abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 30 januari 2020 @ 13:33:23 #151
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_191263578
Groep Otten heeft is hun eerste fulltime politicus en ineens een flink budget en FvD een Eerste Kamerzetel erbij en nu mag er in de Eerste Kamer niets meer misgaan want volgens mij zijn de volgenden op de lijst geen FvD'ers meer
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 30 januari 2020 @ 13:42:01 #152
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191263681
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 09:18 schreef Hanca het volgende:
Als Baudet naar het EP gaat, hebben ze niemand meer in de Tweede Kamer. Hiddema komt natuurlijk zelden opdagen en als hij er is, is hij ook gewoon niet adrem genoeg voor een debat (komt vaak terug op dingen die al veel eerder besproken zijn). De zetel van Baudet gaat dan naar Teunissen, die toen ze FvD verliet aan gaf daar wel te willen gaan zitten namens de militairen. En anders naar Otten.

Lol, de nummers 3&4 van de 2-mansgroep zijn al uit de partij gestapt?
pi_191263845
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 13:42 schreef VoMy het volgende:

[..]

Lol, de nummers 3&4 van de 2-mansgroep zijn al uit de partij gestapt?
Jep. Susan Teunissen stond op 3 en Henk Otten op 4.

Alsmede de nummers : 8(Reedijk), 11(de Vries), 12(Legger), 16(Boltjes), 17(Berkhout), 18(Boon), 22(Mooijekind), 23(Eldering), 25(Koning) en 29(Ankersmit).

Dus 12 van de 30 :') Hoe zou dat nou komen? :D

[ Bericht 14% gewijzigd door Gohf046 op 30-01-2020 14:06:14 ]
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_191264337
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 13:58 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Jep. Susan Teunissen stond op 3 en Henk Otten op 4.

Alsmede de nummers : 8(Reedijk), 11(de Vries), 12(Legger), 16(Boltjes), 17(Berkhout), 18(Boon), 22(Mooijekind), 23(Eldering), 25(Koning) en 29(Ankersmit).

Dus 12 van de 30 :') Hoe zou dat nou komen? :D
Reedijk, Legger en Eldering zijn weer teruggekomen toen Otten geroyeerd werd.
pi_191265169
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 13:58 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Jep. Susan Teunissen stond op 3 en Henk Otten op 4.

Alsmede de nummers : 8(Reedijk), 11(de Vries), 12(Legger), 16(Boltjes), 17(Berkhout), 18(Boon), 22(Mooijekind), 23(Eldering), 25(Koning) en 29(Ankersmit).

Dus 12 van de 30 :') Hoe zou dat nou komen? :D
Het is een godsgeschenk geweest voor fvd dat hun momentum pas ná de TK verkiezingen kwam.

Als ze het bij TK al zo goed hadden gedaan als bij PS, was het een grote teringbende geworden.
pi_191265323
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 15:48 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Het is een godsgeschenk geweest voor fvd dat hun momentum pas ná de TK verkiezingen kwam.

Als ze het bij TK al zo goed hadden gedaan als bij PS, was het een grote teringbende geworden.
Helemaal mee eens. Al denk ik dat we volgend jaar na de Tweede Kamer verkiezingen ook goed vermaak gaan krijgen :7
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_191265665
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 15:57 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Al denk ik dat we volgend jaar na de Tweede Kamer verkiezingen ook goed vermaak gaan krijgen :7
Tegen die tijd is FVD niet echt meer een 'nieuwe partij'. Neem aan /hoop dat ze hun zaakjes dan op orde hebben.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 30 januari 2020 @ 18:12:34 #158
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_191266983
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 13:58 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Jep. Susan Teunissen stond op 3 en Henk Otten op 4.

Alsmede de nummers : 8(Reedijk), 11(de Vries), 12(Legger), 16(Boltjes), 17(Berkhout), 18(Boon), 22(Mooijekind), 23(Eldering), 25(Koning) en 29(Ankersmit).

Dus 12 van de 30 :') Hoe zou dat nou komen? :D
probleem voor FvD zit veel meer nog in de Eerste Kamer waar de lijst eigenlijk al te kort was en waar nu een aantal ex FvD de kamer naderen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 30 januari 2020 @ 18:14:06 #159
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_191266994
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 16:21 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Tegen die tijd is FVD niet echt meer een 'nieuwe partij'. Neem aan /hoop dat ze hun zaakjes dan op orde hebben.
Bij Wilders heeft het ook wel lang doorgewoekerd. Pas nadat hij een brede partij had waar hij uit de EU en de provincie kon oogsten had hij de fractie op orde.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_191267089
Ja, ik verwacht in volgende kamerperiode minstens 1 afscheiding uit FvD, dat kan haast niet missen. Baudet kan namelijk ook niet al zijn goede mensen uit de provincies, eerste kamer, EU en Amsterdam halen. Er zullen dus een aantal mensen zonder ervaring tussen zitten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191267369
Al denk ik dat het moeilijk voor GO gaat worden om een 2e kamerzetel te bemachtigen. Als ze al meedoen.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 30-01-2020 19:44:08 ]
Definitely not CIA
pi_191267682
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 18:50 schreef capricia het volgende:
dat het moeilijkvoor GO gaat worden om een 2e kamerzetel te bemachtigen. Als ze
Ik weet inderdaad ook niet of het ze gaat lukken. Anderzijds zou het natuurlijk een mooi alternatief kunnen zijn voor mensen die VVD niet meer willen, maar FvD en PVV te extreem vinden. Dus ik weet het niet, maar op zich zou het kunnen, als ze genoeg mediaandacht krijgen
pi_191267780
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 19:17 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Ik weet inderdaad ook niet of het ze gaat lukken. Anderzijds zou het natuurlijk een mooi alternatief kunnen zijn voor mensen die VVD niet meer willen, maar FvD en PVV te extreem vinden. Dus ik weet het niet, maar op zich zou het kunnen, als ze genoeg mediaandacht krijgen
De Harry Mens club. Ja.
Definitely not CIA
pi_191267801
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 19:24 schreef capricia het volgende:

[..]

De Harry Mens club. Ja.
Ik snap wat je bedoelt, maar ook op dit moment zijn er al heel veel stemmers die op VVD stemmen, terwijl zij daar niet perse voordeel van gaan krijgen. Dus wat dat betreft zou dat met GO hetzelfde kunnen gaan natuurlijk.
pi_191267999
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 18:50 schreef capricia het volgende:
Al denk ik dat het moeilijkvoor GO gaat worden om een 2e kamerzetel te bemachtigen. Als ze al meedoen.
Hoewel ik de intentie waardeer van Otten gaat deze partij realistisch gezien geen zetel halen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_191268093
Hangt er van af. Als ze nog een charismatische leider vinden misschien wel. Otten zelf gaat geen stemmen trekken, maar misschien iemand met een ondernemersachtergrond?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 30 januari 2020 @ 19:48:17 #167
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191268108
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 19:25 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt, maar ook op dit moment zijn er al heel veel stemmers die op VVD stemmen, terwijl zij daar niet perse voordeel van gaan krijgen. Dus wat dat betreft zou dat met GO hetzelfde kunnen gaan natuurlijk.
Combinatie van twee dingen:

1) Ze hopen daar ooit bij te horen of legitimeren het systeem. Er is wel wat wetenschappelijk bewijs dat Nederland meer en meer is gaan geloven in de meritocratie terwijl het feitelijke bewijs de andere kant op beweegt (afnemende sociale mobiliteit, meer permanente armoede). Het idee dat je "kansen moet pakken".

"‘Ik vraag me af wat we kunnen doen’, zegt voormalig Randstad-man Fred van Haasteren aan de houten tafel. ‘Daar gaan wij niet meer over, Fred’, reageert oud-vakbondsvoorzitter Lodewijk de Waal. ‘Ja, maar toch.’ De huidige benadering, zegt Van Haasteren, is pleisters plakken en hopen dat dat helpt. Je zou juist het hele systeem van leren, werken en verzekeren opnieuw moeten doordenken. ‘Niets doen is geen optie, dan zijn we straks terug in de negentiende eeuw. En allemaal dagloner.’

Hebben de werkgevers niet gewoon gewonnen? ‘Niet zoals ik het zie’, zegt oud-werkgeversvoorman Niek Jan van Kesteren. ‘Dit is niet het soort overwinning dat de moeite waard is. Ik maak me juist zorgen.’ Natuurlijk zijn mensen blij dat de economie floreert en de werkloosheid laag is. Maar een lage werkloosheid vanwege veel onzekere banen is ook niet alles. ‘Je moet je afvragen: is dit sociaal goed?’

Mensen hebben volgens Van Kesteren behoefte aan meer zekerheid. ‘Dat ze wanneer ze opstaan niet hoeven te denken: hoe verdien ik mijn geld volgende week?’ Er is nu te veel onzekerheid, maar die vertaalt zich niet meer naar maatschappelijke of politieke actie. ‘In onze tijd ging het altijd over de vraag: arbeid versus kapitaal, hoe moet dat? Die sociale kwestie lijkt nu verdwenen. Jonge mensen zeggen dat ze opgroeien in een tijd waarin je zelf je kansen moet pakken. Dat is toch een slagje anders dan hoe mijn generatie ernaar kijkt.’

‘Ik verbaas me erover dat de vakbond geen toestroom van mensen heeft’, zegt de voormalige voorzitter van werkgeversclub VNO-NCW. ‘En dat de SP geen dertig Kamerzetels heeft.’ Er is wel ongenoegen, zegt hij, maar dat lijkt te zijn verschoven naar moslims, naar Polen, naar de Brexit. Of misschien ervaren mensen het minder heftig dan hij denkt? Anders zou het niet zo rustig blijven. ‘Waarom vertaalt dit zich niet in politiek en maatschappelijk verzet? Is de ellende dan niet zo groot?’"

https://www.groene.nl/artikel/terug-naar-de-keukentafel

2) Het gebruikelijke geleuter over migratie en criminaliteit. Het idee dat het met de persoonlijke situatie wel goed gaat (of niet zou weten hoe het beter kan; of automatisch profiteren van dat met de leeftijd men ook meer gaat verdienen), maar dat het met Nederland en de zeden slecht gaat.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191268916
@Klopkoek . Of nummer 3. Dat mensen er zelf niet beter van worden, maar dat ze dat als goed voor Nederland achten. Stemmen moet je doen met wat voor een land als geheel het beste is. Niet wat voor mij het beste is. En misschien zijn er gewoon mensen die denken dat VVD-beleid meer banen oplevert en dus beter is voor Nederland als geheel
  donderdag 30 januari 2020 @ 20:49:39 #169
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191268982
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 20:46 schreef Jantje2k het volgende:
@:klopkoek . Of nummer 3. Dat mensen er zelf niet beter van worden, maar dat ze dat als goed voor Nederland achten. Stemmen moet je doen met wat voor een land als geheel het beste is. Niet wat voor mij het beste is. En misschien zijn er gewoon mensen die denken dat VVD-beleid meer banen oplevert en dus beter is voor Nederland als geheel
Ja, maar het is bekend dat dit een veel ondergeschiktere rol speelt dan bij CDA stemmers bijvoorbeeld. Bij het CDA kiezerskorps speelt dat nog wel een rol. Bij PVV soms ook nog wel ("het land gaat kapot maar er woont geen moslim in de straat").
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191269799
Hebben rechters te veel macht? Fel debat tussen Jetten en Baudet.
quote:
Moeten we Nederlandse IS-kinderen terughalen? Moeten we hardere maatregelen nemen tegen klimaatverandering? Wie neemt die beslissing: politici of rechters? Met een nieuwe wet wil Thierry Baudet (FvD) ervoor zorgen dat rechters geen uitspraak meer kunnen doen over politiek gevoelige kwesties.

"De rechter heeft in de Urgenda-zaak een hele grote fout gemaakt", zegt hij vanavond in een Nieuwsuur-debat met Rob Jetten (D66).

"Activistische rechters doen milieu-activistische uitspraken en gaan daarmee hun boekje te buiten. De rechter ondermijnt zijn eigen positie. Wie bewaakt de bewakers?", aldus Baudet.

In de Urgenda-zaak bepaalde de rechter dat de overheid meer moet doen om de CO2-uitstoot terug te brengen. Een rechterlijke uitspraak met grote gevolgen voor de politiek. Baudet wil een profielschets voor rechters van de Hoge Raad. "We willen geen activistische rechters meer. Er moet een mentaliteitsverandering komen. De rechter moet weten dat hij met vuur speelt."

Spelen met vuur
Maar Jetten is het niet met hem eens. "Je moet geen kritiek hebben op de rechter, je moet betere wetten maken", zegt de D66-fractievoorzitter. "U heeft nog nooit een poging ondernomen om iets te ondernemen in de Kamer. Schop niet steeds tegen de rechter aan, ondermijn onze onafhankelijke rechtsspraak niet. Die is fundamenteel voor onze rechtsstaat. Ga zelf aan de slag voor betere wetten en regelgeving", aldus Jetten.

Politiek duider Arjan Noorlander volgde het debat tussen Baudet en Jetten en analyseert: "Ze verwijten elkaar met vuur te spelen. Baudet spreekt kiezers aan die zich niet meer vertegenwoordigd voelen. Jetten vindt juist dat je de rechters bij die discussie niet moet betrekken. Maar veel zal er voorlopig niet veranderen; Baudet heeft nog geen wetsvoorstel gedaan voor een verandering van de rechtsstaat."
pi_191270075
Rechters hebben alleen teveel macht als we het erg vinden dat de overheid zich aan zijn eigen wetten moet houden. Ik vind dat niet erg, dus ik vind niet dat de rechters teveel macht hebben. Al moet ik zeggen dat de effecten van sommige uitspraken wel schokkend ver gaan (heel het land plat), maar dat zijn in feite de effecten van de wetten en dus moeten we die gevolgen niet op de rechters projecteren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 30 januari 2020 @ 22:04:42 #172
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191270229
Draai het eens om, stel de overheid hoeft zich niet meer aan de rechtspraak te houden... leuk fascistisch land krijgen we dan.
  donderdag 30 januari 2020 @ 22:06:07 #173
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191270254
Sneu dat Nieuwsuur er een podium aan geeft en sneu dat D66 dit doet om de aandacht af te leiden van andere onderwerpen.

Past binnen de rechtse internationale strategie. De strategie voor een dystopie en politiestaat.

https://www.prospectmagaz(...)-miller-constitution

Deze week ook weer een Duits interview waar Baudet vol lof is over Salvini, Polen en Hongarije.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191270303
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:06 schreef Klopkoek het volgende:
Sneu dat Nieuwsuur er een podium aan geeft en sneu dat D66 dit doet om de aandacht af te leiden van andere onderwerpen.
Voor D66 is dit een buitenkans, D66 wordt vooral groot als ze een tegenstander hebben. Dit werkte met de PVV en dit werkt ook met FvD.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 30 januari 2020 @ 22:15:49 #175
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_191270388
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:09 schreef Hanca het volgende:

[..]

Voor D66 is dit een buitenkans, D66 wordt vooral groot als ze een tegenstander hebben. Dit werkte met de PVV en dit werkt ook met FvD.
Ja, sneue mechaniek. Groot worden bij gebrek aan eigen populaire ideeën. Sneu ook dat de media er sinds de jaren 90 een horse race van maken. Was vroeger niet zo.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')