Dat is natuurlijk geen argument, en ik zie dat ook anders. Bovendien zorgt de Engelse transcriptie nog meer voor het constant fout uitspreken van de namen...quote:Op zaterdag 11 januari 2020 14:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Omdat Koelisjnikov, Sjichova, Sotsji etc er werkelijk uitziet als de lelijkste oogaids ooit. Net zoals de manier waarop Duitsers Russische namen schrijven trouwens, met een W aan het einde.
Die toevoeging leek me overbodig, ik heb FOK! overschat.quote:
quote:Op zaterdag 11 januari 2020 14:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die toevoeging leek me overbodig, ik heb FOK! overschat.
Al zegt het natuurlijk wel wat omdat de sport schaatsen (vooral hier)nogal vaak gedowngrade wordt, dat het in alle andere landen als niet volwaardige sport wordt gezien.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 14:00 schreef heywoodu het volgende:
"Sportvrouw van het jaar in Oostenrijk, vóór al die skiesters!"
Maar Oostenrijk won geen enkele medaille bij de vrouwen op het WK alpineskiën, individueel dan. Dat zegt dus niet zoveel.
Ik spreek de namen hetzelfde uit, of ze nou in het Nederlands of Engels geschreven zijn. Ik schrijf ze in elk geval altijd in het Engels, ook omdat je ze tijdens uitzendingen en in resultaten eigenlijk altijd zo ziet staan (niet de Teletekstresultaten, maar de officiële). Dat maakt het allemaal wat makkelijker, als je vanuit de graphics en officiële resultaten en gegevens ook nog namen op andere manieren moet gaan schrijven wordt het helemaal een onnozel gedoe.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 14:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk geen argument, en ik zie dat ook anders. Bovendien zorgt de Engelse transcriptie nog meer voor het constant fout uitspreken van de namen...
Vroeger. Toen er nog Grieken en Spanjaarden meededen.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 14:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Geen 41er is wel een flopshow.
Femke Cook?quote:Op zaterdag 11 januari 2020 14:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik spreek de namen hetzelfde uit, of ze nou in het Nederlands of Engels geschreven zijn. Ik schrijf ze in elk geval altijd in het Engels, ook omdat je ze tijdens uitzendingen en in resultaten eigenlijk altijd zo ziet staan (niet de Teletekstresultaten, maar de officiële). Dat maakt het allemaal wat makkelijker, als je vanuit de graphics en officiële resultaten en gegevens ook nog namen op andere manieren moet gaan schrijven wordt het helemaal een onnozel gedoe.
quote:Op zaterdag 11 januari 2020 14:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vroeger. Toen er nog Grieken en Spanjaarden meededen.
Uiteraard, en Ted John Flowers.quote:
Ze moeten zich toch voorbereiden op de Spelen op de afgrijselijk overdekte baan in Baselga.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 14:09 schreef VoMy het volgende:
Emele reed gister een hele schappelijke 1500m. En waar komen al die Italianen vandaan?
Jorrit Mountainsmotherquote:
Uit Italië, gok ik.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 14:09 schreef VoMy het volgende:
Emele reed gister een hele schappelijke 1500m. En waar komen al die Italianen vandaan?
Dat worden SLC-praktijken met alleen maar wereldrecords.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 14:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ze moeten zich toch voorbereiden op de Spelen op de afgrijselijk overdekte baan in Baselga.
Hebben ze die overdekt?!quote:Op zaterdag 11 januari 2020 14:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ze moeten zich toch voorbereiden op de Spelen op de afgrijselijk overdekte baan in Baselga.
Nog niet, maar de Spelen worden er in 2026 gehouden en dus gaat die baan overdekt worden. RIP Baselga.quote:
Veelal uit het skeeleren volgens mij.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 14:09 schreef VoMy het volgende:
Kai Farbee.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |