abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 27 december 2019 @ 17:11:37 #1
155227 crew  Guppy
dus
pi_190684317
Het jaarlijkse vergelijkpartijtje mag weer beginnen. Wat valt op dit jaar, waar twijfel je over en wat deel je graag?
Misschien dat we elkaar weer kunnen helpen voor aankomend jaar. :)


De OP is nu grotendeels geüpdatet voor 2020, voor nieuwe berichten die in deze OP moeten graag even een TR zetten bij de bewuste post zodat een mod ze in de OP kan zetten.

Linkjes:
Vergelijking van specifieke vergoedingen
Info van Rijksoverheid
Medicijnkosten

Bekende vergelijkingssites (links direct naar vergelijkpagina)
Independer
Zorgkiezer
PriceWise
hoyhoy
Geld
Poliswijzer
Zorgpremiekorting
Zorgwatch
[..]

https://www.independer.nl(...)zorgverzekering-2020
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator vrijdag 27 december 2019 @ 17:12:18 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_190684343
Last minute voor m'n partner maar eens aan de zoek.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_190684759
Hopelijk alweer klaar voor 2020. Vandaag weer 979 euro afgeschreven.
pi_190686373
Toch maar bij Menzis (via PMA) gebleven. ¤1720 euro armer ;(
pi_190686594
Van Zilverenkruis (¤ 135 p/m voor 2020) naar Ohra ( ¤ 107 p/m) gegaan.
Achmea kan mijn rug op met die idiote verhogingen. 2 jaar geleden betaalde ik 25 euro minder :') (in beide gevallen basis + de laagste aanvullende)
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_190690161
Oei, nog steeds geen tijd voor (gemaakt).
pi_190691635
Ik dacht goed te zitten met mijn gemeentepolis VGZ. Op de 23e stond op hun ZorgZoeker nog dat al mijn behandelaars een contract hadden. Nu (sinds vandaag) staat er bij mijn grootste zorgverlener ineens weer 'nog geen contract'. Op website van zorgverlener zelf staat dat ze wél een contract hebben met VGZ.

Hier word ik toch wel flink nerveus van! :{
Mon 'en!
pi_190691799
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 21:49 schreef bloempjuh het volgende:
Ik dacht goed te zitten met mijn gemeentepolis VGZ. Op de 23e stond op hun ZorgZoeker nog dat al mijn behandelaars een contract hadden. Nu (sinds vandaag) staat er bij mijn grootste zorgverlener ineens weer 'nog geen contract'. Op website van zorgverlener zelf staat dat ze wél een contract hebben met VGZ.

Hier word ik toch wel flink nerveus van! :{
:{
Heb je keuze om weg te gaan dan?
Somebody that I used to know
pi_190691901
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2019 21:54 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

:{
Heb je keuze om weg te gaan dan?
Weg gaan bij VGZ? Ja, ik kan tot 31e annuleren.
Weg gaan bij zorgverlener? Hell no.

Als zorgverlener geen contract krijgt, weet ik niet wat ik moet doen. Ik heb een 100% vergoeding van betreffende zorg nodig, anders kan ik het me niet veroorloven.
Mon 'en!
pi_190692337
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 21:59 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Weg gaan bij VGZ? Ja, ik kan tot 31e annuleren.
Weg gaan bij zorgverlener? Hell no.

Als zorgverlener geen contract krijgt, weet ik niet wat ik moet doen. Ik heb een 100% vergoeding van betreffende zorg nodig, anders kan ik het me niet veroorloven.
Ja, ik bedoelde VGZ. Ik dacht:gemeentepolis, misschien zit je wel vast aan wat de gemeente voor je uitzoekt.

Restitutiepolis een optie? Of DSW? (al hebben die ook niet met iedereen een contract, maar je zou kunnen kijken).
Somebody that I used to know
pi_190692738
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2019 22:15 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ja, ik bedoelde VGZ. Ik dacht:gemeentepolis, misschien zit je wel vast aan wat de gemeente voor je uitzoekt.

Restitutiepolis een optie? Of DSW? (al hebben die ook niet met iedereen een contract, maar je zou kunnen kijken).
Nee, ik kan er wel onderuit als alles echt in de soep loopt. Maar dan moet ik op eigen kracht een andere verzekering zoeken die flink duurder gaat zijn dan gemeentepolis. En ook een restitutiepolis zou een stuk duurder zijn.

DSW verzekert niet alle dingen die ik nodig heb (grootverbruiker van zorg, helaas).
Mon 'en!
pi_190693183
Is toch raar dat instelling zelf op website zegt een contract te hebben, waar VGZ (op dezelfde dag geüpdate informatie) zegt dat dat niet zo is..?

Volgens instelling:
"... contract met deze verzekeraars):

- VGZ
- DSW
- ASR
- ENO
- ONVZ
- Zorg en Zekerheid

Met de verzekeraars (en onderliggende labels) CZ, Menzis, Zilveren Kruis, Promovendum, National Academi en Besured hebben we vooralsnog geen contract af kunnen sluiten. Naar verwachting zijn deze contracten niet rond per 1 januari 2020. Zodra er meer duidelijk is, passen wij deze informatie aan."


Aangezien Interpolis (waar ik in 2020 dus vanaf wil zijn) onder Zilveren Kruis valt, is teruggaan naar hen geen optie als ik volledige vergoeding voor deze instelling zoek.
Mon 'en!
pi_190694439
Misschien hebben hun berichten elkaar gekruist of loopt de informatievoorziening bij één van de twee achter. Anders misschien morgen even een mailtje naar beiden sturen met de vraag naar wat het nou is: wel of geen contract
Somebody that I used to know
pi_190697783
Heb zelf de site van DSW gevonden en dat lijkt voor mij de beste te zijn met het maximale eigen risico maar wel met een dekking van de fysiotherapeut en de tandarts waar ik zeker 400 euro aan kosten van verwacht in 2020.

Gek genoeg kom ik DSW niet tegen via vergelijkingssites.

Heb nog niks afgesloten overigens.
pi_190698060
Hoe werkt dat dat met DSW? Bij Menzis weet ik dat ik tot 750 euro vergoed krijg (Tandverzorgd 750 á 31,95 p.m.)

Maar bij DSW zit dat anders in elkaar ofzo?
pi_190699650
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 01:22 schreef WammesWaggel het volgende:
Heb zelf de site van DSW gevonden en dat lijkt voor mij de beste te zijn met het maximale eigen risico maar wel met een dekking van de fysiotherapeut en de tandarts waar ik zeker 400 euro aan kosten van verwacht in 2020.

Gek genoeg kom ik DSW niet tegen via vergelijkingssites.

Heb nog niks afgesloten overigens.
DSW wordt wel getoond onder 'alle verzekeraars', maar kan je niet via zo'n site afsluiten. Heeft volgens mij te maken met commissies, DSW wil daar niet aan mee doen. Iig een principiële reden.
Somebody that I used to know
pi_190703655
Weer twee uur verspild aan stomme VGZ-klantenservice.
"Tja, wij kunnen er ook niks aan doen" lijkt het over-all standpunt.

Volgens hen is er écht geen contract bij RvA en moet ik wachten tot maandagmiddag of dinsdag voor uitsluitsel. Als er dan nog steeds geen contract ligt moet ik (denk ik?) op zoek naar een nieuwe psycholoog..? Oh man, ik vind dit echt niet tof. :'(
Mon 'en!
  Moderator zaterdag 28 december 2019 @ 12:56:04 #18
155227 crew  Guppy
dus
pi_190703911
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 18:48 schreef Cheeseburgert het volgende:
Van Zilverenkruis (¤ 135 p/m voor 2020) naar Ohra ( ¤ 107 p/m) gegaan.
Achmea kan mijn rug op met die idiote verhogingen. 2 jaar geleden betaalde ik 25 euro minder :') (in beide gevallen basis + de laagste aanvullende)
Wij gaan hetzelfde doen. Doei ZK, hallen OHRA.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_190704085
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 01:37 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hoe werkt dat dat met DSW? Bij Menzis weet ik dat ik tot 750 euro vergoed krijg (Tandverzorgd 750 á 31,95 p.m.)

Maar bij DSW zit dat anders in elkaar ofzo?
De meest voorkomende behandelingen komen in aanmerking voor een vergoeding van maximaal 1000 euro, voor een hogere vergoeding dien je vooraf toestemming te krijgen.

