abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_190906366
Finse premier wil werkweek van vier dagen en zes uur per dag

Finland krijgt mogelijk een werkweek van vier dagen en 6 uur gewerkte uren per dag. De kersverse premier, de 34-jarige Sanna Marin, wil hiermee experimenteren. Ze komt met een wetsvoorstel om dit mogelijk te maken.



Marin riep ter gelegenheid van het 120-jarig bestaan van haar sociaaldemocratische partij op een nieuwe stap te zetten in de arbeidsmarkthervormingen in het land. ,,Een vierdaagse arbeidsweek, en een 6 uur durende arbeidsdag. Waarom zou dat niet de volgende stap kunnen zijn?’’, vroeg ze zich af.

,,Zijn acht uren echt de ultieme zegening? Volgens mij verdienen mensen het om meer tijd door te brengen met hun familie, naasten, vrienden, hobby’s en andere aspecten van hun leven, zoals cultuur. Dit kan de volgende stap voor ons zijn in het arbeidsleven.’’

Het is een van de eerste voorstellen die uit de koker van Marin komt. Ze staat sinds vorige maand aan het hoofd van een jonge én vrouwelijke regering. De voorzitters van de vijf regeringspartijen zijn allemaal vrouw en vier van hen zijn jonger dan 35 jaar. In Finland is het normaal om zo’n 8 uur per dag te werken, vijf dagen in de week.
https://www.ad.nl/ad-werk(...)ur-per-dag~a5bba6c2/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 6 januari 2020 @ 17:02:50 #2
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_190906487
TT en OP komen niet overeen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 6 januari 2020 @ 17:03:42 #3
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_190906500
Met haar zou ik ook wel willen experimenteren.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 6 januari 2020 @ 17:04:41 #4
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190906519
Benieuwd wat er uit het experiment komt. Weet niet hoe de demografische en sociaal geografische spreiding te vergelijken is in Finland met die van Nederland, maar ook hier zijn al best veel bedrijven/bedrijfstakken die een 4-dagenweek als norm hebben.
pi_190906542
:')
N A P O L I
C A M P A N I A
  maandag 6 januari 2020 @ 17:09:55 #6
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_190906606
Een kabinet dat het lot van mensen wil verbeteren in plaats van dat het grootkapitaal en de 10 procent rijksten leidend zijn, met dan af en toe wat gezwatel over buitenlanders ter afleiding.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_190906610
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 17:04 schreef VoMy het volgende:
Benieuwd wat er uit het experiment komt. Weet niet hoe de demografische en sociaal geografische spreiding te vergelijken is in Finland met die van Nederland, maar ook hier zijn al best veel bedrijven/bedrijfstakken die een 4-dagenweek als norm hebben.
Demografisch komt het volgens mij redelijk overeen.
Ik denk dat het plan vooral staat of valt met de bereidheid van bedrijven om hun werknemers maar 24 uur te laten werken en daar toch een volwaardig salaris voor te betalen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_190906614
Vrouw 8)7
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_190906631
Met dat streven is op zich niets mis.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_190906653
Laat mij lekker dagelijks van 6:00 tot 18:00, 5 dagen in de week bezig zijn. En ik wil niet dat de belastingdienst met het handje gaat graaien.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_190906655
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2020 17:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
Met haar zou ik ook wel willen experimenteren.
Ook 6 uur per dag :Y O-) :9~
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_190906671
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 17:14 schreef Resistor het volgende:
Laat mij lekker dagelijks van 6:00 tot 18:00, 5 dagen in de week bezig zijn. En ik wil niet dat de belastingdienst met het handje gaat graaien.
Niemand gaat Finnen verplichten om maximaal 24 uur per week te werken. Het wordt alleen mogelijk wel de standaard.
Als jij toch 40 of meer uur per week wil werken dan zoek je gewoon een werkgever waar dat wel kan. Of je neemt 2 baantjes.

En 24 uur per week is nog altijd meer dan de gemiddelde Fin in Nederland :P
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_190906886
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 17:14 schreef Resistor het volgende:
Laat mij lekker dagelijks van 6:00 tot 18:00, 5 dagen in de week bezig zijn. En ik wil niet dat de belastingdienst met het handje gaat graaien.
Dat mag je dan ook, zelfs in finland.
In NL mag je elke week 60 uur werken met uitschieters binnen grenzen en voorwaarden.
Ik daarintegen wil graag 24 uur per week werken, wat ik nu niet mag in NL.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 6 januari 2020 @ 17:33:33 #14
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_190906888
Ik werk ongeveer 24 u/w. En dat is heerlijk.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_190906916
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 17:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]


Ik daarintegen wil graag 24 uur per week werken, wat ik nu niet mag in NL.
In principe is parttime kunnen werken gewoon een recht in Nederland.
pi_190906921
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 17:36 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

In principe is parttime kunnen werken gewoon een recht in Nederland.
tenzij je werkgever nee zegt.
En :Y dat mogen ze.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_190907029
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 17:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik werk ongeveer 24 u/w. En dat is heerlijk.
Dat lijkt mij ook, werken vind ik persoonlijk niet erg maar mijn vrijheid is ook heel wat waard.
pi_190907091
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 17:36 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

In principe is parttime kunnen werken gewoon een recht in Nederland.
Behalve dan de praktijk waar de baas simpelweg kan weigeren.
pi_190907119
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 17:46 schreef Antaris het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook, werken vind ik persoonlijk niet erg maar mijn vrijheid is ook heel wat waard.
Ik werk 40 uur per week, op zich iks mis mee natuurlijk, maar als ik het mij financieel kon veroorloven zou ik ook graag 32 of minder uur per week gaan werken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_190907133
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 17:53 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik werk 40 uur per week, op zich iks mis mee natuurlijk, maar als ik het mij financieel kon veroorloven zou ik ook graag 32 of minder uur per week gaan werken.
Dat is nu precies de opzet die Finland nastreeft. Minder uren werk met behoud van salaris.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_190907219
Verdienen ze dan nog wel genoeg? En willen werkgevers dat wel betalen?
Laten ze keuzevrijheid houden!
pi_190907366
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 17:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik werk ongeveer 24 u/w. En dat is heerlijk.
Ik hoop dat ooit ook nog te mogen. O+

Vroeger heel erg ziek geweest, nog steeds wel wat klachten, maar fulltime heeft me echt wel gesloopt de laatste jaren. Heb ook nog antidepressiva geslikt, nu gelukkig vanaf. Een werkweek van 24 uur, als ik het kan veroorloven, zou echt heerlijk zijn. Ja, je vrijheid is heel erg veel waard als je oog in oog gestaan hebt met de dood en je daarna alsnog met veel moeite doorgaat met een tandwiel zijn in het systeem.

Iets om zeker naartoe te werken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_190907616
Dan moet de hele samenleving zo op gebouwd worden dat dit kan, nu heeft Finland niet veel inwoners, scheelt misschien ook wel...
pi_190907650
Ik denk dat Nederlanders in dit opzicht ook wel wat meer wakker mogen worden.

Salaris of loon is over het algemeen maar mondjesmaat gestegen, maar ik durf te wedden dat de werkdruk onveranderd is gebleven sinds de “crisis”, of zelfs gestegen.

In feite krijg je gewoon steeds minder loon voor meer werk... wie doe je daar nou een plezier mee?
En als je in feite minder krijgt eigenlijk, mag het ook wel wat minder in uren worden.

Maar Nederlandse arbeiders laten zich graag naaien volgens mij of zodra je zoiets zegt schieten ze in een soort slachtofferrol en kafferen ze je uit.. lijkt wel Stockholm syndroom.
pi_190907660
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 18:15 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik hoop dat ooit ook nog te mogen. O+

Vroeger heel erg ziek geweest, nog steeds wel wat klachten, maar fulltime heeft me echt wel gesloopt de laatste jaren. Heb ook nog antidepressiva geslikt, nu gelukkig vanaf. Een werkweek van 24 uur, als ik het kan veroorloven, zou echt heerlijk zijn. Ja, je vrijheid is heel erg veel waard als je oog in oog gestaan hebt met de dood en je daarna alsnog met veel moeite doorgaat met een tandwiel zijn in het systeem.

Iets om zeker naartoe te werken.
Same. 11,5 uur per dag van huis, 5 dagen per week. Het geld is geen probleem, onmisbaarheid of de tegenstand tegen extra vervanging aannemen is het probleem nu. Benieuwd hoe lang ik dit volhoud zonder verandering.
pi_190907679
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 18:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik denk dat Nederlanders in dit opzicht ook wel wat meer wakker mogen worden.

Salaris of loon is over het algemeen maar mondjesmaat gestegen, maar ik durf te wedden dat de werkdruk onveranderd is gebleven sinds de “crisis”, of zelfs gestegen.

In feite krijg je gewoon steeds minder loon voor meer werk... wie doe je daar nou een plezier mee?
En als je in feite minder krijgt eigenlijk, mag het ook wel wat minder in uren worden.

Maar Nederlandse arbeiders laten zich graag naaien volgens mij of zodra je zoiets zegt schieten ze in een soort slachtofferrol en kafferen ze je uit.. lijkt wel Stockholm syndroom.
Vakbonden in Nederland hebben zichzelf buitenspel gezet.
En een echt sociaaldemocratische partij zoals de partij van deze premier Sanna hebben we al heel lang niet meer in Nederland. Vroeger kwam de PvdA nog op voor de belangen van de arbeider, maar ja...….
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_190907683
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 18:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Vakbonden in Nederland hebben zichzelf buitenspel gezet.
En een echt sociaaldemocratische partij zoals de partij van deze premier Sanna hebben we al heel lang niet meer in Nederland. Vroeger kwam de PvdA nog op voor de belangen van de arbeider, maar ja...….
SP, komt daar misschien wel in de buurt.
pi_190907698
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 18:44 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

SP, komt daar misschien wel in de buurt.
Nog het meeste van de huidige partijen ja.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 6 januari 2020 @ 18:48:02 #29
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_190907727
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2020 17:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
Met haar zou ik ook wel willen experimenteren.
of niet hey
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_190907762
Klinkt goed. Als iedereen 24 uur werkt wordt het wel gemakkelijker om prijzen hetzelfde te houden, alleen weet ik niet hoe het zit als je bijvoorbeeld een 2-5 mans bedrijf hebt. Dat is al iets lastiger, als alle levertijden hetzelfde moeten blijven.

Aan de andere kant is het natuurlijk een feit dat we werken om te leven en niet andersom. Hoe minder je kunt werken voor een bepaald loon, hoe beter dat uiteindelijk is, voor zowel de welvaart in Nederland als voor je eigen plezier.
pi_190907807
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 18:51 schreef Jantje2k het volgende:
Klinkt goed. Als iedereen 24 uur werkt wordt het wel gemakkelijker om prijzen hetzelfde te houden, alleen weet ik niet hoe het zit als je bijvoorbeeld een 2-5 mans bedrijf hebt. Dat is al iets lastiger, als alle levertijden hetzelfde moeten blijven.

Aan de andere kant is het natuurlijk een feit dat we werken om te leven en niet andersom. Hoe minder je kunt werken voor een bepaald loon, hoe beter dat uiteindelijk is, voor zowel de welvaart in Nederland als voor je eigen plezier.
Minder loon, lagere prijzen, minder uren per werknemer, meer plek voor andere werknemers.

Zijn alleen maar voordelen volgens mij.
Nederland is zo duur vanwege de hoge werkdruk, veel loon op zich. (Even los van het stijgen ervan of niet)
Maar ondanks de “lage werkloosheid” is er wel een heel hoge druk om te werken anders is het onbetaalbaar.
pi_190907837
Ik vertrek alvast _O_
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_190907838
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 18:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Minder loon, lagere prijzen, minder uren per werknemer, meer plek voor andere werknemers.

Zijn alleen maar voordelen volgens mij.
Nederland is zo duur vanwege de hoge werkdruk, veel loon op zich. (Even los van het stijgen ervan of niet)
Maar ondanks de “lage werkloosheid” is er wel een heel hoge druk om te werken anders is het onbetaalbaar.
Minder loon en lagere prijzen zie ik niet gebeuren. Als je minder loon hebt kun je dus minder uit het buitenland kopen, dus dat is slecht voor de koopkracht van verschillende mensen.

Lagere prijzen zie ik ook niet snel gebeuren eigenlijk.
pi_190907860
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 18:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik denk dat Nederlanders in dit opzicht ook wel wat meer wakker mogen worden.

Salaris of loon is over het algemeen maar mondjesmaat gestegen, maar ik durf te wedden dat de werkdruk onveranderd is gebleven sinds de “crisis”, of zelfs gestegen.

In feite krijg je gewoon steeds minder loon voor meer werk... wie doe je daar nou een plezier mee?
En als je in feite minder krijgt eigenlijk, mag het ook wel wat minder in uren worden.

Maar Nederlandse arbeiders laten zich graag naaien volgens mij of zodra je zoiets zegt schieten ze in een soort slachtofferrol en kafferen ze je uit.. lijkt wel Stockholm syndroom.
Toch is de arbeidsproductiviteit niet heel veel gestegen de afgelopen 10-20 jaar.... Komt dat omdat we meer bezig zijn met onzin?
Laatst een artikel gelezen dat er 5cm papieren dossier nodig was in de jaren 30 voor een snelweg en nu ruim 1 meter aan papieren dossier nodig is voor een snelweg met dezelfde lengte.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_190907891
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 18:58 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Minder loon en lagere prijzen zie ik niet gebeuren. Als je minder loon hebt kun je dus minder uit het buitenland kopen, dus dat is slecht voor de koopkracht van verschillende mensen.

Lagere prijzen zie ik ook niet snel gebeuren eigenlijk.
Als iedereen minder loon krijgt zakken de prijzen, omdat het simpelweg niet meer gekocht wordt tegen de hoge prijs.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_190907908
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 19:00 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Toch is de arbeidsproductiviteit niet heel veel gestegen de afgelopen 10-20 jaar.... Komt dat omdat we meer bezig zijn met onzin?
Laatst een artikel gelezen dat er 5cm papieren dossier nodig was in de jaren 30 voor een snelweg en nu ruim 1 meter aan papieren dossier nodig is voor een snelweg met dezelfde lengte.
We produceren ook niet zo veel nou ja op agrarische zooi na dan.. daar in zijn we nummer 2 in de wereld. (En dan snappen die boeren nog niet dat die verhouding wel heel erg zoek is voor zo’n klein land als Nederland)

Verder is Nederland vooral een diensten land oh en lobby groepen natuurlijk.
pi_190907915
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 18:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nederland is zo duur
vanwege de hoge woonlasten en hoge belastingdruk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_190907923
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 19:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

We produceren ook niet zo veel nou ja op agrarische zooi na dan.. daar in zijn we nummer 2 in de wereld. (En dan snappen die boeren nog niet dat die verhouding wel heel erg zoek is voor zo’n klein land als Nederland)

Verder is Nederland vooral een diensten land oh en lobby groepen natuurlijk.
ook diensten worden gerekend in de arbeidsproductiviteit. :')
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_190907965
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 19:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ook diensten worden gerekend in de arbeidsproductiviteit. :')
Ja tja, ik vind dat wel beetje onzinnig maar goed, ik doe er in m’n eentje toch weinig aan.
pi_190907977
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 19:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja tja, ik vind dat wel beetje onzinnig maar goed, ik doe er in m’n eentje toch weinig aan.
Diensten hebben ook nut en zijn ook nodig :Y
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_190907990
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 17:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik werk ongeveer 24 u/w. En dat is heerlijk.
Ben je alleen?

Want met een gezin is dat niet te doen.
pi_190908008
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 19:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ben je alleen?

Want met een gezin is dat niet te doen.
hangt van je uurloon af
en je woonlasten
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_190908019
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 17:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

tenzij je werkgever nee zegt.
En :Y dat mogen ze.
En daarom is het wettelijk geregeld. Juist omdat de werkgever per definitie nee zegt.... Het kan dus vrijwel altijd, arbeidstijdaanpassing. Er zijn slechts enkele zeldzame uitzonderingen. Dat weten veel mensen niet. Jij blijkbaar ook niet. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_190908056
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 19:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

hangt van je uurloon af
en je woonlasten
De woningmarkt is nu niet echt om over naar huis te schrijven.
pi_190908063
En hoe zit dat met diensten die bijna 24/7 open zijn, mac donald bijv.
Maar ook winkels.
  maandag 6 januari 2020 @ 19:11:11 #46
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190908073
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 19:10 schreef Geytenbeekje het volgende:
En hoe zit dat met diensten die bijna 24/7 open zijn, mac donald bijv.
Maar ook winkels.
Ploegen. Net als nu.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_190908095
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 19:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ploegen. Net als nu.
Er zijn al te weinig mensen, moeten er nog meer aangenomen worden.
Nee dit gaat op een enkele sector na niet werken
pi_190908101
Maar goed, verder top idee. Zij die leven om te werken, hebben gewoon de vrijheid om 70 uur in de week loonslaaf te zijn.
pi_190908106
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 18:37 schreef Geytenbeekje het volgende:
Dan moet de hele samenleving zo op gebouwd worden dat dit kan, nu heeft Finland niet veel inwoners, scheelt misschien ook wel...
Ik denk dat het alleen in Noorwegen mogelijk is, vanwege de opgebouwde pot van de aardgasreserves.
pi_190908522
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 19:07 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

En daarom is het wettelijk geregeld. Juist omdat de werkgever per definitie nee zegt.... Het kan dus vrijwel altijd, arbeidstijdaanpassing. Er zijn slechts enkele zeldzame uitzonderingen. Dat weten veel mensen niet. Jij blijkbaar ook niet. :)
dat klopt niet, een werkgever kan en mag altijd nee zeggen. Jij kent het blijkbaar niet. Helaas zijn er altijd mensen die denken dat het wel mag, net zoals mensen die denken dat vakantiegeld en overuren extra belast worden _O-
Je kan praten tot je een ons weegt, er zijn altijd mensen die geloven in die mythes.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')