abonnement Unibet Coolblue
  maandag 6 januari 2020 @ 11:25:53 #126
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_190902491
Daar gelukkig geen last van.
Smerige borden likken de katten schoon, dus voorspoelen is niet nodig.
In/uitruimen dat moet je idd doen, maar is sneller dan wat handmatig afwassen zou kosten.
Nadrogen hoeft ook niet.
Geen last van smerig smakende glazen.
pi_190902754
Alles met de hand. 1persoons huishouden dus een afwasmachine vind ik een beetje belachelijk voor mijzelf alleen.
Alles afspoelen wat ik gebruik zodat er geen etensresten op zitten en dan savonds na het eten de afwas.
Een droogrek gebruik ik nooit, alles gaat op een dikke vaatdoek/theedoek? .
Twiddel
pi_190903046
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 11:20 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik vind een vaatwasser echt meer gedoe dan gewoon met de hand afwassen. Je moet van alles voor spoelen dan weer inruimen en weer uitruimen dan nog weer wat dingen na drogen. Alsnog weer een boel zelf moeten afwassen omdat het niet in de vaatwasser past. En de glazen smaken na afloop nog vies ook nog.

Ondertussen heb ik alles al met de hand afgewassen joh.
Vaatwasser zelf vind ik handig om het snel 'netjes' te hebben. Er zijn mensen die gedisciplineerd zijn en de vaat doen en alles weer netjes wegstoppen, maar ik ben er niet zo eentje. Dan stapelt het op zich snel op, zit je met al het vaat op je aanrecht. En hoe meer vaat, hoe minder zin je hebt om eraan te beginnen...

Ik erger me eraan als het zo in het zich blijft, en dan is het dus handig dat je het in de vaatwasser kunt stoppen, weg uit het zicht.

Als je tijdig inruimt (dus in plaats van op het aanrecht plaatsen direct in de vaatwasser), verlies je geen tijd. Het uitruimen is zo gebeurd. En geen issues met nadrogen, laat je toch eventueel iets langer in de vaatwasser.

Persoonlijk vind ik het fijne aan een vaatwasser dat je alles in delen kunt doen. Ik vind het zelf handig om zelf dingen op te pakken als het me maar een minuutje of twee of zo kost. Daarmee zorg je ervoor dat het niet opstapelt, blijft het leuk. Als ik dingen met de hand moet wassen, verzamel ik die liever eerst, omdat ik geen zin heb om meerdere keren met de hand te wassen. En als ik het met de hand was, dan wil ik het ook in één keer alles doen, zodat ik het niet meer op het aanrecht zie. Dat in tegenstelling tot een vaatwasser, waar het inruimen, aanzetten, uitruimen en zo allemaal los van elkaar kan, omdat het niet in het zich is en ik er dus geen last van heb. :P.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2020 12:03:44 ]
  maandag 6 januari 2020 @ 12:44:25 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190903499
Hier is het 's morgens de vaatwasser uitruimen, de hele dag gebruikt spul direct in de vaatwasser, 's avonds bij het naar bed gaan de vaatwasser aanzetten.

Ik moet er idd niet aan denken dat ik de hele dag maar vaat op het aanrecht zou hebben staan of 3 keer per dag af te wassen.

Overigens, om nog even op de "plastic drogen" discussie terug te komen; ik gebruik classic vaatwastabletten, dus zonder zout en glansspoelmiddel, dat doe ik in de vaatwasser zelf als de vaatwasser aangeeft dat die bijgevuld moeten worden.
Dat doe ik omdat we hier (midden Nederland) zacht water hebben, en die alles-in-een tabletten afgestemd zijn op een gemiddelde of hoge hardheid en dus voor veel harder water dan we hier hebben.
De vaatwasser is ook ingesteld op de lokale waterhardheid.

Geen idee of dat nog van invloed zou kunnen zijn, maar even ter aanvulling op het "plastic drogen" verhaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 6 januari 2020 @ 12:47:21 #130
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_190903525
Met de hand. Ik woon alleen dus het is zo gepiept (y)
pi_191173539
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 12:47 schreef herverwijderd het volgende:
Met de hand. Ik woon alleen dus het is zo gepiept (y)
Ik ook alleen en spaar het soms enkele dagen op anders is het te weinig. Laat het nooit enorm oplopen hoor want met een open keuken is dat geen gezicht. Ik zorg er wél voor dat er geen aangekoekte spullen bijzitten dus spoel alles eerst snel af. Vind een afwasmachine in- en uitruimen meer werk dan met de hand afwassen maar kan me ook voorstellen dat je met een stel kids snel van de rommel af wilt en er ff geen tijd/zin voor/in hebt.
pi_191185746
Vaatwasser en met de hand. Draai dat ding 2x per week. Vaak is het makkelijker om ffies iets af te wassen. Spoel ook alles af voordat het in de machine gaat. Filter 1x eruit gehaald, was nog helemaal schoon. Als ie het ooit begeeft (hij is 15 jaar oud), weet ik eigenlijk niet of er een nieuwe komt. Zal um niet echt missen, denk ik :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zaterdag 25 januari 2020 @ 09:41:54 #133
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191185791
Met de hand, want ben toch alleen over het algemeen. Heb wel een vaatwasser.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')