quote:
Op zaterdag 11 januari 2020 23:11 schreef zozozozo het volgende:@:daboman: wat ts ook al aangeeft, volgens mij is het vooral verstandig om te kijken of je de maandelijkse lasten kunt dragen en niet of je maximaal leent. Daarnaast is het de vraag of je 100% van de woningwaarde wilt lenen maar dat is voor een starter niet te doen tegenwoordig. Daarnaast is het zelfs zo dat als je deze componenten niet mee neemt bepaalde aanbieders bv kunnen afvallen die een veel lagere rente aanbieden en je dus bij een duurdere aanbieder terechtkomt. Er zit namelijk soms best veel verschil tussen de max hypotheek bij de verschillende aanbieders. Niet meenemen is dus gewoon niet slim.
Dat snap ik, maar ik heb ook gekeken of ik de maandlasten nog kan dragen in veel voorkomende nare scenario's als baanverlies. Zoals gezegd, honderden euro's per maand bruto verliezen is mij niet vreemd. Toen ik m'n huis kocht dacht ik voorkomen is beter dan genezen. TS wil dit hier niet bespreken, dat is zijn goed recht, maar ik vind het niet slim om dit soort scenario's niet mee te wegen.
Dat de max hypotheek daarmee lager uitviel boeide me niet echt, ik hoef toch niet overdreven luxe te wonen en ook op het kale salaris waren er meer dan genoeg normale opties. Voor de beeldvorming, het ging om een modale woning op een modaal inkomen.
En voor wat betreft lagere rente, meestal krijg je al een heel laag rentetarief als je NHG neemt, dus dat boeit ook niet.
[ Bericht 0% gewijzigd door Daboman op 12-01-2020 11:03:25 ]