abonnement Unibet Coolblue
pi_191085318
Bizar eigenlijk dat de mensen die het hardst zitten te roepen dat de president de democratie de nek omdraait de grootste voorstanders zijn van de EU.
Koos wil zelfs dat de EU met hun ongekozen leiders de rol van wereldleider opnemen mocht Trump herkozen worden.
pi_191085401
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 11:34 schreef Chivaz het volgende:
Bizar eigenlijk dat de mensen die het hardst zitten te roepen dat de president de democratie de nek omdraait de grootste voorstanders zijn van de EU.
Koos wil zelfs dat de EU met hun ongekozen leiders de rol van wereldleider opnemen mocht Trump herkozen worden.
Kiezen van de Europese leiders verschilt niet gek veel van hoe wij het in Nederland doen. Je hoeft namelijk niet verkozen te zijn als Kamerlid om minister te worden. In theorie kan zelfs de premier een onverkozen persoon zijn. Zolang de Tweede Kamer er maar mee akkoord gaat.

Stemmen gaat via een districtenstelsel. Heeft ook niet mijn voorkeur, maar het is niet ondemocratisch.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 18 januari 2020 @ 11:57:26 #53
8369 speknek
Another day another slay
pi_191085525
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 11:34 schreef Chivaz het volgende:
Bizar eigenlijk dat de mensen die het hardst zitten te roepen dat de president de democratie de nek omdraait de grootste voorstanders zijn van de EU.
Koos wil zelfs dat de EU met hun ongekozen leiders de rol van wereldleider opnemen mocht Trump herkozen worden.
Een parlementaire democratie is ook een democratie. Een kleptocratie is dat niet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191085582
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 11:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kiezen van de Europese leiders verschilt niet gek veel van hoe wij het in Nederland doen. Je hoeft namelijk niet verkozen te zijn als Kamerlid om minister te worden. In theorie kan zelfs de premier een onverkozen persoon zijn. Zolang de Tweede Kamer er maar mee akkoord gaat.

Stemmen gaat via een districtenstelsel. Heeft ook niet mijn voorkeur, maar het is niet ondemocratisch.
Bedankt koos.
pi_191086978
Interview Anthony Gardner (voorganger van Sondland) in De Tijd. Niet heel spannend, wel zinnige dingen.

quote:
Weinig Amerikanen zijn zo eurofiel als Anthony Gardner. ‘Al bijna dertig jaar van mijn carrière ben ik bezig met Europa’, zegt hij aan de vooravond van een speech tijdens het congres The Future of Europe, dat de Belgische krant De Tijd volgende week dinsdag in Brussel organiseert.

In zijn loopbaan ging Gardner - hij werkt nu in Londen voor een gereputeerd advocatenkantoor - meermaals door de draaideur tussen diplomatie, academische wereld en bedrijfsleven, van stagiair bij de Europese Commissie tot adviseur in het Witte Huis van Bill Clinton. Met als voorlopig hoogtepunt zijn post als Amerikaans ambassadeur bij de Europese Unie in Brussel tijdens de tweede ambtsperiode van Barack Obama.

Het is niet meteen de meest cameragenieke positie - al ontpopte zijn opvolger Gordon Sondland zich tot spil in de Oekraïense affaires die tot de afzettingsprocedure tegen Donald Trump hebben geleid - maar Gardner noemt de missie van de Amerikaanse gezant in de 'hoofdstad van Europa' een van de belangrijkste in het Amerikaanse internationale beleid. Gedurende drie jaar was Gardner de liaison tussen Brussel en Washington. Een periode van warme trans-Atlantische relaties.

‘De samenwerking is essentieel voor de wereldorde. Amerika en Europa moeten samen de op regels gebaseerde orde versterken: handel, klimaat, privacy, veiligheid. Als we dat niet doen is het belachelijk simpel: dan zullen anderen die regels bepalen en daarvan profiteren.’

Sinds Trump aan de macht kwam zit er wel behoorlijk wat ruis op de lijn.
‘De regering-Trump onderschat de EU niet alleen, ze ondermijnt haar ook. Dat is een vergissing van historische proporties. De regering-Trump promoot brexit en steunt zelfs andere exits uit de EU, valt regelmatig nauwe bondgenoten zoals Duitsland aan en lijkt de EU te behandelen alsof ze een vijand is.’

Wat is er nog over van het trans-Atlantische bondgenootschap?
‘Het is frustrerend. De EU vertegenwoordigt veel zaken die de regering-Trump verafschuwt. Trump heeft gezegd dat de EU erger is dan China op het gebied van handel, wat uiteraard complete onzin is. Hij zou liever met individuele Europese landen onderhandelen omdat hij denkt daar meer voordeel uit te halen. Hij besefte niet dat dit niet mogelijk is. Hij zou Angela Merkel tot tien keer toe hebben gevraagd om een handelsdeal met hem uit te onderhandelen. Zij moest hem zeggen: “Nee, dat gebeurt met de EU.” Trump doet het met de mentaliteit van een New Yorkse projectontwikkelaar. Dat is vreselijk kortzichtig.’

Spreekt hier niet gewoon een partijdige Democraat?
‘Nee, helemaal niet. Het is een keerpunt na zes decennia van Amerikaans buitenlandbeleid. Deze regering heeft de onpartijdige Amerikaanse houding dat een geïntegreerd Europa voordelig is voor de VS laten varen. Daar waren ook de Republikeinen altijd van overtuigd.’

Moeten we nog bang zijn dat Amerika een handelsconflict met Europa opzoekt?

‘O ja, dat is niet van de baan. Kijk naar de digitale taks op grote techbedrijven die Frankrijk wil invoeren en waarop Trump heeft gereageerd met handelstarieven. De EU heeft gezegd dat ze Europese belangen zal verdedigen als de VS voor vergelding kiezen. Intussen legt Trump de Wereldhandelsorganisatie lam door de benoeming van rechters te blokkeren. Dus ja, ik verwacht meer frictie dit jaar. Mogelijk ook op het vlak van auto’s. Met China is er nu een eerste bescheiden vorm van een deal. Dat zou het Witte Huis de ruimte kunnen geven om de aandacht weer naar Europa te verleggen, en Europa wordt nog altijd gezien als een majeur probleem voor het Amerikaanse handelstekort.’