De uitleg staat hier.
https://web.dsw.nl/Consum(...)rts-voor-volwassenen

Mijn fysiotherapeut is helaas niet gedekt, als één van de weinigen.
Dus dan zou ik circa 15 Euro per sessie zelf dienen te betalen.
Wellicht dat ik er toch voor kies dankzij oa de goede voorwaarden qua tandarts.
pi_190707743
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 13:06 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

De meest voorkomende behandelingen komen in aanmerking voor een vergoeding van maximaal 1000 euro, voor een hogere vergoeding dien je vooraf toestemming te krijgen.

De uitleg staat hier.
https://web.dsw.nl/Consum(...)rts-voor-volwassenen

Mijn fysiotherapeut is helaas niet gedekt, als één van de weinigen.
Dus dan zou ik circa 15 Euro per sessie zelf dienen te betalen.
Wellicht dat ik er toch voor kies dankzij oa de goede voorwaarden qua tandarts.
Is jouw tandarts een gecontacteerde zorgverlener? Mijne blijkbaar niet dus hoe werkt dat dan?
pi_190709389
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 15:33 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Is jouw tandarts een gecontacteerde zorgverlener? Mijne blijkbaar niet dus hoe werkt dat dan?
Voor zover ik kan zien zijn volgens de site van DSW alle tandartsen vrij toegankelijk maw dus gedekt zonder dat daar een contract voor nodig is.
Maar dat ga ik Maandag wel even verifiëren bij de servicedesk.
pi_190711473
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:12 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Ja, het is zeker handig noodzakelijk dat je een aanvullende verzekering afsluit die ook repatriëring vergoedt.

Dit betekent dat als je zo ernstig en langdurig ziek wordt dat je niet meer met een normale vlucht naar Nederland kan, de verzekering een speciale ambulance vlucht voor je regelt waardoor je onder medische begeleiding naar huis kan. De kosten kunnen dan oplopen tot tienduizenden euro's als je het zelf moet betalen.
Bedankt! Zou ik dan met Anderzorg + Buitenland & Tandongeval goed zitten? Als ik de voorwaarden goed lees vergoeden ze de extra buitenlandse kosten
pi_190712740
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 12:42 schreef bloempjuh het volgende:
Weer twee uur verspild aan stomme VGZ-klantenservice.
"Tja, wij kunnen er ook niks aan doen" lijkt het over-all standpunt.

Volgens hen is er écht geen contract bij RvA en moet ik wachten tot maandagmiddag of dinsdag voor uitsluitsel. Als er dan nog steeds geen contract ligt moet ik (denk ik?) op zoek naar een nieuwe psycholoog..? Oh man, ik vind dit echt niet tof. :'(
Dat is echt k*t!

Wat je evt kunt navragen bij je psych is of ze voor het nieuwe jaar een nieuwe behandelcode moeten gebruiken of dat het op de Behandelcode van 2019 nog blijft vallen wat je dit jaar hebt opgestart bij je zorgverlener.

2e optie. Even berekenen wat je eigen bijdrage gaat zijn als je met je zorgverlener Door blijft gaan ook al hebben ze er geen contract mee. Wrs heb je dan iets van 20/25% eigen bijdrage....

Je hebt via omwegen ook nog collectiviteitskortingen. Misschien dat je via die route bij een andere verzekering wel je vergoedingen krijgt?

En anders blijft er idd alleen nog restitutie polis over... maar je zei al dat die te duur zou zijn...is mogelijk wel goedkoper dan optie 2.

Succes!

Ik Blijf het stom vinden dat ze tot 31 jan nog contracten kunnen afsluiten want als consument wil je niet een maand zonder verzekering zitten. Zeker niet als je zorg nodig hebt...
pi_190733422
Ik was in 2019 verzekerd bij Bewuzt. Dit jaar verwacht ik geen zorg nodig te hebben uit de basis. Heb dit kalenderjaar wel een hernia opgelopen (gelukkig snel hersteld) en wil daarvoor af en toe naar de fysio. Dat deed ik in 2019 ook, maar mijn fysiobehandelingen waren verbruikt.

Ik denk dat 18 behandelingen voor fysio voor mij afdoende zijn.

Ohra doet het goed qua premie dit jaar lees ik?
pi_190733693
Gewoon gebleven bij waar ik vorig jaar al een polis had.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2019 11:59:16 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')