abonnement Unibet Coolblue
pi_190961733
Ik vraag me altijd een beetje af hoe dat nou werkt ''achter de schermen''.

Vind dat er in de media nu wel vrij overdreven en bovendien veel wordt gepost over vuurwerk en incidenten. Bovendien worden enkel de incidenten aangehaald en is er nooit eens een bericht over de (nog altijd véél grotere meerderheid) die wel plezier beleven aan vuurwerk.

Het kan toch bijna niet anders dan dat er op dit moment door overheid en media onder één dak wordt gewerkt aan een vuurwerkverbod? Dat de overheid zegt : beste media, jullie moeten even een paar weken een enorm negatieve tendens kweken, dan komen wij er overheen met het verbod. Dan creëren jullie momentum, is het geregeld en komen wij er politiek gezien ook makkelijker mee weg.
pi_190962261
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 11:41 schreef Scrapyard het volgende:
Ik vraag me altijd een beetje af hoe dat nou werkt ''achter de schermen''.

Vind dat er in de media nu wel vrij overdreven en bovendien veel wordt gepost over vuurwerk en incidenten. Bovendien worden enkel de incidenten aangehaald en is er nooit eens een bericht over de (nog altijd véél grotere meerderheid) die wel plezier beleven aan vuurwerk.

Het kan toch bijna niet anders dan dat er op dit moment door overheid en media onder één dak wordt gewerkt aan een vuurwerkverbod? Dat de overheid zegt : beste media, jullie moeten even een paar weken een enorm negatieve tendens kweken, dan komen wij er overheen met het verbod. Dan creëren jullie momentum, is het geregeld en komen wij er politiek gezien ook makkelijker mee weg.
Zo wekt media niet die brengen nieuws wat clicks oplevert en Piet die zijn vuurwerk haalt op de hoek en straks zijn lolletje kwijt is levert geen clicks op.
Dat onder een hoef je spelen zal wel mee vallen. Zich verschuilen achter anderen zoals bijvoorbeeld CDA en VVD deden lijkt mij waarschijnlijker.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_190962376
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 11:37 schreef VoMy het volgende:

[..]

Die twee dingen staan los van elkaar... De oplossing is niet per se die wil schieten dat iedereen opgeleid moet zijn tot vuurwerkshowmaster, maar dat het meer georganiseerd gebeurt dan nu.
Ok dus aangewezen plekken waar je vuurwerk mag afsteken? of....
  Forum Admin vrijdag 10 januari 2020 @ 12:37:20 #54
232445 crew  Specularium
pi_190962546
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 11:41 schreef Scrapyard het volgende:
Ik vraag me altijd een beetje af hoe dat nou werkt ''achter de schermen''.

Vind dat er in de media nu wel vrij overdreven en bovendien veel wordt gepost over vuurwerk en incidenten. Bovendien worden enkel de incidenten aangehaald en is er nooit eens een bericht over de (nog altijd véél grotere meerderheid) die wel plezier beleven aan vuurwerk.

Het kan toch bijna niet anders dan dat er op dit moment door overheid en media onder één dak wordt gewerkt aan een vuurwerkverbod? Dat de overheid zegt : beste media, jullie moeten even een paar weken een enorm negatieve tendens kweken, dan komen wij er overheen met het verbod. Dan creëren jullie momentum, is het geregeld en komen wij er politiek gezien ook makkelijker mee weg.
Er is een meerderheid die dat gekut met vuurwerk spuugzat is en daar wordt op ingespeeld.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 12:41:12 #55
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_190962599
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 12:37 schreef Specularium het volgende:

[..]

Er is een meerderheid die dat gekut met vuurwerk spuugzat is en daar wordt op ingespeeld.
Een meerderheid... geloof dat maar niet. Op basis van een peiling onder 1000 mensen :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 10 januari 2020 @ 12:42:01 #56
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_190962610
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 12:37 schreef Specularium het volgende:

[..]

Er is een meerderheid die dat gekut met vuurwerk spuugzat is en daar wordt op ingespeeld.
Daar zou een stemming heel simpel via overheid online DIGID (soort referendum) uitsluitsel overbieden maar hé zo slim is niemand.

Dat de media zegt dat de meerderheid tegen is zegt mij niet zoveel.

De media zei ook dat Trump nooit kon winnen.
Of dat de Britten spijt hadden van hun brexit stem maar laatst bleek weer wat anders :')
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 12:43:14 #57
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190962625
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 12:37 schreef Specularium het volgende:

[..]

Er is een meerderheid die dat gekut met vuurwerk spuugzat is en daar wordt op ingespeeld.
Dit wordt al jarenlang geroepen door mensen en media die hun agenda door willen drukken.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 10 januari 2020 @ 12:57:42 #58
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190962810
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 12:25 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ok dus aangewezen plekken waar je vuurwerk mag afsteken? of....
Ja, ipv overal behalve nergens behalve.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 13:03:38 #59
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190962865
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 12:41 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Een meerderheid... geloof dat maar niet. Op basis van een peiling onder 1000 mensen :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 12:42 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Daar zou een stemming heel simpel via overheid online DIGID (soort referendum) uitsluitsel overbieden maar hé zo slim is niemand.

Dat de media zegt dat de meerderheid tegen is zegt mij niet zoveel.

De media zei ook dat Trump nooit kon winnen.
Of dat de Britten spijt hadden van hun brexit stem maar laatst bleek weer wat anders :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 12:43 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dit wordt al jarenlang geroepen door mensen en media die hun agenda door willen drukken.
Gewoon alle verschillende onderzoeken onder de mensen die al jaren aangeven dat een meerderheid voor een vuurwerkverbod is negeren :').
pi_190963047
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 11:20 schreef MakkieR het volgende:
Wat vinden jullie van het idee van de christen unie een vuurwerkclub als alternatief voor een vuurwerk verbod. Ben vaak cynisch over de CU maar eigenlijk kan ik me wel iets in dit voorstel vinden.
Niet negatief en niet positief, Ligt puur wat het plan moet gaan inhouden. Het enige wat ik positief vind is dat er een politieke partij probeert te komen met een oplossing. Teveel politieke partijen blijven in een mantra van we gaan overal professionele shows organiseren. Dat is al meerdere keren aangegeven dat dat niet kan. Nadeel is dat de tegenstanders als schapen achter die onzin aan blijven lopen.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 13:41:42 #61
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_190963313
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 13:03 schreef VoMy het volgende:

[..]


[..]


[..]

Gewoon alle verschillende onderzoeken onder de mensen die al jaren aangeven dat een meerderheid voor een vuurwerkverbod is negeren :').
Gewoon even negeren dat uit onderzoek zou blijken dat Trump niet zo winnen en de brexit stemmers spijt hadden.

:') :') maar dat jij niet zo zelfdenkend bent wist ik al :')
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_190963448
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 11:20 schreef MakkieR het volgende:
Wat vinden jullie van het idee van de christen unie een vuurwerkclub als alternatief voor een vuurwerk verbod. Ben vaak cynisch over de CU maar eigenlijk kan ik me wel iets in dit voorstel vinden.
In een vorig deel had ik een vergelijkbaar idee voorgesteld. Maar daar werd dan weer over gevallen omdat ik het woordt totaalverbod gebruikte.
Ik vind het een goede oplossing. Het is een alternatief om op een laagdrempelige manier toch vuurwerk af te mogen steken en de rotte appels buiten de deur te houden. Illegaal vuurwerk zal altijd blijven bestaan maar het zou een hoop schelen als consumentenvuurwerk niet meer zo massaal wordt ingeslagen.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 13:54:40 #63
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190963498
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 13:41 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Gewoon even negeren dat uit onderzoek zou blijken dat Trump niet zo winnen en de brexit stemmers spijt hadden.

Geheel verrassend kom je nog met irrelevante zijsprongen zodat duidelijk is dat je er nog minder van begrijpt dan al vermoed mocht worden :')
Ik ben nog even opzoek naar een geschikt labeltje om op je te plakken nu je ook in tweede instantie alle onderzoeken die allemaal aangeven dat een meerderheid van de Nederlanders voor een vuurwerkverbod is negeert omdat je namelijk tot een hele beperkte minderheid behoort in dit land maar dat niet wil toegeven. Wist je dat de meerderheid van de mensen het niet met je eens is en wel voor een vuurwerkverbod is? Wist jij dat van alle Nederlanders, meer dan de helft wel klaar is met al die ontploffingen tegen het einde van het jaar en niet zoveel op heeft met zogenaamde tradities voor agressief klootjesvolk waar jij je zo graag tussen schaart? Heb je wel eens een van die onderzoeken gelezen waaruit blijkt dat het grootste smaldeel der natie geen boodschap heeft aan wat jij wil en gewoon een vuurwerkverbod wil omdat dat veel relaxter is?

Hoe is dat nou, om een minderheid te zijn in eigen land? Zou het niet eens tijd worden dat je je schikt naar de heersende cultuur? Het getuigt niet bepaald van goed aanpassingsvermogen dat je niet in staat bent om onderzoeken te lezen en democratische beslissingen te accepteren. Je lijkt nogal een exponent te zijn van een agressieve cultuur en daar voor weg te willen kijken. Misschien moet je daar eens wat aan doen.

quote:
:') :') maar dat jij niet zo zelfdenkend bent wist ik al :')
:')
Dit is niet eens een zin. Wat probeer je precies over te brengen?
pi_190963518
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 13:54 schreef VoMy het volgende:

[..]

