abonnement Unibet Coolblue
pi_191175609
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 15:15 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Lijkt mij ook een redelijk project en er zit ruime overwaarde op de woning. Dit is een Collin direct lening voor een bedrag van 150k. Volgens het beleid van Collin zijn die leningen maximaal 100k :?
s
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:45 schreef impact9 het volgende:

[..]

Mm redelijk project. Ondernemer is wel 73 jaar oud.
Woning schat ik in op 500k met redelijke courantheid, in die wijk wordt binnen een jaar bijna altijd verkocht.
Een rechttoerechtaanvraag, waarom zou je op je ..e nog iets moeten herfinancieren met werkk apitaal, dan moet je op en top comfortabel zijn
pi_191175677
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:38 schreef TisIk het volgende:
Nieuw op CCF:
https://www.collincrowdfu(...)lbedrijf-schalekamp/

Is volgens mij vorig jaar via GVE gefinancierd. Tegen een veel hogere rente (8%).
Wordt nu dan al weer afgelost.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:46 schreef impact9 het volgende:

[..]

Zonde maar begrijpelijk..
Zit er flink in bij dit project, had gehoopt dat die herfin nog even uitbleef, 8% met 1ste hypotheek is comfortabel. Zeker als er elke maand flink afgelost wordt.
Er wordt volgens mij boetevrij afgelost bij GvE?
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 15:01 schreef tnhb het volgende:

[..]

Helaas correct.

Gaat wel van 550 (250 aflosvrij) naar 850 (400 aflosvrij) met extra pand in Pernis als onderpand, ltv lijkt aardig omhoog te gaan terwijl rente van 8 naar 6.5 gaat (en dat binnen een jaar)
quote:
12s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 15:05 schreef peterc het volgende:

[..]

zit ook in de GVE er, helaas inzake de boeterente, de 8% was leuk met een comfortabele hypo, gebruik de ¤ dan wel weer voor de "dure" januari CF invest maand.
Straks ff goed lezen, maar twijfel of ik via CCF opnieuw instap

aanv ; Meer lenen, weliswaar tegen een lagere rente, doe je met een reden.
Ik heb er hier maar ook bij GvE al meermaals op gewezen dat boetevrij aflossen alleen maar leuk is voor de geldnemer. Nu gaat dit project (waar ik ook in zit) weer boetevrij afgelost worden binnen een jaar. De investeerders zijn weer de klos terwijl ook GvE zelf nu inkomsten mislopen. Dit is precies een van de drie redenen waarom ik momenteel nagenoeg geen GvE projecten meer doe.

In het verleden was het bij GvE standaard dat bij een vervroegde aflossing alle termijnen volledig moesten worden afgelost. Dit was misschien iets overdreven maar boetevrij aflossen is het andere uiterste. Tot op heden weinig lerend vermogen bij GvE. Waardeloos :(

Collin dekt zowel de investeerders als zichzelf heel wat beter in m.b.t. een eventuele vervroegde aflossing.

quote:
Naast de overeengekomen verplichte slottermijn bestaat de mogelijkheid om in de laatste 6
maanden voor einddatum de lening algeheel vervoegd af te lossen tegen een vergoedingsrente
van 6 maanden (i.p.v. 12 maanden conform de Algemene voorwaarden). Deze vergoedingsrente
komt voor 50% toe aan de investeerders en voor 50% aan Collin.


[ Bericht 4% gewijzigd door Horsemen op 24-01-2020 15:33:34 ]
pi_191176764
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 15:27 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Ik heb er hier maar ook bij GvE al meermaals op gewezen dat boetevrij aflossen alleen maar leuk is voor de geldnemer. Nu gaat dit project (waar ik ook in zit) weer boetevrij afgelost worden binnen een jaar. De investeerders zijn weer de klos terwijl ook GvE zelf nu inkomsten mislopen. Dit is precies een van de drie redenen waarom ik momenteel nagenoeg geen GvE projecten meer doe.

In het verleden was het bij GvE standaard dat bij een vervroegde aflossing alle termijnen volledig moesten worden afgelost. Dit was misschien iets overdreven maar boetevrij aflossen is het andere uiterste. Tot op heden weinig lerend vermogen bij GvE. Waardeloos :(

Collin dekt zowel de investeerders als zichzelf heel wat beter in m.b.t. een eventuele vervroegde aflossing.
[..]

Ik zit ook stevig in dit GVE project en ik vind het heel vervelend dat het nu al weer afgelost wordt zonder enige compensatie.
Met het CCF project ga ik niet meedoen en ik zal ook niet snel meer investeren in projecten waar je bij vervroegde aflossing geen enkele compensatie krijgt.
pi_191177090
Hotel bij efteling met 1e hypotheek op ccf
https://www.collincrowdfu(...)-het-torenzicht-b-v/
pi_191177217
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 16:49 schreef djh77 het volgende:
Hotel bij efteling met 1e hypotheek op ccf
https://www.collincrowdfu(...)-het-torenzicht-b-v/
Hier wil ik wel aan mee doen. Graag een investeerdwers-link als iemand die beschikbaar heeft. :Y)
pi_191177287
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 17:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Hier wil ik wel aan mee doen. Graag een investeerdwers-link als iemand die beschikbaar heeft. :Y)
Ik doe hier ook graag aan mee als iemand een linkje heeft. Deze crowdfund coach brengt veel vastgoedleningen in die er meestal ook goed uit zien. :Y
pi_191177298
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 17:06 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Ik doe hier ook graag aan mee als iemand een linkje heeft. Deze crowdfund coach brengt veel vastgoedleningen in die er meestal ook goed uit zien. :Y
gelukkig hebben we / ze de foto's nog

https://horecasite.nl/adv(...)eling-te-kaatsheuvel

https://www.bd.nl/loon-op(...)psverblijf~a588d1dd/ is het niet geworden

https://www.pretparkreizen.nl/hotel-het-torenzicht-kaatsheuvel

was blijkbaar vlgs de recensies niet al te best voor de overname, de nieuwe enthousiaste nieuwe eigenaren kunnen deze toko zeker een positieve impuls geven en tot een renderend bedrijf maken.

[ Bericht 8% gewijzigd door peterc op 24-01-2020 19:11:11 ]
pi_191184819
Het unieke hamburger project van KoM is van de site

[ Bericht 2% gewijzigd door djh77 op 25-01-2020 11:27:57 ]
pi_191185003
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 15:27 schreef Horsemen het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]

Ik heb er hier maar ook bij GvE al meermaals op gewezen dat boetevrij aflossen alleen maar leuk is voor de geldnemer. Nu gaat dit project (waar ik ook in zit) weer boetevrij afgelost worden binnen een jaar. De investeerders zijn weer de klos terwijl ook GvE zelf nu inkomsten mislopen. Dit is precies een van de drie redenen waarom ik momenteel nagenoeg geen GvE projecten meer doe.

In het verleden was het bij GvE standaard dat bij een vervroegde aflossing alle termijnen volledig moesten worden afgelost. Dit was misschien iets overdreven maar boetevrij aflossen is het andere uiterste. Tot op heden weinig lerend vermogen bij GvE. Waardeloos :(

Collin dekt zowel de investeerders als zichzelf heel wat beter in m.b.t. een eventuele vervroegde aflossing.
[..]

Gve ziet nu hopelijk ook in dat hun inkomsten heel gemakkelijk overgenomen wordt door hun grootste concurrent.

Als gve al zou moeten afwijken van de normale voorwaarden zouden ze ook kunnen kijken naar:
- Aflossing vast % per jaar( bv.15 of 20% per jaar. Niet meer en niet minder). Zo behouden gve en de investeerders het project,terwijl het risico op default kleiner wordt.
- Aflossing alleen met eigen middelen. De ondernemer kan dan niet shoppen voor een goedkopere financiering elders. In een groot deel van de projecten blijft het project dan gewoon bij gve en investeerders.

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 25-01-2020 07:32:24 ]
pi_191185616
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 15:15 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Lijkt mij ook een redelijk project en er zit ruime overwaarde op de woning. Dit is een Collin direct lening voor een bedrag van 150k. Volgens het beleid van Collin zijn die leningen maximaal 100k :?
Dit heb ik begin december ook bij Collin gevraagd toen ik al constateerde dat er projecten boven de 100k als direct aangeboden werden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191186485
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 09:19 schreef Tjalala het volgende:

[..]

Dit heb ik begin december ook bij Collin gevraagd toen ik al constateerde dat er projecten boven de 100k als direct aangeboden werden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ofwel pecunia non olet :7
Pecunia non olet
pi_191186547
Nu KOM iets beter aangeeft welke projecten een voorziening / betalingsachterstand hebben, geeft dat ook meer informatie over hoe KOM er echt voorstaat.

Even tellen op
https://www.kapitaalopmaat.nl/Crowdfunding-projecten

Totaal aantal projecten 330
Voorziening: 49 (15%)
Default: 9 (3%)
Oftewel 17.5% van de projecten zit (volgens de bekend gemaakte status van KOM) in de problemen.

Hier zitten natuurlijk ook de net gestarte projecten tussen, terwijl de problemen pas vaak later komen. Ook meldt KOM ze pas vaak later. Het is beter om naar projecten te kijken die al een tijdje lopen. Dus als ik alle projecten van minder dan een jaar oud weg laat, heb ik deze cijfers:

Totaal aantal projecten: 262
Voorziening: 46 (17.5%)
Default: 9 (3.4%)
Oftewel minstens 21% van de projecten zit op dit moment (volgens de bekend gemaakte status van KOM) in de problemen.

Oplettende lezers hier op het forum weten dat het aantal nog hoger is, aangezien KOM zo lang mogelijk wacht met het openbaar maken van de problemen van een project. Verder weet KOM bijna niets van het geld van de zekerheden terug te halen, dus kan al snel de volledige uitstaande som afgeschreven worden.

Deze dramatische resultaten is waarom ik al 3 jaar gestopt ben met investeren bij KOM.
pi_191187420
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 11:02 schreef dyna18 het volgende:
Nu KOM iets beter aangeeft welke projecten een voorziening / betalingsachterstand hebben, geeft dat ook meer informatie over hoe KOM er echt voorstaat.

Even tellen op
https://www.kapitaalopmaat.nl/Crowdfunding-projecten

Totaal aantal projecten 330
Voorziening: 49 (15%)
Default: 9 (3%)
Oftewel 17.5% van de projecten zit (volgens de bekend gemaakte status van KOM) in de problemen.

Hier zitten natuurlijk ook de net gestarte projecten tussen, terwijl de problemen pas vaak later komen. Ook meldt KOM ze pas vaak later. Het is beter om naar projecten te kijken die al een tijdje lopen. Dus als ik alle projecten van minder dan een jaar oud weg laat, heb ik deze cijfers:

Totaal aantal projecten: 262
Voorziening: 46 (17.5%)
Default: 9 (3.4%)
Oftewel minstens 21% van de projecten zit op dit moment (volgens de bekend gemaakte status van KOM) in de problemen.

Oplettende lezers hier op het forum weten dat het aantal nog hoger is, aangezien KOM zo lang mogelijk wacht met het openbaar maken van de problemen van een project. Verder weet KOM bijna niets van het geld van de zekerheden terug te halen, dus kan al snel de volledige uitstaande som afgeschreven worden.

Deze dramatische resultaten is waarom ik al 3 jaar gestopt ben met investeren bij KOM.
Eens, behalve met het dikgedrukte deel: ik heb 3 defaults bij KoM.
Bij 1 project ging de borg eerst moeilijk doen, maar deze is toch aan het betalen, ipv het bedrag in 1x te betalen toen het project stopte zijn dit 33 termijnen geworden, nu nog 4 te gaan (gaat een beetje met horten en stoten op het moment).
In een andere default is er een betalingsregeling die nu toch alweer 3 jaar loopt, ondertussen 40% van het afgeschreven bedrag terugontvangen.

Ik ben ook al ruim 3 jaar geleden gestopt bij KoM, om de redenen die jij noemt. Echter vwb recovery steekt KoM er in positieve zin met kop en schouders bovenuit in mijn portefeuille.
(Door de grote afschrijvingen blijft het helaas wel het platform met het laagste nette rendement voor mij tot op heden).
  zaterdag 25 januari 2020 @ 12:18:29 #114
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_191187440
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 11:02 schreef dyna18 het volgende:
Nu KOM iets beter aangeeft welke projecten een voorziening / betalingsachterstand hebben, geeft dat ook meer informatie over hoe KOM er echt voorstaat.

Even tellen op
https://www.kapitaalopmaat.nl/Crowdfunding-projecten

Totaal aantal projecten 330
Voorziening: 49 (15%)
Default: 9 (3%)
Oftewel 17.5% van de projecten zit (volgens de bekend gemaakte status van KOM) in de problemen.

