abonnement Unibet Coolblue
pi_190848726
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 21:30 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Onzin. Ga je lucifers, aanstekers, wrijfvuur (met een vuurboog), vuursteentjes etc etc dan ook verbieden voor kinderen? Want daar kun je ook dit soort ongelukken mee veroorzaken.
Geen onzin. Dit bankstel staat al een tijdje in die hal, geen kind die het in z'n hoofd heeft gehaald om met lucifers of vuursteentjes daar te spelen hoor.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  donderdag 2 januari 2020 @ 21:55:18 #52
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190848727
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 21:51 schreef Fer het volgende:

[..]

Dat weet je niet. Die bank op zichzelf kan genoeg giftige rook produceren en door het schoorsteen effect trekt dit zo het trappenhuis en liftschacht in.
Dat schoorsteeneffect is vrij eenvoudig te ondervangen met bouwkundige maatregelen, dus: onveilige flat als die er niet zijn.
pi_190848735
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 20:22 schreef manny het volgende:
Wat een topforum is dit toch. Er hoeft maar iets te gebeuren. Een elektrische bakfiets die een ongeluk krijgt, een brand in een flatje, een dode man in een speeltuin of een advocaat die niet meer ademt. Overal kunnen de experts die er jaren voor geleerd hebben meteen inpakken met hun "gedegen onderzoek, analyse en kennis van zaken". Beter kijken ze gewoon even hier.
metal up your ass
pi_190848895
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 20:22 schreef manny het volgende:
Wat een topforum is dit toch. Er hoeft maar iets te gebeuren. Een elektrische bakfiets die een ongeluk krijgt, een brand in een flatje, een dode man in een speeltuin of een advocaat die niet meer ademt. Overal kunnen de experts die er jaren voor geleerd hebben meteen inpakken met hun "gedegen onderzoek, analyse en kennis van zaken". Beter kijken ze gewoon even hier.
Ach ja, fokkertjes die met hun digitale rieken in de lucht zwaaiend bloed willen zien, de sharia weer willen invoeren en zelf natuurlijk oh zo deugen :7

Vroeger had je dat domme praat alleen op verjaardagsfeestjes en vrijdagmiddagborrels, maar nu kunnen mensen ten alle tijden online hun onderbuikgevoelens laten botvieren en tegen elkaar op deugen *O*
-
  donderdag 2 januari 2020 @ 22:04:04 #55
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190848923
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 21:55 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Geen onzin. Dit bankstel staat al een tijdje in die hal, geen kind die het in z'n hoofd heeft gehaald om met lucifers of vuursteentjes daar te spelen hoor.
Kwestie van tijd.

Je gaat voorbij aan het punt dat vuurwerk niet de directe oorzaak is geweest van de dood van die mensen, maar falende handhaving van de regels èn een gebrekkige brandveiligheid.
Als je vuurwerk gaat verbieden maar de problemen met de handhaving en de brandveiligheid niet oplost, heb je zo weer doden als er op een andere manier brand ontstaat.

Vergelijk het met een dodelijke ongeval doordat iemand schrikt van een overstekende hont en de macht over het stuur kwijt raakt en dan tegen een boom rijdt. De oorzaak van het ongeval is een hont. Verbiedt alle honten, en je hebt een probleem, want de volgende keer steekt er een kat, kind, hert of haas over met dezelfde gevolgen. De maatregelen zijn daar: airbags, minder bomen langs de weg of vangrails, "zelfdenkende" auto's die kunnen anticiperen, corrigeren en de macht over het stuur overnemen.
pi_190849037
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 21:51 schreef Fer het volgende:

Dat weet je niet. Die bank op zichzelf kan genoeg giftige rook produceren en door het schoorsteen effect trekt dit zo het trappenhuis en liftschacht in.
Maar door alleen rook stopt de lift niet.
pi_190849045
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 20:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat hoef je mij niet uit te leggen maar dat mag in een centrale hal wat notabene een onderdeel van de vluchtweg is nooit gebeuren. Dat die bank in no-time affakkelt akkoord maar de rest eromheen mag nooit zo snel in de hens vliegen.
Ik weet niet waar de hal van was gemaakt maar in het filmpje op de nos site zie ik sowieso al een scooter verbrand staan en binnen nog iets met een stuur beetje hout en verf als bouwmateriaal en het schiet al aardig op met brandversnellers.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_190849100
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 20:22 schreef manny het volgende:
Wat een topforum is dit toch. Er hoeft maar iets te gebeuren. Een elektrische bakfiets die een ongeluk krijgt, een brand in een flatje, een dode man in een speeltuin of een advocaat die niet meer ademt. Overal kunnen de experts die er jaren voor geleerd hebben meteen inpakken met hun "gedegen onderzoek, analyse en kennis van zaken". Beter kijken ze gewoon even hier.
:D :D
pi_190849142
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 21:48 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als die flat veilig was geweest, hadden er geen twee doden en twee zwaargewonden geweest. Want dat is een feit.
Tuurlijk wel auto's zijn ook veilig, vliegtuigen zijn veilig toch vallen er nog steeds doden door ongelukken. Je kunt niet met alles rekening houden. Meeste mensen hebben net aan een rookmelder in huis. Maar investeren extra brandvertragende of brandwerende middelen doen mensen ook niet uit eigen beweging.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_190849339
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 22:18 schreef vipergts het volgende:
Tuurlijk wel auto's zijn ook veilig, vliegtuigen zijn veilig toch vallen er nog steeds doden door ongelukken. Je kunt niet met alles rekening houden. Meeste mensen hebben net aan een rookmelder in huis. Maar investeren extra brandvertragende of brandwerende middelen doen mensen ook niet uit eigen beweging.
De stint was ook veilig, oh nee toch niet...
pi_190849537
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 20:22 schreef manny het volgende:
Wat een topforum is dit toch. Er hoeft maar iets te gebeuren. Een elektrische bakfiets die een ongeluk krijgt, een brand in een flatje, een dode man in een speeltuin of een advocaat die niet meer ademt. Overal kunnen de experts die er jaren voor geleerd hebben meteen inpakken met hun "gedegen onderzoek, analyse en kennis van zaken". Beter kijken ze gewoon even hier.
En toch hadden een hoop Fokkers het bij het juiste eind vwb die "elektrische bakfiets". ;)
  donderdag 2 januari 2020 @ 22:42:28 #62
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190849565
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 22:18 schreef vipergts het volgende:

[..]

Tuurlijk wel auto's zijn ook veilig, vliegtuigen zijn veilig toch vallen er nog steeds doden door ongelukken. Je kunt niet met alles rekening houden. Meeste mensen hebben net aan een rookmelder in huis. Maar investeren extra brandvertragende of brandwerende middelen doen mensen ook niet uit eigen beweging.
Bij elk serieus ongeval, en zeker bij de vliegtuigen, maar ook in de F1 komt er een onderzoek en daaruit komen doorgaans aanbevelingen om de veiligheid te verbeteren. Bij grote branden, zeker als er doden zijn, komt er ook een onderzoek waarbij men hoopt een oorzaak te vinden die te elimineren is, zodat het niet nog een keer slachtoffers eist. Zo zie je dat er stap voor stap verbeteringen worden doorgevoerd.

Voor wat betreft de brandmelders: mensen zijn vast eerder bereidt om die dingen op te hangen als je geen acrobatiek moet doen om een vals alarm uit te zetten. Gewoon met afstandsbediening verkopen, dan springt de brandveiligheid omhoog.
pi_190849685
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 16:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat allemaal niet kan, maar schijnbaar is het allemaal toch niet zo'n goed idee omdat men dus voor deze brand al het plan had opgevat om meerdere vluchtwegen te realiseren... En dat je een half uur in een lift opgesloten kunt zitten bij een brand wil er bij mij ook niet in.

Maar goed, we gaan zien wat het onderzoek ons gaat brengen.
Meer ingangen en uitgangen zijn altijd handig, de bewoners van de lagere etages aan de uiteindes zijn dan sneller geneigd de trap te pakken aan het uit einde, in plaats de lift in het centrale gedeelte.

Denk dat meerdere uitgangen beter zijn, maar wat ik zeg en wat blijkbaar ook de experts zeggen is een brand bij de ingang zeer uitzonderlijk.