Geheel verrassend kom je nog met irrelevante zijsprongen zodat duidelijk is dat je er nog minder van begrijpt dan al vermoed mocht worden :')
Ik ben nog even opzoek naar een geschikt labeltje om op je te plakken nu je ook in tweede instantie alle onderzoeken die allemaal aangeven dat een meerderheid van de Nederlanders voor een vuurwerkverbod is negeert omdat je namelijk tot een hele beperkte minderheid behoort in dit land maar dat niet wil toegeven. Wist je dat de meerderheid van de mensen het niet met je eens is en wel voor een vuurwerkverbod is? Wist jij dat van alle Nederlanders, meer dan de helft wel klaar is met al die ontploffingen tegen het einde van het jaar en niet zoveel op heeft met zogenaamde tradities voor agressief klootjesvolk waar jij je zo graag tussen schaart? Heb je wel eens een van die onderzoeken gelezen waaruit blijkt dat het grootste smaldeel der natie geen boodschap heeft aan wat jij wil en gewoon een vuurwerkverbod wil omdat dat veel relaxter is?

Hoe is dat nou, om een minderheid te zijn in eigen land? Zou het niet eens tijd worden dat je je schikt naar de heersende cultuur? Het getuigt niet bepaald van goed aanpassingsvermogen dat je niet in staat bent om onderzoeken te lezen en democratische beslissingen te accepteren. Je lijkt nogal een exponent te zijn van een agressieve cultuur en daar voor weg te willen kijken. Misschien moet je daar eens wat aan doen.
[..]

:')
Dit is niet eens een zin. Wat probeer je precies over te brengen?
Niet om te trollen maar welke onderzoeken zijn dat dan?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_190963539
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 12:37 schreef Specularium het volgende:

[..]

Er is een meerderheid die dat gekut met vuurwerk spuugzat is en daar wordt op ingespeeld.
Of het is andersom? De meute wordt voorgemasseerd, neemt een nieuw/vernieuwd perspectief in en zo wordt een verbod erin gegleden?

Ik ben op zichzelf helemaal niet tegen een vuurwerkverbod hoor, ik heb er als kind veel plezier aan beleefd maar nu ik 30 ben denk ik : wat een walgelijk feest is dat O&N toch, en dan door vuurwerk en het OV dat vroeg stopt met rijden.

Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat er nu anno 2020 opeens allemaal mensen zijn die gaan vechten en politiemensen gaan aanvallen, en dat. dit in 2002 nog helemaal niet aan de hand was, terwijl er toen ook veel werd gezopen en vuurwerk afgestoken. Dus is er nou gewoon een lobby aan de gang vanuit media/overheid, of is het geweld en de ellende echt zo enorm toegenomen?

Daarnaast hoor ik nooit eens iets waarbij het geweld in perspectief wordt geplaatst. Ja oke er zijn zoveel gevallen van oogschade, maar hoeveel mensen hebben in totaal vuurwerk afgestoken, en hoe verhoudt dit zich tot elkaar? Die nuance wordt totaal niet belicht.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 14:00:03 #66
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_190963557
Grapperhaus: meer messen verbieden niet de oplossing

quote:
Het uitbreiden van de lijst met verboden messen is volgens minister Grapperhaus van Justitie niet de manier om incidenten met steekwapens tegen te gaan. Dat zei hij voor aanvang van de wekelijkse ministerraad. Grapperhaus denkt meer aan gedragsmaatregelen en aan preventief fouilleren.
Maar voor vuurwerk is de verwachting dat dat wel werkt. :?
pi_190963665
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 14:00 schreef Zelva het volgende:
Grapperhaus: meer messen verbieden niet de oplossing
[..]

Maar voor vuurwerk is de verwachting dat dat wel werkt. :?
Wordt echt gemeten met dubbele maten idd.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 14:13:29 #68
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_190963784
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 13:54 schreef VoMy het volgende:

[..]

Geheel verrassend kom je nog met irrelevante zijsprongen zodat duidelijk is dat je er nog minder van begrijpt dan al vermoed mocht worden :')
Ik ben nog even opzoek naar een geschikt labeltje om op je te plakken nu je ook in tweede instantie alle onderzoeken die allemaal aangeven dat een meerderheid van de Nederlanders voor een vuurwerkverbod is negeert omdat je namelijk tot een hele beperkte minderheid behoort in dit land maar dat niet wil toegeven. Wist je dat de meerderheid van de mensen het niet met je eens is en wel voor een vuurwerkverbod is? Wist jij dat van alle Nederlanders, meer dan de helft wel klaar is met al die ontploffingen tegen het einde van het jaar en niet zoveel op heeft met zogenaamde tradities voor agressief klootjesvolk waar jij je zo graag tussen schaart? Heb je wel eens een van die onderzoeken gelezen waaruit blijkt dat het grootste smaldeel der natie geen boodschap heeft aan wat jij wil en gewoon een vuurwerkverbod wil omdat dat veel relaxter is?

Hoe is dat nou, om een minderheid te zijn in eigen land? Zou het niet eens tijd worden dat je je schikt naar de heersende cultuur? Het getuigt niet bepaald van goed aanpassingsvermogen dat je niet in staat bent om onderzoeken te lezen en democratische beslissingen te accepteren. Je lijkt nogal een exponent te zijn van een agressieve cultuur en daar voor weg te willen kijken. Misschien moet je daar eens wat aan doen.
[..]