Hier zitten natuurlijk ook de net gestarte projecten tussen, terwijl de problemen pas vaak later komen. Ook meldt KOM ze pas vaak later. Het is beter om naar projecten te kijken die al een tijdje lopen. Dus als ik alle projecten van minder dan een jaar oud weg laat, heb ik deze cijfers:

Totaal aantal projecten: 262
Voorziening: 46 (17.5%)
Default: 9 (3.4%)
Oftewel minstens 21% van de projecten zit op dit moment (volgens de bekend gemaakte status van KOM) in de problemen.

Oplettende lezers hier op het forum weten dat het aantal nog hoger is, aangezien KOM zo lang mogelijk wacht met het openbaar maken van de problemen van een project. Verder weet KOM bijna niets van het geld van de zekerheden terug te halen, dus kan al snel de volledige uitstaande som afgeschreven worden.

Deze dramatische resultaten is waarom ik al 3 jaar gestopt ben met investeren bij KOM.
En dan ook nog te bedenken dat er niet 330 projecten zichtbaar zijn, maar slechts 314. Die andere 16, reken die ook maar gewoon bij de defaults.
pi_191191577
https://www.jimmycoffee.nl/2019/12/11/tweede-jimmy-in-gorinchem/

Schijnt dus goed te gaan / GVE 18721 Jimmy Coffee
pi_191208416
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 12:18 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

En dan ook nog te bedenken dat er niet 330 projecten zichtbaar zijn, maar slechts 314. Die andere 16, reken die ook maar gewoon bij de defaults.
Is mij niet bekend. Kun je toelichten wat er met deze 16 aan de hand is?
pi_191214713
Project Highlander staat nu open voor investering:

https://www.collincrowdfund.nl/highlander-b-v/

Ik heb hem voor mijn standaard bedrag meegenomen.
pi_191214744
quote:
14s.gif Op maandag 27 januari 2020 10:03 schreef Horsemen het volgende:
Project Highlander staat nu open voor investering:

https://www.collincrowdfund.nl/highlander-b-v/

Ik heb hem voor mijn standaard bedrag meegenomen.
Bedankt! Meegenomen.
pi_191214772
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 10:07 schreef W1241302 het volgende:

[..]

Bedankt! Meegenomen.
Bedankt heb hem ook meegenomen
pi_191214798
Me 2 voor t maximum. Moet goed komen met dergelijke LTV
  maandag 27 januari 2020 @ 10:14:52 #121
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_191214822
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 20:30 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Is mij niet bekend. Kun je toelichten wat er met deze 16 aan de hand is?
Nee, niet bekend. Ik vind het alleen vreemd, dat er beweerd wordt dat er 330 projecten succesvol gefinancierd zijn en dat je vervolgens slechts 314 "lopende projecten" kunt bekijken. Waar zijn die 16 gebleven? Allemaal succesvol afgerond? Bij KoM denk ik dan al gauw aan: weggemoffeld.
pi_191215128
quote:
14s.gif Op maandag 27 januari 2020 10:03 schreef Horsemen het volgende:
Project Highlander staat nu open voor investering:

https://www.collincrowdfund.nl/highlander-b-v/

Ik heb hem voor mijn standaard bedrag meegenomen.
Dank! Meegepakt voor een wat hoger bedrag dan gebruikelijk.

Ik denk dat dit een buitenkansje is. Heeft de meneer wat teveel uit de eigen winkel lopen snoepen, waarschijnlijk wel, iets anders kan ik zo gauw niet bedenken gezien aard van het bedrijf:)
Het geld komt met deze overwaarde vast wel terug.
Pecunia non olet
pi_191215506
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 10:43 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dank! Meegepakt voor een wat hoger bedrag dan gebruikelijk.

Ik denk dat dit een buitenkansje is. Heeft de meneer wat teveel uit de eigen winkel lopen snoepen, waarschijnlijk wel, iets anders kan ik zo gauw niet bedenken gezien aard van het bedrijf:)
Het geld komt met deze overwaarde vast wel terug.
En vol. Ik was de laatste die er nog wat in kon doen.
pi_191216434
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 09:19 schreef Tjalala het volgende:

[..]

Dit heb ik begin december ook bij Collin gevraagd toen ik al constateerde dat er projecten boven de 100k als direct aangeboden werden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
waarschijnlijk wil Collin gewoon de volle fee vangen zonder kortingsregeling.
pi_191216597
FUnding circle betaling ontvangen, zo te zien voor het eerst compleet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')