abonnement Unibet Coolblue
pi_191395714
Ik zou iedereen aanraden even met HR te bellen om te vragen of het daadwerkelijk van hun afkomstig is.
pi_191396726
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:58 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Gmail inderdaad. Beetje slordig van HR gok ik.
gekraakt systeem?
pi_191396751
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:39 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Onze grote "vriend?" :+

Eta: Ik heb hem eens opgezocht op fb en ik zie inderdaad een en al sportschool. We hebben nu ook een locatie daarvan in Zuid trouwens.

Maar ik ga al naar de concurrent. Iets dichterbij (en goedkoper haha)

Klopt, sport ik ook wel eens (leuke groepslessen).

Een vreemd mailtje vol taalfouten? Zou ook goed van HR kunnen zijn.
pi_191396791
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 12:58 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Er was een periode dat ze, als ze de wijken niet weg kregen, eind van de middag een fles wijn in de aanbieding gooiden. Dat gebeurde een paar keer net nadat ik, zonder morren, had toegezegd nog een paar rotwijken weg te lopen. :( Deed ik daarna dus ook niet meer.

Offtopic maar de admi, die ik jarenlang dagelijks aan de lijn had, kom ik nu tegen in de sportschool - ik noem geen namen, maar 30 kg lichter ;). Hij kan zich niets meer van mij herinneren.
Ben je er mooi ingestonken >:)
  vrijdag 7 februari 2020 @ 20:34:59 #205
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_191397266
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 17:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bij ons lopen er ook een paar bezorgers met een scootmobiel. Tassen eraan gemonteerd, aanhangertje, en gaan. Het ziet er een beetje apart uit, maar op zich wel handig. Je mag er overal mee rijden, zelfs door de supermarkt. Waarom zou je daar niet mee mogen bezorgen?
Denk dat de verzekeraar van PostNL zegt dat PostNL zelf maar moet betalen als er met zo'n scootmobiel een kind omver gereden wordt.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 22:58:36 #206
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_191400042
Ik heb dat mailtje ook gehad. Als ie al echt is vermoed ik dat ze niet veel reacties gaan krijgen. Mijn mailbox vond eerst ook dat het spam was. Heb hem gevonden omdat jullie het er over hadden, anders had ik het nooit geweten zelfs.

Heb nog niet het genoegen gehad om mijn sandd collega te ontmoeten. Het enige waaraan ik het merk is dat ik steeds een 'paar vergeten' poststukken op het depot tegen kom van die wijk. Best irritant. Vind het al stomzinnig als flexibele die komen invallen dat doen. Maar zo'n nieuwe zou wel iets beter werk mogen leveren.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_191406134
Die ex Sandd bezorger wordt toch de eerste dagen begeleid?
pi_191406311
Het mailtje is gewoon echt, geen phishing mail of zo.
Als mensen bevestigen mag postnl blijkbaar het lage ww tarief hanteren, als er niet bevestigd is moeten ze het hoge ww tarief hanteren.
pi_191407279
Mail is een onbetrouwbaar medium, verder moet je niemand aanmoedigen op links in mails te klikken.

Verder is "beste collega" in plaats van een juiste aanspreekvorm ook iets wat je voornamelijk bij phishing ziet.

En ja, hij zal best wel afkomstig zijn van Postnl, maar het is knulligheid ten top. Zet de informatie plus link ergens in MijnHR, en stuur een mail, met juiste aanhef maar zonder link, dat daar iets klaar staat.

[ Bericht 36% gewijzigd door zevenmijlslaars op 08-02-2020 13:33:42 ]
pi_191407914
Een week sandd erbij. Best veel nog af en toe, vooral tijdschriften, reclame en belasting. Bon prix e.d vaak met de open kant bij het pakken, best irritant. Hoop dat dat nog aangepast wordt. Weekend!
  zaterdag 8 februari 2020 @ 14:37:12 #211
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_191408071
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 12:14 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Die ex Sandd bezorger wordt toch de eerste dagen begeleid?
2 dagen, door een flexibele.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_191409459
Ook een flexibele hoort het goed uit te leggen en te corrigeren, indien nodig. Meteen ingrijpen dus.
  zaterdag 8 februari 2020 @ 17:46:36 #213
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_191410336
Vandaag een Sandd vrouwtje die voor het eerst alleen moest, ze was twee keer met iemand meegeweest. Had geen idee welke pakjes je wel of niet moet scannen en hoe het werkt met de briefjes voor het afleverpunt. De app leek ook totaal vreemd. Heb niet het idee dat de "opleider" heel veel moeite heeft gedaan.

Ik snap het overigens wel een beetje, mensen zijn niet echt blij dat ze hun eigen wijken kwijt zijn en dan nog hun vervanger op moeten leiden ook.
pi_191410505
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 17:46 schreef Abdoe het volgende:
Vandaag een Sandd vrouwtje die voor het eerst alleen moest, ze was twee keer met iemand meegeweest. Had geen idee welke pakjes je wel of niet moet scannen en hoe het werkt met de briefjes voor het afleverpunt. De app leek ook totaal vreemd. Heb niet het idee dat de "opleider" heel veel moeite heeft gedaan.

Ik snap het overigens wel een beetje, mensen zijn niet echt blij dat ze hun eigen wijken kwijt zijn en dan nog hun vervanger op moeten leiden ook.
Begrijpelijk, maar dat was, in mijn begintijd, met de goede oude postbodes ook. Heb er grote bewondering voor dat de man, van wie ik in feite de wijk 'afnam' die hij al 30 jaar liep, alle mogelijke energie heeft gestoken in mijn opleiding. Nee, ik had het (de veranderingen) allemaal ook niet verzonnen, maar kan me voorstellen dat iemand denkt: zoek het maar uit.
pi_191411308
Hier is er eentje opgeleid door iemand die zich niet echt aan de regels houdt, pakjes aan de deurklink etc.. nooit naar de retail. Daar zijn er meer van trouwens, die nooit daar heen gaan. En die leggen het een nieuwe dan ook niet uit :X

De anderen zijn opgeleid door mensen die dat vaker doen. Maar ik was er eerst ook wel bang voor dat ze slechte opleiding zouden krijgen. Er is zoveel dat je uit moet leggen en je komt niet alles in de praktijk tegen.

Het is ook niet per se dat het niet ter sprake is gekomen hoor. Mijn ervaring is dat mensen lang niet alles onthouden. En welke pakjes ze wel en niet moeten scannen vinden veel mensen lastig, zeker ook omdat de buitenlandse scanpakjes er anders uit zien. En veel buitenlandse pakjes hebben een barcode ook al hoef je ze niet te scannen. Lastige met de app is dat alles bij de opleider op de telefoon staat. Ik laat wel dingen zien, maar ik ben uiteindelijk degene die start en stopt, pakjes scant etc
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_191411577
quote:
De laatste keer dat ik opleiding gaf, hadden ze de route juist bij hem in de telefoon gezet. Dat werkt ook wel goed.

En het is niet zo heel erg als ze niet alles onthouden. Niemand kan alles meteen onthouden na de eerste paar dagen. Ze kunnen alles toch nog een keer nalezen in de app (het digitale zakboekje). Of hebben ze nog geen account? En ze kunnen vast wel een collega bellen als ze met vragen zitten.
pi_191411755
Pakjes kan ook wel zonder dat je die loop op je telefoon hebt. Als ze een account hebben in ieder geval.
pi_191411870
Hier duurt het vaak lang voor nieuwe medewerkers in de app kunnen. Gebeurt vaak dat de wijken op de dag dat ze zelf gaan lopen ook nog steeds bij mij in de app staan. Kunnen ze de nieuwe er nog niet op inplannen :') faalt best wel.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 8 februari 2020 @ 22:47:35 #219
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_191416603
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 16:43 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Ook een flexibele hoort het goed uit te leggen en te corrigeren, indien nodig. Meteen ingrijpen dus.
De flexible is zelf ook nogal makkelijk. Vermoed dat ze dus gewoon niet te horen heeft gekregen hoe het echt werkt. Heb nog even geen mogelijkheid om iets te doen. Ze gaat vermoed ik meteen op levertijd, maar dan ben ik nog aan mijn andere werk bezig. Ik was voor haar terug steeds (door piek en dal).

Bovendien, is dat eigenlijk wel mijn taak? Hoort het bedrijf niet al dat nieuwe personeel te controleren en te corrigeren?

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 17:57 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Begrijpelijk, maar dat was, in mijn begintijd, met de goede oude postbodes ook. Heb er grote bewondering voor dat de man, van wie ik in feite de wijk 'afnam' die hij al 30 jaar liep, alle mogelijke energie heeft gestoken in mijn opleiding. Nee, ik had het (de veranderingen) allemaal ook niet verzonnen, maar kan me voorstellen dat iemand denkt: zoek het maar uit.
Ik ben ook nog ingewerkt door een oud postbode. Incl alle handige truukjes van grote pakken post dragen, wat te doen met kleine folders, hoe je tassen in te pakken enz. Heeft in de periode daarna ook regelmatig geholpen met kleine en grote dingen. Geef de kennis ook gewoon steeds weer door. Probeer collega's ook altijd te helpen met oplossingen.

(En om die reden snap ik nog steeds niet waarom ze mij haar niet hebben laten inwerken)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_191421319
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 22:47 schreef V__L_N het volgende:

[..]

De flexible is zelf ook nogal makkelijk. Vermoed dat ze dus gewoon niet te horen heeft gekregen hoe het echt werkt. Heb nog even geen mogelijkheid om iets te doen. Ze gaat vermoed ik meteen op levertijd, maar dan ben ik nog aan mijn andere werk bezig. Ik was voor haar terug steeds (door piek en dal).

Bovendien, is dat eigenlijk wel mijn taak? Hoort het bedrijf niet al dat nieuwe personeel te controleren en te corrigeren?
[..]

Ik ben ook nog ingewerkt door een oud postbode. Incl alle handige truukjes van grote pakken post dragen, wat te doen met kleine folders, hoe je tassen in te pakken enz. Heeft in de periode daarna ook regelmatig geholpen met kleine en grote dingen. Geef de kennis ook gewoon steeds weer door. Probeer collega's ook altijd te helpen met oplossingen.

(En om die reden snap ik nog steeds niet waarom ze mij haar niet hebben laten inwerken)
Maak je niet druk joh. Kwaliteit is sowieso al losgelaten, en daar veranderen een paar ijverige bezorgers niets aan. Enne mocht je ooit nog iemand opleiden: vraag er vergoedingsuren voor. Je krijgt het wel te horen als de opgeleide fouten maakt "heb je dat wel vertelt?", maar ze vragen nooit of het tijd en energie kost
pi_191439245
Blijkbaar hadden er al mensen voor mij gebeld met HR, want het eerste dat je te horen krijgt is een bevestiging dat de mail inderdaad van hun afkomstig is.
pi_191459420
Alles weggewaaid, lekker snel klaar ^O^
pi_191476381
Vandaag het ondertekenverzoek van HR ontvangen!
pi_191476394
quote:
Wij wensen je veel plezier en succes bij PostNL.
Eh... dankjewel?
pi_191476420
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 19:18 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Eh... dankjewel?
Standaard tekstje?

Volgens mij zit nu half PostNL op die website, hij is zo traag als...

[ Bericht 7% gewijzigd door the_X op 12-02-2020 19:26:33 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')