abonnement Unibet Coolblue
pi_190965144
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:41 schreef Sjorstworst het volgende:
Opgave 6

Alles geprobeerd:
Omgezet in complexe getallen
Alle talstelsels geprobeerd
Alle getallen mod N gedaan
Frequentie analyse gedaan
Alle tools die ik tot mijn beschikking heb en ken geprobeerd
Bletchley Park gevraagd of ik "Bombe" mocht gebruiken
Gekeken of het de decimalen zijn van een bekend getal
Gekeken naar de factoren
Rotormachine gemaakt van de getallen

en alle combinaties van het hierboven genoemde....

Ik puzzel ff verder.....kan toch nooit zo moeilijk zijn? een 2 punten vraag!!!
Soms kan kennis echter belemmerend werken en is het antwoord veel simpeler......
Bovenstaande voor een deel ook geprobeerd en was t dus niet.

Wat ik nu gedaan heb komt precies uit, dat kan nooit toeval zijn.

Het getal alleen...nog niet tevreden, daar moet meer achter zitten, of mss is dit het wel gewoon.
pi_190965154
10 is niet moeilijk alleen veel werk.....handmatig dan....en een klein schoonheidsfoutje m.i....maar kan het fout hebben....zie nog geen errata op de aivd site.......dit punt zal je niet storen op weg naar de oplossing denk ik
pi_190965167
quote:
8s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:53 schreef Sjorstworst het volgende:
10 is niet moeilijk alleen veel werk.....handmatig dan....en een klein schoonheidsfoutje m.i....maar kan het fout hebben....zie nog geen errata op de aivd site.......dit punt zal je niet storen op weg naar de oplossing denk ik
Er zit inderdaad een foutje in 10, maar heel problematisch is die gelukkig niet.
pi_190965211
quote:
8s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:53 schreef Sjorstworst het volgende:
10 is niet moeilijk alleen veel werk.....handmatig dan....en een klein schoonheidsfoutje m.i....maar kan het fout hebben....zie nog geen errata op de aivd site.......dit punt zal je niet storen op weg naar de oplossing denk ik
Ik zit nog steeds in de fase van fragmenten maken. Deze opgave doet me een beetje denken aan die opgave van 2(?) jaar geleden waarbij je gegeven combinaties van 2 letters in de juiste volgorde moest plaatsen (over het jubileum van de Krabbendijk als ik het me goed herinner). Dat ik nog steeds tijd aan deze opgave spendeer zit 'm vooral in de gedachte dat ik hem toch móet kunnen oplossen :Y :N :Y
pi_190965347
quote:
8s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:53 schreef Sjorstworst het volgende:
10 is niet moeilijk alleen veel werk.....handmatig dan....en een klein schoonheidsfoutje m.i....maar kan het fout hebben....zie nog geen errata op de aivd site.......dit punt zal je niet storen op weg naar de oplossing denk ik
Niet moeilijk??
Toch al de nodige tijd aan gespendeerd... Achteraan begonnen, want dat zou dan waarschijnlijk wel het makkelijkste zijn om een woord te vormen, maar die c en o voor de d zorgen al voor problemen.
(of ik vat de opgave verkeerd op, dat kan natuurlijk ook...
En ik zal het antwoord zelf maar geven: Het ligt uiteraard aan mij, want ik lees hier ook dat het spreekwoordelijke kwartje bij een hoop mensen voor opgave 17 al is gevallen, maar hier helaas nog niet)
pi_190965570
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 16:09 schreef RW-fan het volgende:

[..]

Niet moeilijk??
Toch al de nodige tijd aan gespendeerd... Achteraan begonnen, want dat zou dan waarschijnlijk wel het makkelijkste zijn om een woord te vormen, maar die c en o voor de d zorgen al voor problemen.
(of ik vat de opgave verkeerd op, dat kan natuurlijk ook...
En ik zal het antwoord zelf maar geven: Het ligt uiteraard aan mij, want ik lees hier ook dat het spreekwoordelijke kwartje bij een hoop mensen voor opgave 17 al is gevallen, maar hier helaas nog niet)
Soms moet je je huidige systematiek gewoon loslaten en een andere invalshoek kiezen, ik heb dat bij vraag 7....gek word ik ervan....maar bijt me er in vast....gaande weg ook veel geleerd, dat dan weer wel.....maar nog geen oplossing hier......dit is volgens mij een heel gemene vraag die ons op het verkeerde been probeert te zetten....bij leesbare tekst gaan je hersens anders werken.................
pi_190966118
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 16:28 schreef Sjorstworst het volgende:

[..]

Soms moet je je huidige systematiek gewoon loslaten en een andere invalshoek kiezen, ik heb dat bij vraag 7....gek word ik ervan....maar bijt me er in vast....gaande weg ook veel geleerd, dat dan weer wel.....maar nog geen oplossing hier......dit is volgens mij een heel gemene vraag die ons op het verkeerde been probeert te zetten....bij leesbare tekst gaan je hersens anders werken.................
Ik zit ook al dagen op 7 vast. En ik heb inmiddels wel door dat hij ontzettend lastig is.
pi_190966461
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 17:18 schreef Legoblokje het volgende:

[..]

Ik zit ook al dagen op 7 vast. En ik heb inmiddels wel door dat hij ontzettend lastig is.
Enorm respect voor jou Legoblokje, las jouw leeftijd en slimme opmerkingen...oplossend vermogen....ik was op jouw leeftijd nog aan het knikkeren bij wijze van spreken......jij gaat Carlo en die andere topper ooit verslaan!!!! Respect!!!
pi_190966496
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 17:42 schreef Sjorstworst het volgende:

[..]

Enorm respect voor jou Legoblokje, las jouw leeftijd en slimme opmerkingen...oplossend vermogen....ik was op jouw leeftijd nog aan het knikkeren bij wijze van spreken......jij gaat Carlo en die andere topper ooit verslaan!!!! Respect!!!
Met vraag 8 kan iedereen me verslaan!
pi_190966694
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 17:45 schreef CarloV het volgende:

[..]

Met vraag 8 kan iedereen me verslaan!
NEE, Carlo niet mee eens, omgekeerde normaal verdeling, omgekeerde Zipf, omgekeerde Benford's law....Poisson distribution.....het is inderdaad strategie op strategie....iedereen kan winnen....zeker nu ik dit typ en er weer een strategie hier boven op komt......alles staat en valt op het aantal deelnemers m.i.......ik ga voor de stratistische aanpak over deze strategien ....ok ik verraad nu wat over mijn strategie....die plak jij dan weer op jouwstrategie....... had beter niets kunnen zeggen..
pi_190966775
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 18:00 schreef Sjorstworst het volgende:

[..]

NEE, Carlo niet mee eens, omgekeerde normaal verdeling, omgekeerde Zipf, omgekeerde Benford's law....Poisson distribution.....het is inderdaad strategie op strategie....iedereen kan winnen....zeker nu ik dit typ en er weer een strategie hier boven op komt......alles staat en valt op het aantal deelnemers m.i.......ik ga voor de stratistische aanpak over deze strategien ....ok ik verraad nu wat over mijn strategie....die plak jij dan weer op jouwstrategie....... had beter niets kunnen zeggen..
Als ik dit zo hoor is mijn aanpak nog wel redelijk goed. Heb er namelijk eentje uit mijn duim gezogen, paar simulaties gedaan en ik zag dat het goed was :P
pi_190966902
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 18:06 schreef CarloV het volgende:

[..]

Als ik dit zo hoor is mijn aanpak nog wel redelijk goed. Heb er namelijk eentje uit mijn duim gezogen, paar simulaties gedaan en ik zag dat het goed was :P
Hahaha bravo...hier ook meer dan 10 ^12 simulaties gedaan (wij zijn gek).....ben namelijk nog niets wijzer geworden, ik denk dat jij gelijk hebt.....een onder de 15 jarige gaat deze vraag winnen, we gaan het zien.....wel zeer intressante vraag, ook dank aan diegene die dat mooie filmpje poste.......het lijkt zo simpel.......was Numberfile of zo? weet het ff niet meer.....was fantastisch...dank daarvoor.
pi_190966936
8 is wat mij betreft een pure loterij, maar je bepaalt wel zelf of je met een heel lot meespeelt of dat je slechts een 1/5 lot hebt gemaakt ;)
pi_190967087
Wil jullie niet gek maken hoor, maar er staat bij deze vraag een kader voor commentaar.....raar toch? Ok een element ofzo...maar raar toch.....
Valt het jullie niet op dat deze vraag de meeste tekst heeft?
Ik ga die tekst voor de zekerheid nog even door de tools halen omdat ik al wat zag.......vertrouw het niet....
pi_190967139
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:52 schreef N54321 het volgende:

[..]

Bovenstaande voor een deel ook geprobeerd en was t dus niet.

Wat ik nu gedaan heb komt precies uit, dat kan nooit toeval zijn.

Het getal alleen...nog niet tevreden, daar moet meer achter zitten, of mss is dit het wel gewoon.
Er zal geen simpele a=1, b=2 verdeling zijn, want dan is het een tekst zonder A's...
pi_190967830
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 18:17 schreef Sjorstworst het volgende:

[..]

Hahaha bravo...hier ook meer dan 10 ^12 simulaties gedaan (wij zijn gek).....ben namelijk nog niets wijzer geworden, ik denk dat jij gelijk hebt.....een onder de 15 jarige gaat deze vraag winnen, we gaan het zien.....wel zeer intressante vraag, ook dank aan diegene die dat mooie filmpje poste.......het lijkt zo simpel.......was Numberfile of zo? weet het ff niet meer.....was fantastisch...dank daarvoor.
Ja, dat was Numberphile inderdaad. Ik heb ook al menig clockcycle zitten verstoken aan opgave 8. Of beter gezegd, mijn script. En het kan allemaal de prullenbak in als mijn aannames compleet verkeerd waren... :P Je kan het nog zo mooi neerzetten met bijvoorbeeld neurale netwerken maar als je tegenstanders gewoon alles random verdelen heb je daar ook niets aan :P
pi_190967957
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 19:23 schreef Erbo79 het volgende:

[..]

Ja, dat was Numberphile inderdaad. Ik heb ook al menig clockcycle zitten verstoken aan opgave 8. Of beter gezegd, mijn script. En het kan allemaal de prullenbak in als mijn aannames compleet verkeerd waren... :P Je kan het nog zo mooi neerzetten met bijvoorbeeld neurale netwerken maar als je tegenstanders gewoon alles random verdelen heb je daar ook niets aan :P
Ik vraag me af waarom je daar überhaupt een script voor zou maken, want het is en blijft een loterij. Ik zou dan proberen een code te vinden, die gezamenlijk 100 punten is en gedecodeerd ook een element is. Dan heb je in ieder geval een extra bonuspunt voor je element :P.

Maar dat is allemaal bij wijze van spreken, want ik ga hem toch niet insturen.

[ Bericht 0% gewijzigd door PZZLD op 10-01-2020 19:53:48 ]
pi_190967972
Ik heb het hele weekend vrij gemaakt om me op opgave 8 te storten
pi_190968422
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 17:42 schreef Sjorstworst het volgende:

[..]

Enorm respect voor jou Legoblokje, las jouw leeftijd en slimme opmerkingen...oplossend vermogen....ik was op jouw leeftijd nog aan het knikkeren bij wijze van spreken......jij gaat Carlo en die andere topper ooit verslaan!!!! Respect!!!
Thanks :D maar of ik ooit de grootmachten van deze puzzel zal verslaan valt nog te bezien :P
pi_190969480
Jullie hebben het altijd over de trein en douche. Ik had gehoopt dat lekkere swingende salsa muziek mij naar een hoogtepunt zou brengen of op zijn minst dat de zon zou gaan schijnen bij een opgave. Helaas er hangt nog steeds een donkere wolk over het dal.
pi_190969946
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 21:06 schreef Silentwind het volgende:
Jullie hebben het altijd over de trein en douche. Ik had gehoopt dat lekkere swingende salsa muziek mij naar een hoogtepunt zou brengen of op zijn minst dat de zon zou gaan schijnen bij een opgave. Helaas er hangt nog steeds een donkere wolk over het dal.
Alleen een donkere wolk, of ook een stille wind?
pi_190969999
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 21:32 schreef Legoblokje het volgende:

[..]

Alleen een donkere wolk, of ook een stille wind?
Die stille winden zijn meestal de meest vervelende...
pi_190970151
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 21:32 schreef Legoblokje het volgende:

[..]

Alleen een donkere wolk, of ook een stille wind?
Die wolk hangt er al heel lang en als ik de voorspelling mag geloven blijft die nog wel even hangen.
Die stille winden ook altijd.
pi_190970206
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 19:32 schreef PZZLD het volgende:

[..]

Ik vraag me af waarom je daar überhaupt een script voor zou maken, want het is en blijft een loterij. Ik zou dan proberen een code te vinden, die gezamenlijk 100 punten is en gedecodeerd ook een element is. Dan heb je in ieder geval een extra bonuspunt voor je element :P.

Maar dat is allemaal bij wijze van spreken, want ik ga hem toch niet insturen.
Beroepsdeformatie :P
pi_190971891
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 21:35 schreef CarloV het volgende:

[..]

Die stille winden zijn meestal de meest vervelende...
Dit kan ik niet ontkennen.
pi_190973078
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 18:33 schreef Sjorstworst het volgende:
Wil jullie niet gek maken hoor, maar er staat bij deze vraag een kader voor commentaar.....raar toch? Ok een element ofzo...maar raar toch.....
Valt het jullie niet op dat deze vraag de meeste tekst heeft?
Ik ga die tekst voor de zekerheid nog even door de tools halen omdat ik al wat zag.......vertrouw het niet....
Een commentaarkader bij vraag 8 is toch niet zó gek? Daar kan je mooi in kwijt wat je van de vraag vindt. Er zijn genoeg meningen als ik alleen al dit Forum bekijk :Y
Is het jullie al opgevallen dat ze 'Euro's' met een hoofdletter schrijven, terwijl dat niet klopt? Dat is vast een hint dat je de punten moet verdelen met een verhouding die overeenkomt met de decimalen van het getal e. 8)7
pi_190974084
Mensen, ik ben gelukkig.
pi_190974089
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 01:20 schreef CathyCathy het volgende:
Mensen, ik ben gelukkig.
Hoi gelukkig, ik ben Carlo.
pi_190974134
Laatste kerstpuzzel weekend :s)
pi_190974147
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 01:28 schreef MMunkun het volgende:
Laatste kerstpuzzel weekend :s)
Ja hopelijk betaald dat motto bij 1a zich eindelijk uit!
pi_190974154
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 01:20 schreef CathyCathy het volgende:
Mensen, ik ben gelukkig.
Vertel!
pi_190974174
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 01:31 schreef CarloV het volgende:

[..]

Ja hopelijk betaald dat motto bij 1a zich eindelijk uit!
is die D in betaalD een hint? :P
pi_190974177
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 01:32 schreef Erbo79 het volgende:

[..]

Vertel!
Nou, ik heb iets opgelost, maar ik zeg niet welke.
pi_190974180
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 01:37 schreef saaie_kaas het volgende:

[..]

is die D in betaalD een hint? :P
Nou uhh, ik moet echt een keer op tijd naar bed denk ik!
pi_190974183
Ik hoop dat het zich al aan het uitbetalen is :)
pi_190974188
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 01:38 schreef CarloV het volgende:

[..]

Nou uhh, ik moet echt een keer op tijd naar bed denk ik!
Ik ga altijd op tijd naar bed, als het bedtijd is namelijk. Daarom heet het bedtijd geloof ik :D
pi_190974191
quote:
16s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 01:38 schreef CathyCathy het volgende:

[..]

Nou, ik heb iets opgelost, maar ik zeg niet welke.
Welles. Anders had ik het niet gevraagd.
pi_190974195
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 01:40 schreef saaie_kaas het volgende:

[..]

Ik ga altijd op tijd naar bed, als het bedtijd is namelijk. Daarom heet het bedtijd geloof ik :D
Ik heb ook koffietijd, maar ik drink geen koffie :D
pi_190974224
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 01:41 schreef Erbo79 het volgende:

[..]

Welles. Anders had ik het niet gevraagd.
Nu ga ik met deze cliffhanger naar bed -O-
pi_190974228
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 01:48 schreef Erbo79 het volgende:

[..]

Nu ga ik met deze cliffhanger naar bed -O-
Val niet uit bed!
pi_190974231
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 01:49 schreef CarloV het volgende:

[..]

Val niet uit bed!
Ik ga me in ieder geval goed zekeren! Misschien liggen er nog ergens handboeien :P
pi_190974241
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 01:50 schreef Erbo79 het volgende:

[..]

Ik ga me in ieder geval goed zekeren! Misschien liggen er nog ergens handboeien :P
Boeiend! En Kinky! :P
pi_190974261
Het is niet 6. Alleen voor een hint voor 6 wil ik verklappen welke ik heb opgelost.
pi_190974271
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 01:54 schreef CathyCathy het volgende:
Het is niet 6. Alleen voor een hint voor 6 wil ik verklappen welke ik heb opgelost.
Oh dit is wel heel aanlokkelijk!
pi_190974273
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 01:54 schreef CathyCathy het volgende:
Het is niet 6. Alleen voor een hint voor 6 wil ik verklappen welke ik heb opgelost.
Hoeft niet, want ik weet het al. Het is opgave 13c, de verstopte opgave. Return of the Black Vampire Sudoku Puzzles!
pi_190974329
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 01:56 schreef Erbo79 het volgende:
Return of the Black Vampire Sudoku Puzzles!
Dracula approves! B-)
pi_190979262
Niet leuk. Snel vergeten. Kutvraag. Doei.
pi_190979911
Als je bij 9 heel hard met je scrollwieltje op en neer gaat, draait alles voor je ogen.
pi_190980367
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 15:31 schreef CathyCathy het volgende:
Als je bij 9 heel hard met je scrollwieltje op en neer gaat, draait alles voor je ogen.
Dan gok ik dat het ook niet opgave 9 was die je vannacht had opgelost.
pi_190980733
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 16:15 schreef Erbo79 het volgende:

[..]

Dan gok ik dat het ook niet opgave 9 was die je vannacht had opgelost.
Scherp
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')