quote:*Blaat*
Op zondag 19 januari 2003 20:04 schreef Edgy het volgende:[..]
Hou aub dus op met de vergelijken tussen ECHTE idols en Jim en autotune.
Moet je horen wie het zegt. Jij bent degene die zelfs in topics van alle andere kandidaten over Jim begint te zeuren. Ik zou er haast bepaalde dingen van gaan denken....
Feit is gewoon dat autotune gemeengoed is en iemand als Iglesias (stilstaand zingend) absoluut niet kan zingen zonder. Jim heeft de afgelopen paar weken meer dan bewezen dat hij dat wel kan.
En dat ik hem vergelijk met 'echte' idols is niet meer dan normaal, want het programma is er op gericht om een 'echt' idool te creeeren. Heb je wel eens naar de Engelse Idols gekeken? De winnaar Will Young is de best verkopende artiest van 2002 in Engeland en tevens de beste doorbrekende artiest aller tijden.
Will Young ziet er leuk uit, maar heeft niet de beste stem. Valt eigenlijk in dezelfde categorie als Jim, dus ook op hem zal je wel wat af te kraken hebben.
En toch is hij een echt idool die door de Engelsen in één adem genoemd wordt met andere idolen zoals Madonna, Enrique, Kylie, Robbie etc. Die jongen heeft het ook 'gemaakt'. Iedereen kent hem. Hij is nu een echt idool. Hetzelfde geldt overigens ook voor de nummer twee Gareth Gates. Ook zo'n topper.
En aangezien Idols Engeland en Idols Nederland toch hetzelfde concept hebben, is het niet meer dan normaal dat ik de kandidaten vergelijk met "de echte idols" zoals jij dat noemt. Uit het programma moet namelijk een echt idool voortvloeien. En weet je eigenlijk wel wat een "idool" in dit programma inhoudt? Da's iemand waar de doelgroep voor gaat gillen, helemaal in extase raakt als ze diegene zien/horen, posters van aan de muur heeft. En wat dat betreft is Jim al meer idool dan menig andere kandidaat van het programma.
En ik ga dus absoluut niet ophouden met het vergelijken van ECHTE idols en Jim en autotune alleen maar omdat jij dat vraagt.
Hij begint er ook steeds minder goed uit te zien (zo ver ik kan oordelen
). Hij heeft nu echt zo'n kinderkoppie gekregen door dat haar van hem nu. Nu zie je toch echt dat hij een stuk jonger is.
En natuurlijk viel hij door de mand met Scream. 'Ik hou niet van onvoorspelbare films'...... Right
.
Ik snap ook niet dat iedereen zo voor Jim valt...imho zien Bas en David er (veel) beter uit dan hem (zeg ik als jongen zijn de dan). En ze zingen ook nog eens beter.
quote:oja, we mogen jim niet afkraken
Op zondag 19 januari 2003 17:06 schreef CJ het volgende:Wat een stelletje zeikerds hier zeg. Het lijkt net alsof de plaat overslaat.
he we zullen maar naar ome CJ luisteren
not
quote:Ik vind het best te vergelijken.. Je moet er maar inrollen, om zo groot te worden als Britney en Ricky Martin, over uiterlijk meehebben gesproken.. Die klinken echt niet als ze ineens een liedje moeten zingen, de idols hier klinken goed als ze zingen, en ja, Jim ook, ging alleen gister de fout in .. Dat Jim het niet in het buitenland zal maken, ligt niet aan zijn zangkunsten, absoluut niet!
Op zondag 19 januari 2003 20:04 schreef Edgy het volgende:[..]
Jij hebt het altijd over autotune!
Nou die Jim moest maar 1:15 minuut volzingen! En die gozer had het al vanaf seconde 1 dat nodig!Overigens zou ik nog niet zo snel vergelijkingen met Iglesias en Martin en Britney maken want die hebben het echt wel gemaakt en Jimmie boy komt net kijken (die wordt enkel groot in NL voor een jaartje of 2)
Daarbij zullen Britney en Martin zich de lazarus dansen en zingen tegelijk en dat ook nog eens een concertje lang of tenminste een aantal nummers...Jij wel eens gesprongen en zingen tegelijk?? Ja Jim staat er bij als een standbeeld, niet zo moeilijk om niet vals te zingen.
Hou aub dus op met de vergelijken tussen ECHTE idols en Jim en autotune.
Vergelijk Jim maar met de overige kandidaten. (Er waren meer mensen die slecht gezongen hebben gister behalve Jim!)
Het gaat gewoon om het totaal pakket hier, "leuk er uit zien en aardig klinken" > Past helemaal bij Jim. Of je het nou leuk vind of niet..
Ik zou jou trouwens aanraden om je op een programma van hoger niveau te richten, en voor mensen van jouw leeftijd.. hier word jij volgens mij hardstikke chagrijnig van..
Jij zit te zeuren dat Joel een kutkop heeft en dat ie zijn capaciteiten moet weten (als blanke geen rapnummer zingen). Jim zou eens moeten weten wat ie aandoet met de nummers als Jessie en die van Phil. Als hij zijn capaciteiten zou weten moet ie maar nummers zingen die laag gezongen moeten worden. Jij meet met 2 maten.
En ik zeik niet alleen over Jim...
====================================================
Bas moet zijn tonen langer aanhouden, tenzij er een stop wordt verwacht. Gladde boyband stem, niet zo bijzonder... Matig
Marieke flirt zo goed met camera, alleen haar stem is een beetje kut... Wel geil om te horen maar geen zangstem.
David mixed feelings. Leuke stem, alleen performance en liedjeskeuze niet helemaal top. Hij heeft een goede sound, maar weet dat helaas niet de kwaliteit gedurende de hele lied vol te houden.
Dewi. Tja alleen een beetje onzeker. Hele goede stem.
Hind. Hele goede stem. Wel een soft imago.
Jamai. Ok stem. Gisteren en vorige week vond ik niet echt super. Always on my mind was wel vet.
Joel heeft een etiket. Komt toch steeds sympathieker over. Doorzettingsvermogen en steeds bijna eruit. Volgende week een goede keuze lied dan komt het weer goed. Stem verder matig tot ok.
Ik hoop dus Hind, Dewi, Jamai laatste 3. Zij hebben van de overgebleven kandidaten de beste stem.
====================================================
Het is jammer dat zijn stem niet hoger kan. Want dan was Jims stem wel goed OK!
En als je kritiek levert op iemand (imo steekhoudend) is dat geen teken van jaloezie. Wie is er nou kinderachtig??
quote:Wat een bullshit...
Op maandag 20 januari 2003 00:44 schreef Taurus het volgende:[..]
Ik vind het best te vergelijken.. Je moet er maar inrollen, om zo groot te worden als Britney en Ricky Martin, over uiterlijk meehebben gesproken.. Die klinken echt niet als ze ineens een liedje moeten zingen, de idols hier klinken goed als ze zingen, en ja, Jim ook, ging alleen gister de fout in .. Dat Jim het niet in het buitenland zal maken, ligt niet aan zijn zangkunsten, absoluut niet!
Dacht jij nou werkelijk dat Britney zo groot is geworden door dat ze zooo mooi kan zingen?? No way!
Het gaat gewoon om het totaal pakket hier, "leuk er uit zien en aardig klinken" > Past helemaal bij Jim. Of je het nou leuk vind of niet..
Ik zou jou trouwens aanraden om je op een programma van hoger niveau te richten, en voor mensen van jouw leeftijd.. hier word jij volgens mij hardstikke chagrijnig van..
Britney heeft toch wat meer in haar mars dan Jim. Ze zingt niet super, maar zit meer variatie in. En er zit meer actie in haar als ze slaapt dan als Jim aan het zingen en "dansen" (het is meer bewegen) is.
Toevallig zit er een knul bij het programma waarbij de tieners en puberende meisjes helemaal de hots voor hebben. Als er geen lekker ding bij zou zitten durf ik te wedden dat de kijkcijfers en smsen veel lager zouden uitvallen. Dan zou een gevarieerd publiek nog meekijken (ik kijk mee als muziekliefhebber). Omdat de jeugd nu helemaal wild is van Jim en het programma heeft het programma ook een etiket meegekregen. Een idol zou van alle leeftijden moeten zijn.
Van de oudere voorvechters van Jim had ik toch wat minder oppervlakkigheid verwacht
En daar kan je best wel chagrijnig om zijn...
quote:Tja, en hoe lang is Britney al niet bezig in vergelijking met Jim?
Op maandag 20 januari 2003 01:07 schreef Edgy het volgende:[..]
Britney heeft toch wat meer in haar mars dan Jim. Ze zingt niet super, maar zit meer variatie in. En er zit meer actie in haar als ze slaapt dan als Jim aan het zingen en "dansen" (het is meer bewegen) is.
Britney is al sinds 1998 op hoog niveau bezig, en daar heeft ze jaren naar toe gewerkt. Jim die is nog maar een paar maanden bezig, dan kun je moeilijk verwachten dat hij een show neer zet waar de vonken vanaf spetteren. Dat moet je leren. Dat heeft Britney ooit moeten leren, en dat zal Jim ook moeten leren.
Bij de een gaat het wat gemakkelijker af dan de ander, want de een zal wat mediageiler zijn dan de ander. Dus ik vind dat je hier totaal nog geen oordeel over kan geven.
Ik heb uit eigen ervaring bij audities gezien dat er soms mensen tussen zaten die totaal geen onstage-presence hadden, maar die er na hard werken echt van af knalden.
quote:Tuurlijk mag je Jim afkraken. Ik hoor alleen constant hetzelfde verhaaltje. Over and over again. Op een gegeven moment weten we het wel hoor. Het heeft geen zin om elke dag te zeggen dat hij 'eentonig' zingt, terwijl je het zelf niet beter kan.
Op maandag 20 januari 2003 00:24 schreef Cybart het volgende:[..]
oja, we mogen jim niet afkraken
he we zullen maar naar ome CJ luisteren
not
Opbouwende kritiek geven zou in mijn ogen beter zijn, maar dat lukt sommige mensen hier al niet meer, omdat ze al te veel vooroordelen hebben over Jim en zijn zogenaamde Breezah-sletjes. Die vallen telkens weer in hetzelfde patroon, en dat bedoel ik met 'de plaat slaat over'.
Ik word wel helemaal simpel van die gillende bakvissen en volgens mij word Jim er zelf ook niet bepaald vrolijk van!
Trouwens, voor mij is er maar een idol: HIND! De enige die tot nu elke week fantastisch heeft gezongen!
quote:Ik wil Freddie Mercury terug...
Op maandag 20 januari 2003 08:24 schreef knuffeldees het volgende:
hij heeft een mooie stem , een leuk koppie
wat wil je nog meer
quote:Gaan we een keer een idols-Jim vergelijken met een echte wereldster is het weer niet goed
Op maandag 20 januari 2003 08:21 schreef CJ het volgende:[..]
Tja, en hoe lang is Britney al niet bezig in vergelijking met Jim?
Britney is al sinds 1998 op hoog niveau bezig, en daar heeft ze jaren naar toe gewerkt. Jim die is nog maar een paar maanden bezig, dan kun je moeilijk verwachten dat hij een show neer zet waar de vonken vanaf spetteren. Dat moet je leren. Dat heeft Britney ooit moeten leren, en dat zal Jim ook moeten leren.
Bij de een gaat het wat gemakkelijker af dan de ander, want de een zal wat mediageiler zijn dan de ander. Dus ik vind dat je hier totaal nog geen oordeel over kan geven.
Ik heb uit eigen ervaring bij audities gezien dat er soms mensen tussen zaten die totaal geen onstage-presence hadden, maar die er na hard werken echt van af knalden.
quote:Het gaat om Idols en dan gaat het over zangtalenten. Mij hoor je niet zeuren over Breezahsletten (ben jij fervent Breezer gebruiker?) maar het programma gaat nou eenmaal over zang en performance. Dus als al die mensen kritiek hebben over zijn stem, niet meer dan normaal (mits opbouwend). En hoe weet jij dat mensen die kritiek leveren het niet beter kunnen???! Hoe dan ook als ze het niet beter kunnen kunnen de overgebleven idols (het merendeel daarvan) het wel beter dan Jim.
Op maandag 20 januari 2003 08:23 schreef CJ het volgende:[..]
Tuurlijk mag je Jim afkraken. Ik hoor alleen constant hetzelfde verhaaltje. Over and over again. Op een gegeven moment weten we het wel hoor. Het heeft geen zin om elke dag te zeggen dat hij 'eentonig' zingt, terwijl je het zelf niet beter kan.
Opbouwende kritiek geven zou in mijn ogen beter zijn, maar dat lukt sommige mensen hier al niet meer, omdat ze al te veel vooroordelen hebben over Jim en zijn zogenaamde Breezah-sletjes. Die vallen telkens weer in hetzelfde patroon, en dat bedoel ik met 'de plaat slaat over'.
CJ, jij kijkt ook door een roze bril, in heb in eerdere postings gelezen dat je m zo'n lekkere knul vind. Liefde maakt blind... En doof!!
quote:En omdat ik 'm er leuk uit vind zien, kan ik zijn zangkunsten niet objectief beoordelen? Denk je nou echt dat ik zo'n bord voor m'n kop heb zitten? Dan ken je me blijkbaar niet goed genoeg.
Op maandag 20 januari 2003 09:47 schreef Edgy het volgende:[..]
Het gaat om Idols en dan gaat het over zangtalenten. Mij hoor je niet zeuren over Breezahsletten (ben jij fervent Breezer gebruiker?) maar het programma gaat nou eenmaal over zang en performance. Dus als al die mensen kritiek hebben over zijn stem, niet meer dan normaal (mits opbouwend). En hoe weet jij dat mensen die kritiek leveren het niet beter kunnen???! Hoe dan ook als ze het niet beter kunnen kunnen de overgebleven idols (het merendeel daarvan) het wel beter dan Jim.
CJ, jij kijkt ook door een roze bril, in heb in eerdere postings gelezen dat je m zo'n lekkere knul vind. Liefde maakt blind... En doof!!
Kritiek leveren is zo enorm gemakkelijk (I know), want de beste stuurlui staan nu eenmaal aan wal. Opbouwende kritiek leveren is des te moeilijker. Zet zelf eens een sample van je eigen performance online, en laat ons die dan eens beoordelen...
Jim's stem bevalt me nou eenmaal, en zelfs al had hij er uit gezien als een uitgezakte kerel van 40, dan nog had ik zijn stem mooi gevonden. En ik weet dat er meer uit te halen valt. De uitstraling van een idool heeft hij al. Als Jim niet doorbreekt met het programma mag hij desnoods ook bij ons in de studios duiken om wat plaatjes op te nemen. En dat zeg ik heus niet omdat ik hem er lekker uit vind zien, maar omdat ik die X-Factor in hem zie.
quote:Alleen goed zingen maak je nog geen idool.
Op maandag 20 januari 2003 09:47 schreef Edgy het volgende:[..]
Het gaat om Idols en dan gaat het over zangtalenten.
quote:Als je een beetje verder kijkt dan je neus lang is, dan
Op maandag 20 januari 2003 17:44 schreef schatje het volgende:[..]
Alleen goed zingen maak je nog geen idool.
quote:Heel goed.
Op maandag 20 januari 2003 18:00 schreef Edgy het volgende:[..]
Als je een beetje verder kijkt dan je neus lang is, dan
heb ik het ook over performance...
Idol is een combo van performance (looks, entertainmentwaarde) en
zang...
Jim heeft alleen looks vergeleken met de overige kandidaten.
Ik vind de combi van Hind en Dewi dan ook beter.
Maar blijkbaar hebben veel mensen een andere mening over wat een 'idol' is. Ik weet niet hoe oud je bent, maar het programma heeft een doelgroep van onder de 18 jaar. In die leeftijdscategorie hebben mensen vaak nog 'idolen'. Vaak heb je boven de 18 geen echte 'idolen' meer, maar slaat dit om in bewondering (uitzonderingen die de regel bevestigen zijn er altijd). Je noemt het dan vaak echter geen 'idool' meer.
quote:En het trieste is dat Jim door die meisjes van onder de 18 jaar er nog wel even in kan blijven zitten. Want wat maakt hen de slechte performance nou uit ... zolang ze maar om em kunnen gillen ...
Op maandag 20 januari 2003 18:16 schreef CJ het volgende:[..]
Heel goed.
Maar blijkbaar hebben veel mensen een andere mening over wat een 'idol' is. Ik weet niet hoe oud je bent, maar het programma heeft een doelgroep van onder de 18 jaar. In die leeftijdscategorie hebben mensen vaak nog 'idolen'. Vaak heb je boven de 18 geen echte 'idolen' meer, maar slaat dit om in bewondering (uitzonderingen die de regel bevestigen zijn er altijd). Je noemt het dan vaak echter geen 'idool' meer.
quote:Mwah, ik vind Dewi niet echt overhyped, Dewi is gewoon GOED! Zoals ze gisteren zong..wow! Ik vond Jim trouwens ook niet bijster goed gisteren (was niet thuis, maar heb wel de filmpjes op de site bekeken), maar het nummer was ook niet goed gekozen. Te moeilijk volgens mij.
Op zondag 19 januari 2003 12:51 schreef SmashBro het volgende:[..]
Toch gek dat iedereen (iiig veel) die Jim overhyped vindt, Dewi op nummer 1 heeft. Dewi is bijna net zo overhyped.
quote:My thoughts exactly!
Op maandag 20 januari 2003 18:16 schreef CJ het volgende:[..]
Heel goed.
quote:Gewaagde keuze!
Op dinsdag 21 januari 2003 08:55 schreef Klop_Klop het volgende:
Ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat Jim zaterdag cry me a river van Justin Timberlake gaat doen, is wel een moeilijk liedje en als hij net zo slecht is als afgelopen zaterdag moet hij er ook gewoon uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |