quote:Een korte broek en een blauw shirt: dat is de gymkleding van alle leerlingen van de ISW Scholengroep in het Westland. Maar de scholieren willen liever zelf bepalen wat ze dragen tijdens de gymles en daarom zijn ze een petitie gestart.
In een week tijd is de petitie ruim 5200 keer ondertekend. Iman en Ahad uit de vierde klas zijn daar blij mee. "We hebben op deze school veel meisjes die hoofddoekjes en bedekte kleding dragen. Bij gym moeten zij dan een kort broekje en een shirtje aan. Dat is voor die leerlingen niet prettig."
Ik ook, jaren '80.quote:Op woensdag 8 januari 2020 20:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb altijd standaard-gymkleding gehad om de middelbare school. Ik vind dat juist goed, hoeven ze elkaar de ogen ook niet uit te steken en ongepaste kleding wordt vermeden.
Als Oranje speelt en het is goed koud buiten, dan heeft de ene speler een shirt met korte mouwen & korte broek aan en de ander een korte broek met daaronder een maillot en een thermo shirt.quote:Op donderdag 9 januari 2020 06:51 schreef Lunatiek het volgende:
Als Oranje speelt hebben ze toch ook allemaal hetzelfde aan?
Is dat zo? In mijn schooltijd liep zeker de helft van de meisjes in een lange broek en floddershirt tijdens gym. Vermoedelijk om dezelfde reden als dat meisje in het filmpje aangeeft: pubermeisjes die onzeker zijn over hun lichaam.quote:Op donderdag 9 januari 2020 06:48 schreef Scarface88 het volgende:
In Nederland sporten we in een shirtje en korte broek. Als het niet bevalt dan ga je maar naar een moslimschool.
Nee... dat zie je toch verkeerd.quote:Op donderdag 9 januari 2020 08:59 schreef Tja..1986 het volgende:
Bijzonder. In mijn tijd droegen de meeste meisjes in de klas complete trainingspakken en stonden zo veel mogelijk stil tijdens de gymlessen. Die hadden er gewoon geen zin. En dit waren 9 van 10 keer geen meisjes met buitenlandse roots.
Dus deze school doet het goed; als ze alleen een shirt en sportbroek aanmogen, krijgen ze het koud en hebben ze een goede reden om mee te doen aan het bewegen.quote:Op donderdag 9 januari 2020 08:59 schreef Tja..1986 het volgende:
Bijzonder. In mijn tijd droegen de meeste meisjes in de klas complete trainingspakken en stonden zo veel mogelijk stil tijdens de gymlessen. Die hadden er gewoon geen zin.
Dus onder alle andere omstandigheden doet een shirt en sportbroek het prima.quote:Op donderdag 9 januari 2020 08:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Als Oranje speelt en het is goed koud buiten,
Maar ze hebben niet allemaal hetzelfde aan.quote:Op donderdag 9 januari 2020 09:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dus onder alle andere omstandigheden doet een shirt en sportbroek het prima.
Niet?quote:Op donderdag 9 januari 2020 09:37 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Maar ze hebben niet allemaal hetzelfde aan.
quote:Op donderdag 9 januari 2020 09:42 schreef Lunatiek het volgende:
Los van de kleding kun je dit ook zien als niet begrijpen wat een team is, dit worden later geen teamplayers. Buiten hun comfortzone durven ze niet. Ze willen geen offer brengen aan het vormen van een groep.
Waarom moeten ze een hoofddoek dragen? Draag je er zelf een?quote:Op donderdag 9 januari 2020 08:59 schreef Nikonlover het volgende:
Waarom hebben die 2 zeikerds geen hoofddoek? Mag dat wel? Ik vind het nogal sletterig overkomen als je geen hoofddoek draagt.
Ben je blond?quote:Op donderdag 9 januari 2020 09:56 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom moeten ze een hoofddoek dragen? Draag je er zelf een?
Zat je op mijn school?quote:Op donderdag 9 januari 2020 10:09 schreef Oscar. het volgende:
Owja, het eeuwige gelul over gymkleding.
Wij 'mochten' (begin 2000) ook alleen maar sporten in een tshirt met schoollogo erop. Die je uiteraard alleen via school kon kopen. En om het lekker goedkoop en betaalbaar te houden, was de stof niet al te best.
Dus lekker doorschijnend.
En vooral als je zweet.
Nou is dat bij jongens van 12-13-14 jaar niet zo probleem, maar bij meiden wel.
En drie keer raden wie er bepaalde wat er wel en niet gedragen mocht worden? De gymleraar. En drie keer raden wie er veroordeeld werd voor bepaalde zaken? De gymleraar
Daar heb je wel gelijk in. Zeker degenen die suggereren dat het een actie van de school is om moslims te weren. Hoe verzin je het.quote:Op donderdag 9 januari 2020 10:14 schreef Lonaa het volgende:
Tevens vind ik dit een ontzettend kuttopic. Er wordt vanalles gezocht en erbij gehaald dat geen zak te maken heeft met het nieuwsbericht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |