abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 27 december 2019 @ 17:50:29 #1
155227 crew  Guppy
dus
pi_190685391
Hoe komen jullie dieren de jaarwisseling door? Zijn ze bang voor vuurwerk? Of juist helemaal niet? En wat doe je zelf extra om ze Oud en Nieuw door te helpen?

TS begint :)

Wij hebben twee konijnen die in de woonkamer wonen, op 4 hoog. Dat is zo'n beetje knal-hoogte en het gaat hier altijd stevig te keer helaas. Helaas voor mij, zeg ik wel. Want de konijnen trekken zich er niks van aan. Er gaat hooguit een oortje omhoog, maar dan moet het al wel hard gaan.

Ik schrik er over het algemeen harder van dan zij :')

Misschien scheelt het hier ook wel dat het, sinds de wintertijd ingegaan is, altijd opbouwt hier. Het begint dan met knallen en wordt gaandeweg steeds meer. Elke avond is het inmiddels wel raak, dus het valt ze minder koud op het dak misschien ook wel.

Zelf regel ik altijd dat de auto APK gekeurd moet worden op oudejaarsdag en dan werk ik dus thuis. Voor de beestjes niet eens per se nodig, maar ik vind het zelf een prettige gedachte dat ik thuis ben als de hel losbarst <3

En jullie?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator vrijdag 27 december 2019 @ 17:51:38 #2
155227 crew  Guppy
dus
pi_190685415
En 'm dan ook gewoon in Flora zetten ^O^ #amateur
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 27 december 2019 @ 17:52:25 #3
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190685437
De poes moet binnen blijven en verder niks. Ja ik plakte altijd de brievenbus af en sloot alle ramen.
Houd van poesjes
pi_190685457
Baasje bang. Huisdier bang. Baasje niet bang. Huisdier niet bang.
  Moderator vrijdag 27 december 2019 @ 17:54:19 #5
155227 crew  Guppy
dus
pi_190685483
Gaat niet altijd op. Ik schrik me het apenzuur, en de konijnen geven er niks om :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_190685626
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 17:53 schreef Ramptourist het volgende:
Baasje bang. Huisdier bang. Baasje niet bang. Huisdier niet bang.
Zo eenvoudig is dat niet te stellen hoor.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_190685676
Onze hond geeft er geen flikker om.

Ik wandel ook gewoon met hem buiten als het overal in de buurt knalt.

Het 1ste jaar met oud/nieuw toen hij pup was heb ik hem 's avonds mee de tuin ingenomen en met hem gaan spelen. Geen idee of dat wat geholpen heeft.

Kan ook zijn dat ie er dit jaar ineens wel last van heeft. We zien wel.

Als ie last heeft dan zet ik de tv wel harder :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_190685682
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 december 2019 18:00 schreef vosss het volgende:

[..]

Zo eenvoudig is dat niet te stellen hoor.
Oke sry. Dacht ik. Ik blijf altijd rustig met mijn hond. Hij ook. Kan het verkeerd hebben. Ben geen honden fluistelaar.
pi_190685828
Poes moet bij ons in de woonkamer blijven, anders blijft ze rustig 3 dagen verstopt. Ik bouw dan wel een dekendoolhof voor dr O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_190685856
Wij vieren oudjaar meestal thuis voor de diertjes, eigenlijk meer voor de zekerheid.

Konijnen en kat zijn niet bang. Konijnen slapen gewoon door en de kat vind het vuurwerk (en dan met name het licht en de resten die naar beneden dwarrelen) wel interessant dus die zit voor het raam.

Maar één van de honden is helaas wel erg bang. Daar is ooit vuurwerk naar gegooid en dat trauma is nooit helemaal over gegaan.
Buiten lopen doen we nu met heel veel snoepjes ;), binnen gaat de muziek wat harder, gordijnen dicht en gaan we pas na de knallen naar buiten.
pi_190685878
M'n ene hond is schijtensbenauwd voor alles wat knalt. Onweer, jagers, vuurwerk.
Gelukkig valt het hier wel mee met het geknal vóór oudjaarsdag, maar op 31 dec doen ze hier 's middags carbidschieten en dan is het echt lastig om even een moment te vinden voor nood-poep/pies snelweernaarhuis. We doen er verder niks aan, behalve zorgen dat ze niet alleen buiten is als het knalt, want ze kan in paniek over hekken springen en zich ergens verstoppen, en dat is zielig. We zijn natuurlijk met de jaarwisseling thuis.

De andere hond geeft er niks om. Evenmin als katten, schapen, varkens.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_190685993
Onze katten vinden vuurwerk heel erg interessant. Licht en geluid, waar wil je nog meer?
Ik sluit het gordijn aan de voorkant en laat het achter open zodat ze maar aan één kant kunnen kijken. Het eerste jaar wisten ze om 12 uur van gekkigheid niet meer waar ze naar toe moesten rennen...

Ik ben als de dood voor vuurwerk (traumatische ervaring vroeger) en heb fikse astma, dus ik lig in bed en hoop dat het heel erg hard regent en waait.
pi_190686166
Het verschilt. Ooit een kat gehad die ik wegbracht om te logeren bij een kennis die veraf woonde omdat ze in paniek raakte. De kat daarna deed het totaal niks. Was zelfs nieuwsgierig en keek met grote ogen naar al dat licht achter het raam.

Ik vind trouwens dat ze vuurwerk moeten verbieden. Dat huisdieren er een trauma aan over houden is al een voldoende argument.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 december 2019 @ 18:30:26 #14
54593 crew  Olga
Cheese
pi_190686201
De ene kat vind het interessant, de andere is doodsbang. Vanaf dat de vuurwerkverkoop begint mogen ze niet naar buiten.

Daarnaast heb ik met oud en nieuw de teckel van mijn zus en zwager te logeren en die is ook bang. Ik heb genoeg speeltjes enz die hem hopelijk wat kunnen afleiden
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_190687124
Katten vinden het steeds mooier.
Woon in een flat, 5 hoog en vorig jaar stond ik rustig bij de vensterbank naar buiten te kijken en toen kwam er 1 bij me staan.
De ander komt ook meestal wel bij mij, ze verstoppen zich niet meer.
Ik schrik soms meer dan mijn katten
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_190687160
Mijn husky van 8 jaar kan er slecht tegen... springt soms zo in mijn armen als ze er uit moet op oudejaarsdag :P

Wij zetten de muziek op een lekker volume, dat overheerst de meeste knallen!
Ik was hier...
pi_190687297
Mijn hond is niet bang voor vuurwerk. Meestal nemen wij hem mee naar rustigere plekken. Dit jaar zitten we in de Ardennen hopelijk weinig vuurwerk.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_190687300
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 19:16 schreef Ellatjuh het volgende:
Katten vinden het steeds mooier.
Woon in een flat, 5 hoog en vorig jaar stond ik rustig bij de vensterbank naar buiten te kijken en toen kwam er 1 bij me staan.
De ander komt ook meestal wel bij mij, ze verstoppen zich niet meer.
Ik schrik soms meer dan mijn katten
Ik was ook stomverbaasd dat ze gewoon normaal haar ding deed tijdens het vuurwerk. Ging gewoon naar buiten zitten kijken. Meestal reageren dieren radeloos. Deze niks. Neeuuh hoor, niks aan het handje. En het waren flinke knallen. Snapte er niks van.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_190687421
De ene kat schrikt even als het losgaat en daarna niets aan de hand, de andere kat geen idee, dit wordt zijn tweede oud en nieuw, de eerste waren we niet thuis nu blijven we wel thuis
pi_190687747
Mijn hond weigerde vorig jaar 36 uur lang naar buiten te gaan. Zelfs met gehaktballen wilde ze de tuin niet in.
pi_190689413
Wij hebben 2 katten. De één kruipt op zolder in een rustig hoekje en de ander gaat voor het raam zitten. Die vindt het prachtig.
  Moderator zaterdag 28 december 2019 @ 22:36:03 #22
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_190722508
Van de vier katten is er 1 die het echt vreselijk vind, hij word 10 jaar en elk jaar is hij weer van de rel, echt zo sneu :{

Ik blijf thuis maar laat hem verder maar gewoon doen wat hij prettigste vind.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 28 december 2019 @ 23:02:34 #23
481998 K21
Cappuccino
pi_190723571
Mijn kat kruipt meestal miauwend weg onder het bed of de bank als het om 12 uur losgaat. De individuele knallen buiten voorafgaand trekt hij nog. Kijkt wel af en toe op.

Slang heeft nogal primitieve "oren" waarvan ik weet dat ze vooral vibraties en laagfrequente geluiden oppikken, dus of die er last van heeft is moeilijk te zeggen. :+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')