abonnement Unibet Coolblue
pi_191253022
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 09:49 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Ja, nu wel. Ben wel benieuwd hoe het lijkt als de vloer helemaal schoon is. Misschien dan wat minder erg?
Mijn schoonvader heeft op onze slaapkamer het laminaat in een trappetje gelegd... Was ik ook niet blij mee, maar nu zie ik het niet meer. Beneden was ie ook ermee begonnen, maar dat heb ik hem eruit laten halen.
Dat zie je echt bij zoveel mensen thuis als je er op let. :+
pi_191253595
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2020 17:40 schreef SQ het volgende:
[ afbeelding ]

Daar kunnen ze zich morgen mooi in vastbijten :7
:o >:)
Is dat zo?
  Moderator woensdag 29 januari 2020 @ 20:13:30 #203
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191253739
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 10:25 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dat je elke horizontale rij een verspringing hebt op dezelfde afstand. Dat krijg je als je elke keer met het reststukje van de vorige rij begint. Klassieke fout :P .

Willekeur creëeren is lastiger dan je denkt :D .
Waarmee begin je dan? Ene baan een hele en dan de volgende baan een stuk van een halve of derde plank ofzo?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_191254162
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2020 20:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waarmee begin je dan? Ene baan een hele en dan de volgende baan een stuk van een halve of derde plank ofzo?
Gewoon een beetje door elkaar gooien, zorgen dat je altijd 2 of 3 beginstukken van verschillende lengtes hebt liggen die je kan pakken.

Das ook makkelijk want dan kan je 3 banen in een keer leggen :D
  woensdag 29 januari 2020 @ 21:32:38 #205
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191255114
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 20:40 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Gewoon een beetje door elkaar gooien, zorgen dat je altijd 2 of 3 beginstukken van verschillende lengtes hebt liggen die je kan pakken.

Das ook makkelijk want dan kan je 3 banen in een keer leggen :D
Jep, zo doe ik het ook altijd. Ik begin gewoon door random 3 planken door te zagen, en vanaf dan te wisselen. Heb je misschien één plank extra zaagverlies door.
  woensdag 29 januari 2020 @ 21:50:50 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191255457
Bedoelen jullie dat trappetje zoals deze "expert" het legt? Rond 09.20 wijst hij het nog even extra duidelijk aan....

Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191255527
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:50 schreef Leandra het volgende:
Bedoelen jullie dat trappetje zoals deze "expert" het legt? Rond 09.20 wijst hij het nog even extra duidelijk aan....

Precies ;)
  woensdag 29 januari 2020 @ 22:14:22 #208
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191255883
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:54 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Precies ;)
Maar dat moet dus niet?
Baan 1 met een hele beginnen, baan 2 met het restje van het laatste vloerdeel van baan 1 en dan baan 3 weer met een hele beginnen?

Ik zal van de week eens kijken hoe het bij mijn ouders ligt, daar is het door een stoffeerder gelegd.
Hier visgraat parket, dus moeilijk vergelijken :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 29 januari 2020 @ 22:15:55 #209
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191255909
Een filmpje weten te maken van 20min over laminaat leggen. Da's ook een kunst 8)7 .

Met trouwens echt een ultiem stomme fout gemaakt. Ik ging er vanuit dat in een groepenkast de "output" standaard boven zit. Dus had voor de krachtstroomgroep voor het fornuis de draden op maat geknipt (met klein stukje overlengte), was bezig met aansluiten tot ik ineens dacht "f*ck, dit klopt niet" (ik geef toe, dat was omdat ik de zwarte vast zette en een vonk zag terwijl de groep uit stond).

Dus wat heb ik over het hoofd gezien... de krachtstroomgroepen zitten naast de hoofdschakelaar en met een kam doorverbonden. Dus ik moest aan de onderkant zijn :{ .

Vonkenboer lastig gevallen via Whatsapp en maar besloten dat ik dan maar zou proberen om extra lengte te creëren door aan de kabel te trekken en wat bochtjes uit het pvc te halen (was een 5aderige kabel in een pvc pijpje).

Nog een 230v oplawaai gehad, maar het zit erin :') .
Ben niet bang voor elektra, maar dit vond ik wel iets té spannend :o .
  woensdag 29 januari 2020 @ 22:17:18 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191255927
Oh mên, ik heb net een "Klussen met Henk" filmpje over laminaat leggen gekeken, dat is pas erg ;(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator woensdag 29 januari 2020 @ 22:19:35 #211
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191255965
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2020 22:15 schreef bleiblei het volgende:

Hondenvoer lastig gevallen via Whatsapp
Wie? _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 29 januari 2020 @ 22:20:05 #212
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191255969
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2020 22:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wie? _O-
Ja, eh... je was sneller dan mijn autocorrect fix :P .
pi_191255971
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2020 22:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wie? _O-
:D
  woensdag 29 januari 2020 @ 22:20:45 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191255983
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2020 22:15 schreef bleiblei het volgende:
Een filmpje weten te maken van 20min over laminaat leggen. Da's ook een kunst 8)7 .

Met trouwens echt een ultiem stomme fout gemaakt. Ik ging er vanuit dat in een groepenkast de "output" standaard boven zit. Dus had voor de krachtstroomgroep voor het fornuis de draden op maat geknipt (met klein stukje overlengte), was bezig met aansluiten tot ik ineens dacht "f*ck, dit klopt niet" (ik geef toe, dat was omdat ik de zwarte vast zette en een vonk zag terwijl de groep uit stond).

Dus wat heb ik over het hoofd gezien... de krachtstroomgroepen zitten naast de hoofdschakelaar en met een kam doorverbonden. Dus ik moest aan de onderkant zijn :{ .

Vonkenboer lastig gevallen via Whatsapp en maar besloten dat ik dan maar zou proberen om extra lengte te creëren door aan de kabel te trekken en wat bochtjes uit het pvc te halen (was een 5aderige kabel in een pvc pijpje).

Nog een 230v oplawaai gehad, maar het zit erin :') .
Ben niet bang voor elektra, maar dit vond ik wel iets té spannend :o .
Oh darn.....
Nou ja, je kunt het verhaal zelf nog posten ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191256213
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2020 22:15 schreef bleiblei het volgende:
Een filmpje weten te maken van 20min over laminaat leggen. Da's ook een kunst 8)7 .

Met trouwens echt een ultiem stomme fout gemaakt. Ik ging er vanuit dat in een groepenkast de "output" standaard boven zit. Dus had voor de krachtstroomgroep voor het fornuis de draden op maat geknipt (met klein stukje overlengte), was bezig met aansluiten tot ik ineens dacht "f*ck, dit klopt niet" (ik geef toe, dat was omdat ik de zwarte vast zette en een vonk zag terwijl de groep uit stond).

Dus wat heb ik over het hoofd gezien... de krachtstroomgroepen zitten naast de hoofdschakelaar en met een kam doorverbonden. Dus ik moest aan de onderkant zijn :{ .

Vonkenboer lastig gevallen via Whatsapp en maar besloten dat ik dan maar zou proberen om extra lengte te creëren door aan de kabel te trekken en wat bochtjes uit het pvc te halen (was een 5aderige kabel in een pvc pijpje).

Nog een 230v oplawaai gehad, maar het zit erin :') .
Ben niet bang voor elektra, maar dit vond ik wel iets té spannend :o .
Ja, dat is ook verwarrend.. Hager toevallig?

Ik heb t Ook wel eens hoor, bij een type 1 fase kWh meter zit de aansluiting voor de nul aan de onderkant, die heb ik ook regelmatig te kort geknipt :+

Je had anders altijd de automaten nog anders aan kunnen sluiten toch?

Maar sloot je de draden aan de kam rail kant aan dan? Met de spanning er op dus?
pi_191256271
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 22:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar dat moet dus niet?
Baan 1 met een hele beginnen, baan 2 met het restje van het laatste vloerdeel van baan 1 en dan baan 3 weer met een hele beginnen?

Ik zal van de week eens kijken hoe het bij mijn ouders ligt, daar is het door een stoffeerder gelegd.
Hier visgraat parket, dus moeilijk vergelijken :')
Moeten is een groot woord.. ik vind het heel lelijk maar de meeste mensen zal t niet opvallen...

Gewoon zorgen dat er geen trappetje ontstaat :+ knip een extra plank random door en gebruik die er tussendoor
pi_191258623
Ik heb trappertjes enzo, maar stoor me er niet aan :+

Was 8 banen onderweg toen ik t door had en had geen zin om overnieuw te beginnen. Was me meer druk aan t maken om in t verlengde van de licht inval te leggen :7 ik ben vanuit het midden begonnen in plaats van langs een muur.
  donderdag 30 januari 2020 @ 07:08:20 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_191258927
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 05:30 schreef FranticDJ het volgende:
Ik heb trappertjes enzo, maar stoor me er niet aan :+

Was 8 banen onderweg toen ik t door had en had geen zin om overnieuw te beginnen. Was me meer druk aan t maken om in t verlengde van de licht inval te leggen :7 ik ben vanuit het midden begonnen in plaats van langs een muur.
Waarom dat dan in godsnaam? Denk je dat het uiteindelijk veel heeft uitgemaakt? :D
disclaimer
pi_191258996
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 07:08 schreef SQ het volgende:

[..]

