abonnement Unibet Coolblue
pi_191042391
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:30 schreef Leandra het volgende:
Ik hoop dat sommige users in dit topic, als ze zich überhaupt al weten voort te planten, geen kind krijgen dat op een of andere manier gevoelens buiten het beperkte standaardplaatje van hun vader krijgen, want dan heb ik behoorlijk te doen met die kinderen.

Gelukkig vinden veel vrouwen dat soort denkbeelden niet heel aantrekkelijk, dus dat beperkt de kans op voortplanting behoorlijk.
8)7
pi_191042426
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:19 schreef EUdoesnt-need-immigration het volgende:


Ik zie het gewoon als een psychische ziekte.
Maar waarom? Duidelijk is reeds dat biologische en genetische factoren transseksualiteit veroorzaken.

Nogmaals, lees dit eens door: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Causes_of_transsexuality

Als je het al als 'ziekte' wil categoriseren is die ziekte eerder lichamelijk dan psychisch.
  woensdag 15 januari 2020 @ 14:36:28 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191042428
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:31 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Dit is dan weer het niveau post waarvan ik denk: Doe even normaal.
Hopen dat users standaard kinderen krijgen omdat het anders zielig is voor die kinderen is niet normaal?

Ze homoseksuele of transgender kinderen toewensen, dat was op het randje geweest, nu hoop ik gewoon dat ze kinderen krijgen die niet tegen de muur van papa oplopen, omdat dat zielig zou zijn voor die kinderen.

Overigens miste ik je "doe normaal" ook toen de verloofde van Nikkie een "golddigger" en "kasthomo" genoemd werd, of vind je dat soort opmerkingen niet zo'n probleem?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191042430
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:31 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Dit is dan weer het niveau post waarvan ik denk: Doe even normaal.
Nou ja, het zou toch oprecht tamelijk kut zijn als je blijkt in het verkeerde lichaam geboren te zijn en dan een vader hebt die totaal geen begrip voor je heeft en je een minderwaardigheidscomplex aan praat. Alleen maar omdat hij er een nogal zwart-wit wereldbeeld op nahoudt.

Overigens waren je eerdere opmerkingen t.a.v. het onderwerp ook nou niet echt van een geweldig niveau, dus waarom jij hierover iets meent op te moeten merken...
  woensdag 15 januari 2020 @ 14:37:34 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191042445
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou ja, het zou toch oprecht tamelijk kut zijn als je blijkt in het verkeerde lichaam geboren te zijn en dan een vader hebt die totaal geen begrip voor je heeft en je een minderwaardigheidscomplex aan praat. Alleen maar omdat hij er een nogal zwart-wit wereldbeeld op nahoudt.

Overigens waren je eerdere opmerkingen t.a.v. het onderwerp ook nou niet echt van een geweldig niveau, dus waarom jij hierover iets meent op te moeten merken...
Dit dus.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191042460
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hopen dat users standaard kinderen krijgen omdat het anders zielig is voor die kinderen is niet normaal?

Ze homoseksuele of transgender kinderen toewensen, dat was op het randje geweest, nu hoop ik gewoon dat ze kinderen krijgen die niet tegen de muur van papa oplopen, omdat dat zielig zou zijn voor die kinderen.

Overigens miste ik je "doe normaal" ook toen de verloofde van Nikkie een "golddigger" en "kasthomo" genoemd werd, of vind je dat soort opmerkingen niet zo'n probleem?
Jammer dat jij kinderen hebt.

Zou je dat een normale reactie vinden? Want dat is eigenlijk wat je zegt.
pi_191042553
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:31 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Dit is dan weer het niveau post waarvan ik denk: Doe even normaal.
Waarom zeg je dat niet over de dogmatische figuren die incorrecte, ondoordachte pseudo-wetenschappelijke horseshit.. ik bedoel stellingen, poneren alsof ze de waarheid in pacht hebben? Omdat je het toevallig met die ideo-honden eens bent?
  woensdag 15 januari 2020 @ 14:48:39 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191042571
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:39 schreef soeverein het volgende:

[..]

Jammer dat jij kinderen hebt.

Zou je dat een normale reactie vinden? Want dat is eigenlijk wat je zegt.
Nee, dat is niet wat ik zeg, maar kennelijk is nuance te moeilijk voor je.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191042799
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:46 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Waarom zeg je dat niet over de dogmatische figuren die incorrecte, ondoordachte pseudo-wetenschappelijke horseshit.. ik bedoel stellingen, poneren alsof ze de waarheid in pacht hebben? Omdat je het toevallig met die ideo-honden eens bent?
Omdat die in deze topics niet zo op de man spelen.
  woensdag 15 januari 2020 @ 15:06:39 #260
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_191042814
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:00 schreef EUdoesnt-need-immigration het volgende:

[..]

Kan je een geslacht bepalen aan de hand van die chromosomen?

(https://en.wikipedia.org/wiki/XY_sex-determination_system)
Determinatie betekent in dezen "'noodzakelijk' leidend tot", het is niet zelf een classificatiesysteem.
We have always been at war with Eastasia.
pi_191042890
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:05 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Omdat die in deze topics niet zo op de man spelen.
:')

Dat maakt het niet minder erg. Een haatprediker speelt het ook niet per definitie op de man. Hitler ook niet. Extremisten ook niet.

Daarnaast om jullie argument te gebruiken. Ik verkondig alles onder het mom van vrijheid van meningsuiting.
pi_191042904
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:05 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Omdat die in deze topics niet zo op de man spelen.
Uhu.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 12:36 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Ik moet heel erg de neiging onderdrukken om een foto van haar te sturen zonder make-up. Maar dat zal vast weer veel woeste reacties opleveren.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 12:31 schreef Marginal het volgende:
Wat maakt het nou uit hoe je het noemt, het blijft een beetje een gek biggetje om te zien met 2 kilo plamuur er nog op ook :X
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 12:39 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dan doe ik het wel:

[ afbeelding ]

Nepwijf.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 12:43 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Volgens mij verneuk je je huid compleet als je er jarenlang 5 liter troep opsmeert. Ben benieuwd of dat ooit nog normaal kan worden.

Daarnaast verbaas ik me wel over de mensen die haar een "dapper, puur mens" noemen. Dit is alles behalve puur, nepper dan dit kan niet.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 12:50 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Als je 2 video's van haar gezien hebt weet je dat ze niet helemaal lekker is.

Genoeg reden dus om haar verhalen met een korreltje zout te nemen.
pi_191042913
#5 ook echt?! :')
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_191042924
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Uhu.
[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Dat is niet in het topic rechtstreeks op de man spelen. Het is niet zo dat Nikkie hier meeleest of wel?

Valt mij alleen op dat als je hier over iemand iets zegt iemand anders vaak meteen in het topic users zelf gaat beledigen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2020 15:15:20 ]
pi_191042942
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:14 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Dat is niet in het topic rechtstreeks op de man spelen. Het is niet zo dat Nikkie hier meeleest of wel?
:')

Je praat poep. Dat je dat zelf niet doorhebt, man man man.
pi_191042949
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:15 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

:')

Je praat poep. Dat je dat zelf niet doorhebt, man man man.
Nee hoor, lijkt me nogal een belangrijk onderscheid.
pi_191042957
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Uhu.
[..]


[..]


[..]


[..]


[..]

Ah, dus ik mag iemand met teveel make-up geen nepwijf noemen? Koekoek.
pi_191043007
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:30 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Google even 'Kelly van der Veer Playboy' of 'Kelly van der Veer naakt' en see for yourself.

Ik moet zeggen dat Kelly behoorlijk goed gelukt is, alleen hebben de chirurgen haar destijds ook echt blond willen maken.
Big Brother The Battle was wel top, Kelly die Andries wat moest vertellen...
pi_191043008
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:14 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Dat is niet in het topic rechtstreeks op de man spelen. Het is niet zo dat Nikkie hier meeleest of wel?

Valt mij alleen op dat als je hier over iemand iets zegt iemand anders vaak meteen in het topic users zelf gaat beledigen.
Maakt dat echt zoveel uit dan? Zolang mensen niet meelezen is het prima om opmerkingen te maken die onder de gordel zijn? Bijzonder.
pi_191043031
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maakt dat echt zoveel uit dan? Zolang mensen niet meelezen is het prima om opmerkingen te maken die onder de gordel zijn? Bijzonder.
Ja. Want die mensen worden dan niet persoonlijk geraakt. Net zoals mensen hier ook al de nuance gemaakt hebben dat zij hier in het topic deze persoon wel "hij" noemen maar dit rechtstreeks waarschijnlijk niet zouden doen.

En die keuze is moreel gezien prima te verdedigen.
pi_191043136
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:21 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Ja. Want die mensen worden dan niet persoonlijk geraakt. Net zoals mensen hier ook al de nuance gemaakt hebben dat zij hier in het topic deze persoon wel "hij" noemen maar dit rechtstreeks waarschijnlijk niet zouden doen.
Je snapt dat hier ook andere transgenders mee lezen?

quote:
En die keuze is moreel gezien prima te verdedigen.
Niet echt, want deze materie ligt toch iets complexer in elkaar dan je hier suggereert. Zeker transgenders hebben nog dagelijks te maken met pestgedrag, schofferingen en bedreigingen. Het is wel heel erg makkelijk om te veronderstellen dat dit soort posts daar niets aan bijdraagt en jij dat wel even moreel zou kunnen verdedigen.
pi_191043168
Ja bekijk het effe, ik zei dat omdat het gewoon waar is. Het is een mokkel met overgewicht die veeeels te veel makeup op haar gezicht heeft. We hebben hier een ‘verspookte celebs’ topic waar zij niet zou misstaan, daar wordt ook gewoon ‘op de man’ gespeeld, en dat mag gewoon he. Als Nikki mij nu mailde dat ik een lelijke lul van een kerel was, zou ik dat ook wel accepteren, mensen mogen zeggen wat ze willen.
Op zaterdag 27 april 2019 00:44 schreef fsociety59 het volgende:<br />Klopt, volgens mijn therapeut ben ik passief en moet ik mezelf accepteren zoals ik ben
pi_191043180
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je snapt dat hier ook andere transgenders mee lezen?
Ook dan lijkt het me prima te billijken dat ik een persoon die er ontzettend plastic uitziet en nep overkomt hierop mag beoordelen.

quote:
Niet echt, want deze materie ligt toch iets complexer in elkaar dan je hier suggereert. Zeker transgenders hebben nog dagelijks te maken met pestgedrag, schofferingen en bedreigingen. Het is wel heel erg makkelijk om te veronderstellen dat dit soort posts daar niets aan bijdraagt en jij dat wel even moreel zou kunnen verdedigen.
Pestgedrag is nooit goed maar het gaat hier wel om een fundamentele discussie.
pi_191043189
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:30 schreef Marginal het volgende:
Ja bekijk het effe, ik zei dat omdat het gewoon waar is. Het is een mokkel met overgewicht die veeeels te veel makeup op haar gezicht heeft. We hebben hier een ‘verspookte celebs’ topic waar zij niet zou misstaan, daar wordt ook gewoon ‘op de man’ gespeeld, en dat mag gewoon he. Als Nikki mij nu mailde dat ik een lelijke lul van een kerel was, zou ik dat ook wel accepteren, mensen mogen zeggen wat ze willen.
Dit ja.
  woensdag 15 januari 2020 @ 15:33:02 #275
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191043196
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 14:05 schreef soeverein het volgende:

[..]

Denk dat je hier gelijk hebt.

Zou jij mijn visie dat transformeren het misvormen van het eigen lichaam is ook onderlaten vallen? Ik zie het namelijk zo dat iedereen die vrijwillig zijn of haar eigen geslachtsorganen verminkt en daarmee de kans op biologische kinderen aan zichzelf ontneent een psychische stoornis heeft.
Mensen met genderdysforie hebben een dusdanige psychische gesteldheid dat ze die verminking voor lief nemen. Het alternatief is voor hen slechter.
Zoals je hier in dit topic ziet, zien velen liever dat mensen ernstig psychisch lijden dan dat ze een "misvormd" iemand zien.
pi_191043227
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:31 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Ook dan lijkt het me prima te billijken dat ik een persoon die er ontzettend plastic uitziet en nep overkomt hierop mag beoordelen.
En waarom zou dat dan niet voor jouw opvattingen opgaan?

quote:
Pestgedrag is nooit goed maar het gaat hier wel om een fundamentele discussie.
Welke fundamentele discussie precies?
pi_191043233
Dat de ene celeb leuker wordt gevonden door iemand dan een ander snap ik. Smaken verschillen. Wat ik niet snap is de hysterie over transgenders en het absolute disrespect tegenover de gehele groep van sommige users.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_191043242
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:33 schreef Lunatiek het volgende:
Zoals je hier in dit topic ziet, zien velen liever dat mensen ernstig psychisch lijden dan dat ze een "misvormd" iemand zien.
Dit is wel zo'n beetje de kern, ja.
pi_191043377
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dit is wel zo'n beetje de kern, ja.
Nee, totaal niet.
pi_191043425
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:41 schreef Lunatiek het volgende:

Het heeft alles met gender te maken - maar niet met geslacht. Gender beschrijft immers de maatschappelijke rol, cultureel bepaald, en gaat over hoe "men" in een bepaalde cultuur "man" en "vrouw" ziet en in diverse culturen kent men nog enkele andere genders.
De maatschappij dicteert in algemene zin, het kind ondergaat dit individueel.
pi_191043481
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 06:25 schreef VEM2012 het volgende:

Onwaar. De maatschappij beïnvloedt, maar het is ook andersom. De normen zijn voortgekomen uit genderverschillen.
Een kind van 2 is al volledig beïnvloedt door zijn/haar omgeving.
pi_191044199
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 09:34 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waarom überhaupt die onzin vastleggen? Het is alleen interessant voor medische aangelegenheden (en daar kun je het wel vastleggen, met alle andere medische data).
Het is volkomen debiel dat zoveel mensen op tilt slaan omdat ze in doodnormale situaties (iemand geeft een make-up tutorial, je komt iemand tegen in de rij voor de kassa) niet weten of iemand XX of XY heeft (van andere varianten krijgen ze helemaal kortsluiting).

Daarnaast, zie FOK!forum, komt de afschuw vooral van mannen die het hebben over "pik afhakken". De mannen gaan niet tekeer tegen transmannen (vrouwen die tot man omgebouwd zijn, die zijn er ook, óók bij de bekende Nederlanders), en vrouwen hoor je al helemaal niet zo heftig ageren. Waaruit je op kunt maken dat de averie tegen transgenders vooral een homofoob gebeuren is, de angst je pik in een andere man te stoppen, te fappen op een man, en meer zulks, en dus als gay te worden gezien. Voor een deel zal het ook castratie-angst zijn, gezien de nadruk op het afhakken.
Dat men zo bang is gay te zijn, zegt ook weer veel over de (in)tolerantie tegenover homo's.
Nou om eerlijk te zijn, zie ik mezelf als vrouw ook niet in een relatie met een transgender stappen, omdat ik een kinderwens heb en graag wil dat mijn kinderen op mijn partner lijken. Natuurlijk zijn er mogelijkheden zoals adoptie, maar dat pad wil ik niet al bij voorbaat gaan wandelen. En zelfs als iemand niet met een transgender wil daten puur vanwege het feit dat zij bij de geboorte een man was getuigt niet persé van homofobie. De voorkeur voor een bepaald geslacht is best wel een fundamentele voorkeur en veel mensen kunnen nou eenmaal die voorkeur niet los zien van het lichaam van zijn/haar partner zowel nu als in het verleden. We zouden ook niet tegen lesbiennes of homo's zeggen die aangeven niet met een transgender het bed te delen/relatie aan te gaan dat ze heterofoob zijn. Dat gezegd hebbende, het weigeren iemand met zij aan te spreken als iemand aangeeft daar liever mee te worden aangesproken is het toppunt van hufterigheid. Of de haat die tegen transgenders in het algemeen worden gespuid in dit topic is schrijnend. Je hoeft niet onbeschoft op iemand te reageren waar je nooit van zijn leven het bed mee zou willen delen. Dat is wel iets wat je bij sommige mannen ziet terugkomen, zowel hier als in het echte leven.

[ Bericht 0% gewijzigd door 01100101 op 15-01-2020 16:43:38 ]
pi_191044365
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:46 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Nee, totaal niet.
"Jawel!"

Het is net zo infantiel als homo's, negers of mensen met een andere aangeboren eigenschap haten.
pi_191044372
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2020 16:37 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Nou om eerlijk te zijn, zie ik mezelf als vrouw ook niet in een relatie met een transgender stappen, omdat ik een kinderwens heb en graag wil dat mijn kinderen op mijn partner lijken. Natuurlijk zijn er mogelijkheden zoals adoptie, maar dat pad wil ik niet al bij voorbaat gaan wandelen. En zelfs als iemand niet met een transgender wil daten puur vanwege het feit dat zij bij de geboorte een man was getuigt niet persé van homofobie. De voorkeur voor een bepaald geslacht is best wel een fundamentele voorkeur en veel mensen kunnen nou eenmaal die voorkeur niet los zien van het lichaam van zijn/haar partner zowel nu als in het verleden. We zouden ook niet tegen lesbiennes of homo's zeggen die aangeven niet met een transgender het bed te delen/relatie aan te gaan dat ze heterofoob zijn. Dat gezegd hebbende, het weigeren iemand met zij aan te spreken als iemand aangeeft daar liever mee te worden aangesproken is het toppunt van hufterigheid. Of de haat die tegen transgenders in het algemeen worden gespuid in dit topic is schrijnend. Je hoeft niet onbeschoft op iemand te reageren waar je nooit van zijn leven het bed mee zou willen delen. Dat is wel iets wat je bij sommige mannen ziet terugkomen, zowel hier als in het echte leven.
Volledig mee eens.
pi_191044380
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2020 16:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

"Jawel!"

Het is net zo infantiel als homo's, negers of mensen met een andere aangeboren eigenschap haten.
Hm. Ik zie niet zozeer 'haat' hier, op een enkele idioot na.
pi_191044385
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:53 schreef Za het volgende:

Een kind van 2 is al volledig beïnvloedt door zijn/haar omgeving.
Ja, leuk.

Dit is wat de wetenschap ervan vindt:

https://www.google.nl/amp(...)ocial-construct/amp/
  woensdag 15 januari 2020 @ 17:08:03 #287
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191044559
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2020 16:37 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Nou om eerlijk te zijn, zie ik mezelf als vrouw ook niet in een relatie met een transgender stappen, omdat ik een kinderwens heb en graag wil dat mijn kinderen op mijn partner lijken. Natuurlijk zijn er mogelijkheden zoals adoptie, maar dat pad wil ik niet al bij voorbaat gaan wandelen. En zelfs als iemand niet met een transgender wil daten puur vanwege het feit dat zij bij de geboorte een man was getuigt niet persé van homofobie. De voorkeur voor een bepaald geslacht is best wel een fundamentele voorkeur en veel mensen kunnen nou eenmaal die voorkeur niet los zien van het lichaam van zijn/haar partner zowel nu als in het verleden. We zouden ook niet tegen lesbiennes of homo's zeggen die aangeven niet met een transgender het bed te delen/relatie aan te gaan dat ze heterofoob zijn. Dat gezegd hebbende, het weigeren iemand met zij aan te spreken als iemand aangeeft daar liever mee te worden aangesproken is het toppunt van hufterigheid. Of de haat die tegen transgenders in het algemeen worden gespuid in dit topic is schrijnend. Je hoeft niet onbeschoft op iemand te reageren waar je nooit van zijn leven het bed mee zou willen delen. Dat is wel iets wat je bij sommige mannen ziet terugkomen, zowel hier als in het echte leven.
Of jij je kunt voortplanten met degene met wie je verliefd bent/tot wie je je aangetrokken voelt is altijd maar afwachten tot later in de relatie. Kan zelfs zijn dat een man er pas achter komt dat ie onvruchtbaar is als je het gaat proberen. Wijs je hem dan de deur? Zou kunnen hoor. Maar het maakt niet zo heel veel uit of je op dat moment met een transman of met een man van geboorte hebt te maken. En als je met een ander toch een plan B ingaat, zou je dat ook met een transman kunnen, als het tenminste klikt natuurlijk.

En het bizarre is dat je met dat soort ideeën van maakbaarheid (je relatie moet precies zo gaan als jij wilt, met kinderen die op hun vader lijken) ook een achtergrond zijn van het "ombouwen": je kunt tot op zekere hoogte je geluk afdwingen door die maakbaarheid.
  woensdag 15 januari 2020 @ 17:12:17 #288
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191044618
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 16:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja, leuk.

Dit is wat de wetenschap ervan vindt:

https://www.google.nl/amp(...)ocial-construct/amp/
Bij iedereen bij wie *O* HOERA EEN DOCHTER *O* c.q. B-) HOERA EEN ZOON B-) op het raam staat na de geboorte kan dat onderzoek de prullemand in. Al bij de geboorte wordt er beïnvloed (of al daarvoor, zie de gender reveal parties).
pi_191044805
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 17:12 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Bij iedereen bij wie *O* HOERA EEN DOCHTER *O* c.q. B-) HOERA EEN ZOON B-) op het raam staat na de geboorte kan dat onderzoek de prullemand in. Al bij de geboorte wordt er beïnvloed (of al daarvoor, zie de gender reveal parties).
Ok, je hebt het niet gelezen, of niet begrepen. Mag. Maar je hebt dus de wetenschap niet achter je staan.
  woensdag 15 januari 2020 @ 17:29:34 #290
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191044851
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 17:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ok, je hebt het niet gelezen, of niet begrepen. Mag. Maar je hebt dus de wetenschap niet achter je staan.
Hoop geneuzel maar om dit te bewijzen moet je maatregelen nemen die voor kinderen niet goed zijn (namelijk los van invloed van buiten laten opgroeien).

Er zijn zo ook filmpjes waaruit blijkt dat racisme is aangeboren.
pi_191044987
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 17:29 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hoop geneuzel maar om dit te bewijzen moet je maatregelen nemen die voor kinderen niet goed zijn (namelijk los van invloed van buiten laten opgroeien).

Er zijn zo ook filmpjes waaruit blijkt dat racisme is aangeboren.
Wat heb jij toch een bizarre manier van discussiëren. Je grossiert in deze topicreeks in statements zonder enige onderbouwing, en wanneer mensen komen met tegenargumenten, onderbouwd met (meta)onderzoek dan veeg je dat van tafel met "hoop geneuzel".
And it's only the giving
That makes you
What you are
  woensdag 15 januari 2020 @ 17:49:42 #292
8369 speknek
Another day another slay
pi_191045093
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 16:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja, leuk.

Dit is wat de wetenschap ervan vindt:

https://www.google.nl/amp(...)ocial-construct/amp/
Let wel op dat de wetenschap in dit artikel een wetenschapper aan een serieuze universiteit is, en een aan een eh, academie voor "politieke diversiteit". Dat is een beetje als een artikel over evolutie waarbij iemand van een serieuze universiteit en iemand van een Biblical creation institute aan het woord gelaten worden.

(Even onverlet dat ik het heel logisch vind klinken dat op de normaalverdelingen--want daar gaat het altijd over bij dit soort onderzoek, er kleine verschillen bestaan tussen de sekses bij geboorte door subtiel verschillende hormonale levels. Maar die verschillen zijn klein en waarschijnlijk heb je nog steeds zo'n 90 overlap tussen de sekses, voordat cultuur een rol gaat spelen)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 15 januari 2020 @ 17:55:07 #293
8369 speknek
Another day another slay
pi_191045177
Verder heeft Lunatiek wel gelijk. Het is in principe niet ethisch testbaar, en elke zogenaamd biologische conclusie is niet meer dan interpretatie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191045477
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 16:51 schreef VEM2012 het volgende:

Ja, leuk.

Dit is wat de wetenschap ervan vindt:

https://www.google.nl/amp(...)ocial-construct/amp/
"Appear to be, the likelihood that".

Weinig overtuigend.
pi_191045588
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 17:29 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hoop geneuzel maar om dit te bewijzen moet je maatregelen nemen die voor kinderen niet goed zijn (namelijk los van invloed van buiten laten opgroeien).

Er zijn zo ook filmpjes waaruit blijkt dat racisme is aangeboren.
Vooralsnog ben ik de enige die mijn standpunt onderbouwt, maar blijf vooral volhouden!
pi_191045617
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 15:21 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Ja. Want die mensen worden dan niet persoonlijk geraakt. Net zoals mensen hier ook al de nuance gemaakt hebben dat zij hier in het topic deze persoon wel "hij" noemen maar dit rechtstreeks waarschijnlijk niet zouden doen.

En die keuze is moreel gezien prima te verdedigen.
Zo zijn er meer dingen moreel te verdedigen..
pi_191045645
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 17:49 schreef speknek het volgende:

[..]

Let wel op dat de wetenschap in dit artikel een wetenschapper aan een serieuze universiteit is, en een aan een eh, academie voor "politieke diversiteit". Dat is een beetje als een artikel over evolutie waarbij iemand van een serieuze universiteit en iemand van een Biblical creation institute aan het woord gelaten worden.

(Even onverlet dat ik het heel logisch vind klinken dat op de normaalverdelingen--want daar gaat het altijd over bij dit soort onderzoek, er kleine verschillen bestaan tussen de sekses bij geboorte door subtiel verschillende hormonale levels. Maar die verschillen zijn klein en waarschijnlijk heb je nog steeds zo'n 90 overlap tussen de sekses, voordat cultuur een rol gaat spelen)
Weet je wat vooral zo grappig is: degenen hier die beweren dat het vast staat dat transseksualiteit biologisch is, want transseksuelen hebben hersenen die bij de andere sekse dan bij geboorte horen houden stug vast aan dat gender een sociaal construct is.

Ik weet niet, maar hoe kun je niet door hebben dat die twee zaken haaks op elkaar staan???

O well. :)
pi_191045653
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 17:55 schreef speknek het volgende:
Verder heeft Lunatiek wel gelijk. Het is in principe niet ethisch testbaar, en elke zogenaamd biologische conclusie is niet meer dan interpretatie.
Dan heeft hij geen gelijk, want hij vindt dat gender een sociaal construct is. ;)
pi_191045672
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 18:12 schreef Za het volgende:

[..]

"Appear to be, the likelihood that".

Weinig overtuigend.
Ja, als je niets van wetenschap begrijpt, dan ga je over dit soort termen vallen.

Je doet alsof je hier feiten verkondigt, en als ik dan gemotiveerd met bronvermelding het tegendeel beweer ben ik weinig overtuigend.

Pot-ketel.
pi_191045738
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 18:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Weet je wat vooral zo grappig is: degenen hier die beweren dat het vast staat dat transseksualiteit biologisch is, want transseksuelen hebben hersenen die bij de andere sekse dan bij geboorte horen houden stug vast aan dat gender een sociaal construct is.

Ik weet niet, maar hoe kun je niet door hebben dat die twee zaken haaks op elkaar staan???

O well. :)
Wie doet dat dan? Mij interesseert de oorzaak niet, althans niet in relatie tot omgangsnormen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')