abonnement Unibet Coolblue
  maandag 3 februari 2020 @ 22:13:59 #151
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_191335531
Dan zat Alex er dus flink naast.
  maandag 3 februari 2020 @ 22:14:51 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191335550
Verkocht voor 188.000 nog een spaarpolis in de hypotheek van 12.000 maakt een totaal van 200.000 op ene hypotheek van 240.000, dus een restschuld van 40.000 waarvan haar man en zij ieder de helft moeten aflossen.
De bank is coulant en gunt haar dat ze dat op een rustig tempo kan doen en de kinderen normaal kan blijven opvoeden.

Die 20.000 kan ze best in een prima termijn wegwerken.

Ah, haar ex heeft (nog steeds?) geen werk.....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191335569
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:13 schreef Van_Poppel het volgende:
Dan zat Alex er dus flink naast.
Niet gek, want als je dit huis moet opknappen en daar mensen voor moet inhuren, dan is een ton verbouwingsbudget echt zo op. En dan is het nog steeds een vrij kleine en oudere hoekwoning in Beverwijk.
  maandag 3 februari 2020 @ 22:17:55 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191335619
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:15 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Niet gek, want als je dit huis moet opknappen en daar mensen voor moet inhuren, dan is een ton verbouwingsbudget echt zo op. En dan is het nog steeds een vrij kleine en oudere hoekwoning in Beverwijk.
Dat dus, je kunt best een ton aan een verbouwing van een huis uitgeven, maar niet als het huis daarna nog steeds rond de ¤ 250.000 waard is.

Bij een huis dat na de verbouwing 450K waard is is een ton voor een verbouwing een ander verhaal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191335841
De eindafrekening was wel weer bijzonder, je maakt mij niet wijs dat Eef niet al vanaf het begin wist dat die spaarpolis er was na haar overleg met de bank... of ze is een heel beroerde researcher :')

Maar goed,fijn voor deze vrouw... maar het is uiteindelijk wel weer een verhaal van mensen die met een kettingreactie aan slechte keuzes in zo'n shitsituatie terecht komen.... ik kan daar altijd iets minder sympathie voor opbrengen dan als het echt volledig buiten je schuld gebeurd.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 3 februari 2020 @ 23:38:19 #156
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_191337268
Welke huisjesmelker/projectontwikkelaar zal deze bouwval voor 188.000 euro gekocht hebben?

Kan mij niet voorstellen dat een particulier dit koopt voor zichzelf.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 4 februari 2020 @ 07:27:19 #157
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191339104
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 23:38 schreef golfer het volgende:
Welke huisjesmelker/projectontwikkelaar zal deze bouwval voor 188.000 euro gekocht hebben?

Kan mij niet voorstellen dat een particulier dit koopt voor zichzelf.
John Williams kan over 2 jaar er ook heen :')

Nog erger straks dat huis kopen, bij ons in de wijk zit er zo'n opknapper.
Laat gewoon Polen komen om het werk te doen, nou ipv netjes een PVC leiding leggen gaat het stroomdraadje gewoon de muur in en wordt er overheen gestucd :r

Resultaat op het oog is prachtig maar de afwerking is om te janken.

Van dit huis kan je alleen maar janken volgens mij al zet je er 20 Polen op.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  † In Memoriam † dinsdag 4 februari 2020 @ 08:32:26 #158
43556 miss_dynastie
pi_191339740
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:13 schreef Van_Poppel het volgende:
Dan zat Alex er dus flink naast.
Ik denk dat de gekte op de woningmarkt niet te voorspellen is en hij gelijk heeft gehad dat het project te groot, duur en intensief was voor het programma.