:')
Dit is niet eens een zin. Wat probeer je precies over te brengen?
Nou ik voel mij totaal geen minderheid maak je maar niet druk.
Ik heb zelf niet eens wat met vuurwerk ik kijk er wel na op Scheveningen bijvoorbeeld de jaarlijkse vuurwerkshows daar maar ik krijg geen harde plasser van het zelf aansteken.

Echter geloof ik veel onderzoeken pas als er daadwerkelijk gestemd is want uit heel veel onderzoeken blijken dingen die toch niet zo zijn.
Maar jij gelooft braaf wat ze je bij het NOS en RTL nieuws vertellen.

En kom niet met onderzoeken waarin 1000 mensen gevraagd zijn en daarvan wil 600 het verbieden dus is de meerderheid tegen.

Want ik kan van 1000 mensen ook 600 vinden die wel voor zijn is dan de meerderheid voor? Nee uiteraard niet omdat het er maar aan ligt welke cijfers het onderzoek gebruikt en welke ze weg laten.

Dus nogmaals voor mij persoonlijk mogen ze het verbieden maar ik ben niet per definitie tegen,
Daarmee vervalt je hele betoog dat ik mij tussen klootjesvolk schaar ook weer om.

Want natuurlijk ben ik tegen het gooien van vuurwerk richting hulpverleners die mensen moeten ze keihard straffen desnoods jarenlang meldplicht en in de bak gooien met kerst en oud nieuw.
Maar zijn toevallig heel veel van de gasten die dit doen toevallig minderheden? Je weet wel mensen die hun roots hier niet hebben liggen zit misschien het probleem in hun opvoeding en of natuurlijke aard en in de mislukte integratie of kom ik nu te dicht bij het werkelijke probleem?
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 14:13:57 #69
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_190963794
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 13:58 schreef Scrapyard het volgende:
Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat er nu anno 2020 opeens allemaal mensen zijn die gaan vechten en politiemensen gaan aanvallen, en dat. dit in 2002 nog helemaal niet aan de hand was, terwijl er toen ook veel werd gezopen en vuurwerk afgestoken. Dus is er nou gewoon een lobby aan de gang vanuit media/overheid, of is het geweld en de ellende echt zo enorm toegenomen?
Nee, volgens de politie is het allemaal alleen maar minder geworden.

quote:
Op de langere termijn neemt het aantal incidenten juist af. De afgelopen vijf jaar daalde het met ongeveer een kwart. Het aantal arrestaties is in de loop van die vijf jaar zelfs meer dan gehalveerd.
https://nos.nl/artikel/23(...)s-jaarwisseling.html

Wel is er volgens de politie meer geweld tegen agenten. Laat je daar nou nét prima wat aan kunnen doen. Natuurlijk wordt de sfeer grimmiger als je alles maar op zijn beloop laat en hier niet genoeg op ingrijpt. Dan pakken ze hun kans wel ja.

Hulpverleners over en oud en nieuw

quote:
“Ik zag een smeulende, half gesmolten scooter. Verderop stond een kledingcontainer in de fik. ‘Waarom doen jullie niets?’ vroeg een omwonende. ‘Ik heb me nog nooit zo onveilig gevoeld’. Tja, wat konden wij doen? De hele stad leek wel in brand te staan."
Eh, je werk misschien? Dat al veel te lange tijd niet goed gedaan is, een gehalveerd aantal arrestaties zegt al genoeg natuurlijk, waardoor het nu compleet uit de hand is gelopen. Deze agent draait oorzaak en gevolg om.

quote:
“Dan het zware vuurwerk. Mensen zijn letterlijk bewapend met explosieven, wat het allemaal nog veel gevaarlijker maakt. Op de Admiraal de Ruijterweg kregen we een nitraatbom voor onze auto. De knal doet niet onder voor die van een handgranaat.”
Daarom is dat ook al verboden, oppakken die gast.

quote:
“We zagen dat er een bom naar een groep fietsers werd gegooid. Een fietser wist net op tijd uit te wijken. Dan staat daar een groep jongens. Wie heeft het gedaan? Niemand natuurlijk. In theorie kun je iedereen aanhouden, maar dat doe je niet. Ik heb geen aanhangwagen waarin ik mensen kan meenemen.”
Misschien een idee om het gewoon wél te doen. Dat zal na een verbod op legaal vuurwerk ook gewoon moeten gebeuren, want voor al deze situaties verandert zo'n verbod niets. Die zullen nog steeds voorkomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zelva op 10-01-2020 14:38:25 ]
  vrijdag 10 januari 2020 @ 14:14:59 #70
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190963812
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 13:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Niet om te trollen maar welke onderzoeken zijn dat dan?
https://nl.wikipedia.org/(...)land#Opiniepeilingen
Hier staan er natuurlijk al een paar. Maar ook nog weer recent:

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-vuurwerkverbod.html

quote:
Een algemeen vuurwerkverbod voor consumenten krijgt in Nederland ook steeds meer steun van de bevolking. Uit een representatief onderzoek van bureau Citisens onder 7000 mensen blijkt dat 69 procent nu voor een verbod is. Voor de kerstvakantie was dat nog 58 procent. De groep tegenstanders van een vuurwerkverbod daalde van 35 naar 27 procent.
Sommigen blijven liever blind geloven dat zij bij de meerderheid horen, terwijl driekwart van het land tegen ze roept dat dat toch echt niet zo is.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 14:20:10 #71
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_190963894
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 14:14 schreef VoMy het volgende:

[..]

https://nl.wikipedia.org/(...)land#Opiniepeilingen
Hier staan er natuurlijk al een paar. Maar ook nog weer recent:

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-vuurwerkverbod.html
[..]

Sommigen blijven liever blind geloven dat zij bij de meerderheid horen, terwijl driekwart van het land tegen ze roept dat dat toch echt niet zo is.
Zozo 7000 mensen op al die miljoenen in Nederland (17) maar tel kinderen even niet mee.

En al die andere onderzoeken je weet dat ik ook op Wikipedia kan zetten wat ik wil?
Ik ben inderdaad overtuigt nu.

Snel verbieden dan alcohol verbieden dan neuken verbieden en dan ademen probleem opgelost.
:') :') :')
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 14:21:57 #72
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190963919
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 14:20 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Zozo 7000 mensen op al die miljoenen in Nederland (17) maar tel kinderen even niet mee.

En al die andere onderzoeken je weet dat ik ook op Wikipedia kan zetten wat ik wil?
Ik ben inderdaad overtuigt nu.

Snel verbieden dan alcohol verbieden dan neuken verbieden en dan ademen probleem opgelost.
:') :') :')
Roken zijn ze al jaren mee bezig, maar dat zou volgens de goegemeente ook niet gebeuren. Alcohol straks hetzelfde.
Sinds dat incidentje nu ook messen verbieden, ja _O_
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 10 januari 2020 @ 14:23:22 #73
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190963940
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 14:20 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Zozo 7000 mensen op al die miljoenen in Nederland (17) maar tel kinderen even niet mee.

En al die andere onderzoeken je weet dat ik ook op Wikipedia kan zetten wat ik wil?
Ik ben inderdaad overtuigt nu.

Snel verbieden dan alcohol verbieden dan neuken verbieden en dan ademen probleem opgelost.
:') :') :')
Wat lees ik hier nu weer :') Echt, ik zit te overwegen om je te rapporteren omdat het nu wel leuk genoeg geweest is. Het is iedereen nu wel duidelijk, je bent mokerdom. Moet dat nu zo erg uitgemolken worden?

jE wEeT dAt IeDeReEn Op WiKiPeDiA KaN zEtTeN wAt Ie WiL. :')
  vrijdag 10 januari 2020 @ 14:27:27 #74
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_190963992
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 14:21 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Roken zijn ze al jaren mee bezig, maar dat zou volgens de goegemeente ook niet gebeuren. Alcohol straks hetzelfde.
Sinds dat incidentje nu ook messen verbieden, ja _O_
Nou ja ik sluit niet uit dat de meerderheid tegen is maar ook niet dat dit wel meevalt.

Je kan dit heel democratisch oplossen iedereen heeft een DIGI-D inloggen op je overheidssite en stemmen 2 minuten werk en klaar.
Dit zou je voor nog veel meer zaken kunnen doen.

Echter van de media onderzoeken aannemen die niet te vertrouwen zijn doe ik niet meer :') ik luister het wel maar ga niet overal maar vanuit oh RTL of NOS nieuws zegt 't dus is het waar.

Om maar weer terug te komen op het feit dat in de media ook massaal gezegd werd dat Trump niet zou winnen en huh wat gebeurde er toen...... en na Brexit iedereen heeft spijt ze wisten niet waarvoor ze stemden en uit ONDERZOEK is gebleken dat er nu een andere uitslag zou zijn...... wat bleek laatst............
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 14:29:11 #75
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_190964004
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 14:23 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wat lees ik hier nu weer :') Echt, ik zit te overwegen om je te rapporteren omdat het nu wel leuk genoeg geweest is. Het is iedereen nu wel duidelijk, je bent mokerdom. Moet dat nu zo erg uitgemolken worden?

jE wEeT dAt IeDeReEn Op WiKiPeDiA KaN zEtTeN wAt Ie WiL. :')

Kijk nog eens op die pagina?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vuurwerkbeleid_in_Nederland
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 14:30:34 #76
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_190964022
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 14:23 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wat lees ik hier nu weer :') Echt, ik zit te overwegen om je te rapporteren omdat het nu wel leuk genoeg geweest is. Het is iedereen nu wel duidelijk, je bent mokerdom. Moet dat nu zo erg uitgemolken worden?

jE wEeT dAt IeDeReEn Op WiKiPeDiA KaN zEtTeN wAt Ie WiL. :')
Vroeg gebruik
Iedereen is voor vuurwerk. Het gebruik van vuurwerk bij feestelijkheden is waarschijnlijk van Indische of Chinese oorsprong.[1] In Nederland werden vanaf de 15e eeuw al heel wat openbare feesten opgeluisterd met professioneel vuurwerk,[2] bijvoorbeeld de feestelijkheden op de Dam in 1648 ter gelegenheid van de Vrede

Heb ik er zojuist ingezet.
Ik zal het weer weghalen maar iedereen kan een Wikipedia pagina bewerken,
Gelukkig klopt er veel en zijn er wel controles maar het is niet heiligmakend :')

Heb het weer teruggezet overigens

Maar ik begrijp dus dat jij denkt dat Wikipedia niet aangepast kan worden en dat niet alles hoeft te kloppen.
Misschien moet ik jouw maar rapporten omdat je naïef bent

Verder denk ik dat ik hoger opgeleid ben ik ben dan ook niet afhankelijk van de overheid zoals jij vermoedelijk ik krijg geen subsidies bezit mijn eigen woning (hypotheek) nieuwe auto(s) begin 2019.
Vakanties naar verre landen als Japan, Amerika, Canada, China etc. dat lukt je echt niet als je onder modaal inkomen hebt (daarbij heb ik nog wel stuk meer dan modaal).
Ik moet wel ongelooflijk dom zijn.
Alhoewel dit niet 1 op 1 te vergelijken is met intelligentie maar toch :') :') :')

Een nee ik geef geen Nederlands en doe niks met taal dus dat zal niet perfect zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Nicksanders op 10-01-2020 14:44:33 ]
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 14:34:27 #77
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_190964070
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 13:03 schreef VoMy het volgende:

[..]


[..]


[..]

Gewoon alle verschillende onderzoeken onder de mensen die al jaren aangeven dat een meerderheid voor een vuurwerkverbod is negeren :').
Stemmingmakerij, net als de, ondertussen dagelijkse, negatieve berichten over vuurwerk. Echt een ontzettend zuur land dit, bah.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 10 januari 2020 @ 14:38:09 #78
104871 remlof
Europees federalist
pi_190964116
quote:
Het kabinet wil het afsteken van vuurwerk verder inperken. Dat heeft minister Grapperhaus gezegd na de ministerraad.

Een belangrijke leidraad bij de manier waarop dat gebeurt is het Onderzoeksraad voor Veiligheid. Dat pleitte eerder voor een verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen.

Later meer
https://nos.nl/artikel/23(...)verder-inperken.html
  vrijdag 10 januari 2020 @ 14:40:56 #79
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_190964148
quote:
10 januari 2020:

Grapperhaus: ,,Meer messen verbieden werkt niet."
Grapperhaus: ,,Meer vuurwerk verbieden werkt wel."

:')
  vrijdag 10 januari 2020 @ 14:43:45 #80
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_190964209
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 14:40 schreef Zelva het volgende:

[..]

10 januari 2020:

Grapperhaus: ,,Meer messen verbieden werkt niet."
Grapperhaus: ,,Meer vuurwerk verbieden werkt wel."

:')
Gaan ze het in België en Duitsland dan ook verbieden :') :') :')
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 14:49:57 #81
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190964333
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 14:43 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Gaan ze het in België en Duitsland dan ook verbieden :') :') :')
https://www.rtlnieuws.nl/(...)sseling-oud-en-nieuw

quote:
Vuurwerk binnenkort verboden in Vlaanderen, ook tijdens jaarwisseling
Hahaha. Hahaha. Hahaha. Hahaha.
pi_190964379
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 14:14 schreef VoMy het volgende:

[..]

https://nl.wikipedia.org/(...)land#Opiniepeilingen
Hier staan er natuurlijk al een paar. Maar ook nog weer recent:

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-vuurwerkverbod.html
[..]

Sommigen blijven liever blind geloven dat zij bij de meerderheid horen, terwijl driekwart van het land tegen ze roept dat dat toch echt niet zo is.
Oke had ik niet verwacht anderzijds met een vergrijzende bevolking en in het algemeen een minder verdraagzaam klimaat niet apart. Al valt wel op hoe veel het schommelt. Vraag mij af wat er gebeurd als je het uitvoert in de zomer.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 10 januari 2020 @ 14:55:46 #83
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_190964413
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 14:49 schreef VoMy het volgende:

[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)sseling-oud-en-nieuw
[..]

Hahaha. Hahaha. Hahaha. Hahaha.
Hahahahahahhahahhhahahhaahhaha

Jammer dat je nog steeds in Duitsland/Polen etc. kan kopen toch wel handig zo de EU zonder grensbewaking kan je het overal halen.
Daarbij staat er afsteken verboden in Vlaanderen dat is A niet heel België en B staat nergens dat verkoop verboden word wat wel logisch zou zijn.

Dus hahahahahaha eerst maar eens kijken als verboden is welke problemen ze dan veroorzaken met oud en nieuw want die raddraaiers verzinnen heus wel iets om de hulpverleners te bekogelen hahahahahahahaha zit immers in hun opvoeding want die cijfers geven ze dan niet prijs uit "onderzoekjes" dat veel vermoedelijk een niet Nederlandse afkomst hebben dom wicht dat je er rond loopt
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_190964429
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 13:58 schreef Scrapyard het volgende:

[..]

Of het is andersom? De meute wordt voorgemasseerd, neemt een nieuw/vernieuwd perspectief in en zo wordt een verbod erin gegleden?

Ik ben op zichzelf helemaal niet tegen een vuurwerkverbod hoor, ik heb er als kind veel plezier aan beleefd maar nu ik 30 ben denk ik : wat een walgelijk feest is dat O&N toch, en dan door vuurwerk en het OV dat vroeg stopt met rijden.

Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat er nu anno 2020 opeens allemaal mensen zijn die gaan vechten en politiemensen gaan aanvallen, en dat. dit in 2002 nog helemaal niet aan de hand was, terwijl er toen ook veel werd gezopen en vuurwerk afgestoken. Dus is er nou gewoon een lobby aan de gang vanuit media/overheid, of is het geweld en de ellende echt zo enorm toegenomen?

Daarnaast hoor ik nooit eens iets waarbij het geweld in perspectief wordt geplaatst. Ja oke er zijn zoveel gevallen van oogschade, maar hoeveel mensen hebben in totaal vuurwerk afgestoken, en hoe verhoudt dit zich tot elkaar? Die nuance wordt totaal niet belicht.
Mijn eigen waarnemingen en die van de NOS geven aan dat het al 10+ afneemt (dit jaar weer gestegen). Ik denkt dus meer een soort tendens in de maatschappij. De jeugd van tegenwoordig lijkt ook veel braver te zijn dan in mijn jeugd. Ik ging uit in de stad op mijn 15de tot 4 uur 's nachts, zonder ouders naar Spanje etc. Dat was toen echt doodnormaal maar tegenwoordig is dat blijkbaar apart.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 10 januari 2020 @ 14:57:06 #85
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_190964439
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 14:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Oke had ik niet verwacht anderzijds met een vergrijzende bevolking en in het algemeen een minder verdraagzaam klimaat niet apart. Al valt wel op hoe veel het schommelt. Vraag mij af wat er gebeurd als je het uitvoert in de zomer.
Vraag me ook af hoeveel van die voorstanders denken dat er dan vast wel overal vuurwerkshows zullen worden georganiseerd en hoeveel van de voorstanders überhaupt het verschil weten tussen legaal en illegaal vuurwerk.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 14:59:05 #86
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_190964476
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 14:49 schreef VoMy het volgende:

[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)sseling-oud-en-nieuw
[..]

Hahaha. Hahaha. Hahaha. Hahaha.
Gewoon toegestaan in de meeste gemeentes:

quote:
Uit een rondvraag van Vlaamse media bleek dat een op de vijf Vlaamse gemeenten het totaalverbod ook tijdens Nieuwjaarsnacht had gehandhaafd; in veel steden mocht om middernacht dus wel een vuurpijl worden afgeschoten.
https://www.volkskrant.nl(...)erbod-gold~b4fa3778/
  vrijdag 10 januari 2020 @ 15:00:16 #87
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190964496
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 14:59 schreef Zelva het volgende:

[..]

Gewoon toegestaan in de meeste gemeentes:
[..]

https://www.volkskrant.nl(...)erbod-gold~b4fa3778/
Toch is het een verschil in wet, want nu is het overal in principe verboden. Iets wat in Nederland nu ook wordt voorgesteld, om het eerst maar eens overal te verbieden en dan vrijstellingen te gaan verlenen.
pi_190964518
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 14:57 schreef Zelva het volgende:

[..]

Vraag me ook af hoeveel van die voorstanders denken dat er dan vast wel overal vuurwerkshows zullen worden georganiseerd en hoeveel van de voorstanders überhaupt het verschil weten tussen legaal en illegaal vuurwerk.
Niet, de overlast wordt veroorzaakt door illegaal spul. Die kanonslagen welke in Nederland verkocht worden kun je in je hand laten ontploffen zonder ook maar een brandwond.

Het valt of staat en met handhaving en die is gewoon ruk. Het is hier al feest vanaf de herfstvakantie en denk maar niet dat je ook maar één agent ziet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 10 januari 2020 @ 15:04:26 #89
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_190964546
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 14:59 schreef Zelva het volgende:

[..]

Gewoon toegestaan in de meeste gemeentes:
[..]

https://www.volkskrant.nl(...)erbod-gold~b4fa3778/
VoMy is te dom om te poepen maar beticht andere daarvan
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_190964783
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:04 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

VoMy is te dom om te poepen maar beticht andere daarvan
Ik vind jouw reacties anders ook niet bijster intelligent. En dat voor iemand die hoger opgeleid is, vakantietripjes maakt naar verre landen, nieuwe auto's bezit, enz, enz. Als dat je mate van intelligentie aan moet geven. Dat zegt dan al genoeg over jouw intelligentie :')
  vrijdag 10 januari 2020 @ 15:30:53 #91
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190964867
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:04 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

VoMy is te dom om te poepen maar beticht andere daarvan
_O-
Het is wel hilarisch dat je nog niet eens de @ durft te gebruiken. Maarja, twee toetsen tegelijk indrukken is ook een ingewikkeld soort multi-tasken.
pi_190964871
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 14:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Mijn eigen waarnemingen en die van de NOS geven aan dat het al 10+ afneemt (dit jaar weer gestegen). Ik denkt dus meer een soort tendens in de maatschappij. De jeugd van tegenwoordig lijkt ook veel braver te zijn dan in mijn jeugd. Ik ging uit in de stad op mijn 15de tot 4 uur 's nachts, zonder ouders naar Spanje etc. Dat was toen echt doodnormaal maar tegenwoordig is dat blijkbaar apart.
Ik ben toch altijd een beetje sceptisch over die ''tendens in de maatschappij''. Als ik de '' gewone man spreek'' hebben die eigenlijk helemaal niet zo'n uitgesproken mening. Natuurlijk zijn ze tegen vernieling en mishandeling, maar al dat verbieden en dat alles altijd maar moet veranderen en verboden worden, volgens mij zijn heel veel mensen daar helemaal niet zo van. Alleen een select groepje vooroplopers wel.

Tegenwoordig hebben media en bekende personen heel veel invloed. Bekende personen en mensen die bij media werken zijn over het algemeen wat linkser georiënteerde, hoger opgeleide mensen...

Het is daarom best wel een beperkt groepje Nederlanders dat eigenlijk de touwtjes in handen heeft als het gaat om de communicatie naar de achterban, bijvoorbeeld via NOS.nl of andere nieuwsmedia.

Terwijl ik me dikwijls afvraag in hoeverre die berichtgeving nou écht de mening, zienswijze en de wil van het volledige volk vertegenwoordigt. Ik heb toch altijd nogal sterk de indruk dat er een vrij hardnekkige kern is in dit land van mensen die over zichzelf zegt : wij weten wel hoe de wereld in elkaar zit en hoe het zou moeten, laat ons maar voorop lopen, dan drammen wij onze zienswijze erdoorheen. Dat geldt overigens niet alleen m.b.t. vuurwerk, maar wel meer onderwerpen.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 15:32:22 #93
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_190964886
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:30 schreef VoMy het volgende:

[..]

_O-
Het is wel hilarisch dat je nog niet eens de @ durft te gebruiken. Maarja, twee toetsen tegelijk indrukken is ook een ingewikkeld soort multi-tasken.
@VoMy nee hoor maar niet bij stil gestaan.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ o wat moeilijk
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_190964941
Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat er zaken zijn versoepeld of gelegaliseerd de afgelopen 20 jaar. Van paddo's tot lachgas, van motorclubs tot boerka's, de lijst is heel lang.

Als dat in dit tempo doorgaat ben ik benieuwd hoe dit land er over een jaar of 50 uitziet.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
  vrijdag 10 januari 2020 @ 15:44:26 #95
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_190965064
Alleen illegaal vuurwerk veroorzaakt overlast?

https://www.facebook.com/(...)itenisvanonsallemaal
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  vrijdag 10 januari 2020 @ 15:56:30 #96
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_190965189
Ah ja, Kroes en Bolkestein.

Ok, boomer. De vreugde wordt uit die generatie gezogen nadat ze de 50 waren gepasseerd.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 15:58:23 #97
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_190965207
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Alleen illegaal vuurwerk veroorzaakt overlast?

https://www.facebook.com/(...)itenisvanonsallemaal
Wacht, dus het is nu een probleem dat het overlast geeft? ALLE evenement in Nederland geven overlast. Koningsnacht / koningsdag dan ook maar verbieden?

Voor prinsjesdag wordt de complete stad afgezet :s
  vrijdag 10 januari 2020 @ 16:00:33 #98
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_190965228
Ook blijven 'prominenten' en anderen steeds benoemen dat het een grote chaos is geweest. Nogmaals: DIT IS EEN STEDELIJK PROBLEEM. Er is hier in de buurt NIKS maar dan ook NIKS gebeurd.

Je kon op 1 jan van de straten eten zo schoon.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 16:23:41 #99
28033 Pek
je moet wat
pi_190965514
quote:
18s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 16:00 schreef xzaz het volgende:
DIT IS EEN STEDELIJK PROBLEEM.
Klopt, zelfs terug te brengen tot enkele wijken, hier in A'dam Zuid geen enkel probleem, de ellende is voornamelijk in West, nou dan weet je het wel. Het beste is gewoon kutmarokkanen verbieden.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 16:25:16 #100
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190965535
quote:
18s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 16:00 schreef xzaz het volgende:
Ook blijven 'prominenten' en anderen steeds benoemen dat het een grote chaos is geweest. Nogmaals: DIT IS EEN STEDELIJK PROBLEEM. Er is hier in de buurt NIKS maar dan ook NIKS gebeurd.

Je kon op 1 jan van de straten eten zo schoon.
Ook hier in mijn wijk in Leiden geen enkel probleem. Mijn hele straat was zelfs leeg. Niemand stak iets af.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')