Wat ben je als je van de HBO bent afgestudeerd? En van de Uni (Drs?)? En is het alleen Meester in de Rechten (dus je krijgt de titel Meester alleen als je rechten hebt gestudeerd)? Professor alleen als je een proefschrift hebt geschreven (en als het ook geaccepteerd wordt)?
Def
maar tegenwoordig
Bachelor of Science
Master of Science
en dan is het proefschrift
Phd
quote:
Op maandag 13 januari 2003 14:45 schreef Skinkie het volgende:
Volgens mij voor informatica
HBO: ing.
Uni: ir of drsmaar tegenwoordig
Bachelor of Science == HBO of hoofdfase uni
Master of Science == drsen dan is het proefschrift
Phd == dr.
Als je bij WO promoveert wordt je volgens mij doctor (dr.) en op de een of andere manier kan je ook professort (prof.) worden, maar hoe weet ik niet. Misschien alleen als je een leerstoel aangeboden hebt gekregen of nog een keer gepromoveerd bent ofzo.
HBO is tegenwoordig trouwens Bachelor en WO is master. Beta wordt 'of science' en gamma en alfa wordt 'of arts'
quote:Op de uni haal je eerst je bachelor en vervolgens je master. Professor wordt je als je hoogleraar bent volgens mij.
Op maandag 13 januari 2003 14:48 schreef ChrisJX het volgende:
HBO, technische studies: ingenieur (ing.)
WO, technische studies: ingenieur (ir.)
WO, rechten: meester in de rechten (mr.)
WO, de rest: doctorandus (drs.)Als je bij WO promoveert wordt je volgens mij doctor (dr.) en op de een of andere manier kan je ook professort (prof.) worden, maar hoe weet ik niet. Misschien alleen als je een leerstoel aangeboden hebt gekregen of nog een keer gepromoveerd bent ofzo.
HBO is tegenwoordig trouwens Bachelor en WO is master. Beta wordt 'of science' en gamma en alfa wordt 'of arts'
quote:Je moet dan idd eerst een schakelklas doen, maar daarna is het wel mogelijk.
Op maandag 13 januari 2003 14:49 schreef The_Wanderer het volgende:
En het is niet mogelijk zomaar met een HBO bachelor een Uni master te doen
quote:Ja, dat bedoelde ik met leerstoel... Zo denk ik ook dat het in elkaar zit.
Op maandag 13 januari 2003 14:50 schreef Navelpluisje het volgende:Op de uni haal je eerst je bachelor en vervolgens je master. Professor wordt je als je hoogleraar bent volgens mij.
quote:Volgens mij komt eerst die schakelklas ja, omdat men er niet zeker van is of de beroepsgerichte opgeleide HBO'ers wel wetenschappelijk aankunnen.
Je moet dan idd eerst een schakelklas doen, maar daarna is het wel mogelijk.
quote:Niet "volgens", dat is op onze universiteit gewoon zo.
Op maandag 13 januari 2003 14:57 schreef ChrisJX het volgende:Volgens mij komt eerst die schakelklas ja, omdat men er niet zeker van is of de beroepsgerichte opgeleide HBO'ers wel wetenschappelijk aankunnen.
quote:Wel 'volgens'. Ik denk toch zeker ook dat het zo is? Dus volgens mij is het zo. En dan schijt mij het niks wat jouw uni doet.
Op maandag 13 januari 2003 15:11 schreef The_Wanderer het volgende:[..]
Niet "volgens", dat is op onze universiteit gewoon zo.
quote:dat was een retorisch antwoord
Op maandag 13 januari 2003 15:12 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Wel 'volgens'. Ik denk toch zeker ook dat het zo is? Dus volgens mij is het zo. En dan schijt mij het niks wat jouw uni doet.
Wat mijn uni doet weet ik niet, misschien willen ze hier niet komen
quote:Van jou of van mij?
Op maandag 13 januari 2003 15:13 schreef The_Wanderer het volgende:dat was een retorisch antwoord
quote:van mij
Op maandag 13 januari 2003 15:14 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Van jou of van mij?
quote:Dat geeft niet hoor, je bent toch nog liev
Op maandag 13 januari 2003 15:19 schreef The_Wanderer het volgende:van mij
quote:
Op maandag 13 januari 2003 15:31 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Dat geeft niet hoor, je bent toch nog liev
quote:Behalve dan dat je een econoom bent
Op maandag 13 januari 2003 15:34 schreef The_Wanderer het volgende:
jij ook
quote:Nou, niet iedereen mag hem gebruiken hoor. Je moet wel een aanstelling hebben aan de universiteit als universitair hoofddocent.
Op maandag 13 januari 2003 14:56 schreef Skinkie het volgende:
Professor is geen beschermde titel, dus iedereem mag het gebruiken. Maar volgens mij klopt het wel wat navelpluisje zegt.
quote:Dan ben je juist bevoorrecht toch?
Op maandag 13 januari 2003 15:40 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Behalve dan dat je een econoom bent
quote:Nee, brrrr, economen die zijn eng
Op maandag 13 januari 2003 15:43 schreef The_Wanderer het volgende:Dan ben je juist bevoorrecht toch?
Hoogleraar is niet hetzelfde als professor, je wordt eerst universitair docent. Professor ben je pas als je je eigen onderzoeksgroep leidt.
Professor ben je voor het leven als je eenmaal de professortitel binnen
hebt mag je hem houden.
En om na HBO Bachelor universiteit te kunnen doen BA of MA..zul je eerst een deficiencyprogramma moeten doorlopen, vaak haal je hier een universitaire Bachelor mee waardoor je naar de (doorstroom)master kunt gaan. Nu gaan veel universiteiten en hogescholen samenwerken om HBO leerlingen deze mogelijkheid al tijdens hun HBO studie te geven, zodat ze weinig kennisachterstand hoeven weg te werken.
quote:altijd uitzonderingen op de regel he
Op maandag 13 januari 2003 15:45 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Nee, brrrr, economen die zijn eng
quote:
Op maandag 13 januari 2003 15:47 schreef Emel het volgende:
hopelijk heb ik over 5 maanden mijn titel
En bovendien vind ik het wel leuk om te studeren, ik zie mezelf nog niet werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |