abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 10 januari 2020 @ 18:16:23 #26
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_190966893
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 17:16 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Ikb niet? Of had je dat niet?

IKB is ook vast en zeker. Geen toeslag.

Het staat gewoon maandelijks op mijn loonstrook.
Wat robbie tobbie zegt :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_190971841
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 17:48 schreef robbietobbie het volgende:
Als je IKB bestaat uit je eindejaarsuitkering en vakantiegeld zal dat normaal gesproken gewoon meegenomen worden ja. Met IKB heb je voornamelijk meer keuze voor wanneer het uitbetaald wordt.
Nee, dit is een afzonderlijke vaste post. Ik krijg:

- Een eindejaaruitkering (13e maand);
- Vakantiegeld;
- IKB - Waarbij dit standaard 8% is van het maandsalaris inclusief 13e maand en vakantiegeld. Mogelijkheid tot maandelijks uitbetaling. Het is geen prestatiebonus oid.
Love is in the air!
pi_190987174
Heb net overgesloten. Ikb moest perse gespecificeerd worden op werkgeversverklaring ondanks dat alle componenten vast zijn.

Weet niet meer welke aanbieder het was maar uit de acceptatievoorwaarden bleek dat daar alleen vakantiegeld en eindejaarsuitkering mee werden genomen. Je hebt dus zeker geen ongelijk.

@Daboman: wat ts ook al aangeeft, volgens mij is het vooral verstandig om te kijken of je de maandelijkse lasten kunt dragen en niet of je maximaal leent. Daarnaast is het de vraag of je 100% van de woningwaarde wilt lenen maar dat is voor een starter niet te doen tegenwoordig. Daarnaast is het zelfs zo dat als je deze componenten niet mee neemt bepaalde aanbieders bv kunnen afvallen die een veel lagere rente aanbieden en je dus bij een duurdere aanbieder terechtkomt. Er zit namelijk soms best veel verschil tussen de max hypotheek bij de verschillende aanbieders. Niet meenemen is dus gewoon niet slim.
pi_190992222
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 23:11 schreef zozozozo het volgende:
@:daboman: wat ts ook al aangeeft, volgens mij is het vooral verstandig om te kijken of je de maandelijkse lasten kunt dragen en niet of je maximaal leent. Daarnaast is het de vraag of je 100% van de woningwaarde wilt lenen maar dat is voor een starter niet te doen tegenwoordig. Daarnaast is het zelfs zo dat als je deze componenten niet mee neemt bepaalde aanbieders bv kunnen afvallen die een veel lagere rente aanbieden en je dus bij een duurdere aanbieder terechtkomt. Er zit namelijk soms best veel verschil tussen de max hypotheek bij de verschillende aanbieders. Niet meenemen is dus gewoon niet slim.
Dat snap ik, maar ik heb ook gekeken of ik de maandlasten nog kan dragen in veel voorkomende nare scenario's als baanverlies. Zoals gezegd, honderden euro's per maand bruto verliezen is mij niet vreemd. Toen ik m'n huis kocht dacht ik voorkomen is beter dan genezen. TS wil dit hier niet bespreken, dat is zijn goed recht, maar ik vind het niet slim om dit soort scenario's niet mee te wegen.

Dat de max hypotheek daarmee lager uitviel boeide me niet echt, ik hoef toch niet overdreven luxe te wonen en ook op het kale salaris waren er meer dan genoeg normale opties. Voor de beeldvorming, het ging om een modale woning op een modaal inkomen.

En voor wat betreft lagere rente, meestal krijg je al een heel laag rentetarief als je NHG neemt, dus dat boeit ook niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Daboman op 12-01-2020 11:03:25 ]
pi_191012630
Conclusie:

Vanochtend een gesprek gehad met mijn adviseur. Het flexibele budget is bij de meeste verstrekkers gewoon mee te nemen in de hypotheek :)
Love is in the air!
pi_191052230
Bij mij is het meeberekend. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_191060638
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 07:55 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Bij mij is het meeberekend. :)
Top!!
Love is in the air!
pi_191095043
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 07:13 schreef Rene het volgende:
De vaste componenten, 8% eindejaars en 8,33% vakantie zijn vaste bruto factoren en worden dan ook bruto meegerekend.

Zo ging dat bij mij.
Zo is het mij ook uitgelegd: de rest van het percentage mag je ook als vakantiedagen gebruiken dus die tellen niet mee, vakantiegeld en 13e maand wel
pi_191097138
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 18:24 schreef Landgeld het volgende:
Conclusie:

Vanochtend een gesprek gehad met mijn adviseur. Het flexibele budget is bij de meeste verstrekkers gewoon mee te nemen in de hypotheek :)
Goed. Maar dat had ik al tweemaal aangegeven toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')