abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 2 januari 2020 @ 13:35:20 #251
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_190842081
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 13:33 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, bij brand zakken naar de eerstvolgende verdieping en deuren open.
Is zoiets uberhaupt mogelijk, onbemand, met een lift? Plus, waarschijnlijk zat er nog een oud type lift in dit pand en die zijn, net zoals de liften op mijn werk, vrij minimaal. Als je vast komt te zitten, kun je de beveiliging bellen en hopen dat ze je komen halen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 2 januari 2020 @ 13:37:53 #252
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190842104
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 13:34 schreef vipergts het volgende:

[..]

Zo werkt een lift natuurlijk niet, die stopt niet omdat er rook hangt die stopt pas als er geen stroom meer is.
De lift hoort te stoppen als er brand is. Dan hoort er nog stroom op te staan, voor de brandweer, die kunnen met gasmaskers en perslucht naar boven.
  donderdag 2 januari 2020 @ 13:38:37 #253
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190842110
quote:
2s.gif Op donderdag 2 januari 2020 13:35 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Is zoiets uberhaupt mogelijk, onbemand, met een lift? Plus, waarschijnlijk zat er nog een oud type lift in dit pand en die zijn, net zoals de liften op mijn werk, vrij minimaal. Als je vast komt te zitten, kun je de beveiliging bellen en hopen dat ze je komen halen.
Natuurlijk. We hebbe zelfrijdende auto's maar zouden geen lift kunnen programmeren? :')
  donderdag 2 januari 2020 @ 13:39:51 #254
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190842121
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 13:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]


[..]

Trouwens ik kan niet snappen dat men zo denkt, lagere klassen of niet, je wil toch geen brand in je gebouw dus haal je met elkaar de armen uit de mouwen en pleurt ff een bankstelletje weg.
Geen handhaving, dus je kunt doen wat je wilt.
pi_190842127
quote:
2s.gif Op donderdag 2 januari 2020 13:35 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Is zoiets uberhaupt mogelijk, onbemand, met een lift? Plus, waarschijnlijk zat er nog een oud type lift in dit pand en die zijn, net zoals de liften op mijn werk, vrij minimaal. Als je vast komt te zitten, kun je de beveiliging bellen en hopen dat ze je komen halen.
Haha het zijn niet de mensen die de lift met een touwtje omhoog trekken hè?
Tuurlijk kan dat, zelfs de oudste lift besturing heeft een contactje als je dat bekrachtigd gaat de lift naar de BGG en stuurt de deur open.
Dit werkt niet bij: een storing, geen stroom, e.d.

Ze zijn nu trouwens aan het kijken om liften te laten werken bij brand, dit kan ook levens redden.
Dit doen ze door de bekabeling brandwerend te leggen en detectoren aan de liftuitgangen te plaatsen. En veel mee eisen aan brandwerendheid van schacht, deuren en besturing.

Vooral bij zeer hoge bouw kan dit ontruimen enorm versnellen.

Beste zou zijn lift schachten op grotere afstand van elkaar en dan een brandlift toepassen.
Alleen tja, kost mucho moneys.
Maar in Dubai doen ze dit wel al, :P
Vakman pur sang
pi_190842147
Dit soort flats zijn 50 jaar oud en de lift dus vaak net zo oud. Sommige liften zijn zelfs meer dan 100 jaar oud...
.
pi_190842162
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 13:42 schreef Fer het volgende:
Dit soort flats zijn 50 jaar oud en de lift dus vaak net zo oud. Sommige liften zijn zelfs meer dan 100 jaar oud...
Onmogelijk de besturing word na 20-25 jaar vervangen en is redelijk modern-anders word de lift niet goedgekeurd en mag niet draaien.

De deuren en alles kan er dan verouderd uitzien.
Er zijn veel verplichtingen bijgekomen, bv sinds 2013 zit een een lichtsensor in de deur. Die je niet kan omduwen.

Probeer maar eens bij een “oude” lift je hand tussen de deuren te doen op 1,5mtr hoogte, de deur gaat weer open zonder dat ie je arm raakt.

Vroeger raakte die je arm, duwde een klein beetje en ging dan pas weer open.

Let ook op een lift, in de binnenkant zit een rond stickertje van de liftkeuring, die mag niet ouder zijn dan 18 maand.

[ Bericht 30% gewijzigd door Lospedrosa op 02-01-2020 13:49:55 ]
Vakman pur sang
pi_190842225
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2020 22:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus er zijn helemaal geen brand- en rookmelders in zo'n flat aanwezig? Dat lijkt me echt sterk.
Ik woon in een pand uit 2004 en daar is geen brand of rookmelding in het trappenhuis, wel een glazen centrale hal dus die brand valt wel op en 2 noodtrappen aan het einde van de galerij.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_190842282
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 13:37 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De lift hoort te stoppen als er brand is. Dan hoort er nog stroom op te staan, voor de brandweer, die kunnen met gasmaskers en perslucht naar boven.
Hoort ja maar is niet verplicht en zelfs als er een brandweerlift in zit doet die het niet als er vuur bij de stroomvoorziening van dat ding komt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_190842342
quote:
1s.gif Op woensdag 1 januari 2020 21:05 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik vind vuurwerk helemaal niet de echte oorzaak hier. Welke lamzak zet nou een complete bank in de galerij? Welke lamme bewoner belt de ws en doet zelf niets?
Welke Lambal gaat er met een buurman klagen maar doet niets.
Welke rotjong gooit zijn grondtolletje in de bank?
Welke sufferd neemt geen actie en rent met een brandblusser naar de bank of trekt de brandende bank naar buiten?
Wie zorgt er voor elkaar? Of is het maar allen voorzich en wijzen naar alles behalve jezelf?
Terechte vragen om te stellen. Wat ik me afvraag is, hoe lang hebben deze arme zielen in die lift gezeten? En hebben ze geen mobiel bij zich gehad om 112 te bellen, of hadden ze geen signaal, ging het allemaal te snel om nog te kunnen handelen, hebben de opa en oma nog staan wachten totdat ze beneden waren?

Wellicht bij ons een overdreven gewoonte, maar wij zwaaien familie en vrienden altijd uit als ze weggegaan, dwz we kijken vanuit het raam, de voordeur of het balkon om ze te zien wegrijden of lopen. Hebben opa en oma niet meer naar beneden gekeken vanaf de galerij toen ze waren vertrokken en gedacht waar blijven ze nou zo lang? En had er dan wel tijdig ingegrepen kunnen worden? Je kan je zo veel afvragen over hoe en wat, maar helaas is het te laat voor de slachtoffers. Hopelijk wordt er wel duidelijk wat er schort aan de lift en vluchtwegen zodat dit nooit meer gebeurt. Vreselijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door kleinvogelijn op 02-01-2020 14:25:48 (fout bij quote toevoegen) ]
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_190842378
quote:
2s.gif Op woensdag 1 januari 2020 22:58 schreef skrn het volgende:

[..]

Ja, we kijken wel heel erg naar flats, maar hoeveel huishoudens hebben nu een CO-melder en een rookmelder. Nog steeds schrikbarend weinig. Verplicht dat eerst, gewoon, en laat CV-installaties eens verplicht keuren.

Dat is het laaghangend fruit, en daar wil Nederland niet aan.
Dat zegt nog niets, ik laat om het jaar mijn cv ketel keuren de laatste keer dat mijn installateur dat deed rook ik na een dag een gaslucht. Ik bij dat ding gekeken maar toen rook ik niets meer. 2 weken later rook ik weer een gaslucht, ik heb voor de zekerheid toch maar even gebeld en toen bleek er een ventiel niet goed dicht te zitten. Stomme fout uitgebreide excuses en ik hoefde de rekening niet te betalen maar het had zomaar slecht af kunnen lopen ondanks dat het een gecertificeerd bedrijf is en niet een of andere beunhaas.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_190842445
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 12:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hier is het ook gratis, in mijn vorige woongemeente niet, daar kun je wit- en bruingoed wel gratis laten ophalen, maar meubels bijvoorbeeld niet, dat is tegen betaling van ¤ 30,= per m3
In Rotterdam kun je ook zonder factuurtje je grofvuil laten ophalen. Je betaalt er natuurlijk wel gewoon voor, want het zit al in de afvalstoffenheffing. In grote steden zal deze oplossing wel het beste zijn, omdat iedereen anders overal de troep gaat dumpen. Dat gebeurt nu ook nog wel, omdat sommige mensen te beroerd zijn om te bellen / via internet aan te geven dat ze grofvuil hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door NedKelly op 02-01-2020 14:13:19 ]
pi_190842460
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 13:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Is dat bij huur ook zo? Ik kan me voorstellen dat het bij koop/ VVE wel zo is.
In mijn gebouw is 1/3 van de appartementen van de woningbouw, de rest is koop. Ook de huurders zijn verantwoordelijk voor vrijhouden van galerijen / algemene ruimtes.
pi_190842592
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 14:08 schreef NedKelly het volgende:

[..]

In mijn gebouw is 1/3 van de appartementen van de woningbouw, de rest is koop. Ook de huurders zijn verantwoordelijk voor vrijhouden van galerijen / algemene ruimtes.
Zit je bij Margo?
pi_190842611
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 14:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zit je bij Margo?
Geen idee wie/wat Margo is.
Zijn in Rotterdam wel meer gebouwen die deels koop / deels woningbouw zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door NedKelly op 02-01-2020 14:29:40 ]
pi_190842651
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 13:59 schreef kleinvogelijn het volgende:
Hebben opa en oma niet meer naar beneden gekeken vanaf de galerij toen ze waren vertrokken en gedacht waar blijven ze nou zo lang? En had er dan wel tijdig ingegrepen kunnen worden?
Al hadden ze gekeken, niemand had meer iets kunnen doen.
Veruit de meeste dodelijke slachtoffers bij brand komen om door inademing van de rook.
Slechts een paar adem teugen en je bent al buiten westen.

Toen de lift stil kwam te hangen terwijl er beneden in de hal een brand woedde, was hun lot al bezegeld toen er rook via de liftschacht de lift binnen kwam.
Het is een wonder dat de moeder en het andere kind het overleefd hebben.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_190842706
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 12:36 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Leuk die regels, maar wie is verantwoordelijk voor de handhaving?
De coöperatie, ja.
pi_190842738
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 13:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]


[..]

Trouwens ik kan niet snappen dat men zo denkt, lagere klassen of niet, je wil toch geen brand in je gebouw dus haal je met elkaar de armen uit de mouwen en pleurt ff een bankstelletje weg.
Als je geluk hebt, heb je nog een actieve huurderscommissie. Maar vergis je niet: het verloop in dat soort flats is hoog, dus waarom moeite doen voor het collectief?
  donderdag 2 januari 2020 @ 15:07:15 #269
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190843060
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 13:34 schreef vipergts het volgende:

Zo werkt een lift natuurlijk niet, die stopt niet omdat er rook hangt die stopt pas als er geen stroom meer is. En dat was precies op het moment dat die mensen de lift zaten.
Echt wel, bij een brandalarm gaat de lift naar de bg en gaan de deuren open, vervolgens kan niemand meer met de lift.

Dat heb ik al vaak zat gezien.
pi_190843068
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 15:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Echt wel, bij een brandalarm gaat de lift naar de bg en gaan de deuren open, vervolgens kan niemand meer met de lift.

Dat heb ik al vaak zat gezien.
Dan moet er wel een brandalarm zijn en dat is niet verplicht
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 2 januari 2020 @ 15:09:26 #271
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190843083
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 13:28 schreef Lospedrosa het volgende:

Ja tuurlijk, alleen gebeurd dat nooit omdat dit vaak het type mensen is wat schreeuwt en wijst naar iedereen maar zelf geen enkele verantwoordelijkheid kent.
Natuurlijk heb je wel een bepaalde verantwoordelijkheid (opgeruimd, schoon etc.) vwb de gezamelijke ruimtes maar vwb (brand)veiligheid is het toch echt een verantwoordelijkheid van de eigenaar, in de geval de woningcorporatie. Of moeten de bewoners zelf voor bv. het hang- en sluitwerk zorgen in de centrale hal?
  donderdag 2 januari 2020 @ 15:10:44 #272
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190843242
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 15:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, maar dat een lift "niet zo werkt" is dus veel te kort door de bocht.
Je moet een apparaat erop aansluiten die detecteerd dat er rook/brand is. Elke lift is met een brandsturing uit te rusten.

Maar een automatische brandmeld installatie in een centraal trappenhuis van een bestaand wooncomplex is geen plicht.

Kunnen bewoners van dat soort flatjes ook niet mee omgaan want er is beheer noodzakelijk, iemand die de melding opneemt en evt reset.

Feit is dat 98% van de automatische brandmeldingen loos alarm is.
Vakman pur sang
pi_190843262
Maar als je kijkt naar het doden door branden in flats is het een erg laag risico.
Vakman pur sang
pi_190843371
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 15:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, maar dat een lift "niet zo werkt" is dus veel te kort door de bocht.
Valt wel mee ik denk dat de meeste liften in flatgebouwen niet op een meldinstallatie zijn aan gesloten. En dan nog de brand was bij de lift en de stroomvoorziening zelf als hij het blijft doen dan had de lift ze dus naar de vuurzee gebracht
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 2 januari 2020 @ 15:38:10 #276
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190843437
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 15:34 schreef vipergts het volgende:

Valt wel mee ik denk dat de meeste liften in flatgebouwen niet op een meldinstallatie zijn aan gesloten. En dan nog de brand was bij de lift en de stroomvoorziening zelf als hij het blijft doen dan had de lift ze dus naar de vuurzee gebracht
Met een vuur van dat formaat had die lift al lang en breed op de bg gestaan. Het is niet dat dat vuur begonnen is toen ze instapten en het 15 seconden later een inferno was.
pi_190843712
quote:
2s.gif Op woensdag 1 januari 2020 21:28 schreef DW457 het volgende:

[..]

En dat vind ik dan weer te kort door de bocht, zeker met mijn eigen ervaring als vader zijnde.
[..]

Precies dit.
[..]

Mijn argumenten waren gewoon erg goed, dus ik snap hem wel :+ en hey, hij heeft hier wel een heel terecht en redelijk punt, dus eigenlijk is het niet ok om hem dan vervolgens laf te noemen.
En is het dan niet jouw verantwoordelijkheid als vader (of vader zijnde, iig niet allebei) om iig te proberen er voor te zorgen dat je kinderen niet omgaan met dingen waar ze (door hun jonge leeftijd en ontwikkeling) nog niet mee om kunnen gaan?
"Pools are perfect for holding water"
pi_190843730
Het is verschrikkelijk en deze keer ook erg dichtbij.

Om 01.00uur zat ik na te praten met m'n visite. Ik had de ramen open en hoorde om 01.23 de eerste sirenes. Op dat moment waren vrienden de brand live aan het streamen. Ongeveer 10 minuten later hoorde ik dat er opgeschaald werd en hoorde ik een hoop sirenes.

Deze mensen hebben dus erg lang in die lift gezeten. Ik denk dat om 01.45 alle hulpdiensten aanwezig waren (naar wat ik kon horen)
Ik woon er dichtbij.

Ik huur van de dezelfde woningstichting; Vivare en dat is echt een verrot bedrijf. Denken alleen maar aan winst ipv veiligheid. En dit vreselijke incident illustreert mooi wat er gebeurt als je als woningbouwstichting nalatig bent.
pi_190843778
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 15:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Natuurlijk heb je wel een bepaalde verantwoordelijkheid (opgeruimd, schoon etc.) vwb de gezamelijke ruimtes maar vwb (brand)veiligheid is het toch echt een verantwoordelijkheid van de eigenaar, in de geval de woningcorporatie. Of moeten de bewoners zelf voor bv. het hang- en sluitwerk zorgen in de centrale hal?
Helemaal mee eens. Waardoor dat 'ja maar we hebben volgens oude overgangsregels gehandeld!' dus ook een heel smerig smaakje nalaat.
"Pools are perfect for holding water"
pi_190843848
Straks gaan wij bloemen leggen, niet wetende of de slachtoffers klasgenoten zijn van mijn kinderen, die kans is namelijk erg groot.

Wat is dit gigantisch klote zeg ;( :{
  donderdag 2 januari 2020 @ 16:06:15 #281
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_190843883
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 16:04 schreef Brybry het volgende:
Straks gaan wij bloemen leggen, niet wetende of de slachtoffers klasgenoten zijn van mijn kinderen, die kans is namelijk erg groot.

Wat is dit gigantisch klote zeg ;( :{
Nou, dan had school waarschijnlijk al contact met jullie opgenomen.
pi_190843908
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 16:06 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

Nou, dan had school waarschijnlijk al contact met jullie opgenomen.
Helaas hebben we vorig jaar ook met een verlies te maken gehad en we werden 4 dagen na het incident op de hoogte gesteld....
pi_190843921
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 15:56 schreef Brybry het volgende:
Ik huur van de dezelfde woningstichting; Vivare en dat is echt een verrot bedrijf. Denken alleen maar aan winst ipv veiligheid. En dit vreselijke incident illustreert mooi wat er gebeurt als je als woningbouwstichting nalatig bent.
Jammer dat je er zo over denkt.
Vakman pur sang
pi_190843954
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 15:56 schreef Brybry het volgende:
Het is verschrikkelijk en deze keer ook erg dichtbij.

Om 01.00uur zat ik na te praten met m'n visite. Ik had de ramen open en hoorde om 01.23 de eerste sirenes. Op dat moment waren vrienden de brand live aan het streamen. Ongeveer 10 minuten later hoorde ik dat er opgeschaald werd en hoorde ik een hoop sirenes.

Deze mensen hebben dus erg lang in die lift gezeten. Ik denk dat om 01.45 alle hulpdiensten aanwezig waren (naar wat ik kon horen)
Ik woon er dichtbij.

Ik huur van de dezelfde woningstichting; Vivare en dat is echt een verrot bedrijf. Denken alleen maar aan winst ipv veiligheid. En dit vreselijke incident illustreert mooi wat er gebeurt als je als woningbouwstichting nalatig bent.
Ze zijn niet nalatig het gebouw voldoet aan de eisen, volgens de nos hebben ze zelf de eigenaar van de bank erop aangesproken.Hopelijk is dat persoonlijk gebeurd ipv met een brief “aan de bewoners van” dan kunnen ze er melding van maken zodat die persoon vervolgd kan worden kan Brandveiligheid begint bij het feit dat bewoners hun rommel niet laten slingeren.
Je zal die eigenaar van die bank maar zijn zijn er toch 2 mensen dood en 2 zwaargewond mede door de laksheid om die bank niet op te ruimen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Spellchecker donderdag 2 januari 2020 @ 16:12:28 #285
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_190843973
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 16:08 schreef Brybry het volgende:

[..]

Helaas hebben we vorig jaar ook met een verlies te maken gehad en we werden 4 dagen na het incident op de hoogte gesteld....
Hebben jullie geen groepsapp met andere ouders?
  donderdag 2 januari 2020 @ 16:16:17 #286
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190844064
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 16:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Jammer dat je er zo over denkt.
Ik ben zelf huurder en toevallig volgende week een afspraak met een opzichter.
2 jaar geleden had ik een probleem. Vivare wilde niks doen. M'n probleem op Facebook geuit; Dag later opzichter op bezoek.

Hier in de buurt zijn de huizen zo ontzettend slecht. De andere verhuurder heeft daarop verantwoordelijkheid genomen en alle huizen grondig renoveert, echt alles is meegenomen. Wat doet Vivare? Niks!
Dus onze buurt bestaat nu voor 1/3 uit prachtig gerenoveerde huizen, 1/3 koop en 1/3 Vivare krotten.

Iedereen in een straal van 5km heeft problemen met Vivare. Kutbedrijf.
pi_190844076
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 16:12 schreef maily het volgende:

[..]

Hebben jullie geen groepsapp met andere ouders?
Gelukkig niet :o
  donderdag 2 januari 2020 @ 16:19:14 #289
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190844082
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 15:56 schreef Brybry het volgende:
Het is verschrikkelijk en deze keer ook erg dichtbij.

Om 01.00uur zat ik na te praten met m'n visite. Ik had de ramen open en hoorde om 01.23 de eerste sirenes. Op dat moment waren vrienden de brand live aan het streamen. Ongeveer 10 minuten later hoorde ik dat er opgeschaald werd en hoorde ik een hoop sirenes.
Dus die lift stond al bijna een half uur stil? En niemand wist dat er iemand in zat? Wat is dat dan voor gammel kutgebouw?

quote:
Ik huur van de dezelfde woningstichting; Vivare en dat is echt een verrot bedrijf. Denken alleen maar aan winst ipv veiligheid. En dit vreselijke incident illustreert mooi wat er gebeurt als je als woningbouwstichting nalatig bent.
Dat gevoel bekruipt mij ook, zeker nadat ik die directeur meteen volgas om een vuurwerkverbod hoorde janken.
pi_190844092
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 16:11 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ze zijn niet nalatig het gebouw voldoet aan de eisen, volgens de nos hebben ze zelf de eigenaar van de bank erop aangesproken.Hopelijk is dat persoonlijk gebeurd ipv met een brief “aan de bewoners van” dan kunnen ze er melding van maken zodat die persoon vervolgd kan worden kan Brandveiligheid begint bij het feit dat bewoners hun rommel niet laten slingeren.
Je zal die eigenaar van die bank maar zijn zijn er toch 2 mensen dood en 2 zwaargewond mede door de laksheid om die bank niet op te ruimen.
Jawel. Er waren namelijk geen vluchtuitgangen; Bewoners zaten als ratten in de val.
Ik woon er vlakbij, dit is al vaker aangekaart.
pi_190844107
De
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 16:19 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus die lift stond al bijna een half uur stil? En niemand wist dat er iemand in zat? Wat is dat dan voor gammel kutgebouw?
[..]

Dat gevoel bekruipt mij ook, zeker nadat ik die directeur meteen volgas om een vuurwerkverbod hoorde janken.
Ja, ja en ja. De brandweer had heel veel moeite met blussen omdat ze de plek niet konden bereiken. Er was geen ingang!!!
  donderdag 2 januari 2020 @ 16:26:24 #292
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190844165
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 16:20 schreef Brybry het volgende:

Jawel. Er waren namelijk geen vluchtuitgangen; Bewoners zaten als ratten in de val.
Ik woon er vlakbij, dit is al vaker aangekaart.
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 16:21 schreef Brybry het volgende:

Ja, ja en ja. De brandweer had heel veel moeite met blussen omdat ze de plek niet konden bereiken. Er was geen ingang!!!
We moeten de uitkomst van het onderzoek natuurlijk afwachten maar na alles wat ik lees gaat het er nmm steeds slechter uitzien voor die corporatie...
  Spellchecker donderdag 2 januari 2020 @ 16:28:24 #293
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_190844188
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 16:18 schreef Brybry het volgende:

[..]

Gelukkig niet :o
En dan nu ook geen dagelijks contact want kerstvakantie ....
pi_190844207
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 15:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Echt wel, bij een brandalarm gaat de lift naar de bg en gaan de deuren open, vervolgens kan niemand meer met de lift.

Dat heb ik al vaak zat gezien.
Dat scenario was in dit geval toch ook op drama afgelopen?
pi_190844219
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 16:26 schreef AchJa het volgende:

[..]


[..]

We moeten de uitkomst van het onderzoek natuurlijk afwachten maar na alles wat ik lees gaat het er nmm steeds slechter uitzien voor die corporatie...
Ja, de opzichter die volgende week bij mij langs komt gaat ook niet blij zijn.
Ik geef Vivare de laatste kans, ik ben een rechtzaak aan het voorbereiden tegen ze.
Dit was namelijk hun geluk; Doorgaans hebben mensen in een sociale woning geen geld voor een zaak. Ik wel.
En nu is het is een keer klaar. En ik hoop dat mijn zaak gaat werken als een sneeuwbal...
pi_190844302
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 16:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat moest nog uitgezocht worden.
https://nos.nl/artikel/23(...)r-uitzonderlijk.html

Je komt op mij een beetje over of je wilt dat de WS verantwoordelijk is.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 2 januari 2020 @ 16:38:19 #297
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190844308
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 16:30 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

Dat scenario was in dit geval toch ook op drama afgelopen?
Nee. Het alarm gaat natuurlijk al veel eerder af... Het is niet dat dat alarm pas afgaat als de halve flat in de hens staat.
pi_190844353
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 16:19 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat gevoel bekruipt mij ook, zeker nadat ik die directeur meteen volgas om een vuurwerkverbod hoorde janken.
Na dit soort nare voorvallen krijg je altijd het Grote Vingerwijzen en uiteindelijk is het niemands schuld. Iedereen veegt zijn straatje schoon.
pi_190844394
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 16:20 schreef Brybry het volgende:

[..]

Jawel. Er waren namelijk geen vluchtuitgangen; Bewoners zaten als ratten in de val.
Ik woon er vlakbij, dit is al vaker aangekaart.
https://nos.nl/artikel/23(...)r-uitzonderlijk.html

Ook voor jouw dan maar zelfde als bij ach ja gebouw voldeed aan de eisen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 2 januari 2020 @ 16:45:48 #300
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190844411
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 16:37 schreef vipergts het volgende:

https://nos.nl/artikel/23(...)r-uitzonderlijk.html

Je komt op mij een beetje over of je wilt dat de WS verantwoordelijk is.
Laatste deel ook gelezen?

quote:
De Onderzoeksraad voor Veiligheid begint een verkennend onderzoek naar de flatbrand. De twee jongens van 12 en 13 die werden opgepakt, hebben afgelopen nacht in de cel doorgebracht.
Er komt een onderzoek en dan zal wel blijken wat er allemaal wel en niet klopt. Dat betrokkene zo op basis van bekende feiten zegt dat het klopt zal wel maar of het echt zo is en wat er nog meer boven water komt moeten we afwachten.

Daarbij vind ik dit ook een opmerkelijke passage:

quote:
De brandweer probeert bewoners voor te lichten over brandgevaar en praat met Vivare en andere corporaties over hoe die hun gebouwen brandveiliger kunnen maken. De flat aan het Gelderseplein krijgt dit jaar nog twee nieuwe deuren, waardoor het gebouw niet langer alleen via het midden te verlaten is. Dat was al gepland ruim voordat het drama plaatsvond.
Oh, dus er komen extra deuren zodat de flat niet alleen in het midden te verlaten is... Waarom dan? Het voldoet toch aan de eisen?

En nee, ik ben echt niet zo'n type die iemand verantwoordelijk wil houden maar bij mij gaan wel meteen de nekharen overeind staan en ga ik meteen in de wantrouwende modus als zo'n directeur meteen begint te janken om een vuurwerkverbod.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')