Echt?quote:Op zondag 29 december 2019 18:34 schreef Makrolon het volgende:
Makkelijk, ook wel aan 1. De bout zal niet breken.
Ja echt. Maar als jij die bout een eind uit laat steken gaat hij doorbuigen.quote:Op zondag 29 december 2019 18:38 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Echt?![]()
En wat als de bout een heel stuk uitsteekt? Dan krijg je een soort hefboom en komt er wel veel kracht op te staan toch?
Er wordt een balk mee aan een andere balk bevestigd, die balk is circa 5 cm dik. Aan die balk komen gewichten. Ik gebruikt een bout van 14 cm. 9 cm steekt dus in het hout, 5 cm hangt vrij.quote:Op zondag 29 december 2019 19:55 schreef Barry1986 het volgende:
Pak een pak melk. Til deze op schouderhoogte bij je lichaam.
Hoe belastend is dit?
Pak nu het pak melk op schouderhoogte en strek je arm uit.
Hoe belastend is dit voor je lichaam?
Hoe sterk je bout is, is dus geheel afhankelijk van de toepassing.
Hoe en waaraan zit de bout bevestigd en hoe lang steekt de bout uit? En komt op het uiteinde 150kg te hangen? Statisch?
Dus een balk bevestig je met een bout aan een andere balk? De bout is door en aan de andere kant moet een moer?quote:Op zondag 29 december 2019 20:09 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Er wordt een balk mee aan een andere balk bevestigd, die balk is circa 5 cm dik. Aan die balk komen gewichten. Ik gebruikt een bout van 14 cm. 9 cm steekt dus in het hout, 5 cm hangt vrij.
Nee wat die achterliggendebalk is veel dikker, te dik voor een slotbout.quote:Op zondag 29 december 2019 20:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dus een balk bevestig je met een bout aan een andere balk? De bout is door en aan de andere kant moet een moer?
Bij een bout hoort een moer, zonder moer is het einde oefening, tenzij de bout in getapt draad wordt gedraaid.quote:Op zondag 29 december 2019 20:12 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nee wat die achterliggendebalk is veel dikker, te dik voor een slotbout.
Is het een houten balk?quote:Op zondag 29 december 2019 20:09 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Er wordt een balk mee aan een andere balk bevestigd, die balk is circa 5 cm dik. Aan die balk komen gewichten. Ik gebruikt een bout van 14 cm. 9 cm steekt dus in het hout, 5 cm hangt vrij.
Houtdraadbout zit toch gewoon muurvast?quote:Op zondag 29 december 2019 20:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Bij een bout hoort een moer, zonder moer is het einde oefening, tenzij de bout in getapt draad wordt gedraaid.
De balk die er op komt, of de achterliggende balk?quote:Op zondag 29 december 2019 20:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is het een houten balk?
Dan zou ik me eerder druk maken om de sterkte van de balk.
5cm houten balk moet wel een grote overspanning hebben om 125 kg niet te kunnen hebben. Tenzij die 5cm de breedte is en niet de dikte.... bij een houten balk is de dikte van belang namelijk.quote:Op zondag 29 december 2019 20:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is het een houten balk?
Dan zou ik me eerder druk maken om de sterkte van de balk.
Bedoel je niet gewoon een schroef?quote:Op zondag 29 december 2019 20:15 schreef Hamzoef het volgende:
Houtdraadbout zit toch gewoon muurvast?
Ja, zou kan je het ook noemen. Op de verpakking heeft het in ieder geval een houtdraadbout.quote:Op zondag 29 december 2019 20:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Bedoel je niet gewoon een schroef?
Een schroef dusquote:Op zondag 29 december 2019 20:19 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ja, zou kan je het ook noemen. Op de verpakking heeft het in ieder geval een houtdraadbout.
Even na gemeten, dacht 5. Maar het is dus 6.quote:Op zondag 29 december 2019 20:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Een schroef dus
Hoe lang is de overspanning van de balk? Dat is de breedte en dikte?
Haha, ik ben echt een amateur, maar ik weet wel dat de sterkte van de bout/schroef hier het tere punt is.quote:Op zondag 29 december 2019 20:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dit doet me altijd weer denken aan een vroegere huisgenoot van mij die met lijm een kapstop wou ophangen en toen bij de lijmfabrikant ging klagen dat de kapstop met 1 winterjas op de grond lag en een stuk van het stucwerk meenam... hij begreep niet helemaal dat die 250kg die op de lijmbus stond niet hetgeen is waar je op moest letten....![]()
![]()
De sterkte van de bout is niet van belang hier.
Dat is niet de juiste, vind ik, je moet er een hebben met een hoogte van zeker 2x de breedte.quote:Op zondag 29 december 2019 20:22 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Even na gemeten, dacht 5. Maar het is dus 6.
6x6. Circa 140 cm breed.
Als je dat weet dan zou je ook moeten weten dat een m10 schroef dit met 2 vingers in zijn neus houdt.quote:Op zondag 29 december 2019 20:23 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Haha, ik ben echt een amateur, maar ik weet wel dat de sterkte van de bout/schroef hier het tere punt is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |