Waarom zou ik niet behandeld willen worden?quote:Op vrijdag 3 januari 2020 08:19 schreef dop het volgende:
Als er niet voldoende vertrouwen is tussen behandelaar en patiënt. Dan is het vrij normaal om opzoek te gaan naar een nieuwe behandelaar.
Kun je je hooguit afvragen of dit hersenspinsels of excuses van jezelf zijn om niet behandeld te willen worden.
Maar als je die vraag met een duidelijke nee kunt beantwoorden dan lijkt me duidelijk dat je hier niet moet blijven.
De vraag of ze betrouwbaar is doet er niet toe, jij voelt je er niet voldoende op je gemak.
Dat komt voor, ik ken je niet.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 08:23 schreef Coolblack het volgende:
[..]
Waarom zou ik niet behandeld willen worden?
Ik snap deze even niet. Is dit een grap?
Deze post geeft al aan dat je behoorlijk wantrouwend overkomt, en dat je graag de oorzaak extern wilt zoeken. Zolang je niet bij jezelf ten rade wilt gaan zul je nog een hoop psychiaters gaan verslijten...quote:Op vrijdag 3 januari 2020 08:23 schreef Coolblack het volgende:
[..]
Waarom zou ik niet behandeld willen worden?
Ik snap deze even niet. Is dit een grap?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een vriendin had die precies dat soort zelfde trekjes had.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 08:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zitten inderdaad genoeg figuren tussen die zelf ook rijp zijn voor een behandeling.
Psychiater / psycholoog trekt ook een bepaald soort mens aan he voor dat soort beroepen. (zoals met elk beroep)
Vriendin zit zelf ook bij zo'n miep die ik alles moet voorkauwen omdat ze er geen kaas van gegeten lijkt te hebben, tot en met halve diagnoses aan toe voor bijv. UWV, het is allemaal erg karig op het moment in de wereld van de GGZ.
Wat moet ik doen dan?quote:Op vrijdag 3 januari 2020 09:00 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Deze post geeft al aan dat je behoorlijk wantrouwend overkomt, en dat je graag de oorzaak extern wilt zoeken. Zolang je niet bij jezelf ten rade wilt gaan zul je nog een hoop psychiaters gaan verslijten...
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Overdracht_(psychologie)quote:Op vrijdag 3 januari 2020 09:01 schreef Coolblack het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een vriendin had die precies dat soort zelfde trekjes had.
Een ontzettende enge vrouw, die precies alles manipuleerde.
Het idee is dat de zorgverlener heeft gestudeerd om jou te helpen en jij hebt a. daar niet voor gestudeerd en b. een psychisch probleem waardoor je mentaal niet optimaal functioneert. Jij weet het dus niet beter dan de zorgverlener.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 09:05 schreef Coolblack het volgende:
[..]
Wat moet ik doen dan?
Wacht even, ik heb ontzettend veel meegemaakt dat mensen achter mijn rug om dingen zeggen die niet zijn gebeurt. Wat moet ik doen dan?
Accepteren dat niemand perfect is. Ook je psychiater niet.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 09:05 schreef Coolblack het volgende:
[..]
Wat moet ik doen dan?
Wacht even, ik heb ontzettend veel meegemaakt dat mensen achter mijn rug om dingen zeggen die niet zijn gebeurt. Wat moet ik doen dan?
Nee, zou vorig jaar al beginnen.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 09:29 schreef Ifrane het volgende:
Psychiaters geven toch ook 9 van de 10 keer medicatie voor om de symptomen te onderdrukken? Volg je hiernaast therapie?
Neem je mij in de maling? Sorry, als je denkt dat ik haar zoon vind of wat dan ook, dan vind ik dat best, misschien het maar beter om niet te reageren, dit gaat niet om één ding of wat dan ook.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 09:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Accepteren dat niemand perfect is. Ook je psychiater niet.
Het kan best zijn dat je geen goed gevoel krijgt van je psych, dan kun je altijd switchen. Maar als je iedere keer je hulpverlener inruilt omdat, een stom voorbeeld, haar neus je niet aanstaat, dan is het eind zoek.
Jij wilt geholpen worden, dus je hebt ook de regie. Maar dat wil niet zeggen dat je pas geholpen kunt worden als je helemaal 100% in je comfortzone zit.
Hulp krijgen gaat juist erom dat je af en toe een mentale douw krijgt. En nee, dat is niet prettig, maar wel noodzakelijk als je er iets van wilt leren.
Hoezo klinkt het alsof niet aan mijzelf wel werken. Ik wil dat juist wel, alleen ik word niet geholpen. Juist wel ik dat. Juist wel ik dat, waarom niet? Welke excuses?quote:Op vrijdag 3 januari 2020 09:25 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het idee is dat de zorgverlener heeft gestudeerd om jou te helpen en jij hebt a. daar niet voor gestudeerd en b. een psychisch probleem waardoor je mentaal niet optimaal functioneert. Jij weet het dus niet beter dan de zorgverlener.
Je moet je dus overgeven aan de zorgverlener en er in eerste instantie van uitgaan dat wat jullie afspreken voor jou het beste is. Je wordt niet beter door alles wat de zorgverlener voorstelt in twijfel te trekken - al helemaal niet als dat er op neerkomt dat jij verwacht dat je zonder jezelf te veranderen beter wordt gemaakt.
Wat voor zorgverlener is het? Eigen praktijk of bij een instelling? Betaal je het zelf of zit het in je zorgverzekering? Ben je doorverwezen door de huisarts? Allemaal kunnen ze je helpen:
- de problemen met planning kun je bij het instituut aankaarten
- de zorgverzekeraar wil het vast weten als er bij het instituut dingen structureel verkeerd gaan
- je huisarts moet je op de hoogte stellen, die kan je naar een ander verwijzen
Vooralsnog klinkt het of je excuses zoekt om niet aan jezelf te werken, wat heel confronterend is en wat vaker leidt tot "klachten" over de ggz omdat ze je niet gewoon een pilletje geven om beter te worden.
Dus je gaat nu frequent naar de psychiater? Hoe vaak ga je en hoe ziet zo’n gemiddelde bezoek er uit?quote:
Heb je gelijk in, maar dat is opeens gestopt.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 09:35 schreef Puk1234 het volgende:
De psychiater heb je vrij weinig mee te maken in feite, die schrijft je alleen medicatie voor op basis van rapportages. Deze kan die eventueel af en toe wel eens met je doornemen, dus hem vertrouwen word je een beetje toegeschoven. Het meeste contact heb je met psychiatrische verpleegkundigen die de gesprekken met je voeren en de rapportages maken. Daar is je vertrouwensband wel van meer belang.
Nee, ik vertel je dingen die je blijkbaar niet wilt lezen.quote:
Het gaat nooit om maar één ding. Je moet alleen niet tegenover je hulpverlener gaan zitten met je armen over elkaar en zeggen: 'hier ben ik dan, maak mij beter' Je moet er wel iets voor doen.quote:Sorry, als je denkt dat ik haar zoon vind of wat dan ook, dan vind ik dat best, misschien het maar beter om niet te reageren, dit gaat niet om één ding of wat dan ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |