abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 11 januari 2020 @ 18:21:10 #26
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_190981961
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 14:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Praat toch geen poep, man. Context is nogal relevant, ik heb nog nooit een positief verhaal over Baudet, Wilders of hun idiote aanhangers gezien in de VK.
De columns en opiniepagina's worden gedomineerd door rechts, de vaakst terugkomende onderwerpen (immigratie en integratie veruit het meest terugkerende onderwerp) en politici dito.

NRC Handelsblad met hun Maarten Boudry en dit soort lieden volgt dezelfde weg.

frankvdlinde twitterde op zaterdag 11-01-2020 om 08:49:14 Zou het @nrc dit ook gepubliceerd hebben als er geen moslims had gestaan maar joden?Dan was heel Nederland van links tot rechts zwaar over de zeik gegaan en was het NRC zwaar terecht beschuldigd van antisemitische.Maar goed, het gaat over moslims. Dan kan het en zwijgt men. https://t.co/lTDx9WYfMx reageer retweet
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator zaterdag 11 januari 2020 @ 18:29:24 #27
54278 crew  Tijger_m
42
pi_190982059
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 18:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De columns en opiniepagina's worden gedomineerd door rechts, de vaakst terugkomende onderwerpen (immigratie en integratie veruit het meest terugkerende onderwerp) en politici dito.

NRC Handelsblad met hun Maarten Boudry en dit soort lieden volgt dezelfde weg.

frankvdlinde twitterde op zaterdag 11-01-2020 om 08:49:14 Zou het @:nrc dit ook gepubliceerd hebben als er geen moslims had gestaan maar joden?Dan was heel Nederland van links tot rechts zwaar over de zeik gegaan en was het NRC zwaar terecht beschuldigd van antisemitische.Maar goed, het gaat over moslims. Dan kan het en zwijgt men. https://t.co/lTDx9WYfMx reageer retweet
Je liegt gewoon, man. En de NRC is een andere krant maar dat is weer het gebruikelijke doelpalen verzetten van jou.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 11 januari 2020 @ 21:11:17 #28
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_190984581
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 18:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je liegt gewoon, man. En de NRC is een andere krant maar dat is weer het gebruikelijke doelpalen verzetten van jou.
Ik lieg helemaal niet. Zoals eerder aangehaald geeft zelfs de hoofdredactie aan dat de Volkskrant steeds meer naar rechts is opgeschoven, de redactiestatuten zijn veranderd, staat zelfs op Wikipedia, maarja die zullen het wel niet weten.

https://www.groene.nl/artikel/de-methode-van-thillo
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 11 januari 2020 @ 21:32:47 #29
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_190984998
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 14:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Praat toch geen poep, man. Context is nogal relevant, ik heb nog nooit een positief verhaal over Baudet, Wilders of hun idiote aanhangers gezien in de VK.
Heb je ooit weleens van de agenda setting theory gehoord?

In ieder geval merkwaardig dat de 'linkse' Volkskrant vooral aandacht geeft aan rechtse politici en denkbeelden. Voor 2002 waren linkse politici dominant (niet alleen Kok), wat me logischer lijkt.



Waarbij dan de nieuwe Spaanse regering als 'uiterst links' wordt weggezet.

Natuurlijk kun je hierbij zeggen dat het hele social media kabaal (met nep accounts en trollen) zorgt dat de traditionele media dat dan volgen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 11 januari 2020 @ 21:45:21 #30
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_190985328
Zoveel toonzettende linkse politici waren er ook niet..
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 11 januari 2020 @ 21:52:30 #31
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_190985463
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 21:45 schreef Perrin het volgende:
Zoveel toonzettende linkse politici waren er ook niet..
Lijkt me een cirkelredenering. De toon kan slechts gezet worden als ergens aandacht aan gegeven wordt.

Op zijn minst een manco dat als iemand iets debiels doet of roept, dat het dan aandacht genereert en precies die politici in de kaart spelen die dat debiele roepen of doen.
  zaterdag 11 januari 2020 @ 21:54:00 #32
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_190985491
Boodschap + mediastrategie = aandacht.

Welke linkse politici gun jij dan meer media-coverage?
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 11 januari 2020 @ 22:00:12 #33
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_190985628
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 21:54 schreef Perrin het volgende:
Boodschap + mediastrategie = aandacht.

Welke linkse politici gun jij dan meer media-coverage?
Kijkende naar dat staatje van Klopkoek, allemaal, ten koste van met name Wilders en Baudet. Rutte is MP, dus sowieso logisch dat die meer aandacht krijgt, maar Baudet met 2 zetels die een groot deel krijgt en de SP, D66, PvdA, CDA + anderen zo te zien niks vind ik wel wat vreemd.

Heb er wel wat mijn twijfels bij of dat staatje klopt, gezien de absentie van die andere partijen .. vermoedelijk is het wat afgerond naar 0 in een aantal gevallen?!

Edit: Het zou me trouwens niks verbazen als het ook een functie is van dat een politicus wat roept, waar dan 10 andere fractievoorzitters het mee eens zijn, op Baudet of Wilders na en die krijgen dan ook aandacht; maar de andere 10 worden dan overgeslagen.

[ Bericht 8% gewijzigd door ExtraWaskracht op 11-01-2020 22:11:31 ]
  zaterdag 11 januari 2020 @ 22:10:30 #34
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_190985845
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 21:54 schreef Perrin het volgende:
Boodschap + mediastrategie = aandacht.

Welke linkse politici gun jij dan meer media-coverage?
Je zou enigszins kunnen inbrengen dat er niet zoveel sprake is van een boodschap wanneer het programma bestaat uit een A4tje (PVV) of Baudet vele debatten niet bij woont en voorbereid (en op klimaat 180 graden is gedraaid).


quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 22:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Heb er wel wat mijn twijfels bij of dat staatje klopt, gezien de absentie van die andere partijen .. vermoedelijk is het wat afgerond naar 0 in een aantal gevallen?!
Het laat alleen de eerste vijf zien.

Misschien opvallend dat Fortuyn niet bij de eerste vijf staat in 2002 en Mat Herben wel.


quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 21:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Lijkt me een cirkelredenering. De toon kan slechts gezet worden als ergens aandacht aan gegeven wordt.

Op zijn minst een manco dat als iemand iets debiels doet of roept, dat het dan aandacht genereert en precies die politici in de kaart spelen die dat debiele roepen of doen.
Dat is dan ook het voornaamste doel van alle bots die worden ingezet. Daarmee het debat bepalen op Facebook/Twitter en een vliegwiel aanslingeren. Twitter zet boodschappen die veel geliked worden, met veel volgers (waarvan 65% nep) bovenaan.

Dit is denk ik zo een nep-account. Slechts een maand actief, een generieke profielfoto, verdacht onderschrift etc.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 11 januari 2020 @ 22:35:26 #35
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_190986390
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 22:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het laat alleen de eerste vijf zien.

Misschien opvallend dat Fortuyn niet bij de eerste vijf staat in 2002 en Mat Herben wel.
Niet zo. Die persoon zegt dat het gaat over mensen die in de TK gesproken hebben. Fortuyn zal dus als het goed is op 0 staan.

quote:
Dat is dan ook het voornaamste doel van alle bots die worden ingezet. Daarmee het debat bepalen op Facebook/Twitter en een vliegwiel aanslingeren. Twitter zet boodschappen die veel geliked worden, met veel volgers (waarvan 65% nep) bovenaan.

Dit is denk ik zo een nep-account. Slechts een maand actief, een generieke profielfoto, verdacht onderschrift etc.
Ik durf zo niet te zeggen dat het het voornaamste doel zou zijn. Zou benvloeding van anderen die volgen en hun bullshit delen niet het voornaamste / primaire doel zijn?

Zie je ook met bait and switch account die eerst een groep mensen bij elkaar verzamelen onder een normaal neutraal thema en dan langzaamaan steeds meer (radicale) politieke meningen door laat sijpelen.

Wel efficint. Wie heeft een Fox News e.d. nodig als je de mensen elkaar kunt laten brainwashen. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door ExtraWaskracht op 11-01-2020 22:44:54 ]
  Moderator zondag 12 januari 2020 @ 02:17:53 #36
54278 crew  Tijger_m
42
pi_190990325
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 21:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik lieg helemaal niet. Zoals eerder aangehaald geeft zelfs de hoofdredactie aan dat de Volkskrant steeds meer naar rechts is opgeschoven, de redactiestatuten zijn veranderd, staat zelfs op Wikipedia, maarja die zullen het wel niet weten.

https://www.groene.nl/artikel/de-methode-van-thillo
Dat staat helemaal niet op Wikipedia, en je haalt een artikel aan van 2009 wat nergens stelt dat er een ruk naar rechts gaande is of verodonneerd is door de Van Thillo.

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 12-01-2020 19:15:37 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 12 januari 2020 @ 12:10:37 #37
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_190992996
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 02:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat staat helemaal niet op Wikipedia, en je haalt een artikel aan van 2009 wat nergens stelt dat er een ruk naar rechts gaande is of verodonneerd is door de Van Thillo.

Ik ben wel een beetje klaar met jouw voortdurend agressieve houding.

Eerste resultaat op google voor 'Volkskrant media bias'

https://mediabiasfactcheck.com/de-volkskrant/

[ Bericht 4% gewijzigd door capricia op 12-01-2020 19:16:02 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_190994341
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 12:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik ben wel een beetje klaar met jouw voortdurend agressieve houding.

Eerste resultaat op google voor 'Volkskrant media bias'

https://mediabiasfactcheck.com/de-volkskrant/
Dat zegt niets over eventuele verschuiving natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator zondag 12 januari 2020 @ 18:32:48 #39
54278 crew  Tijger_m
42
pi_190997980
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 12:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik ben wel een beetje klaar met jouw voortdurend agressieve houding.

Eerste resultaat op google voor 'Volkskrant media bias'

https://mediabiasfactcheck.com/de-volkskrant/
En ik ben klaar met jouw gelieg en gefantaseer.

En als enige illustratie voor die bias word het feit dat er ooit een interview met Peterson in de Volkskrant heeft gestaan, een interview waarin hij keihard aangepakt werd.

[ Bericht 8% gewijzigd door capricia op 12-01-2020 18:54:13 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 12 januari 2020 @ 18:35:46 #40
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_190998028
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 13:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat zegt niets over eventuele verschuiving natuurlijk.
Het citeert de 'European Social Survey' (Media Landscape) waarin zowel in de 2014 als 2018 versie staat: Left oriented; although less pronounced in recent years

Er is natuurlijk wel veel meer voorhanden, zoals de mate van rechts-populistisch taalgebruik in de berichtgeving, en ook de manier waarop de klimaatverandering wordt weergegeven door o.a. De Volkskrant (met veel te veel aandacht voor sceptische geluiden), of de wijze waarop de Irak Oorlog werd verslagen. Of dat recente proefschrift over de 'Conservatieve revolte' met onder andere:

" In the decade that followed the ‘voter revolt’ of 2002, the Dutch establishment in both politics and media proceeded to flexibly adapt to the right-wing surge, resulting in a surprisingly comprehensive rightward shift in the Dutch political climate. General editors of national quality newspapers such as de Volkskrant and NRC Handelsblad vowed to remove leftist columnists and moved the general political inclination of their papers to the right.10"

Ik kom later terug met meer materiaal. Ikzelf vind het treffend hoe bijvoorbeeld Rutger Bregman zijn boek 'de meeste mensen deugen' n positief artikel kreeg en een stuk of vijf negatieve artikelen met een conservatieve tendens van Max Pam tot een beschrijvend artikel.

[ Bericht 5% gewijzigd door Klopkoek op 12-01-2020 19:03:31 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 12 januari 2020 @ 18:41:08 #41
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_190998089
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 18:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En ik ben klaar met jouw gelieg en gefantaseer.
Ik lieg helemaal niet wanneer ik zeg dat het op wikipedia staat.

"Van oorsprong rooms-katholiek, richt de krant zich sinds de jaren 1960 op de hoger opgeleide lezers en plaatste zich tot aan de jaren 1990 links van het politieke midden. Later zou de krant meer op naar rechts opgeschoven zijn, aldus voormalig hoofdredacteur Philippe Remarque. [gezegd toen de beste man nog hoofdredacteur was] "

Voor de verandering van de statuten:
https://www.oneworld.nl/interview/de-verrechtsing-van-de-media/

Als er iemand een leugenaar is, dan ben jij het, met je gekots op andere landen zoals Groot-Brittani terwijl alles in Nederland zogenaamd goed is. In werkelijkheid heeft de UK misschien wel even slechte/goede zorg en gaat de sociale rechtvaardigheid door o.a. verhoging van het minimumloon harder omhoog dan hier.

Je roept keihard met gescheld dat ik zit te liegen zonder te zeggen waar precies.

[ Bericht 5% gewijzigd door capricia op 12-01-2020 18:52:48 ]
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator zondag 12 januari 2020 @ 18:57:35 #42
236264 crew  capricia
pi_190998297
Wat minder op elkaar schelden.
Definitely not CIA
  zondag 12 januari 2020 @ 19:02:49 #43
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_190998382
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2020 18:57 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Wat minder op elkaar schelden.
[/modbreak]
En vervolgens laat je het allemaal staan. Typisch. Ik ben vogelvrij hier.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator zondag 12 januari 2020 @ 19:06:01 #44
236264 crew  capricia
pi_190998413
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 19:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En vervolgens laat je het allemaal staan. Typisch. Ik ben vogelvrij hier.
Sorry? Ik heb ook andere posts aangepast (niet alleen die van jou).
Maar ik lees niet echt mee. Zet even een TR.
Ik zal zo zelf ook even verder lezen, vanavond.

Edit: inmiddels meer geveegd.

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 12-01-2020 19:16:52 ]
Definitely not CIA
  dinsdag 14 januari 2020 @ 22:22:33 #45
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191032846
Voor degenen die haar nog kennen van hier: Disana is overleden. Er is een topic in RLS.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 14 januari 2020 @ 22:24:59 #46
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191032913
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 22:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
Voor degenen die haar nog kennen van hier: Disana is overleden. Er is een topic in RLS.
:'(
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 14 januari 2020 @ 22:39:16 #47
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191033248
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 22:24 schreef Perrin het volgende:

[..]

:'(
Indeed.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator woensdag 15 januari 2020 @ 01:01:28 #48
54278 crew  Tijger_m
42
pi_191035459
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 22:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
Voor degenen die haar nog kennen van hier: Disana is overleden. Er is een topic in RLS.
Holy.... dat is triest nieuws :(
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_191051338
volkskrant twitterde op woensdag 15-01-2020 om 12:30:00 Wat is er aan de hand in de ooit zo bejubelde modelstaat Zweden? In grote steden als Stockholm, Gotenburg en Malm nemen drugsbendes de straten over. Bomaanslagen en liquidaties zijn aan de orde van de dag https://t.co/nRUI9TymkP reageer retweet
Lol de Volkskrant is ook wakker.
pi_191163684
Nieuwe film: Dark Waters
Nieuw boek: Exposure: Poisoned Water, Corporate Greed, and One Lawyer's Twenty-Year Battle against DuPont.
Nieuw rapport van the Environmental Working Group
quote:
The new film “Dark Waters” tells the story of attorney Rob Bilott’s 20-year battle with DuPont over contaminated drinking water in West Virginia from toxic chemicals used to make Teflon. The Environmental Working Group credited Billot with “uncovering the most heinous corporate environmental conspiracy in history,” and the issue of contaminated water from the plastics industry continues to devastate areas across the country.

On Wednesday, the Environmental Working Group released a shocking report about how toxic fluorinated chemicals known as PFAS have been found in the drinking water of dozens of U.S. cities, including major metropolitan areas including Miami, Washington, D.C., and Philadelphia. The so-called forever chemicals are linked to cancer, high cholesterol and decreased fertility, and they do not break down in the environment.

We speak with attorney Robert Bilott, who has just published a new book titled “Exposure: Poisoned Water, Corporate Greed, and One Lawyer’s Twenty-Year Battle Against DuPont.” He is portrayed by Mark Ruffalo in the Hollywood film “Dark Waters.” We’re also joined by Tim Robbins, Academy Award-winning actor and director, who plays Bilott’s boss at his law firm in “Dark Waters.”

Pannen met een Teflon antiaanbaklaag zijn vaak in het nieuws geweest vanwege kankerverwekkende stoffen die vrijkomen tijdens het bakken. Vroeger werd er de giftige stof PFOA verwerkt in PTFE, maar dit is al een aantal jaren verboden.
The view from nowhere.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')