abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_190874065
Het lijkt mij leuk om hier verhalen uit te wisselen van opvallende ervaringen die duiden op

„Er is meer tussen hemel en aarde dan wij vermoeden, vriend Horatio, of kunnen dromen.”

Dit kan natuurlijk van alles zijn, de enige restrictie is 'Waar gebeurd! '
pi_190874159
TS begint!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_190874303
Voorspellende droom-

Korte uitleg situatie, schoonouders al heel lang gescheiden, mijn man had contact met zijn vader verbroken om redenen die er hier niet toe doen. We hebben altijd een heel goede band met mijn schoonmoeder gehad, we hebben haar terminaal bij ons in huis verzorgd en ze is hier overleden.

Op een gegeven moment droomde ik dat we bij mijn schoonmoeder op visite waren in een vroegere woning van haar. Ze vroeg of we koffie wilden en ze ging dat voor ons zetten. Op een gegeven moment zei ze ik moet jullie iets vertellen. XXXXX is overleden, en we dronken onze koffie op. Werd wakker en dacht wat een gekke droom. 3 maanden later hoorde mijn man via zijn nicht dat zijn vader was overleden. Toen hij vroeg wanneer antwoordde ze, drie maanden geleden.
Vond dit wel bizar.
pi_190874309
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 14:37 schreef vosss het volgende:
TS begint!!
Tuurlijk!
pi_190874338
Beetje rare naam heeft die vader. XXXXX.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_190874355
J
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 14:46 schreef vosss het volgende:
Beetje rare naam heeft die vader. XXXXX.
Ja, ga hier niet zijn echte naam zetten en het is niet mijn vader, ze sprak in de droom ook zijn bijnaam uit die snap je niet zo maar.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2020 14:49:30 ]
pi_190874782
ik wist een keer bij Rad van Fortuin dat de oplossing "Columbus ontdekt Amerika" was zonder dat er één letter omgedraaid was.

Poah
pi_190877376
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 15:11 schreef Salvad0R het volgende:
ik wist een keer bij Rad van Fortuin dat de oplossing "Columbus ontdekt Amerika" was zonder dat er één letter omgedraaid was.

Poah
Zat je naar de herhaling te kijken?
pi_190877611
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 14:47 schreef Appeltje het volgende:
J
[..]

Ja, ga hier niet zijn echte naam zetten en het is niet mijn vader, ze sprak in de droom ook zijn bijnaam uit die snap je niet zo maar.
Dromen kunnen echt bizar en levensecht zijn. -O-
Raar dat het dan ook uitkomt.
pi_190882028
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:41 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]

Zat je naar de herhaling te kijken?
Nee.
pi_190882151
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 22:47 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Nee.
Dat had een verklaring kunnen wezen. :P
pi_190882161
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 22:52 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]

Dat had een verklaring kunnen wezen. :P
Meen je niet :o
pi_190882219
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 22:53 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Meen je niet :o
:+
  zaterdag 4 januari 2020 @ 23:23:46 #14
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_190882762
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 18:55 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]

Dromen kunnen echt bizar en levensecht zijn. -O-
Raar dat het dan ook uitkomt.
Mijn vader had zo'n bizarre droom dat hij hem sochtends aan de ontbijtafel vertelde.
Hij was op vakantie in de zee aan het zwemmen en plotseling kwam er met een vloedgolf stapels lijken aan, zover je kon kijken. hij was er gewoon misselijk van zelfs. De volgende dag gebeurde de tsunami met 300.000 doden. Dat was echt een wtf hier in huis toen.
Erg bizar.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_190883457
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 23:23 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]

Mijn vader had zo'n bizarre droom dat hij hem sochtends aan de ontbijtafel vertelde.
Hij was op vakantie in de zee aan het zwemmen en plotseling kwam er met een vloedgolf stapels lijken aan, zover je kon kijken. hij was er gewoon misselijk van zelfs. De volgende dag gebeurde de tsunami met 300.000 doden. Dat was echt een wtf hier in huis toen.
Erg bizar.
Een voorspellende droom dus. Bizar dat dit gewoon uitkwam. Lijkt me zo'n rare ervaring.
pi_190884574
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 23:23 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]

Mijn vader had zo'n bizarre droom dat hij hem sochtends aan de ontbijtafel vertelde.
Hij was op vakantie in de zee aan het zwemmen en plotseling kwam er met een vloedgolf stapels lijken aan, zover je kon kijken. hij was er gewoon misselijk van zelfs. De volgende dag gebeurde de tsunami met 300.000 doden. Dat was echt een wtf hier in huis toen.
Erg bizar.
Echt bizar om mee te maken, dat soort dromen blijven ook anders 'hangen'dan gewone dromen of nachtmerries doen. Heeft je vader wel vaker van dit soort dromen gehad? Soms droom je ook iets wat je niet direct kan plaatsen maar waar veel later pas' het kwartje' valt.
  zondag 5 januari 2020 @ 12:50:10 #17
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_190888112
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 01:38 schreef Appeltje het volgende:

[..]

Echt bizar om mee te maken, dat soort dromen blijven ook anders 'hangen'dan gewone dromen of nachtmerries doen. Heeft je vader wel vaker van dit soort dromen gehad? Soms droom je ook iets wat je niet direct kan plaatsen maar waar veel later pas' het kwartje' valt.
Hij heeft vaker van die bizarre dromen ja. Moet er bij vermelden dat hij 35 jaar bij de brandweer heeft gewerkt en de meest bizarre dingen werkelijk heeft gezien, psychologen schrijven de dromen daar aan toe. Zo heeft hij nog steeds slachtofferhulp vanwege een brand waarbij een heel gezin om het leven kwam waar ze letterlijk bij stonden en er niet aan konden. Regelmatig kroop hij dan bij ons in bed alsof het ons ook ieder moment kon gebeuren. (Toen m'n broer en ik nog klein waren).
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_190888215
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 12:50 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]

Hij heeft vaker van die bizarre dromen ja. Moet er bij vermelden dat hij 35 jaar bij de brandweer heeft gewerkt en de meest bizarre dingen werkelijk heeft gezien, psychologen schrijven de dromen daar aan toe. Zo heeft hij nog steeds slachtofferhulp vanwege een brand waarbij een heel gezin om het leven kwam waar ze letterlijk bij stonden en er niet aan konden. Regelmatig kroop hij dan bij ons in bed alsof het ons ook ieder moment kon gebeuren. (Toen m'n broer en ik nog klein waren).
Ik ben van mening dat als je dit soort heftige dingen meemaakt je een soort zesde zintuig ontwikkelt. Ik geloof niet in geesten of spoken maar denk wel dat je dan bepaalde 'energieën' op kan pikken, die niet iedereen op kan pikken.
Wel heel erg vervelend voor je vader, hulpverleners maken echt de vreselijkste dingen mee. En doordat een PTSS zich pas jaren later kan openbaren is hulpverlening erg lastig. Bij de ene persoon kan praten direct na zo'n heftige gebeurtenis goed helpen maar voor een ander kan dat 'hertraumatisering' opleveren met nog ingewikkelder klachten als gevolg. Vind eigenlijk dat veel hulpverleners te veel aan hun lot worden overgelaten, zeker in vroegere tijden. Heb ook familieleden die bij de brandweer werken (bezuinigingen :r) en ook die zijn uitgezonden als marinier, van hun verhalen wordt je niet vrolijk ;(
pi_190890184
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 23:23 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]

Mijn vader had zo'n bizarre droom dat hij hem sochtends aan de ontbijtafel vertelde.
Hij was op vakantie in de zee aan het zwemmen en plotseling kwam er met een vloedgolf stapels lijken aan, zover je kon kijken. hij was er gewoon misselijk van zelfs. De volgende dag gebeurde de tsunami met 300.000 doden. Dat was echt een wtf hier in huis toen.
Erg bizar.
Oef dat is heel bizar, ik kan me voorstellen dat hij en jullie wel goed van slag waren zeg.
pi_191048576
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 23:23 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]

Mijn vader had zo'n bizarre droom dat hij hem sochtends aan de ontbijtafel vertelde.
Hij was op vakantie in de zee aan het zwemmen en plotseling kwam er met een vloedgolf stapels lijken aan, zover je kon kijken. hij was er gewoon misselijk van zelfs. De volgende dag gebeurde de tsunami met 300.000 doden. Dat was echt een wtf hier in huis toen.
Erg bizar.
Is je vader necrofiel? Nee geintje dat is wel erg bizar idd...
pi_191083123
Ik heb enkele keren zulke dromen gehad. Ik droomde ooit dat mijn overleden moeder zei dat ze ons heel erg miste en ze zag er in de droom eng uit. Heel grauw en haar mond open. Toen keek ik naar rechts en zag ik mijn vader in de droom, die er ook zo eng uit zag. Hij zei: Ik kan mama nu ook zien.

Enkele weken later overleed hij ook.

Naderhand vond ik die droom heel raar.
pi_191181838
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 05:53 schreef Sushilover het volgende:
Ik heb enkele keren zulke dromen gehad. Ik droomde ooit dat mijn overleden moeder zei dat ze ons heel erg miste en ze zag er in de droom eng uit. Heel grauw en haar mond open. Toen keek ik naar rechts en zag ik mijn vader in de droom, die er ook zo eng uit zag. Hij zei: Ik kan mama nu ook zien.

Enkele weken later overleed hij ook.

Naderhand vond ik die droom heel raar.
Was het misschien ern angstdroom? Zag je zijn dood aankomen?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_191182499
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 22:11 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Was het misschien ern angstdroom? Zag je zijn dood aankomen?
Een voorspellende droom misschien?
pi_191185218
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 22:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Een voorspellende droom misschien?
Nou maak hem nou niet ongerust, Het schijnt een erg mooie wereld te zijn.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_191197002
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 22:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Een voorspellende droom misschien?
Ja dat denk ik.. Ik heb ook ooit eens gedroomd dat mijn vader (toen hij al was overleden) zei: je oom en tante moeten 4 ringen in de auto vervangen. Ik werd wakker en dacht huh?? En voor de grap appte ik het aan mijn tante en we lachten het weg. 3 weken later stuurt ze me een bericht: je gelooft het nooit. Onze auto moest naar de garage voor een beurt en de 4 ringen van het ophangsysteem van de banden waren zo erg versleten dat we een ongeluk hadden kunnen krijgen en net op tijd waren.

Toen had ik wel even kippenvel..
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')