Waarom dat dan in godsnaam? Denk je dat het uiteindelijk veel heeft uitgemaakt? :D
Nja ik weet van mezelf dat ik me er aan ga storen als de groeven niet perfect in lijn liggen met de licht inval.. dus voor mijn OCD maakt t veel uit :+
pi_191259052
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 22:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh darn.....
Nou ja, je kunt het verhaal zelf nog posten ;)
Dat denk jij... Wie zegt dat dat niet stiekem SQ is die dat post...
pi_191261439
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 22:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar dat moet dus niet?
Baan 1 met een hele beginnen, baan 2 met het restje van het laatste vloerdeel van baan 1 en dan baan 3 weer met een hele beginnen?

Ik zal van de week eens kijken hoe het bij mijn ouders ligt, daar is het door een stoffeerder gelegd.
Hier visgraat parket, dus moeilijk vergelijken :')
Als het om laminaat gaat ben ik redelijk autistisch. :) Voor mijn gevoel heb je drie rijen. Rij een en drie wisselt hetzelfde lengte passtuk links en recht. Rij twee eindigt en begint met het zelfde pas stuk. Het idee er achter is dat de overlap 1/3 van een lengte laminaat is. Dus een lengte van 120 heb je altijd 40 cm overlap.
Het voordeel is dat je dan nooit een overlapje heb van tien cm. De kans met veel van dit soort overlapjes dat op een grote lengte het buigt. Verder krijg je ook een enorme rust als je het in 1/3 verband legt want alle kops naden lopen in een lijn.

Als je begint meet je de breedte van de kamer en zorg je er voor dat je minimaal met een halve breedte eindigt. Dus begin en eind net als bij tegelen gelijk en niet kleiner dan een halve breedte.

Dit is allemaal prachtig in een rechthoekige kamer. Als er wat schuintes of verloop in zit dan wordt het pas echt leuk om de 1/3 theorie toe te blijven passen.

Tot zo ver met autistische trekje wat betreft laminaat en leggen.Ik denk dat ik wel 30 minuten YouTube kan vollullen over laminaat leggen. *O*
Jeroentje.
pi_191261587
SQ, Blei ik ben zo benieuwd naar jullie keuken. Plaatsen jullie vanavond al een update? O+
  donderdag 30 januari 2020 @ 11:57:22 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191261805
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:32 schreef jpajs het volgende:

[..]

Als het om laminaat gaat ben ik redelijk autistisch. :) Voor mijn gevoel heb je drie rijen. Rij een en drie wisselt hetzelfde lengte passtuk links en recht. Rij twee eindigt en begint met het zelfde pas stuk. Het idee er achter is dat de overlap 1/3 van een lengte laminaat is. Dus een lengte van 120 heb je altijd 40 cm overlap.
Het voordeel is dat je dan nooit een overlapje heb van tien cm. De kans met veel van dit soort overlapjes dat op een grote lengte het buigt. Verder krijg je ook een enorme rust als je het in 1/3 verband legt want alle kops naden lopen in een lijn.

Als je begint meet je de breedte van de kamer en zorg je er voor dat je minimaal met een halve breedte eindigt. Dus begin en eind net als bij tegelen gelijk en niet kleiner dan een halve breedte.

Dit is allemaal prachtig in een rechthoekige kamer. Als er wat schuintes of verloop in zit dan wordt het pas echt leuk om de 1/3 theorie toe te blijven passen.

Tot zo ver met autistische trekje wat betreft laminaat en leggen.Ik denk dat ik wel 30 minuten YouTube kan vollullen over laminaat leggen. *O*
Kun je dit even voor me tekenen, want ik zie het niet geloof ik :'(

___ ___ ___ ___ _
__ ___ ___ ___ __
_ ___ ___ ___ ___
___ ___ ___ ___ _
__ ___ ___ ___ __
_ ___ ___ ___ ___

Zo?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 30 januari 2020 @ 13:06:00 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_191263156
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:40 schreef Puala het volgende:
SQ, Blei ik ben zo benieuwd naar jullie keuken. Plaatsen jullie vanavond al een update? O+
Ja hoor! :D
Misschien bannen we dan de laminaat discussie een beetje uit ;)
disclaimer
pi_191263333
Gewoon even wat tussen updates doen. Helpt vast ook
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')