goede punten opnoemt is dat dus niet zo.

Precies, je moet een afgewogen oordeel kunnen vormen.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  maandag 13 januari 2003 @ 23:50:28 #15
20741 generalist
Watch me do it!
pi_7883866
quote:
Was hij ook en in mijn ogen verdient hij een standbeeld
Misschien om hetgeen hij teweeg gebracht heeft, niet om de denkbeelden, die waren immers niet nieuw.

Er zijn hele lijsten van mensen die nog een standbeeld moeten krijgen, hij kan er best bij

ontopic:
Vaak gaan mensen ook nadenken over de relatie de men met de overledene had en het is erg menseigen om positieve dingen beter te onthouden dan negatieve dingen, daarom is het ook vanzelfsprekend dat je dan ook mensen na verloop van tijd aardiger gaat vinden, al waren die dat misschien niet.

Above all things, never be afraid. The enemy who forces you to retreat is himself afraid of you at that very moment.[br]Andre Maurois (1885 - 1967)
pi_7884219
Ik denk gewoon over mensen zoals ze zijn of waren. Als ze dan overlijden denk ik er nog net zo over. Ik heb echt een pleuris hekel aan dat hypochriete gedoe...
  dinsdag 14 januari 2003 @ 00:09:23 #17
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7884249
Ik vind het ook onzin.

Een lul die dood gaat is nog steeds een lul.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  dinsdag 14 januari 2003 @ 00:17:21 #18
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_7884383
Ik heb zoiets van als iemand dood is ga je geen dingen opnoemen die terugslaan op z'n slechte ("mindere is misschien beter woord") kanten! Bij zo'n begravenis hoort toch meer die sfeer van waarom je diegene nou zult missen, en ik denk dat niet dat je iemand zult missen op basis van z'n "mindere kanten".

Als je toch iemands mindere kanten naar voren laat komen, moet het wel in verhouding staan met zijn goede kanten!

quote:
Op maandag 13 januari 2003 23:42 schreef www.olafonline.nl het volgende:
Over Hitler dus niets anders dan goeds.

Right.

Erg extreem geval --> Iemand die andere mensen het leven niet gunt, verdient het zelf niet om te leven! Zo denken, denk ik, veel mensen erover (inclusief ikzelf)! Alleen dit is de Hitler die wij kennen! We weten niet wat voor man hij in zijn prive-leven was!
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_7884486
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 00:09 schreef X-Ray het volgende:
Een lul die dood gaat is nog steeds een lul.
Is ook een mooie tekst voor op een grafzerk trouwens.
“Everybody's got plans...until they get hit.” - Mike Tyson
pi_7884503
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 00:17 schreef The_Substitute het volgende:
Ik heb zoiets van als iemand dood is ga je geen dingen opnoemen die terugslaan op z'n slechte ("mindere is misschien beter woord") kanten! Bij zo'n begravenis hoort toch meer die sfeer van waarom je diegene nou zult missen, en ik denk dat niet dat je iemand zult missen op basis van z'n "mindere kanten".
Waarom moet je iemand per sé missen? Zou iedereen niet beter af zijn als ze de doden niet zo erg zouden missen?

Bovendien hebben die mindere kanten vaak ook wel hun charme en maken zij die persoon net zo goed als de goede tot wie die is.

dinsdag 14 januari 2003 @ 00:29:03 #21
12221 Tijn