abonnement Unibet Coolblue
pi_191079602
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 17:24 schreef CarloV het volgende:

[..]

Denk ik ook, je wil voorkomen dat je tussen twee of drie inzendingen moet kiezen die je niet kunt vergelijken. En als er heel veel rond de 100 zitten is die kans erg aanwezig.

En ja dat kun je oplossen zoals bij de belgen, gewoon heel veel dingen verstoppen zodat mocht alles opgelost worden dat die elementen dan de doorslag geven. Of door een gokvraag als 8 (voordeel voor speltheoristen). Of door een creativiteitsvraag met vaste puntenkaders voor bepaalde stijlelementen (voordeel voor taalkundigen). Of een soort optimalisatieopdracht (voordeel voor programmeurs). Of door een gelijkspel gewoon toe te laten mocht een keuze maken onmogelijk zijn :P
Misschien moeten ze dan maar iets met elliptische-krommen cryptografie doen. Dan hebben wiskundigen eindelijk ook een keer voordeel. ;)
  vrijdag 17 januari 2020 @ 22:09:46 #202
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191079691
Of dat je als je 1 keer gewonnen hebt je daarna buiten mededingen mag inzenden. :P
pi_191079708
Bij gelijkspel een puzzel-duel tussen de toppers, live uitgezonden op televisie met Philip Freriks als presentator
pi_191079930
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 22:04 schreef thabit het volgende:

[..]

Misschien moeten ze dan maar iets met elliptische-krommen cryptografie doen. Dan hebben wiskundigen eindelijk ook een keer voordeel. ;)
Lijkt me een uitstekend idee! Al ben ik bang dat de puzzelmakers daar anders over denken gezien wiskundigen eigenlijk altijd wel vrij hoog scoren ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 22:09 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Of dat je als je 1 keer gewonnen hebt je daarna buiten mededingen mag inzenden. :P
Ja dat is nu een beetje te laat :P

quote:
6s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 22:10 schreef De_Escalatievogel het volgende:
Bij gelijkspel een puzzel-duel tussen de toppers, live uitgezonden op televisie met Philip Freriks als presentator
Oeh! Moet wel Maarten van Rossem de jury zijn. Al ben ik bang dat Maarten beter is met kennis tot zich nemen, dan het brute puzzelwerk.
pi_191080248
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 22:04 schreef thabit het volgende:

[..]

Misschien moeten ze dan maar iets met elliptische-krommen cryptografie doen. Dan hebben wiskundigen eindelijk ook een keer voordeel. ;)
Nog meer voordeel ???
  vrijdag 17 januari 2020 @ 22:48:48 #206
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191080410
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 22:41 schreef PZZLD het volgende:

[..]

Nog meer voordeel ???
pi_191080417
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 22:41 schreef PZZLD het volgende:

[..]

Nog meer voordeel ???
Dit jaar was er wat mij betreft geen enkele echt wiskundige vraag. En iets van het niveau van 14d uit 2015 dat is al zeker niet vaak voorgekomen.
pi_191080466
Mickey noemt Mallory ‘My Little Honey Bunny Bride’ op 0:28:04 van Natural Born Killers.
Toevallig :)
pi_191080725
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 22:49 schreef CarloV het volgende:

[..]

Dit jaar was er wat mij betreft geen enkele echt wiskundige vraag. En iets van het niveau van 14d uit 2015 dat is al zeker niet vaak voorgekomen.
Een wiskundig iemand had bij vraag 20 toch echt wel voordeel, imho.

Behalve de twee aanwijzinkjes in 20b, zag ik er namelijk helemaal niets in.
pi_191080779
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 23:06 schreef PZZLD het volgende:

[..]

Een wiskundig iemand had bij vraag 20 toch echt wel voordeel, imho.

Behalve de twee aanwijzinkjes in 20b, zag ik er namelijk helemaal niets in.
Ja okee 20 heb je een licht voordeel, maar het is nou niet wiskunde wat echt boven ieders pet gaat ofzo. En die twee aanwijzinkjes in 20b had ik pas door toen ik hem al had...
pi_191080840
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 23:09 schreef CarloV het volgende:

[..]

Ja okee 20 heb je een licht voordeel, maar het is nou niet wiskunde wat echt boven ieders pet gaat ofzo. En die twee aanwijzinkjes in 20b had ik pas door toen ik hem al had...
Rekenen kan ik wel idd :Y. Maar in die cijferreeksen zag ik dus geen enkel logisch patroon. Maakt verder ook niet uit, vond het toch niet zo'n leuke editie dit keer.
pi_191080930
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 23:12 schreef PZZLD het volgende:

[..]

Rekenen kan ik wel idd :Y. Maar in die cijferreeksen zag ik dus geen enkel logisch patroon. Maakt verder ook niet uit, vond het toch niet zo'n leuke editie dit keer.
SPOILER: Logische patronen in 20a
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nog een aantal, maar ik moet natuurlijk niet het antwoord volledig prijsgeven ;)
pi_191081053
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 23:17 schreef CarloV het volgende:

[..]

SPOILER: Logische patronen in 20a
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nog een aantal, maar ik moet natuurlijk niet het antwoord volledig prijsgeven ;)
En precies dat maakt jou een wiskundige, en mij niet ;).
pi_191081270
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 23:24 schreef PZZLD het volgende:

[..]

En precies dat maakt jou een wiskundige, en mij niet ;).
Nah dit is niet wiskunde, dit is gewoon een beetje prutsen en dan inzicht vinden ;)
pi_191081728
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 23:09 schreef CarloV het volgende:

[..]

Ja okee 20 heb je een licht voordeel, maar het is nou niet wiskunde wat echt boven ieders pet gaat ofzo. En die twee aanwijzinkjes in 20b had ik pas door toen ik hem al had...
Dan gok ik dat het niet 20b was die je een tijd geleden in de late avondtrein hebt opgelost :P
pi_191081741
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 00:05 schreef Legoblokje het volgende:

[..]

Dan gok ik dat het niet 20b was die je een tijd geleden in de late avondtrein hebt opgelost :P
Ik weet niet of ik me nog kan herinneren welke ik toen oploste. 20b loste ik midden in de nacht op en toen kon ik niet meer slapen.
pi_191087310
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 00:06 schreef CarloV het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik me nog kan herinneren welke ik toen oploste. 20b loste ik midden in de nacht op en toen kon ik niet meer slapen.
Oh ik weet het alweer, toen loste ik 19 op! Ik zat in de trein en plots schoot me iets te binnen gezien hoe de vraag er uit zag. En eigenlijk vrij gauw daarna loste ik hem ook op.
SPOILER: 19
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191088092
Nog anderen bezig aan de MIT momenteel? De puzzels zijn weer leuk dit jaar *O*
pi_191088196
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 15:58 schreef MMunkun het volgende:
Nog anderen bezig aan de MIT momenteel? De puzzels zijn weer leuk dit jaar *O*
Nee, helaas geen team (en eigenlijk ook geen tijd). Post maar een lijstje van jouw favoriete puzzels als je klaar bent :Y
pi_191088299
Ik ben ook nog niet aan alles toegekomen, maar zal je de leukste doorsturen :Y
pi_191093378
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 16:12 schreef MMunkun het volgende:
Ik ben ook nog niet aan alles toegekomen, maar zal je de leukste doorsturen :Y
Post ze maar hier hoor! Dan kunnen wij er ook plezier aan beleven :)
pi_191094753
Dat was wat ik van plan was, mezelf wat scheef uitgedrukt :)
pi_191095936
Heeft één van jullie misschien de volgende elementen in de laatste vraag ingediend:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
?

Zo ja: heel dat Citrix-verhaal is een hoax.
Anders is het wel héél toevallig dat de AIVD halverwege december met een waarschuwing komt tegelijk met de Kerstpuzzel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191096135
quote:
7s.gif Op zondag 19 januari 2020 01:11 schreef stephje99 het volgende:
Heeft één van jullie misschien de volgende elementen in de laatste vraag ingediend:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
?

Zo ja: heel dat Citrix-verhaal is een hoax.
Anders is het wel héél toevallig dat de AIVD halverwege december met een waarschuwing komt tegelijk met de Kerstpuzzel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi gevonden! Maar gezien dit een hoax is diende deze elementen dus ook niet gevonden te worden. Net als:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En als je nu denkt, kak! Nou dat was dus wel te vinden!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191096729
Wow! _O_
Die laatste ook, haha
ik hoor de Jan Smit-commentaren al... o|O
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')