abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190944985
quote:
Een korte broek en een blauw shirt: dat is de gymkleding van alle leerlingen van de ISW Scholengroep in het Westland. Maar de scholieren willen liever zelf bepalen wat ze dragen tijdens de gymles en daarom zijn ze een petitie gestart.

In een week tijd is de petitie ruim 5200 keer ondertekend. Iman en Ahad uit de vierde klas zijn daar blij mee. "We hebben op deze school veel meisjes die hoofddoekjes en bedekte kleding dragen. Bij gym moeten zij dan een kort broekje en een shirtje aan. Dat is voor die leerlingen niet prettig."

Afkeren tegen de westerse cultuur. :')

https://nos.nl/artikel/23(...)igen-gymkleding.html

Verder...
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_190945009
Hier begint het mee. Er zijn al moslims die aparte ingangen voor jongens en meisjes op scholen willen. Met een hoofddoekje op in een burka sporten doe je maar lekker in een islamitisch land. In Nederland sporten we in een shirtje en korte broek. Als het niet bevalt dan ga je maar naar een moslimschool.
Land of the free. Home of the brave.
  donderdag 9 januari 2020 @ 06:51:33 #3
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190945012
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 20:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik heb altijd standaard-gymkleding gehad om de middelbare school. Ik vind dat juist goed, hoeven ze elkaar de ogen ook niet uit te steken en ongepaste kleding wordt vermeden.
Ik ook, jaren '80.
Bij ons was er geen voorschrift hoe het eruit moest zien, je moest gewoon naar winkel A waar je een setje in jouw maat kon kopen. Dat kon dan groot worden ingekocht, zodat het relatief goedkoop was.
Op het T-shirt stond de naam van de school. Ook handig voor de verhuurder van sportlocaties, want daar kwamen verschillende scholen.
Alleen met zwemmen en schaatsen mocht je zelf verzinnen wat je aanwilde, maar schaatsen was hooguit eens per jaar en zwemmen ook niet meer dan een keer of tien per jaar (buitenbad).

Ik snap niet wat er tegen is. Als Oranje speelt hebben ze toch ook allemaal hetzelfde aan?
  donderdag 9 januari 2020 @ 07:17:47 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_190945110
"Ik wil vrijheid!"

...

"Vrijheid om de ultraconservatieve kledingsrestricties uit mijn totalitaire religie op te volgen"
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 9 januari 2020 @ 07:19:16 #5
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_190945119
En ook nog twee dhimmi’s vinden om de communicatie met de pers voor je te doen, top.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_190945690
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2020 06:51 schreef Lunatiek het volgende:
Als Oranje speelt hebben ze toch ook allemaal hetzelfde aan?
Als Oranje speelt en het is goed koud buiten, dan heeft de ene speler een shirt met korte mouwen & korte broek aan en de ander een korte broek met daaronder een maillot en een thermo shirt.

Geef ze een keuze tussen lange en korte kleding en probleem opgelost lijkt mij :{
pi_190945710
Bijzonder. In mijn tijd droegen de meeste meisjes in de klas complete trainingspakken en stonden zo veel mogelijk stil tijdens de gymlessen. Die hadden er gewoon geen zin. En dit waren 9 van 10 keer geen meisjes met buitenlandse roots.
  donderdag 9 januari 2020 @ 08:59:57 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190945713
Waarom hebben die 2 zeikerds geen hoofddoek? Mag dat wel? Ik vind het nogal sletterig overkomen als je geen hoofddoek draagt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_190945789
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2020 06:48 schreef Scarface88 het volgende:
In Nederland sporten we in een shirtje en korte broek. Als het niet bevalt dan ga je maar naar een moslimschool.
Is dat zo? In mijn schooltijd liep zeker de helft van de meisjes in een lange broek en floddershirt tijdens gym. Vermoedelijk om dezelfde reden als dat meisje in het filmpje aangeeft: pubermeisjes die onzeker zijn over hun lichaam.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2020 09:07:17 ]
pi_190945794
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 08:59 schreef Tja..1986 het volgende:
Bijzonder. In mijn tijd droegen de meeste meisjes in de klas complete trainingspakken en stonden zo veel mogelijk stil tijdens de gymlessen. Die hadden er gewoon geen zin. En dit waren 9 van 10 keer geen meisjes met buitenlandse roots.
Nee... dat zie je toch verkeerd.
Nijverig meedoen aan de gymlessen in een zo kort mogelijk schooluniformbroekje is een toonbeeld van goed Nederlanderschap.
Je moet wel héél zwaarwegende argumenten hebben om daartegen in opstand te komen!
J’ai faim.
  donderdag 9 januari 2020 @ 09:24:08 #11
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_190945940
Bij ons was het standaard een blauw broekje met een wit shirt, uitzonderingen werden niet getolereerd. Dit om te voorkomen dat de een in een duur Nike broekje liep en "armere" kinderen dat niet konden betalen.

Een groter probleem waren meiden die volgens mij 6 keer per maand ongesteld waren en daardoor zogenaamd niet mee konden doen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 9 januari 2020 @ 09:33:30 #12
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_190946054
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 08:59 schreef Tja..1986 het volgende:
Bijzonder. In mijn tijd droegen de meeste meisjes in de klas complete trainingspakken en stonden zo veel mogelijk stil tijdens de gymlessen. Die hadden er gewoon geen zin.
Dus deze school doet het goed; als ze alleen een shirt en sportbroek aanmogen, krijgen ze het koud en hebben ze een goede reden om mee te doen aan het bewegen. ^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 9 januari 2020 @ 09:34:42 #13
Why is all the rum gone?
pi_190946069
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 08:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:

Als Oranje speelt en het is goed koud buiten,
Dus onder alle andere omstandigheden doet een shirt en sportbroek het prima.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_190946101
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 09:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dus onder alle andere omstandigheden doet een shirt en sportbroek het prima.
Maar ze hebben niet allemaal hetzelfde aan.

Wel je eigen reactie er bij blijven betrekken eh :{
  donderdag 9 januari 2020 @ 09:38:56 #15
Why is all the rum gone?
pi_190946124
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 09:37 schreef Mutsaers__78 het volgende:

Maar ze hebben niet allemaal hetzelfde aan.

Niet?

donderdag 9 januari 2020 @ 09:42:42 #16
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190946160
Los van de kleding kun je dit ook zien als niet begrijpen wat een team is, dit worden later geen teamplayers. Buiten hun comfortzone durven ze niet. Ze willen geen offer brengen aan het vormen van een groep.
Dat lijkt hier te worden aangezwengeld door moslima's (die wel bij een groep willen horen maar niet bij de sportgroep), maar de anderen gaan er gretig in mee: het individu vóór alles. Egocentrisme ten top.

Je kunt namelijk ook voorstellen dat het uniform verandert en iederéén lange mouwen, lange broek en een hoofddoek draagt. Hoewel me dat vanuit het oogpunt van warmteafvoer van het sportende lichaam niet ideaal lijkt, en voor sommige sporten niet veilig.
pi_190946268
Ik heb op deze school gezeten in de tijd dat er voor zover ik me kan herinneren nul (0) moslims op die school zaten (ja, dat is lang geleden). Het is een interconfessionele school, wat betekende: protestants + katholiek. 's Ochtends werd de dag soms geopend met voorlezen uit de bijbel.
Het gaat ook niet om extreem korte broeken, maar tot net boven de knie. Een tent als kledingstuk is gewoon niet handig met gymen.
pi_190946291
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2020 09:42 schreef Lunatiek het volgende:
Los van de kleding kun je dit ook zien als niet begrijpen wat een team is, dit worden later geen teamplayers. Buiten hun comfortzone durven ze niet. Ze willen geen offer brengen aan het vormen van een groep.
J’ai faim.
pi_190946296
Teamplayers :r
J’ai faim.
  donderdag 9 januari 2020 @ 09:56:39 #20
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190946313
quote:
6s.gif Op donderdag 9 januari 2020 08:59 schreef Nikonlover het volgende:
Waarom hebben die 2 zeikerds geen hoofddoek? Mag dat wel? Ik vind het nogal sletterig overkomen als je geen hoofddoek draagt.
Waarom moeten ze een hoofddoek dragen? Draag je er zelf een?
  donderdag 9 januari 2020 @ 10:08:49 #21
488006 Gnunix
за &#1
pi_190946434
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 09:56 schreef VoMy het volgende:

[..]

Waarom moeten ze een hoofddoek dragen? Draag je er zelf een?
Ben je blond?
Слава России! Z
  Eindredactie Games donderdag 9 januari 2020 @ 10:09:01 #22
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_190946437
Owja, het eeuwige gelul over gymkleding.

Wij 'mochten' (begin 2000) ook alleen maar sporten in een tshirt met schoollogo erop. Die je uiteraard alleen via school kon kopen. En om het lekker goedkoop en betaalbaar te houden, was de stof niet al te best.

Dus lekker doorschijnend.

En vooral als je zweet.

Nou is dat bij jongens van 12-13-14 jaar niet zo probleem, maar bij meiden wel.

En drie keer raden wie er bepaalde wat er wel en niet gedragen mocht worden? De gymleraar. En drie keer raden wie er veroordeeld werd voor bepaalde zaken? De gymleraar :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_190946459
quote:
4s.gif Op donderdag 9 januari 2020 10:09 schreef Oscar. het volgende:
Owja, het eeuwige gelul over gymkleding.

Wij 'mochten' (begin 2000) ook alleen maar sporten in een tshirt met schoollogo erop. Die je uiteraard alleen via school kon kopen. En om het lekker goedkoop en betaalbaar te houden, was de stof niet al te best.

Dus lekker doorschijnend.

En vooral als je zweet.

Nou is dat bij jongens van 12-13-14 jaar niet zo probleem, maar bij meiden wel.

En drie keer raden wie er bepaalde wat er wel en niet gedragen mocht worden? De gymleraar. En drie keer raden wie er veroordeeld werd voor bepaalde zaken? De gymleraar :P
Zat je op mijn school? :o
Sterkheidsbaas van alles.
pi_190946519
Tevens vind ik dit een ontzettend kuttopic. Er wordt vanalles gezocht en erbij gehaald dat geen zak te maken heeft met het nieuwsbericht.

Er zijn mensen die zich niet prettig voelen in een kort broekje en een strak t-shirt. That's fine. Dat begrijp ik ook nog. De broekjes op de video, daar zou ik ook niet in sporten of me lekker in voelen.

Dat er een vorm van uniformiteit wordt gesteld, prima. Maar of die broek lang of kort moet zijn, dat zou toch gewoon een eigen keuzen mogen zijn? Volgens mij hadden wij op school inderdaad een t-shirt met schoollogo en daar moest 'een zwarte sportbroek' onder. Lang. Kort. Strak. Wijd. Whatever.

En dat lijkt me hier ook een prima oplossing.
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 9 januari 2020 @ 10:24:20 #25
Why is all the rum gone?
pi_190946640
quote:
2s.gif Op donderdag 9 januari 2020 10:14 schreef Lonaa het volgende:
Tevens vind ik dit een ontzettend kuttopic. Er wordt vanalles gezocht en erbij gehaald dat geen zak te maken heeft met het nieuwsbericht.
Daar heb je wel gelijk in. Zeker degenen die suggereren dat het een actie van de school is om moslims te weren. Hoe verzin je het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')