U kwam zelf naar Brussel in de hoop de grootste vrijhandelsdeal ooit te sluiten, het Transatlantic Trade and Investment Partnership (TTIP). Maar dat is intussen dood en begraven.
‘En dat is doodzonde. De deal zou ook goed zijn geweest voor de politieke verhoudingen. Hij kan niet opnieuw in dezelfde vorm weer worden opgestart, maar afhankelijk van wie in november de presidentsverkiezingen wint, kan hij wel ten dele worden gereanimeerd. Ik denk dat elke Democratische kandidaat zou terugkeren naar de situatie vóór Trump, zeker op dit vlak. Het is belangrijk dat we geen free for all-situatie in wereldhandel krijgen, waarin de wet van de sterkste geldt. Want dan wint niemand, ook niet de VS.’

Wat is het belangrijkste dat u over Europa heeft geleerd in die drie jaar?
‘De EU onderschat haar eigen macht. Het is geen supermacht in traditionele militaire zin, maar dat doet er ook niet toe. De Europese power is soft. Deels door de macht die de lidstaten hebben afgestaan aan de EU om hen extern te vertegenwoordigen, maar ook door het belang van de interne markt en de aantrekkingskracht om handel mee te drijven. Veel landen willen ook nog altijd bij de EU komen, en zijn bereid om daartoe hervormingen door te voeren. Dat is de macht van aantrekkingskracht.’

Toch is het idee hardnekkig dat Europa er op het internationale toneel maar wat bij staat, geplet tussen de echte wereldmachten.
‘Dat is deels ook zo. Maar Europa zou er goed aan doen om zich te concentreren op waar het goed in is, zoals handel, concurrentiebeleid, digitale regels, enzovoort. Meer defensieve Europese autonomie zou een aanvulling kunnen zijn op de Navo, maar het is heel onwaarschijnlijk dat defensiebudgetten significant gaan stijgen, dat de Europese publieke opinie bereid gaat zijn om een andere lidstaat te verdedigen als die wordt aangevallen. By all means, spendeer de defensiebudgetten op een betere manier. Een Europees leger is een gevaarlijke afleiding van meer realistische doelen.’

Toch zien we het dezer dagen opnieuw in de Iran-crisis. Europa is traag met het innemen van een positie, hoewel de nieuwe Commissie onder Ursula von der Leyen een ‘geopolitieke Commissie’ wil zijn.
‘We hebben dit eerder gezien. In de jaren 90 tijdens de Balkancrisis klonk het dat dit “the hour of Europe” was. Maar de EU slaagde er niet in om krachtdadig te reageren. Bij de crisissen in Iran en Libië nu zien we dat opnieuw. Maar ik vind het ook een oneerlijke benchmark. Dit zijn de moeilijkste beslissingen om te nemen: over oorlog en vrede. Het is onvermijdelijk dat er onenigheid is tussen de 28, bijna 27 leden. Dat zal altijd zo zijn, Europa moet zich daarbij neerleggen. Het zou wijs zijn om dat gewoon aan te nemen en je te concentreren op de domeinen waarin het beter lukt om consensus te kweken.’

De invloed van de Europese landen lijkt ook uitgespeeld nu het nucleaire akkoord met Iran klinisch dood is. Eerst stapte Trump eruit, na de moord op Soleimani geeft ook Iran zelf het op.

‘Het akkoord was een van de beste voorbeelden van hoe Europa meer stabiliteit kan creëren. Maar het is ook een goed voorbeeld van hoe kwetsbaar Europa is als het alleen komt te staan. Zodra de VS het akkoord lieten vallen, werd het heel moeilijk voor Europa om het alleen te verdedigen. Hetzelfde met het klimaatakkoord van Parijs. Of de wereldhandel. De EU doet zijn best om de wereld bij elkaar te houden, maar dat is moeilijk als je alleen staat.’

‘In de VS wordt de vraag gesteld hoe gepast en legaal het is om buitenlandse politieke leiders om te brengen. Dit is niet hetzelfde als Saddam Hoessein of Osama Bin Laden. In die gevallen waren we in oorlog. Maar de regering-Trump heeft geen enkel bewijs gegeven van een naderende aanval door Soleimani. Zeer alarmerend. Als wij voortaan als land zeggen dat wij eender wie kunnen vermoorden en het dan zonder vorm van bewijs zelfverdediging kunnen noemen, gaan we, opnieuw, richting de wet van de jungle.’

Voert Trump niet gewoon zijn verkiezingsbeloften uit, met name America First?

‘Ja, maar ik zie gewoon beslissingen voor de korte termijn. Op de duur ondermijnt dat de eigen veiligheidsbelangen. Als je een supermacht bent, zolang dat nog het geval is, heb je een verantwoordelijkheid om je macht verstandig en rechtvaardig te gebruiken. Ik zie niet hoe de Amerikaanse belangen gediend zijn met een Iran dat zegt dat het nu vrij is om nucleaire wapens te ontwikkelen.’

Internationale akkoorden die uit elkaar vallen, vertrouwen in instellingen dat wegzakt: is het multilateralisme dat u zo aanhangt failliet?

‘Deze instituten zijn niet perfect, maar ze kunnen worden hervormd. Als mensen zich niet vertegenwoordigd voelen, zijn grote internationale bureaucratische instituten, krachten waarvan ze het gevoel hebben dat ze buiten hun controle liggen, een favoriete whipping boy.'

‘Mijn grote frustratie in het brexit-debat is dat het Verenigd Koninkrijk door lid te zijn van de EU op een of andere manier zijn soevereiniteit zou hebben verloren, wat uiteraard absurd is. Het omgekeerde is waar. Als het VK uit de EU is, zal het minder invloedrijk zijn. Als je uit internationale instituten stapt, verlies je de mogelijkheden om invloed te projecteren. Maar dat is duidelijk heel moeilijk uit te leggen aan de grote massa.’

Dus als Boris Johnson zegt dat het VK sterker zal staan los van de EU heeft hij ongelijk?

‘Het is totale fantasie. Het klinkt goed op tv en in de tabloids. Maar het VK zal snel inzien dat het klein land is in een harde wereld. Toen ik ambassadeur was, hebben we de impact van de brexit op alle facetten van de Europees-Amerikaanse relaties uitvoerig geanalyseerd, en in bijna elk geval was brexit negatief voor de VS, de EU en het VK. Maar Johnson zag goed in dat het een heel krachtige boodschap is. En helaas leven we in een tijdperk van alomtegenwoordige misinformatie.’

U kent Boris Johnson al lang, jullie paden kruisten elkaar al in Oxford, en later in Londen en Brussel.
‘Ik ken hem al 34 jaar. Ik stuurde ooit enkele cables naar Washington om hem te beschrijven. Het komt er grotendeels op neer dat Johnson Trump was vóór Trump. Vooral dan zijn relatie met de waarheid en zijn inzicht dat politiek entertainment kan zijn. Hij is slim en welbespraakt, maar zijn verleden spreekt voor zich. Hij was een architect van de eurosceptische beweging. Toen hij correspondent was voor The Telegraph waren zijn artikelen uit Brussel grappig maar grotendeels fictie. Daar heeft hij zijn carrière op gebouwd.'

‘Johnson weet heel goed uit welke richting de wind waait. Eerst vond hij Trump ongeschikt, daarna plots fantastisch. Hij heeft een enorm talent om aan te voelen wanneer hij van boodschap moet veranderen. Hij begreep dat het beter zou zijn voor zijn carrière om als leaver verder te gaan, en dus dat deed hij. Hij neemt beslissingen omdat ze voor zijn persoonlijke ambities goed zijn.’

Ondertussen is uw opvolger als Amerikaans ambassadeur bij de EU wereldberoemd. Gordon Sondland voerde orders van Trump uit in Oekraïne en getuigde in de impeachmentzaak over een ‘quid pro quo’.
‘Ik ga me niet over hem uitspreken. Ik kan alleen zeggen dat het de rol is van een Amerikaanse ambassadeur, waar ook ter wereld, om de VS te dienen. Het hele land. Rood en blauw. En dus niet enkel de doelen van één partij. Een ambassadeur kan het verschil maken. Dat mag niet worden ondermijnd.'

Vindt u het verstandig dat Trump hiervoor impeached werd?
‘Voorzitter van het Huis van Afgevaardigden Nancy Pelosi had geen keuze. Je moet sommige beslissingen baseren op wat correct is. De Democraten in het Huis hadden gezien de ernst van de overtredingen onmogelijk níet kunnen overgaan tot impeachment. Dat zou een vreselijk precedent geschapen hebben. Ja, we weten dat de Senaat niet voor afzetting zal stemmen. Heel teleurstellend dat geen enkele Republikein in het Huis voor impeachment heeft gestemd. Niet één. Het duidt aan dat het land verschillende feiten leeft en ademt. Een deel leest bepaalde kranten en kijkt bepaalde zenders en neemt bepaalde feiten aan die totaal tegengesteld zijn wat de andere helft leest en ziet. Dat is een heel gevaarlijke nieuwe realiteit.'

U bent betrokken bij de verkiezingen als supporter van Joe Biden. Heeft hij het in zich om Trump in november te verslaan?
‘Hij is de juiste persoon voor de job en heeft meer ervaring dan de andere Democratische kandidaten samen. En belangrijker: hij heeft de juiste menselijke kwaliteiten. Dat is echt nodig gezien de huidige toestand van de wereld. Biden noemde de verkiezing terecht een gevecht om de ziel van het land. Daar gaat het over, dat overstijgt de verschillende visies over beleid.'

Hoe moet je campagne voeren tegen een bulldozer als Trump?
‘Uit de exitpolls in de tussentijdse verkiezingen in 2018 bleek dat veel mensen ongerust zijn over de richting die het land uitgaat, ondanks de sterke economie. We zijn meer gepolariseerd dan ooit. En de reden daarvoor, zo gaven velen aan, is de persoon in het Oval Office. Dat suggereert dat er behoefte is aan een terugkeer naar een meer fatsoenlijke en gematigde toon, aan een zoektocht naar een vorm van consensus, hoe moeilijk ook. Biden is een voorbeeld van iemand die al een hele carrière met succes weet samen te werken met de andere partij. Maar hij kan ook hard zijn, zeker in debatten. En dat zal nodig zijn.’

Hij is wel opnieuw de establishmentfiguur bij uitstek.
‘Ja, maar hij weet ook kiezers aan te spreken die belangrijk zijn om het Witte Huis te veroveren: blue collar-kiezers in swing states die werden vergeten door de politiek. Velen van hen kunnen in Biden een medestander zien.’

Als uw kandidaat het haalt, is er dan een rol voor u weggelegd in een regering-Biden in 2021?
‘Ha, hij moet eerst nog heel wat verkiezingen winnen. De weg is lang. En het wordt een gevecht. Ik kan alleen maar zeggen: Trumps herverkiezing is niet zo onvermijdelijk als velen denken. Je hoeft niet de hele achterban van Trump te overtuigen, een heel dun laagje van de bevolking maakt het verschil. Ik ben voorzichtig optimistisch.’
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zaterdag 18 januari 2020 @ 14:17:26 #56
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191087032
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 14:12 schreef nostra het volgende:
Interview Anthony Gardner (voorganger van Sondland) in De Tijd. Niet heel spannend, wel zinnige dingen.
[..]

TTIP is vreselijk, met hun plofkippen en slopen van democratie

Joe Biden is vreselijk
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Overall beste user 2022 zaterdag 18 januari 2020 @ 14:20:14 #57
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191087063
Maar chloorkippen zijn wel geweldig! Die krijgen de Britten nu met hun geweldige deal met Trump! MAGA! Of zo.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 18 januari 2020 @ 14:23:17 #58
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191087085
Nunes wil naast zijn zaak tegen een verzonnen koe ook maar begonnen met een zaak tegen Ted Lieu.

Lieu's antwoord?

Take your letter and shove it!

tedlieu twitterde op vrijdag 17-01-2020 om 23:38:41 Attached is the first page of a five page letter in which the lawyer for @DevinNunes threatens that Rep Nunes will sue me.Attached is my response. https://t.co/bWAqdRhq97 reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_191087112
”Spreekt hier niet gewoon een partijdige Democraat?
‘Nee, helemaal niet. Het is een keerpunt na zes decennia van Amerikaans buitenlandbeleid. Deze regering heeft de onpartijdige Amerikaanse houding dat een geïntegreerd Europa voordelig is voor de VS laten varen. Daar waren ook de Republikeinen altijd van overtuigd.”


Hoe is dat onpartijdig?
  Overall beste user 2022 zaterdag 18 januari 2020 @ 14:30:27 #60
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191087139
jdawsey1 twitterde op vrijdag 17-01-2020 om 16:25:57 Pam Bondi, the former Florida attorney general who now works in the White House, will also be presenting on Trump's behalf, per senior admin official. reageer retweet
:P
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 18 januari 2020 @ 14:33:48 #61
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191087177
Ik vind een geïntegreerd Rusland niet van belang. Laat Tsjetsjenië en Dagestan en zo lekker onafhankelijk van Moskou opereren. Opbreken dat land.

Of is dat anders?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_191087398
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 14:33 schreef Ulx het volgende:
Ik vind een geïntegreerd Rusland niet van belang. Laat Tsjetsjenië en Dagestan en zo lekker onafhankelijk van Moskou opereren. Opbreken dat land.

Of is dat anders?
Ze moeten maar zien in Rusland.
pi_191087482
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 14:27 schreef Chivaz het volgende:
”Spreekt hier niet gewoon een partijdige Democraat?
‘Nee, helemaal niet. Het is een keerpunt na zes decennia van Amerikaans buitenlandbeleid. Deze regering heeft de onpartijdige Amerikaanse houding dat een geïntegreerd Europa voordelig is voor de VS laten varen. Daar waren ook de Republikeinen altijd van overtuigd.”


Hoe is dat onpartijdig?
Omdat dat altijd de lijn is geweest van beide partijen (en officieel is dat ook nog altijd de lijn)
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191087520
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 15:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat dat altijd de lijn is geweest van beide partijen (en officieel is dat ook nog altijd de lijn)
Voor de EU zijn is per definitie partij kiezen. Obama was daar ook erg duidelijk in. Ik vind het vreemd dat voor de EU staan gelijk staat aan onpartijdigheid.
pi_191087601
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 15:06 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Voor de EU zijn is per definitie partij kiezen. Obama was daar ook erg duidelijk in. Ik vind het vreemd dat voor de EU staan gelijk staat aan onpartijdigheid.
Binnen de context van de Amerikaanse politiek is dat een onpartijdig standpunt.

Overigens denk ik dat onpartijdig in deze een vertaling is van 'bipartisan'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 zaterdag 18 januari 2020 @ 15:18:59 #66
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191087658
Nunes was dus mee aan het helpen met het onder druk zetten van Oekraïne.

OrinKerr twitterde op zaterdag 18-01-2020 om 08:50:44 I'm wary of Lev Parnas, but I believe in the text messages pulled from his phone. And what they reveal is pretty bananas -- this round, that Nunes and his aide were in on it. https://t.co/SCYydgZH6E reageer retweet
Het verklaart Nunes' gedrag tijdens de hoorzittingen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 18 januari 2020 @ 15:23:40 #67
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191087709
SethAbramson twitterde op zaterdag 18-01-2020 om 13:50:29 RETWEET: The Democrats can get Lev Parnas to testify before Congress on national TV right now: all they have to do is begin a House impeachment inquiry into Mike Pence ASAP and call him as the first witness, something they're duty-bound to do anyway, based on Parnas's statements. reageer retweet
SethAbramson twitterde op zaterdag 18-01-2020 om 13:55:49 PS/ The House could have Parnas testifying on TV this week, putting big pressure on Republicans to let Parnas testify in the Senate trial. Worst-case scenario: you find at the end of a Pence inquiry that you must impeach Pence, and the Parnas evidence gets to the Senate that way. reageer retweet
Dat is een scenario. Aangezien Pence ook meewerkte met het afpersen van Oekraïne is een onderzoek naar hem ook nodig.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 18 januari 2020 @ 16:04:17 #68
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191088170
Drip....drip....drip....


kylegriffin1 twitterde op zaterdag 18-01-2020 om 16:00:52 "A calendar entry shows Parnas had a scheduled breakfast with Trump in New York on Sept. 26, even after the whistleblower complaint jump-started the process that led to the president's impeachment." https://t.co/oU17wRb7is reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 18 januari 2020 @ 16:04:28 #69
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_191088172
Een verslag van het handelen van Trump rondom de militaire leiding, met een centrale rol voor een meeting in 2017 (de aanleiding voor het "fucking moron" citaat).

Ik denk dat Trump aanhangers snel afhaken met het lezen van dit artikel vanwege plaatsvervangende schaamte.

quote:
‘You’re a bunch of dopes and babies’: Inside Trump’s stunning tirade against generals

(..)

So on July 20, 2017, Mattis invited Trump to the Tank for what he, Tillerson, and Cohn had carefully organized as a tailored tutorial. What happened inside the Tank that day crystallized the commander in chief’s berating, derisive and dismissive manner, foreshadowing decisions such as the one earlier this month that brought the United States to the brink of war with Iran. The Tank meeting was a turning point in Trump’s presidency. Rather than getting him to appreciate America’s traditional role and alliances, Trump began to tune out and eventually push away the experts who believed their duty was to protect the country by restraining his more dangerous impulses.

The episode has been documented numerous times, but subsequent reporting reveals a more complete picture of the moment and the chilling effect Trump’s comments and hostility had on the nation’s military and national security leadership.

(..)

Trump unleashed his disdain, calling Afghanistan a “loser war.” That phrase hung in the air and disgusted not only the military leaders at the table but also the men and women in uniform sitting along the back wall behind their principals. They all were sworn to obey their commander in chief’s commands, and here he was calling the war they had been fighting a loser war.

“You’re all losers,” Trump said. “You don’t know how to win anymore.”

Trump questioned why the United States couldn’t get some oil as payment for the troops stationed in the Persian Gulf. “We spent $7 trillion; they’re ripping us off,” Trump boomed. “Where is the f---ing oil?”

(..)

Trump by now was in one of his rages. He was so angry that he wasn’t taking many breaths. All morning, he had been coarse and cavalier, but the next several things he bellowed went beyond that description. They stunned nearly everyone in the room, and some vowed that they would never repeat them. Indeed, they have not been reported until now.

“I wouldn’t go to war with you people,” Trump told the assembled brass.

Addressing the room, the commander in chief barked, “You’re a bunch of dopes and babies.”

For a president known for verbiage he euphemistically called “locker room talk,” this was the gravest insult he could have delivered to these people, in this sacred space. The flag officers in the room were shocked. Some staff began looking down at their papers, rearranging folders, almost wishing themselves out of the room. A few considered walking out. They tried not to reveal their revulsion on their faces, but questions raced through their minds. “How does the commander in chief say that?” one thought. “What would our worst adversaries think if they knew he said this?”

(..)

Others at the table noticed Trump’s stream of venom had taken an emotional toll. So many people in that room had gone to war and risked their lives for their country, and now they were being dressed down by a president who had not. They felt sick to their stomachs. Tillerson told others he thought he saw a woman in the room silently crying. He was furious and decided he couldn’t stand it another minute. His voice broke into Trump’s tirade, this one about trying to make money off U.S. troops.

“No, that’s just wrong,” the secretary of state said. “Mr. President, you’re totally wrong. None of that is true.”

Tillerson’s father and uncle had both been combat veterans, and he was deeply proud of their service.

“The men and women who put on a uniform don’t do it to become soldiers of fortune,” Tillerson said. “That’s not why they put on a uniform and go out and die . . . They do it to protect our freedom.”

(..)

By then, however, Trump had become a president entirely unrestrained. He had replaced his raft of seasoned advisers with a cast of enablers who executed his orders and engaged his obsessions. They saw their mission as telling the president yes.

https://www.washingtonpos(...)f4554af6d_story.html
Géén kloon van tvlxd!
  Overall beste user 2022 zaterdag 18 januari 2020 @ 16:34:11 #70
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191088557
ABCPolitics twitterde op zaterdag 18-01-2020 om 16:12:37 NEW: Giuliani associate Lev Parnas was in contact with at least two major Trump campaign donors—one with an official RNC role—during his efforts to pressure Ukraine into launching politically motivated investigations, newly released documents reveal. https://t.co/U1WDLux01y reageer retweet
Parnas blaast de hele GOP op.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 18 januari 2020 @ 16:40:46 #71
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191088651
kylegriffin1 twitterde op zaterdag 18-01-2020 om 15:15:09 The National Archives acknowledged it made multiple alterations to the photo of the 2017 Women's March showcased at the museum, blurring signs held by marchers that were critical of Trump. Words on signs that referenced women's anatomy were also blurred. https://t.co/w0AVSWk8HJ reageer retweet
Terecht, de snowflakes raken getriggered door nare woo- oh w acht effe....
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_191088686
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 16:04 schreef Montov het volgende:
Een verslag van het handelen van Trump rondom de militaire leiding, met een centrale rol voor een meeting in 2017 (de aanleiding voor het "fucking moron" citaat).

Ik denk dat Trump aanhangers snel afhaken met het lezen van dit artikel vanwege plaatsvervangende schaamte.
[..]

Waanzinnig, als deze beschrijving klopt is de man nog gekker dan ik al dacht. Aan Pence heb je zo te lezen weinig om hem tegen te houden. Kennelijk weet hij zijn driftbuien wel zo te beheersen dat er geen beelden van zijn dat hij zo door het lint gaat.

quote:
The more perplexing silence was from Pence, a leader who should have been able to stand up to Trump. Instead, one attendee thought, “He’s sitting there frozen like a statue. Why doesn’t he stop the president?” Another recalled the vice president was “a wax museum guy.” From the start of the meeting, Pence looked as if he wanted to escape and put an end to the president’s torrent. Surely, he disagreed with Trump’s characterization of military leaders as “dopes and babies,” considering his son, Michael, was a Marine first lieutenant then training for his naval aviator wings. But some surmised Pence feared getting crosswise with Trump. “A total deer in the headlights,” recalled a third attendee.
pi_191088980
Trump heeft in zijn toespraken/ rally's heel vaak infantiele 'Sir'-verhaaltjes om gebeurtenissen te illustreren.
ddale8 twitterde op zaterdag 18-01-2020 om 15:15:18 At his fundraiser last night, Trump delivered a multi-Sir account of the Soleimani airstrike. From @Kevinliptakcnn https://t.co/0rp519FRQf: https://t.co/nCn4sR0Yav reageer retweet


8)7 :') :|W
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 18 januari 2020 @ 17:08:34 #74
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191089011
Nationale archieven worden aangepast door Trump

Amy_Siskind twitterde op zaterdag 18-01-2020 om 01:53:15 We are so far down the rabbit hole of authoritarianism:“The Archives acknowledged this week that it made multiple alterations to the photo of the 2017 Women’s March showcased at the museum, blurring signs held by marchers that were critical of Trump.” https://t.co/scBuiyQeCc reageer retweet
JoeHeim twitterde op zaterdag 18-01-2020 om 16:30:20 A number of people have emailed asking how we learned the National Archives had altered the photo from the 2017 Women’s March. The short answer is: chance. The little bit longer answer I’ll explain in this thread. 1/? reageer retweet
https://m.huffpost.com/us/entry/us_5e22ba72c5b6321176140359/amp

Beangstigend.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Overall beste user 2022 zaterdag 18 januari 2020 @ 17:14:46 #75
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191089106
Maar ja,je mag onder Trump wel zeggen waar het op staat! Ja! Echt waar!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_191089273
Nog even (voor de duidelijkheid) over de claim van Dershowitz dat de Framers 'abuse of power' geen impeachable offense zou zijn:


tribelaw twitterde op zaterdag 18-01-2020 om 16:28:15 There’s no basis at all for the claim that the Framers “rejected” making “abuse of power” impeachable. What they rejected was making mere policy disagreements impeachable. They sharply distinguished doing that from removing those who use their public power for private gain. https://t.co/vbmFi5Twyg reageer retweet
jadler1969 twitterde op zaterdag 18-01-2020 om 16:30:47 @tribelaw Indeed, preventing/sanctioning abuse of power was the whole point! reageer retweet
tribelaw twitterde op zaterdag 18-01-2020 om 16:40:42 Exactly, @jadler1969! The Framers rejected making “maladministration” impeachable but would NEVER have rejected making “abuse of power” impeachable. It was the ONE thing that treason, bribery, and “other high Crimes and Misdemeanors” had in common. https://t.co/GpAyIL5taV reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_191089354
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 17:08 schreef Klopkoek het volgende:
Nationale archieven worden aangepast door Trump

Amy_Siskind twitterde op zaterdag 18-01-2020 om 01:53:15 We are so far down the rabbit hole of authoritarianism:“The Archives acknowledged this week that it made multiple alterations to the photo of the 2017 Women’s March showcased at the museum, blurring signs held by marchers that were critical of Trump.” https://t.co/scBuiyQeCc reageer retweet
JoeHeim twitterde op zaterdag 18-01-2020 om 16:30:20 A number of people have emailed asking how we learned the National Archives had altered the photo from the 2017 Women’s March. The short answer is: chance. The little bit longer answer I’ll explain in this thread. 1/? reageer retweet
https://m.huffpost.com/us/entry/us_5e22ba72c5b6321176140359/amp

Beangstigend.
Stalinpraktijken.
pi_191089469
Rosenstein besloot de (privé) emails van Strzok en Page vrij te geven om ze te beschermen tegen oneerlijke kritiek :?

Nou dat heeft echt geholpen :')

joshgerstein twitterde op zaterdag 18-01-2020 om 15:38:32 NEW OVERNIGHT: In late-night court filing from DOJ, @RodRosenstein acknowledges he made decision to release Strzok-Page texts that have fueled many a POTUS attack on the former FBI employees. Both are suing over release, saying it invaded their privacy https://t.co/SUSfl2yy8m reageer retweet
Rod Rosenstein says he made call to release Strzok-Page texts
quote:
Former Deputy Attorney General Rod Rosenstein authorized the release to the media of text messages between two highly placed FBI employees who exchanged criticism of then-candidate Donald Trump during the 2016 presidential campaign, the Justice Department has revealed in a new court filing.

Rosenstein also said in the court filing submitted shortly before midnight Friday that he made the decision to share the messages with the press in part to protect FBI agent Peter Strzok and FBI attorney Lisa Page from unfair criticism.

In the messages, Strzok and Page regularly disparaged Trump and appeared to seek to reassure each other he could not be elected. Both called Trump an “idiot” and said Democratic nominee Hillary Clinton deserved to win.

The texts also included murky discussions of an “insurance policy” to guard against Trump’s election. Trump backers have interpreted the reference as a plan to use the then-ongoing investigation into ties between Trump advisers and Russia as way to prevent him from taking office or undermine his presidency, but Strzok and Page have denied any such intent.

In the two years since the first disclosure of the politically charged texts between Strzok and Page, Trump has subjected the pair to frequent public attacks, excoriated the two for bias and asserted that their actions at the FBI amounted to “treason.”

Trump has also made crude salvos against them for engaging in an extramarital affair a staple of his campaign events. At a rally last month, he appeared to imitate Page having an orgasm. She responded by calling Trump’s attacks “sickening” and saying they have devastated her life.

Strzok and Page filed separate lawsuits against the Justice Department last year, alleging that the release of their text messages violated the Privacy Act — an almost half-century-old statute that safeguards information federal agencies hold about private individuals.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_191089491
Hij heeft de grootste anti-hem posters, de allergrootste. Wat zal hij daar blij mee zijn, hij houdt er toch zo van de grootste en de beste te hebben?
Remove_TrumpNow twitterde op donderdag 16-01-2020 om 19:59:14 RIGHT NOW: "Trump is Guilty" -- two house-sized banners unfurled in Hart Senate Atrium as crowd cheers #RemoveTrump #SwarmTheSenate https://t.co/lPEk7K2vWH reageer retweet
pi_191089518
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 17:08 schreef Klopkoek het volgende:
Nationale archieven worden aangepast door Trump

Amy_Siskind twitterde op zaterdag 18-01-2020 om 01:53:15 We are so far down the rabbit hole of authoritarianism:“The Archives acknowledged this week that it made multiple alterations to the photo of the 2017 Women’s March showcased at the museum, blurring signs held by marchers that were critical of Trump.” https://t.co/scBuiyQeCc reageer retweet
JoeHeim twitterde op zaterdag 18-01-2020 om 16:30:20 A number of people have emailed asking how we learned the National Archives had altered the photo from the 2017 Women’s March. The short answer is: chance. The little bit longer answer I’ll explain in this thread. 1/? reageer retweet
https://m.huffpost.com/us/entry/us_5e22ba72c5b6321176140359/amp

Beangstigend.
Nog even z'n criminele activiteiten door de senaat terzijde laten schuiven en het is officieel een autocratie. De vragen van sommige republikeinen kwamen al wat voor functie de senaat nog heeft bij oorlogen als de president geen veto nodig heeft. Hou je een lam geheel over.

Dan moet hij de verkiezingen door de mangel halen en kan hij de media aan de eigen ketting leggen. Zie Turkije. Men ziet zoiets vaak niet aankomen, maar op een gegeven moment zit je er middenin.

Terwijl het afzettingsproces als een slak verder trekt en op de klippen kan lopen zoekt Trump naar loopholes om zo snel mogelijk de volledige macht te grijpen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 18-01-2020 17:56:54 ]
  zaterdag 18 januari 2020 @ 18:50:27 #81
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_191090250
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 16:34 schreef Ulx het volgende:
ABCPolitics twitterde op zaterdag 18-01-2020 om 16:12:37 NEW: Giuliani associate Lev Parnas was in contact with at least two major Trump campaign donors—one with an official RNC role—during his efforts to pressure Ukraine into launching politically motivated investigations, newly released documents reveal. https://t.co/U1WDLux01y reageer retweet
Parnas blaast de hele GOP op.
Denk niet dat er veel gaat gebeuren als ze Barr niet eerst uitschakelen. Maar de MSM begint eindelijk wakker te worden tav deze griezel dus er is een klein kansje.

[ Bericht 7% gewijzigd door kladderadatsch op 19-01-2020 12:59:31 ]
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  zaterdag 18 januari 2020 @ 19:51:03 #82
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_191091035
RWPUSA twitterde op zaterdag 18-01-2020 om 19:40:21 What a load of bull ...Sean Hannity, the biggest Trump insider at Fox News, says MSNBC and CNN are 'state-run TV' https://t.co/OYgJOBUF3w https://t.co/OYgJOBUF3w reageer retweet
Hard gelachen.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  zaterdag 18 januari 2020 @ 20:30:06 #83
8369 speknek
Another day another slay
pi_191091709
Het is een beetje hoe iedereen op rechts het erover eens is dat de NOS linkse staatspropaganda is, terwijl we al bijna twintig jaar een rechtse staat hebben. Sommige mensen kunnen zichzelf te makkelijk voor de gek houden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191091747
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 20:30 schreef speknek het volgende:
Het is een beetje hoe iedereen op rechts het erover eens is dat de NOS linkse staatspropaganda is, terwijl we al bijna twintig jaar een rechtse staat hebben. Sommige mensen kunnen zichzelf te makkelijk voor de gek houden.
Ze doen dat natuurlijk niet alleen zelf. Daarbij hebben ze wel door dat er mensen voor de gek gehouden worden daarom wijst bijna iedereen naar de andere kant. Nee jíj wordt voor de gek gehouden!
pi_191092077
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 20:30 schreef speknek het volgende:
Het is een beetje hoe iedereen op rechts het erover eens is dat de NOS linkse staatspropaganda is, terwijl we al bijna twintig jaar een rechtse staat hebben. Sommige mensen kunnen zichzelf te makkelijk voor de gek houden.
Het is vooral ironisch hoe je zo ongeveer elke dat iemand weer "MAAR DAAR HOOR JE DE NOS NIET OVER!!!" roept kunt reageren met een linkje waarin de NOS erover bericht.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_191092479
JWVerret twitterde op zaterdag 18-01-2020 om 07:16:05 What’s interesting about this, the last sentence urges the mullahs reject terrorism so they can “magnify Iran.” I’m no Farsi expert, but I suspect that’s a mistranslation by Google of “make Iran Great Again.” This idiot used a domestic campaign slogan, in a foreign appeal. https://t.co/X2jUbkEzlW reageer retweet
Google translate: Make Iran great again.

Comment: And didn't even consider he has a state Dept and Intel community full of foreign language speakers that could've provided a real translation that resonated with the audience.
pi_191093741
Amerikaanse journalisten zitten ondertussen te graven in het verleden van een Nederlander. De man zou Anthony de Caluwe heten. Hij woont in Florida en afkomstig uit Nederland. Volgens Hyde heeft deze man hem de informatie over de ambassadeur gestuurd en heeft hij het alleen doorgestuurd naar Parnas. Het is even afwachten of het een fantast is of dat hij echt achter de ambassadeur aanzat.

kenvogel twitterde op zaterdag 18-01-2020 om 17:56:52 ANTHONY De CALUWE RESPONDS: The Dutch citizen who texted with ROBERT F. HYDE about MARIE YOVANOVITCH's movements says through a spokeswoman that he "was not involved in any surveillance," & that suggestions in his texts to @RFHyde1 to the contrary "was just … ridiculous banter." https://t.co/jaWE5ViiaY reageer retweet
pi_191094176
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 10:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De Republikeinse partij in haar huidige vorm moet niet aan de touwtjes trekken.

Hoewel ik in 2012 en 2008 hoopte op winst voor Obama, waren Romney en McCain degelijke politici. Met veel van hun standpunten was ik het weliswaar oneens - het blijven immers Republikeinen - maar het waren toch mannen waar ik respect voor kon hebben. Ik herinner mij bijvoorbeeld een mooi moment van McCain, die het tijdens een van zijn eigen verkiezingsbijeenkomsten opnam voor Obama. Hulde.

Maar de huidige Republikeinse partij is gekaapt door tuig. Trump-apologeten en ruggengraatloze charlatans die partij boven land stellen. Hoe kun je iemand als Ted Cruz ooit nog serieus nemen? Trump scheldt z'n vrouw uit en suggereert dat z'n vader was betrokken bij de moord op JFK en nu kruipt hij hem doodleuk in z'n reet. Nee, de huidige Republikeinse partij is rot tot op het bot.
Dit.

Tegelijkertijd: doordat ze in hun totale rottenis een redelijke eenheid zijn gaan vormen, maakt Trump volgens mij nog een goeie kans op een 2e termijn. Terwijl de Dems elkaar wel weer eens de ring uit zouden kunnen knokken.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_191094206
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 21:11 schreef AnneX het volgende:
JWVerret twitterde op zaterdag 18-01-2020 om 07:16:05 What’s interesting about this, the last sentence urges the mullahs reject terrorism so they can “magnify Iran.” I’m no Farsi expert, but I suspect that’s a mistranslation by Google of “make Iran Great Again.” This idiot used a domestic campaign slogan, in a foreign appeal. https://t.co/X2jUbkEzlW reageer retweet
Google translate: Make Iran great again.

Comment: And didn't even consider he has a state Dept and Intel community full of foreign language speakers that could've provided a real translation that resonated with the audience.
Wat een incompetente zak, dat hij niet eens de moeite neemt om een professionele vertaler in te schakelen om een tweet te sturen.
pi_191095359
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 20:30 schreef speknek het volgende:
Het is een beetje hoe iedereen op rechts het erover eens is dat de NOS linkse staatspropaganda is, terwijl we al bijna twintig jaar een rechtse staat hebben. Sommige mensen kunnen zichzelf te makkelijk voor de gek houden.
Men hangt nog in het tijdperk dat Fortuyn paars II, die verslaggeefster; waarvan me de naam even is ontschoten en Van Dam bestreed.
  zondag 19 januari 2020 @ 00:06:48 #92
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191095369
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 00:05 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Men hangt nog in het tijdperk dat Fortuyn paars II, die verslaggeefster; waarvan me de naam even is ontschoten en Van Dam bestreed.
Je bedoelt de "ach mens ga toch koken"-verslaggeefster? Dat is Wouke van Scherrenburg.
  Moderator zondag 19 januari 2020 @ 01:15:15 #93
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191095953
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 22:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wat een incompetente zak, dat hij niet eens de moeite neemt om een professionele vertaler in te schakelen om een tweet te sturen.
Inderdaad, ja, blij dat je het nu toch door begint te krijgen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 zondag 19 januari 2020 @ 01:22:27 #94
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191095996
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 22:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wat een incompetente zak, dat hij niet eens de moeite neemt om een professionele vertaler in te schakelen om een tweet te sturen.
Tja, hij heeft State, waar genoeg mensen Farsi spreken, vakkundig gemold.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 19 januari 2020 @ 02:11:47 #95
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191096296
Hij heeft kennelijk ook simpel nadenken gemold. Dit is de reactie van het Witte Huis op de aanklacht vanuit het Huis, plaatjes kun je in de tweets vinden:
maggieNYT twitterde op zaterdag 18-01-2020 om 23:46:17 Trump team response to House brief https://t.co/PnMFh6L8SE reageer retweet
De eerste zin is al volstrekte onzin... hoe kun je daar nog terug van komen?
  zondag 19 januari 2020 @ 05:36:27 #96
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_191096737
DOJ Defies Court Order to Produce Memos and Notes From Jared Kushner’s Mueller Interview

quote:
The Department of Justice on Friday evening released 176 pages of notes from former Special Counsel Robert Mueller’s interviews with key witnesses during his office’s investigation into Russian election interference. But the records, produced under a federal court order resulting from dual Freedom of Information Act (FIOA) lawsuits filed by CNN and BuzzFeed, conspicuously withheld all memos concerning the testimony Mueller’s team elicited from the president’s son-in-law Jared Kushner.

“Despite a court order, the Justice Department is holding back Special Counsel Mueller memos regarding the interviews conducted with the President’s son-in-law and senior adviser Jared Kushner,” CNN’s Shimon Prokupecz said Friday.

Senior United States District Judge for the District of Columbia Reggie Walton, an appointee of George W. Bush, had ordered the DOJ to turn over the same slew of documents provided to House congressional investigators, which included the 302 interview memos from the FBI's interview with Kushner. While the Justice Department is entitled to redact documents in accordance with FOIA guidelines, no explanation was given for the missing documents, according to CNN.

"But still, on January 2 and on Friday night, the Justice Department was to have handed over as much of the documents the House had read as it could under the public records access law. Kushner wasn't in either January batch," the report stated. "It's still not clear why. CNN and BuzzFeed continue to fight for access to more documents from the Mueller investigation in court."

Judge Walton has already been critical of the Trump administration for what he perceived as its failure to properly staff the Executive branch divisions charged with complying with FOIA requests, and ordered the DOJ to provide a plan of action detailing its efforts to keep up with transparency and accountability mandates.

"Otherwise, they're just totally thumbing their nose at the objective of FOIA," he said. "The American public is going to become totally disillusioned."
glennkirschner2 twitterde op zondag 19-01-2020 om 02:03:39 DC Fed Ct Judge Reggie Walton is NOT to be messed with. Before becoming a fed judge in 2001 he was a DC Superior Ct Judge handling murder cases. If Bill Barr violates Judge Walton’s order, Barr will find himself on the losing end of a contempt charge (& my money’s on Reggie). https://t.co/fB6KPtvNMu reageer retweet
We gaan het zien.

[ Bericht 21% gewijzigd door kladderadatsch op 19-01-2020 05:41:35 ]
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_191097577
Nog een twitter nieuws pareltje:
JenniferJJacobs twitterde op zondag 19-01-2020 om 02:50:14 NEW: The top Russia expert on Trump’s National Security Council, Andrew Peek, has left his post, just a couple months in, sources tell me, @nwadhams and @justinsink. That’s the Fiona Hill, Tim Morrison, Russia/Ukraine job. Peek was escorted from WH on Friday. Story out soon. reageer retweet
quote:
Nou, het is geen gelikte presentator.
Het filmpje daarentegen.

First comment:

...” Peek is the 488th person to leave the Trump administration since the beginning

spreadsheet version of list: https://docs.google.com/s(...)it?usp=sharing…;

website list: http://45chaos.com...”

Achtergrondfeitje: https://www.axios.com/nsc(...)75-8a0a45877461.html

[ Bericht 2% gewijzigd door AnneX op 19-01-2020 09:56:20 ]
  zondag 19 januari 2020 @ 10:08:10 #99
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191097807
went1955 twitterde op zondag 19-01-2020 om 09:13:02 Facebook does not understand marketplace of ideas. Self-regulation internet won’t work any better than self-regulation of banking did. There needs to be public regulation, especially because there may be complex societal trade-offs — Good piece by Stiglitz https://t.co/hUmnG0UUGG reageer retweet
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Overall beste user 2022 zondag 19 januari 2020 @ 12:32:37 #100
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191099412
agearan twitterde op zaterdag 18-01-2020 om 23:53:11 White House just now: Impeachment articles are “a dangerous attack on the right of the American people to freely choose their President. This is a brazen and unlawful attempt to overturn the results of the 2016 election and interfere with the 2020 election -now just months away.” reageer retweet
Pfffft. Slappe verdediging. "Dit deel van de grondwet telt niet!"
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')