De kans dat je je eigen appartement niet uitkomt omdat je frituurpan in de keuken, die bijna altijd aan de galerij kant staat, is ontploft is veel groter.
pi_190850817
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 22:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar door alleen rook stopt de lift niet.
Ik zag net op de NOS de lift, die had geen rook of brandschade...

Beetje vreemd
pi_190850832
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 22:18 schreef vipergts het volgende:

[..]

Tuurlijk wel auto's zijn ook veilig, vliegtuigen zijn veilig toch vallen er nog steeds doden door ongelukken. Je kunt niet met alles rekening houden. Meeste mensen hebben net aan een rookmelder in huis. Maar investeren extra brandvertragende of brandwerende middelen doen mensen ook niet uit eigen beweging.
Dit, er zijn meer zelfmoord doden bij die flat dan doden door brandstichting...
pi_190850843
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 22:51 schreef skrn het volgende:

[..]

Meer ingangen en uitgangen zijn altijd handig, de bewoners van de lagere etages aan de uiteindes zijn dan sneller geneigd de trap te pakken aan het uit einde, in plaats de lift in het centrale gedeelte.

Denk dat meerdere uitgangen beter zijn, maar wat ik zeg en wat blijkbaar ook de experts zeggen is een brand bij de ingang zeer uitzonderlijk.

De kans dat je je eigen appartement niet uitkomt omdat je frituurpan in de keuken, die bijna altijd aan de galerij kant staat, is ontploft is veel groter.
Dan ga je aan de andere kant naar het balkon. In ons huis kon je de tussenschotten makkelijk verwijderen.
pi_190850879
Extra vluchtwegen zijn ook extra inbraak gevoelige plekken en idioten die van het dak of de galerij afkomen springen.

Betere voorlichting...

Iedereen in shock, alsof mensen in een rijtjeshuis of villa een brandtrap aan de slaapkamer hebben zitten.
Als die slapen en er breekt brand uit, daar vallen de doden, zeker in oude huizen met veel schoten en hout.

Hoeveel doden zijn er in 2019 gevallen in "gewone" huizen? Ik durf te wedden dat het er meer zijn dat in appartementen.
pi_190850897
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 00:08 schreef ootjekatootje het volgende:
Extra vluchtwegen zijn ook extra inbraak gevoelige plekken en idioten die van het dak of de galerij afkomen springen.

Betere voorlichting...

Iedereen in shock, alsof mensen in een rijtjeshuis of villa een brandtrap aan de slaapkamer hebben zitten.
Als die slapen en er breekt brand uit, daar vallen de doden, zeker in oude huizen met veel schoten en hout.

Hoeveel doden zijn er in 2019 gevallen in "gewone" huizen? Ik durf te wedden dat het er meer zijn dat in appartementen.
Wat probeer je nou eigenlijk te zeggen?
pi_190850908
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 22:04 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Kwestie van tijd.

Je gaat voorbij aan het punt dat vuurwerk niet de directe oorzaak is geweest van de dood van die mensen, maar falende handhaving van de regels èn een gebrekkige brandveiligheid.
Als je vuurwerk gaat verbieden maar de problemen met de handhaving en de brandveiligheid niet oplost, heb je zo weer doden als er op een andere manier brand ontstaat.

Vergelijk het met een dodelijke ongeval doordat iemand schrikt van een overstekende hont en de macht over het stuur kwijt raakt en dan tegen een boom rijdt. De oorzaak van het ongeval is een hont. Verbiedt alle honten, en je hebt een probleem, want de volgende keer steekt er een kad, kind, hert of haas over met dezelfde gevolgen. De maatregelen zijn daar: airbags, minder bomen langs de weg of vangrails, "zelfdenkende" auto's die kunnen anticiperen, corrigeren en de macht over het stuur overnemen.
puike analyse.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 00:28:09 #70
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190851049
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 00:08 schreef ootjekatootje het volgende:
Iedereen in shock, alsof mensen in een rijtjeshuis of villa een brandtrap aan de slaapkamer hebben zitten.
Als die slapen en er breekt brand uit, daar vallen de doden, zeker in oude huizen met veel schoten en hout.

Hoeveel doden zijn er in 2019 gevallen in "gewone" huizen? Ik durf te wedden dat het er meer zijn dat in appartementen.
Dat is je eigen woning, waar je zelf verantwoordelijkheden hebt. Woningen die overigens doorgaans geen liften en afgesloten trappenhuizen hebben. En ook geen ruimten waarbij onduidelijk is wie het beheert. Bovendien zijn ze zelden hoog, spring je uit slaapkamerraam dan breek je waarschijnlijk wat, maar de kans dat je het overleeft is groot.
Toch hebben woningbranden veiligheidsverbeteringen opgeleverd doordat onderzoek van de oorzaken. Zoals brandwerende of brandvertragende materialen. De rookmelders die verplicht zijn. Campagnes over roken in bed en het gevaar daarvan. Verbod op bepaalde stekkers en snoeren. Stoppenkasten die veiliger zijn bij kortsluiting. Etc. Etc.
pi_190851080
Grappig een expert (lector brandpreventie) heeft exact de conclusie die meerderen hier al hebben aangehaald.
Ook wat ik zei: “hij had persoonlijk dat bankstel naar buiten getrokken”
Unieke samenloop van omstandigheden.

https://www.ad.nl/binnenl(...)andigheden~aa3bc9f7/
Vakman pur sang
pi_190851118
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 00:11 schreef mootie het volgende:

[..]

Wat probeer je nou eigenlijk te zeggen?
Dat iedereen ineens in de paniek modus schiet.

Slaat helemaal nergens op.
pi_190851128
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 00:28 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat is je eigen woning, waar je zelf verantwoordelijkheden hebt. Woningen die overigens doorgaans geen liften en afgesloten trappenhuizen hebben. En ook geen ruimten waarbij onduidelijk is wie het beheert. Bovendien zijn ze zelden hoog, spring je uit slaapkamerraam dan breek je waarschijnlijk wat, maar de kans dat je het overleeft is groot.
Toch hebben woningbranden veiligheidsverbeteringen opgeleverd doordat onderzoek van de oorzaken. Zoals brandwerende of brandvertragende materialen. De rookmelders die verplicht zijn. Campagnes over roken in bed en het gevaar daarvan. Verbod op bepaalde stekkers en snoeren. Stoppenkasten die veiliger zijn bij kortsluiting. Etc. Etc.
Deden we vroeger toch ook niet? Collectief in de paniek stand schieten...
pi_190851137
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 00:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Grappig een expert (lector brandpreventie) heeft exact de conclusie die meerderen hier al hebben aangehaald.
Ook wat ik zei: “hij had persoonlijk dat bankstel naar buiten getrokken”
Unieke samenloop van omstandigheden.

https://www.ad.nl/binnenl(...)andigheden~aa3bc9f7/
Dit
  vrijdag 3 januari 2020 @ 00:38:26 #75
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_190851144
Vuurwerkverbod!

Want dat lost alles op.
pi_190851148
Ik heb dan ook in meerdere grote galerijflats gewoond, ik weet wel waarover ik praat.
pi_190851170
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 00:38 schreef Stray_cat het volgende:
Vuurwerkverbod!

Want dat lost alles op.
Nee, ff praten met de grote bazen in Brussel.

1 meer leger en politie uit buurlanden hier naar toe en iedereen oppakken en vastzetten tot de schade betaald is.
2 eisen dat het vuurwerk in alle landen zo hoog wordt dat ze het niet kunnen betalen en regel 1 uitvoeren.

We betalen ons scheel aan de EU, laat ze maar helpen.

Oppakken. En afvoeren.
pi_190851176
En hebben wij te weinig cellen, hop naar Bulgarije, of Hongarije.

Toon toch eens ballen,15 miljoen extra schade...
pi_190851185
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 00:38 schreef skrn het volgende:
Ik heb dan ook in meerdere grote galerijflats gewoond, ik weet wel waarover ik praat.
Ja, dat merk ik. Je hebt ook gelijk.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 00:46:54 #80
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_190851220
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 00:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, ff praten met de grote bazen in Brussel.

1 meer leger en politie uit buurlanden hier naar toe en iedereen oppakken en vastzetten tot de schade betaald is.
2 eisen dat het vuurwerk in alle landen zo hoog wordt dat ze het niet kunnen betalen en regel 1 uitvoeren.

We betalen ons scheel aan de EU, laat ze maar helpen.

Oppakken. En afvoeren.
Ik denk dat het verbod op vuurwerk averechts werkt, wat verboden is wordt aantrekkelijk. Niks politie, leger, gewoon geen verboden. Werkte vroeger prima, de overlast was meer verspreid, nu ga je het concentreren op bepaalde plekken. En de handhaving is een drama.
pi_190851249
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 00:42 schreef ootjekatootje het volgende:
En hebben wij te weinig cellen, hop naar Bulgarije, of Hongarije.

Toon toch eens ballen,15 miljoen extra schade...
Ootje 15 miljoen word gewoon misbruikt bij de hetze tegen vuurwerk.
Het stelt geen reet voor qua geld.

Een nieuwe weg aanleggen kost 50 miljoen per kilometer. Om maar een vb te noemen.

En het gaat niks doen tegen een verloederende maatschappij.
Plus de extra mankracht voor handhaving gaat veel meer kosten. 100’en miljoenen.

Vuurwerk mag van mij weg. Misschien ipv een grote vuurwerk show in elke stad/dorp.
Maar het gaat geen fuck uitmaken, dan gaan ze wel met carbid en pvc pijpen met sterretjes kloten.

Ik hou niet van verbieden.

Trouwens die terugkerende jankverhalen van bimmertjes tegen hulpverleners komt vlg mij van Erik Akkerboom zijn hoge pet.
Die man brengt het korps naar de kloten met zijn overdreven politie correctheid.
Vakman pur sang
pi_190851278
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 00:46 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ik denk dat het verbod op vuurwerk averechts werkt, wat verboden is wordt aantrekkelijk. Niks politie, leger, gewoon geen verboden. Werkte vroeger prima, de overlast was meer verspreid, nu ga je het concentreren op bepaalde plekken. En de handhaving is een drama.
Heb gaat me meer om de brandstichtingen en vernielingen. Ik heb hier genoten van 15 dozen extreem profficioneel vuurwerk, steken ze hier al jaren af. Niemand hier koopt zelf nog wat, die groep maakt het tien keer mooier.
pi_190851290
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 00:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ootje 15 miljoen word gewoon misbruikt bij de hetze tegen vuurwerk.
Het stelt geen reet voor qua geld.

Een nieuwe weg aanleggen kost 50 miljoen per kilometer. Om maar een vb te noemen.

En het gaat niks doen tegen een verloederende maatschappij.
Plus de extra mankracht voor handhaving gaat veel meer kosten. 100’en miljoenen.

Vuurwerk mag van mij weg. Misschien ipv een grote vuurwerk show in elke stad/dorp.
Maar het gaat geen fuck uitmaken, dan gaan ze wel met carbid en pvc pijpen met sterretjes kloten.

Ik hou niet van verbieden.
Die 15 miljoen schade die we volgend jaar extra kunnen in calculeren kunnen we nu investeren in extra mankracht uit oost Europa. Ja en dat er dan raken klappen gaan vallen prima.
pi_190851323
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 00:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die 15 miljoen schade die we volgend jaar extra kunnen in calculeren kunnen we nu investeren in extra mankracht uit oost Europa. Ja en dat er dan raken klappen gaan vallen prima.
Dan heb je geen idee van de geldstroom.
Die 15 milj is wat de verzekeringen hadden ingeschat als uitkering, word gewoon verdeeld in de premie.

Met 15 milj in heel Nl kun je misschien een kopje koffie met koek betalen voor de wijkagenten na de viering. :')

Al snap ik heel goed dat je er boos van word al die vernielingen om je heen.
Verloedering.
Vakman pur sang
  vrijdag 3 januari 2020 @ 00:58:50 #85
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_190851325
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 00:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Heb gaat me meer om de brandstichtingen en vernielingen. Ik heb hier genoten van 15 dozen extreem profficioneel vuurwerk, steken ze hier al jaren af. Niemand hier koopt zelf nog wat, die groep maakt het tien keer mooier.
Snap ik, maar die vernielingen zijn het hele jaar door. Waarom de 99% welwillende mensen die normaal met legaal vuurwerk aanpakken? Pak de illegalen op anders worden zelfs de meest welwillende burgers boos, kijk maar naar afgelopen jaar met alle demonstraties. Gaat niet perse over vuurwerk, maar er is onrust.
pi_190851355
Maar die lift moet beter, dus een koppeling met een rookmelder zodat de lift echt niet gebruikt kan worden bij brand, en ik vind dat je als coorperatie toch rekening moet houden dat er af en toe huisraad dan wel zooi staat in de centrale hal. Bijvoorbeeld bij een verhuizing, waarbij je eerst de huisraad naar de lift sleept en dan de hele lift volstouwt.

(En dan pas de kast er net niet in ... :o ;) )
pi_190851409
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 00:46 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ik denk dat het verbod op vuurwerk averechts werkt, wat verboden is wordt aantrekkelijk. Niks politie, leger, gewoon geen verboden. Werkte vroeger prima, de overlast was meer verspreid, nu ga je het concentreren op bepaalde plekken. En de handhaving is een drama.
Onzin. Mensen kopen illegaal vuurwerk omdat het legale te soft vinden.
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 01:20:11 #88
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_190851421
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 01:17 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]

Onzin. Mensen kopen illegaal vuurwerk omdat het legale te soft vinden.
En legaal is maar beperkt te verkrijgen, illegaal het hele jaar door :+ Waar ligt het probleem, denk jij?
pi_190851432
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 01:20 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

En legaal is maar beperkt te verkrijgen, illegaal het hele jaar door :+ Waar ligt het probleem, denk jij?
beiden. Dus allemaal verbieden en flink handhaven. Flinke boetes en het jaar erop meldplicht geven, dan stoppen die gekkies vanzelf.
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 01:24:25 #90
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_190851443
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 01:22 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]

beiden. Dus allemaal verbieden en flink handhaven. Flinke boetes en het jaar erop meldplicht geven, dan stoppen die gekkies vanzelf.
Aanstekers etc etc etc etc. ook maar verbieden? Ach, whatever
pi_190851458
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 01:24 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Aanstekers etc etc etc etc. ook maar verbieden? Ach, whatever
Want een aansteker is vuurwerk?
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 01:28:01 #92
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_190851462
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 01:27 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]

Want een aansteker is vuurwerk?
Ach, rotje toch op
pi_190851465
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 01:28 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ach, rotje toch op
Ok.
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
pi_190851548
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 01:28 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ach, rotje toch op
Die hebbe ge echt niet zelluf bedacht :+

Rotje op campagne gemeente Utrechtse Heuvelrug

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2020 02:02:59 ]
pi_190852052
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 01:04 schreef skrn het volgende:
Maar die lift moet beter, dus een koppeling met een rookmelder zodat de lift echt niet gebruikt kan worden bij brand, en ik vind dat je als coorperatie toch rekening moet houden dat er af en toe huisraad dan wel zooi staat in de centrale hal. Bijvoorbeeld bij een verhuizing, waarbij je eerst de huisraad naar de lift sleept en dan de hele lift volstouwt.

(En dan pas de kast er net niet in ... :o ;) )
Van wie, niemand doet meer als vereist, dan kun je de eisen voor bestaande bouw strenger maken maar dat moet ook betaalt worden.
De coöperatie houdt ook rekening met verhuizen dat mag gewoon wat niet mag is zo'n centrale hal als afvalpunt gebruiken maar daar hadden de bewoners schijt aan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 3 januari 2020 @ 07:15:47 #96
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_190852076
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 17:59 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Mijns inziens is het een tragische samenloop van kleine vergrijpen die tot een groot drama hebben geleid. Maar mijn eerste gedachte is: de aso die de bank daar heeft neergezet mag wel worden aangesproken
als ik ergens een bank neerzet geeft het jou niet het recht die in brand te steken of te laten ontploffen met vuurwerk. Los van dat hem daar neerzetten rond oud jaar enorm om problemen vragen is.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  Spellchecker vrijdag 3 januari 2020 @ 07:49:53 #97
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_190852171
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 01:04 schreef skrn het volgende:
Maar die lift moet beter, dus een koppeling met een rookmelder zodat de lift echt niet gebruikt kan worden bij brand, en ik vind dat je als coorperatie toch rekening moet houden dat er af en toe huisraad dan wel zooi staat in de centrale hal. Bijvoorbeeld bij een verhuizing, waarbij je eerst de huisraad naar de lift sleept en dan de hele lift volstouwt.

(En dan past de kast er net niet in ... :o ;) )
Die bank stond daar al een paar dagen. Daar was geen huismeester actief denk ik.
pi_190852447
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 07:49 schreef maily het volgende:

[..]

Die bank stond daar al een paar dagen. Daar was geen huismeester actief denk ik.
Nee, maar er moet wel een schoonmaker actief zijn, zo'n flat moet wel drie keer per week gepoetst worden . Dus een belletje naar het kantoor om een busje te laten komen zou dan routine moeten zijn.

Ik zou als coöperatie ook gewoon een bewonerscommissie vaststellen, met een leuke vergoeding ( genoeg mensen die 50 tot 100 euro in de maand willen bijverdienen), die als observanten kunnen figuren .
  vrijdag 3 januari 2020 @ 08:39:41 #99
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_190852497
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 01:04 schreef skrn het volgende:
Maar die lift moet beter, dus een koppeling met een rookmelder zodat de lift echt niet gebruikt kan worden bij brand.
De lift is toch uitgegaan?
Dat was hier nou net het probleem.
Als hij netjes omlaag was gegaan en de deur open deed voor de lifters was er geen probleem. Kortsluiting ten gevolge van brand in de hal zo normaal gesproken geen lift-uitval als gevolg hoeven hebbben.


ik denk dat er twee problemen waren die mogelijk niet eens 1 op 1 een directe relatie met elkaar hebben. Daarom ook gewoon pure pech.

1) een brand
2) een kapotte lift

De brandweer ziet een dichte lift op 0 staan, heeft niet door dat die kapot is en gaat er in consternatie vanuit dat hij leeg is. (er zijn ook liften die bij brand naar een hogere etage gaan en daar de deur open gooien, maar dan moet de lift het wel doen). Mogelijk niet daadwerkelijk gecontroleerd omdat de lift door de brand niet bereikbaar was en omdat hij achter een brandwerende muur zat.

spreek-luisterinrichting (of alleen alarm-knop) misschien wel gebruikt waarna de lift-meldkamer aangaf er met een half uurtje ze zijn, met excuses voor het ongemak. 'ja meneer we zijn onderweg het is druk onderweg, niet zon paniek, met een half uurtje zit u aan de olibollen'. toen de liftmonteur aan kwam rijden nadat hij eerst nog even snel omgekleed en gedouched had en een oliebolletje thuis had opgegeten was misschien pas duidelijk dat de lift enige urgente had.

Dit soort problemen ga je niet voorkomen in de toekomst. Liftmonteurs met zwaailichten naar elke storing had nu een oplossing geweest.
Volgende keer is het een andere combinatie.

[ Bericht 11% gewijzigd door Speekselklier op 03-01-2020 09:35:27 ]
Tot nooit .......
pi_190852587
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 08:31 schreef skrn het volgende:

[..]

Nee, maar er moet wel een schoonmaker actief zijn, zo'n flat moet wel drie keer per week gepoetst worden . Dus een belletje naar het kantoor om een busje te laten komen zou dan routine moeten zijn.

Ik zou als coöperatie ook gewoon een bewonerscommissie vaststellen, met een leuke vergoeding ( genoeg mensen die 50 tot 100 euro in de maand willen bijverdienen), die als observanten kunnen figuren .
Hooguit 1 keer per week wordt zoiets schoongemaakt. Een schoonmaakbedrijf of verhuurder moet betalen om dat af te voeren waarom zouden ze zoiets doen die verantwoordelijkheid ligt bij de eigenaar.

Waarom zou je een bewoner gaan betalen om op te letten als ze het ook gewoon gratis moeten doen. Huisregels opstellen en brieven sturen moet genoeg zijn als dat niet werkt gaat een betaalde observant ook niet werken. Het is gewoon een mentaliteitskwestie en die is daar om je oude rommel in de hal te zetten met een briefje erop. Lekker makkelijk je verantwoordelijkheid ontlopen onder het mom van ik help een ander. Want als je liever iets weggeeft dan weggooit kun je ook een briefje met foto ophangen gratis afhalen op huisnummer zoveel.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')