Ik vind het maar een bizar verhaal. Arme vrouw, gaat tienduizend euro lenen en komt zonder het te weten met veertigduizend euro extra naar buiten, wat zielig hè? Waar dat geld dan is gebleven? Daar hebben we het maar niet over want dat zou ongezellig zijn :Y) Maximaal leven, maximaal lenen en dan je kerel in de rotzooi laten zitten terwijl je zelf iets anders huurt. Had dat geld lekker gespaard al die jaren voor je verbouwing, met die veertigduizend euro erbij had je er zeker iets moois van kunnen maken.
pi_191340050
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:27 schreef TheVulture het volgende:
De eindafrekening was wel weer bijzonder, je maakt mij niet wijs dat Eef niet al vanaf het begin wist dat die spaarpolis er was na haar overleg met de bank... of ze is een heel beroerde researcher :')

Tuurlijk wist dat wel, ze wilde toch een alexje doen??
speak only if it improves the silence.
pi_191340080
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:14 schreef Leandra het volgende:
Verkocht voor 188.000 nog een spaarpolis in de hypotheek van 12.000 maakt een totaal van 200.000 op ene hypotheek van 240.000, dus een restschuld van 40.000 waarvan haar man en zij ieder de helft moeten aflossen.
De bank is coulant en gunt haar dat ze dat op een rustig tempo kan doen en de kinderen normaal kan blijven opvoeden.

Die 20.000 kan ze best in een prima termijn wegwerken.

Ah, haar ex heeft (nog steeds?) geen werk.....
Klein detail: ze zijn beide hoofdelijk aansprakelijk voor de gehele schuld, wat de bank ook zegt. Als het eenmaal zover is zijn ze hun beloftes vergeten en komen ze gewoon weer bij de vrouw aankloppen voor de rest.
speak only if it improves the silence.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 09:19:55 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191340358
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 08:59 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Klein detail: ze zijn beide hoofdelijk aansprakelijk voor de gehele schuld, wat de bank ook zegt. Als het eenmaal zover is zijn ze hun beloftes vergeten en komen ze gewoon weer bij de vrouw aankloppen voor de rest.
Ja klopt, maar vooralsnog lijkt de afspraak met de bank te zijn dat ze ieder de helft aflossen.

Op zich lijkt dit ook geen vechtscheiding te zijn waarbij de een de ander het licht in de ogen niet gunt, de relatie is gewoon ten onder gegaan aan dat huis.
Ik vind het nog verbazingwekkend hoelang ze daar met de kinderen gebleven is, ik was al 10 jaar geleden vertrokken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191340483
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja klopt, maar vooralsnog lijkt de afspraak met de bank te zijn dat ze ieder de helft aflossen.

Op zich lijkt dit ook geen vechtscheiding te zijn waarbij de een de ander het licht in de ogen niet gunt, de relatie is gewoon ten onder gegaan aan dat huis.
Ik vind het nog verbazingwekkend hoelang ze daar met de kinderen gebleven is, ik was al 10 jaar geleden vertrokken.
Ik wil wel eens weten wat de bank zegt als meneer werkeloos blijft. Ik heb niet het idee dat hij zich verl moeite doet.
speak only if it improves the silence.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 09:38:55 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191340580
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:28 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Ik wil wel eens weten wat de bank zegt als meneer werkeloos blijft. Ik heb niet het idee dat hij zich verl moeite doet.
Ik weet het niet, hij is nu niet in beeld geweest maar hij lijkt iig niet dwars te liggen bij de inmenging door het programma en verkoop.

Maar een stratenmaker die nu nog werkloos is is idd niet heel hoopgevend.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 4 februari 2020 @ 10:20:51 #164
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_191341118
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 22:14 schreef Leandra het volgende:
Verkocht voor 188.000 nog een spaarpolis in de hypotheek van 12.000 maakt een totaal van 200.000 op ene hypotheek van 240.000, dus een restschuld van 40.000 waarvan haar man en zij ieder de helft moeten aflossen.
De bank is coulant en gunt haar dat ze dat op een rustig tempo kan doen en de kinderen normaal kan blijven opvoeden.

Die 20.000 kan ze best in een prima termijn wegwerken.

Ah, haar ex heeft (nog steeds?) geen werk.....
hoe dan? Heb ff de funda foto's bekeken: hier word je toch droevig van? Moet de uitzending nog kijken.



Er is door het programma toch niks aan dit huis gedaan?Alles is nog in griebus staat.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Tettenkoning dinsdag 4 februari 2020 @ 10:29:23 #165
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_191341263
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:20 schreef SEMTEX het volgende:
hoe dan? Heb ff de funda foto's bekeken: hier word je toch droevig van? Moet de uitzending nog kijken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Er is door het programma toch niks aan dit huis gedaan?Alles is nog in griebus staat.
[ afbeelding ]

Christus te paard, wat een bouwval. :')
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
  dinsdag 4 februari 2020 @ 11:19:02 #166
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_191341902
Er klopte te veel niet aan dit verhaal. Onzin ook dat de komst van een kind de verbouwing ophield. Toen woonden ze er al jaren. En waar is al dat geleende geld eigenlijk gebleven?

Ik kreeg het idee dat het verhaal rondom deze vrouw veel ingewikkelder is dan wij te zien kregen en dan de redactie aanvankelijk heeft doorgehad. Het leek alsof ze niet terug konden en er toen maar het beste van hebben gemaakt in de uitzending. Maar er zijn heel veel rare, losse eindjes aan het verhaal. Waarom heeft ze, terwijl ze zelf een prima baan heeft, zo lang in deze situatie gezeten? Waarom in vredesnaam een tweede kind als je in dergelijke omstandigheden 'moet' wonen? Hoe kan het spaargeld een verrassing zijn? En waar is dus die 50.000 gebleven? Waarom moest er opeens een nieuw huurhuis komen als ze al zo blij was met het appartement? Zo blij met het nieuwe huis leek ze trouwens niet, noch met de meevalllende restschuld.

Belangrijkste vraag: waarom besloot het opknapteam dat het een goed idee was het nieuwe huurhuis nagenoeg volledig in pindakaaskleur te schilderen? 8)7 :D

Zou ze , samen met haar ex, niet gehoopt hebben dat het team de bouwval mooi zou opknappen? De geboden alternatieven (overleg met de bank, nieuw huurhuis) leken nogal een deceptie voor haar.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_191342675
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:19 schreef Duderinnetje het volgende:
Er klopte te veel niet aan dit verhaal. Onzin ook dat de komst van een kind de verbouwing ophield. Toen woonden ze er al jaren. En waar is al dat geleende geld eigenlijk gebleven?

Ik kreeg het idee dat het verhaal rondom deze vrouw veel ingewikkelder is dan wij te zien kregen en dan de redactie aanvankelijk heeft doorgehad. Het leek alsof ze niet terug konden en er toen maar het beste van hebben gemaakt in de uitzending. Maar er zijn heel veel rare, losse eindjes aan het verhaal. Waarom heeft ze, terwijl ze zelf een prima baan heeft, zo lang in deze situatie gezeten? Waarom in vredesnaam een tweede kind als je in dergelijke omstandigheden 'moet' wonen? Hoe kan het spaargeld een verrassing zijn? En waar is dus die 50.000 gebleven? Waarom moest er opeens een nieuw huurhuis komen als ze al zo blij was met het appartement? Zo blij met het nieuwe huis leek ze trouwens niet, noch met de meevalllende restschuld.

Belangrijkste vraag: waarom besloot het opknapteam dat het een goed idee was het nieuwe huurhuis nagenoeg volledig in pindakaaskleur te schilderen? 8)7 :D

Zou ze , samen met haar ex, niet gehoopt hebben dat het team de bouwval mooi zou opknappen? De geboden alternatieven (overleg met de bank, nieuw huurhuis) leken nogal een deceptie voor haar.
Veel mensen weten niet dat hun hypotheek ook een spaarpotje heeft........

De kleuren zal ze wel zelf hebben uitgezocht.
speak only if it improves the silence.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 12:43:53 #168
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_191343233
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 12:06 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Veel mensen weten niet dat hun hypotheek ook een spaarpotje heeft........

De kleuren zal ze wel zelf hebben uitgezocht.
Dus je komt vreselijk in de problemen, de bank stuurt je er brieven over, maar je schuld onder de streep is een totale (positieve) verrassing? Tja. dat is net zoiets als onverwacht een lening van 50.000 euro te hebben afgesloten. Het kan een mens allemaal overkomen, kennelijk.

Die kleuren had ze niet zelf uitgezocht. Zo wereldvreemd leek ze me nou ook weer niet.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_191343418
Die spaarhypotheken waar mensen niks van weten zie je wel vaken voorbij komen. Alleen hoe je vsn eennlening van 10.000 ineens op 50.000 uitkomt is me een raadsel. Oké, het was de DSB, maar dan nog. Je mag wel de moeite nemen om een beetje te lezen wat er staat.
A mind with a heart of it's own
  dinsdag 4 februari 2020 @ 13:17:50 #170
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_191343667
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 12:06 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Veel mensen weten niet dat hun hypotheek ook een spaarpotje heeft........
Dat weet je toch bij afsluiten? Daar teken je toch voor?

En ze is griffier toch. Moet toch redelijk verdienen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_191344084
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:35 schreef Mariposas het volgende:
Als je ¤10.000 hebt aangevraagd en je krijgt ¤50.000,-... dan doe je daar dus verder niets mee?
Opgesnoven denk ik.

Wat een nonsens dat DSB weer zo neergezet wordt. Die mensen hebben het zelf gedaan, hoe triest dat ook is.
  Tettenkoning dinsdag 4 februari 2020 @ 13:56:08 #172
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_191344189
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 13:17 schreef SEMTEX het volgende:
Dat weet je toch bij afsluiten? Daar teken je toch voor?

En ze is griffier toch. Moet toch redelijk verdienen.
Even opgezocht.

quote:
Om als griffier te kunnen werken, heb je in de meeste gevallen een hbo- of wo-opleiding nodig. Voorbeelden van relevante opleidingen zijn:

Rechtsgeleerdheid (wo)
Rechten (hbo)
Bestuurskunde (hbo/wo)
Overheidsmanagement (hbo)
Politicologie (wo)

Het salaris bedraagt, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal ¤ 5.984,- (schaal 13) op basis van 36-urige werkweek. Voor excellente kandidaten met aantoonbare strategische expertise, is honorering in schaal 14 bespreekbaar.
Het salaris is zeer goed en echt dom kan ze ook niet zijn gezien de vereiste opleiding.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_191344630
Het blijft altijd weer gek dat mensen zogenaamd niks weten van een bankspaarproduct of iets dergelijks....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_191344645
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 13:17 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dat weet je toch bij afsluiten? Daar teken je toch voor?

En ze is griffier toch. Moet toch redelijk verdienen.
Ik geloof nog eerder dat sinterklaas en de kerstman bestaan dat dat zei griffier is....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 14:29:48 #175
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_191344715
Om al bovengenoemde twijfel ik aan het verhaal.
Kijk, ik kan het me nog voorstellen dat je niet beseft dat je schuld GROTER is dan je dacht. Dat je zo je kop in het zand bent gaan steken dat je in ontkenning belandt.

Maar in dit geval bleek de schuld veel (véél!) kleiner dan ze dacht. En dat had ze dus best kunnen weten want inderdaad, ze is waarschijnlijk slim genoeg, niet vreemd met officiële taal in brieven, etc.

Dus ik geloof het allemaal niet zo. Er zal best een triest verhaal achter zitten waarom deze mensen zo geworden zijn, maar het verhaal dat ze óphing, betwijfel ik.

Mede doordat ik de indruk had dat ze ietwat teleurgesteld was over al het goede nieuws dat ze in feite kreeg.
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')