Achteraf geredeneerd denk ik dat hij een keer eerder een aanval heeft gehad: een half jaar geleden liep hij ineens rondjes en reageerde nergens meer op: raar gemiauw..net alsof zijn evenwichtsorgaan niet goed was. Toen de dokter gebeld en deze dacht dat hij een tik had gekregen.
Wat is nu wijsheid? Heeft iemand ervaring met epilepsie bij huisdieren? Medicijne brengen bijwerkingen met zich mee, is het dat waard? Als hij maar twee, drie aanvallen per jaar heeft (die wij opmerken natuurlijk..hmm)
quote:De hond van m'n neef heeft het ook, volgens mij kan het geen kwaad... Tenzij hij graag over daken of hoge randen loopt
Op maandag 13 januari 2003 18:23 schreef Catootje het volgende:
Dat kan geloof ik wel he? Volgens mij heeft mijn kat vanmiddag een epilepsie-aanval gehad: schuimbekken, samentrekken van alle spieren, schokken, niet aanspreekbaar...Achteraf geredeneerd denk ik dat hij een keer eerder een aanval heeft gehad: een half jaar geleden liep hij ineens rondjes en reageerde nergens meer op: raar gemiauw..net alsof zijn evenwichtsorgaan niet goed was. Toen de dokter gebeld en deze dacht dat hij een tik had gekregen.
Wat is nu wijsheid? Heeft iemand ervaring met epilepsie bij huisdieren? Medicijne brengen bijwerkingen met zich mee, is het dat waard? Als hij maar twee, drie aanvallen per jaar heeft (die wij opmerken natuurlijk..hmm)
quote:Uhm???
Op maandag 13 januari 2003 18:23 schreef Catootje het volgende:
niet aanspreekbaar...
Maarre, epilepsie onstaat toch door snelle beelden enzo, daar kan een kat toch geen last van hebben? Zou trouwens wel naar dierenarts gaan(nog een keer), strx is t bv een tumor die op ze hersens drukt waardoor ie wazig gaat doen...of iets in die orde, en dan heeft ie strx veel pijn
quote:Euh..het is niet fijn om een epilepsie-aanval te krijgen lijkt me, voor een mens noch voor een kat/hond.
Op maandag 13 januari 2003 18:29 schreef robin0223 het volgende:[..]
De hond van m'n neef heeft het ook, volgens mij kan het geen kwaad... Tenzij hij graag over daken of hoge randen loopt
quote:Is het niet leuk
Op maandag 13 januari 2003 18:33 schreef Fatality het volgende:[..]
Euh..het is niet fijn om een epilepsie-aanval te krijgen lijkt me, voor een mens noch voor een kat/hond.
En als je er iets aan kunt doen, is het wel zo fijn om dat te doen voor dat dier en voor jou.
Is echt erg als je kat het heeft. En je kunt niets doen...
(ps: epilepsie wordt veroozaakt door kortsluiting in de hersenen: flitsen of iets dergelijks kunnen het oproepen, maar ook spanning, hormonen...ook is het vaak zonder duidelijke oorzaak)
Moet je wel even mee naar de dierenarts gaan want het kan zijn dat er sprake is van een beschadigde lever/nier-functie. Wanneer dit niet zo is en het komt vanwege een neurologische afwijking moet ie wel medicamenteus behandeld worden omdat de aanvallen anders vaker en heftiger kunnen worden.
(btw. bloedonderzoek kost ong. 150 euro)
Hij krijgt nu Fenobarbital (2 x dgs kwart tablet) en heeft sindsdien geen aanval meer gehad. Bijwerkingen zijn te verwaarlozen, wordt mischien iets rustiger ervan.
[Dit bericht is gewijzigd door Flexer op 14-01-2003 09:35]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |