abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 3 januari 2020 @ 14:50:58 #26
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_190857603
Ik merkt dat mijn 9-jarige al langzaamaan pre-pubergedrag begint te vertonen (snor drukken bij klusjes) dus ik probeer met een positieve energie eromheen nu toch wel echt de gewoonte om dingen samen te doen en af te maken, zodat het een goed ingesleten gewoonte blijft.

Ze moest altijd al kleine klusjes doen (zoals de tafel afruimen, eigen kamer opruimen).
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_190857606
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 14:48 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Ik was 11 he? Het is mijns inziens niet normaal om zo'n klus te delegeren.

Tevens heb jij een raar idee over seks. Dat is mijns inziens geen huishoudelijke klus.
Nee, een elfjarige snotneus die gaat onderhandelen met haar eigen moeder. Ik had het jou zo afgeleerd.
Zou niks meer voor jou doen. Kijken waar je dan blijft.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 14:51:09 #28
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190857607
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 14:49 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ja en. Vroeg jouw moeder geld voor het wassen, koken, poetsen, strijken enz.?
Ooit gehoord van liefdewerk?
Verantwoordelijkheid bijbrengen ook nooit van gehoord zeker?
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Jij bent verknipt zeg. Je hebt zeker zelf ook kinderen die je huishouden voor je doen?
  vrijdag 3 januari 2020 @ 14:52:29 #29
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190857633
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 14:47 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Verwend nest. Vraag jij ook aan je man of hij vooraf betaald als hij wil neuken?
Sorry, maar die associatie krijg ik dan.

:X
En je man moet jou zeker overhalen tot je 'huwelijkse verplichting'? _O- _O- _O-
Heb je ook een afspraak hoe vaak hij mag?
pi_190857641
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 14:51 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Jij bent verknipt zeg. Je hebt zeker zelf ook kinderen die je huishouden voor je doen?
Als hier iemand verknipt is, ben jij het wel. Denken dat je met geld alles kunt kopen.
pi_190857673
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 14:52 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

En je man moet jou zeker overhalen tot je 'huwelijkse verplichting'? _O- _O- _O-
Heb je ook een afspraak hoe vaak hij mag?
En hiermee geef je dus zelf aan dat jouw ideeën over seks raar zijn.

_O-
  vrijdag 3 januari 2020 @ 14:55:07 #32
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190857680
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 14:53 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Als hier iemand verknipt is, ben jij het wel. Denken dat je met geld alles kunt kopen.
Het aanbod kwam bij mijn ma vandaan hoor. Wees gerust. Die vroeg of ik dat klusje voor geld wilde doen.
Want die snapt ook wel dat er een verschil is tussen klusjes doen om iets te leren over samen verantwoordelijk zijn en kinderslavernij, waar jij blijkbaar fan van bent.
pi_190857772
Wat ik me nog heel goed herinner is dat ik op 7-jarige leeftijd besloot om mijn moeder te helpen met de wekelijkse was. We hadden nog een ouderwetse machine met een wringer erboven op.
De was was al gespoeld en moest alleen nog gemangeld worden. Het was zomer dus de machine stond in de tuin. Moeders was weggeroepen voor een of ander dringende zaak bij een of andere buuv.
Dus ik heel ijverig en heel blij de was gemangeld. Toen mams terugkwam, ik heel trots: Kijk mam, heb ik gedaan. Voor u.
Mams was helemaal niet blij, ik was namelijk vergeten om een wasmand onder de mangel te zetten.
Al het wasgoed moest weer opnieuw gewassen worden. Zat onder de gras- en moddervlekken.

:@ :@ :@
pi_190857774
Eigen kamer sowieso zelf opruimen.
Stofzuigen.
Boodschappen.
Kleding wassen.

Dit vooral eigenlijk. Precies wat ik zelf thuis ook moest doen. Er valt ook niet echt veel te doen aan huishoudelijke taken hier want ik ben meer van het opgeruimd en schoonhouden dus dan blijft er niets over (dit lijken ze over te nemen). En ze wonen hier parttime en komen aan in een soort hotel waar niets meer gedaan hoeft te worden. Maar als het nodig is doen ze eigenlijk alles wel.
pi_190857807
That escalated quickly....

Ik ben enorm verwend en hoefde bijna niks te doen, wat ik moest doen was ik ook nog eens te lui voor meestal (vaatwasser in en uitruimen, de kat eten geven). Als ik in een goede bui was dan deed ik weleens iets extra als in de tuin helpen of zondag uitgebreid ontbijt verzorgen.

Heb zelf geen kinderen, heb er ook nog niet over nagedacht hoe ik dat zou doen, denk wel wat, maar niet teveel, kinderen moeten vooral kinderen zijn.
pi_190857850
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 14:55 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Het aanbod kwam bij mijn ma vandaan hoor. Wees gerust. Die vroeg of ik dat klusje voor geld wilde doen.
Want die snapt ook wel dat er een verschil is tussen klusjes doen om iets te leren over samen verantwoordelijk zijn en kinderslavernij, waar jij blijkbaar fan van bent.
Schiet toch op, zeikwijf. Kinderslavernij maar liefst.
Hoe jouw moeder jou heeft opgevoed boeit me niet zoveel, maar wel interessant is jouw mening over wat klusjes zijn en wat kinderslavernij is.
Klusjes zijn klusjes als je er voor betaald krijgt en zonder geld is het opeens kinderslavernij.
Hoe verknipt ben je dan?
Niet dat gepamper en gejank over het tere kinderzieltje.
Want dan krijg je van die zeikstralen zoals Zilverberk.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 3 januari 2020 @ 15:04:46 #37
74056 crew  ToT
pi_190857853
Schoenen sorteren @ 15 maand.



Zelfde met sokken en ondergoed, als de kledingkast open staat.
En met zijn eigen kleding, op zijn eigen kamer.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 15:07:03 #38
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_190857888
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 15:04 schreef ToT het volgende:
Schoenen sorteren @ 15 maand.

[ afbeelding ]

Zelfde met sokken en ondergoed, als de kledingkast open staat.
En met zijn eigen kleding, op zijn eigen kamer.
Ohja dat doen we ook wel eens. Sokkenmemory noemen we dat. :D.
And so is the past
pi_190857898
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 15:02 schreef Alfje het volgende:
That escalated quickly....

Ik ben enorm verwend en hoefde bijna niks te doen, wat ik moest doen was ik ook nog eens te lui voor meestal (vaatwasser in en uitruimen, de kat eten geven). Als ik in een goede bui was dan deed ik weleens iets extra als in de tuin helpen of zondag uitgebreid ontbijt verzorgen.

Heb zelf geen kinderen, heb er ook nog niet over nagedacht hoe ik dat zou doen, denk wel wat, maar niet teveel, kinderen moeten vooral kinderen zijn.
Dat hoor ik zo vaak, hé? Wat is dat dan precies? Kinderen die vooral kind moeten kunnen zijn?
Natuurlijk is het een slechte zaak als een kind van jongs af aan wordt gepushd door de ouders (zie bijv. Micheal Jackson) maar een kind aanleren dat hij zijn eigen verantwoordelijkheden heeft, daar is toch niks mis mee?
pi_190857939
Ik hoefde vroeger helemaal niets te doen. Dat maakt me nu erg lui en ik wil dat niet voor mijn zoontje, dus die helpt wel mee.

Hij is 4,5 en helpt mee met de vaatwasser inruimen en uitruimen, tafel dekken, bedden afhalen, was sorteren, was ophangen aan wasrek buiten, tuinieren, dat soort dingen. Allemaal op zijn niveau en op de momenten dat hij er zin in heeft, zodat hij het leuk vindt en blijft vinden. Dat is voor de meeste dingen bijna dagelijks gelukkig.
pi_190857997
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 15:07 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Dat hoor ik zo vaak, hé? Wat is dat dan precies? Kinderen die vooral kind moeten kunnen zijn?
Natuurlijk is het een slechte zaak als een kind van jongs af aan wordt gepushd door de ouders (zie bijv. Micheal Jackson) maar een kind aanleren dat hij zijn eigen verantwoordelijkheden heeft, daar is toch niks mis mee?
Een kind heeft vooral veel vrijheid en weinig verantwoordelijkheid. Een heerlijke tijd waar ze wat mij betreft lekker van mogen en moeten genieten. Ik vind dat ze vooral hun directe eigen spulletje zoals speelgoed moeten opruimen enzo, en later eigen kamer opruimen, of accepteren dat het een bende is. Maar de ouders runnen in principe het huishouden. Een beetje verantwoordelijkheidsgeveol is prima, maar dat krijgen ze imho niet door ze klusjes op te leggen, maar door ze daadwerkelijk verantwoordelijkheid ergens voor te geven, vooral voor hun eigen spullen.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 15:14:50 #42
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190858008
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 15:07 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Dat hoor ik zo vaak, hé? Wat is dat dan precies? Kinderen die vooral kind moeten kunnen zijn?
Natuurlijk is het een slechte zaak als een kind van jongs af aan wordt gepushd door de ouders (zie bijv. Micheal Jackson) maar een kind aanleren dat hij zijn eigen verantwoordelijkheden heeft, daar is toch niks mis mee?
Kun je gewoon opzouten uit dit topic? Kinderen hoeven volgens veel ouders niet het halve huishouden op zich te nemen. Klaar.
pi_190858037
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 15:14 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Kun je gewoon opzouten uit dit topic? Kinderen hoeven volgens veel ouders niet het halve huishouden op zich te nemen. Klaar.
Says who? Beetje minder capsones zou je niet misstaan.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 15:18:25 #44
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190858048
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 15:16 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Says who? Beetje minder capsones zou je niet misstaan.
Vooralsnog sta je alleen met je mening.

[ Bericht 1% gewijzigd door SwJ op 03-01-2020 23:30:22 (Niet nodig) ]
pi_190858058
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 15:18 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Vooralsnog sta je alleen met je mening.
Prettige dag verder.

[ Bericht 2% gewijzigd door SwJ op 03-01-2020 23:31:00 (Niet nodig) ]
pi_190858273
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 15:13 schreef Alfje het volgende:

[..]

Een kind heeft vooral veel vrijheid en weinig verantwoordelijkheid. Een heerlijke tijd waar ze wat mij betreft lekker van mogen en moeten genieten. Ik vind dat ze vooral hun directe eigen spulletje zoals speelgoed moeten opruimen enzo, en later eigen kamer opruimen, of accepteren dat het een bende is. Maar de ouders runnen in principe het huishouden. Een beetje verantwoordelijkheidsgeveol is prima, maar dat krijgen ze imho niet door ze klusjes op te leggen, maar door ze daadwerkelijk verantwoordelijkheid ergens voor te geven, vooral voor hun eigen spullen.
Grotendeels met je eens hoor. Maar ik vraag me vaak af hoe dat gaat met de kinderen van nu.
Veel kinderen komen al op hele jonge leeftijd terecht in kinderdagverblijven. Waar ze mogen kleuren en spelen zoveel als ze willen.
Maar om je als kind te handhaven in een vreemde omgeving moet je toch al van jongs af aan een zekere mate van verantwoordelijkheid geleerd hebben?
Ik bedoel dan niet dat een kind iets kapot laat vallen, nee gewoon je eigen troep op willen ruimen.

Want dat zie je heel vaak bij de tegenwoordige jeugd. Moeiteloos andermans eigendommen vernielen en dat ook nog heel stoer vinden.
Waar ligt dat dan aan?
  vrijdag 3 januari 2020 @ 15:39:46 #47
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190858324
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 15:35 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Grotendeels met je eens hoor. Maar ik vraag me vaak af hoe dat gaat met de kinderen van nu.
Veel kinderen komen al op hele jonge leeftijd terecht in kinderdagverblijven. Waar ze mogen kleuren en spelen zoveel als ze willen.
Maar om je als kind te handhaven in een vreemde omgeving moet je toch al van jongs af aan een zekere mate van verantwoordelijkheid geleerd hebben?
Ik bedoel dan niet dat een kind iets kapot laat vallen, nee gewoon je eigen troep op willen ruimen.

Want dat zie je heel vaak bij de tegenwoordige jeugd. Moeiteloos andermans eigendommen vernielen en dat ook nog heel stoer vinden.
Waar ligt dat dan aan?
Hoe oud ben jij? :D met je klachten over de jeugd van tegenwoordig, je klinkt diepbejaard.
pi_190858374
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 15:39 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Hoe oud ben jij? :D met je klachten over de jeugd van tegenwoordig, je klinkt diepbejaard.
Nee hoor, ben niet diepbejaard.
Daarentegen, jij met je waan-van-de-dag ideeën, hoe oud ben jij? In mentaal opzicht dan. Ik schat je niet ouder dan 4 of 5 jaar.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 15:48:18 #49
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190858453
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 15:43 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Nee hoor, ben niet diepbejaard.
Daarentegen, jij met je waan-van-de-dag ideeën, hoe oud ben jij? In mentaal opzicht dan. Ik schat je niet ouder dan 4 of 5 jaar.
En gewoon geen antwoord geven. :D Je bent blijkbaar zo oud dat je je ervoor schaamt?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 3 januari 2020 @ 15:48:24 #50
74056 crew  ToT
pi_190858454
Uiteraard was dat schoenen sorteren maar een geintje, maar ik wil hem later wel spelenderwijs leren om ook wat dingetjes in het huishouden te doen, om dezelfde reden die MevrouwCactus hierboven noemt. Niet omdat het handig is dat hij alle klusjes zou doen of whatever. Puur voor zijn eigen ontwikkeling.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')