abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191017076
Wie kan helpen?

Ik heb 2 offertes laten maken voor een airco in mijn huis, gaat om 2 units binnen en een buiten.

Nu zit er ¤800,- verschil tussen die offertes en als ik het zo bekijk wordt het prijsverschil voor het grootste gedeelte veroorzaakt omdat de verschillende bedrijven werken met verschillende merken airco units.

Offerte een bied een : Haier Muli-split Flair Set airconditioning, type R32, met een koelcapaciteit van 2x 2,5 kW en self cleaning functie (1815,-)

Offerte twee een: MITSUI PRO DOUBLE 2X9000BTU (A++) 160m3 (1325,-)

Nu heb ik geen verstand van airco's en hun kwaliteit maar misschien kan iemand hier op FOK iets zinnigs roepen over deze merken en het prijsverschil
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  maandag 13 januari 2020 @ 23:04:12 #2
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191017823
ik zie een verschil van 490 euro, geen 800.
Nog veel natuurlijk....
Tot nooit .......
pi_191018038
Kijk ook naar stroomverbruik, gebruikte koelmiddel, speciale luchtfilters in de binnenunit. Zeker ook belangrijk is geluidsproductie van de binnenunit als je deze in de slaapkamer gebruikt. Ook hoeveel verschillende fanspeeds de binnenunit heeft.

R32 is het nieuwste koelmiddel en een stuk milieu vriendelijker, en verplicht. Wellicht heeft de airco uit de 2e offerte nog R410. Op zich net zo goed koelmiddel trouwens.

zijn beide offertjes volledig compleet met installatie en alle benodigde materialen? Wellicht komt er bij de een toch nog een dingetje zus of zo bij.

let op goede wandbeugel met rubbers. Let op condens afvoer. Geaard stopkontakt is benodigd. Werkschakelaar hoort er ook tussen te zitten, in de buurt van de compressor.
pi_191018654
Afgaande op het mitsui pro , denk ik aan mitsubishi heavy industries airco ? Dat is wel een betere als merk / offerte 1 . 9000 BTU komt op 2.5/2.5 Kwh vermogen uit dus hetzelfde in koelvermogen . meeste mitsu hi airco's hebben R32 nu als koelgas . Kortom even nadere specificatie vragen van de exacte te installeren units denk ik dan ?
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_191019602
Mitsui is zeker niet Mitsubishi hoor. Beide merken vallen in de budget categorie.

Aldus internet is de laatste nog een R410A. Die worden nu gedumpt tegen lagere prijzen.

Offerte 2 ziet eruit als JustFire zonder montage en materialen. Vergelijk je wel appels met appels hier?

Beide prijzen hebben veel weg van exclusief installatie en materialen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Gieliovd op 14-01-2020 07:27:32 ]
Laat die handjes wapperen!
pi_191023431
quote:
4s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 07:13 schreef Gieliovd het volgende:
Mitsui is zeker niet Mitsubishi hoor. Beide merken vallen in de budget categorie.

Aldus internet is de laatste nog een R410A. Die worden nu gedumpt tegen lagere prijzen.

Offerte 2 ziet eruit als JustFire zonder montage en materialen. Vergelijk je wel appels met appels hier?

Beide prijzen hebben veel weg van exclusief installatie en materialen.
De installatie is in de 2 offertes nagenoeg gelijk.
Het prijsverschil zit in de gebruikte airconditioners.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_191027992
Gezien de prijzen zou ik even controleren of installatie er wel bij zit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_191028814
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 12:43 schreef Buster24 het volgende:

[..]

De installatie is in de 2 offertes nagenoeg gelijk.
Het prijsverschil zit in de gebruikte airconditioners.
Ja zijn dit prijzen excl de montage en leidingsets, want dit is wel heel goedkoop.

Ik zou kiezen voor een A-merk zoals:
Daikin, Mitsubishi electric of Fuijtsu.
Mag kosten 2200 tot 2800 euro incl.
Vakman pur sang
pi_191048566
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 18:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ja zijn dit prijzen excl de montage en leidingsets, want dit is wel heel goedkoop.

Ik zou kiezen voor een A-merk zoals:
Daikin, Mitsubishi electric of Fuijtsu.
Mag kosten 2200 tot 2800 euro incl.
Klopt, de installatie kost bij beide bedrijven evenveel.
Het prijsverschil zit hem in de gebruikte airco's vandaar mijn vraag of iemand iets kan zeggen over de installaties zelf en dan bedoel ik de merken.
pi_191048817
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 21:28 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Het prijsverschil zit hem in de gebruikte airco's vandaar mijn vraag of iemand iets kan zeggen over de installaties zelf en dan bedoel ik de merken.
Geen ervaring met deze merken. Maar vergelijk ook eens de specifiaties betreffende geluidsproductie en stroomverbruik.

Verder zal je de ene binnenunit wellicht mooier vinden dan de ander, je kijkt er tenslotte ook tegenaan.

En de ene leverancier/fabrikant is nu eenmaal duurder dan een ander.
pi_191048911
Van die 2 de Haier. Mitsui is een no-brand.

Haier zit zo in de Gree en soortgelijke klasse.

Ik heb gekozen voor 2 losse units. Een 3,5 kw Gree Bora in de slaapkamer, 5kw Cooper & Hunter Alpha in de woonkamer.
pi_191048975
Ik zie dat die Mitsui 3 ventilatiestanden heeft en in de laagste stand nog 25 Db produceerd. Mijn Daikin maakt 19 Db in de laagste stand. En heeft 5 standen.

S'nachts kan dat net het verschil maken tussen je eraan ergeren of er doorheen slapen.

De Haier maakt zelfs maar 15 Db, heeft het nieuwere R32 koelmiddel, ionisatie filter.

Ik zou voor de Haier gaan.
pi_191049032
Mijn slaapkamer unit doet 23db geloof ik. Mijn vorige slaapkamer unit 19 uit mijn hoofd.

Dat is een fors verschil. De huidige is weliswaar 2x het vermogen maar je merkt het geluid wel.

Die 15 DB geloof ik niets van.
pi_191049040
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 21:28 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Ik zie het zo, de installatie is een heel flink deel van de totaalprijs.
Als er een print kapot gaat van deze 2 prutmerken na 2 jaar moet je een compleet nieuwe installatie doen.
Met de 3 A merken die ik noem ben je 10-15 jaar gegarandeerd. (Geen garantie maar van levering op onderdelen)
Vakman pur sang
pi_191049561
Volgens mij is een a merk Inc installatie helemaal niet zo veel duurder...

Degene hier boven heeft best een punt ook, ik zou dan lekker een a merk laten ophangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')