abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190666899
Dat mag gewoon toch? Als het maar een mesje is dat binnen de wet valt?
pi_190666921
Wat valt binnen de wet dan?
  donderdag 26 december 2019 @ 20:30:14 #3
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190666933
Tenzij je in zo'n gebied loopt waar ze preventief fouilleren. Of als je gaat vliegen.
Ik loop zelf ook al een jaar of 15 met een minizakmes op zak.
pi_190666940
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 20:29 schreef loni55 het volgende:
Inkoppertje maar helaas in de verkeerde subforum. :')
pi_190666949
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 20:30 schreef Zilverberk het volgende:
Tenzij je in zo'n gebied loopt waar ze preventief fouilleren. Of als je gaat vliegen.
Ik loop zelf ook al een jaar of 15 met een minizakmes op zak.
Bij ons heb je aggressive honden die ze loslaten lopen. Kwestie van tijd dat het fout gaat.
pi_190666959
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 20:31 schreef Atak het volgende:

[..]

Bij ons heb je aggressive honden die ze loslaten lopen. Kwestie van tijd dat het fout gaat.
Een hond los laten lopen is tegen de wet.
  donderdag 26 december 2019 @ 20:33:13 #7
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190666972
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 20:29 schreef loni55 het volgende:
Hier wat informatie: https://www.vraaghetdepol(...)n-zakmes-hebben.html
pi_190666999
Zoals Zilverberk al zegt, over het algemeen mag het, zolang het aan de wettelijke regels voldoet qua lengte en het geen zwaartekracht mes is. Behalve in gebieden die als risico gebied zijn aangemerkt in de algemene plaatselijke verordening. Dus veelal in de buurt van stadion's, uitgaansgebieden, etc. Daar ben je in theorie zelfs met een nagelknipper al in overtreding. Je kan er dus even de lokale regels van je gemeente op naslaan als je wilt zeker zijn.

Al is een mes dragen om hem te willen gebruiken tegen honden wel een slecht idee :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_190667008
quote:

[..]

Nee je mag geen mes
pi_190667023
Dan moet je kijken in de plaatselijke verordening in de stad waar je je begeeft. Het is zelfs mogelijk dat je op de trein stapt op een station waar het mag, je naar een andere gemeente reist, waar het niet mag en dan weer ergens uitstapt waar het wel weer mag. Theoretisch kan dit een boete opleveren.

Een vlindermes is veelal verboden en een zwitsers zakmes is veelal wel toegestaan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_190667050
Een zakmes waarvan het lemmet niet langer is dan ongeveer een handbreedte, mag in principe gewoon gedragen worden. Maar als dat je verweer is tegen agressieve honden, geef ik je weinig kans. Voordat je nog maar begonnen bent om het mesje uit te klappen, hangt zo'n bijtbeest allang aan je kont.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_190667058
quote:

[..]

Het type mes wat je veelal mag hebben doet niks tegen honden _O-
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_190667063
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2019 20:39 schreef Jordy-B het volgende:
Een zakmes waarvan het lemmet niet langer is dan ongeveer een handbreedte, mag in principe gewoon gedragen worden. Maar als dat je verweer is tegen agressieve honden, geef ik je weinig kans. Voordat je nog maar begonnen bent om het mesje uit te klappen, hangt zo'n bijtbeest allang aan je kont.
Daarnaast hebben die geen punt, dus je komt niet door de huid heen _O-
pi_190667191
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 20:32 schreef loni55 het volgende:

[..]

Een hond los laten lopen is tegen de wet.
Onzin, enkel binnen door APV vastgelegde plekken, buiten de bebouwde kom gewoon los op de openbare weg :) En privé grond ten alle tijden tenzij er een bord staat ;)
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_190667899
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 20:53 schreef shazaam het volgende:

[..]

Onzin, enkel binnen door APV vastgelegde plekken, buiten de bebouwde kom gewoon los op de openbare weg :) En privé grond ten alle tijden tenzij er een bord staat ;)
Ik heb het dan ook dat het binnen de bebouwde kom vrijwel nergens mag..
pi_190667961
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 20:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het type mes wat je veelal mag hebben doet niks tegen honden _O-
Wel als je een amateur chirurg bent.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 26 december 2019 @ 21:46:07 #17
408813 crew  trein2000
pi_190667971
Rondom huis of op een camping is een zakmesje geen probleem. Loop je er mee op zaterdagavond in de stad of in een voetbalstadion wordt het een ander verhaal. Alles daar tussenin is grijs vlak.
zie email 27 oktober
pi_190667991
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 20:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dan moet je kijken in de plaatselijke verordening in de stad waar je je begeeft. Het is zelfs mogelijk dat je op de trein stapt op een station waar het mag, je naar een andere gemeente reist, waar het niet mag en dan weer ergens uitstapt waar het wel weer mag. Theoretisch kan dit een boete opleveren.

Een vlindermes is veelal verboden en een zwitsers zakmes is veelal wel toegestaan.
Daar letten ze echt niet op. Laatst ik nog naar GelreDome voor de kickboxwedstrijd. Ik legde mijn zwitserszakmes gewoon op tafel en die meid zag het niet of wilde het niet zien. Ik mocht gewoon naar binnen met mijn mes.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 26 december 2019 @ 21:52:14 #19
408813 crew  trein2000
pi_190668093
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2019 21:47 schreef Atak het volgende:

[..]

Daar letten ze echt niet op. Laatst ik nog naar GelreDome voor de kickboxwedstrijd. Ik legde mijn zwitserszakmes gewoon op tafel en die meid zag het niet of wilde het niet zien. Ik mocht gewoon naar binnen met mijn mes.
:') Laat Marcouch het niet horen. Slecht.
zie email 27 oktober
pi_190668236
quote:

[..]

Oh, gelukkig... Ik vroeg me al af of je dat nog een keer zou opmerken.

Ze maken dus geen punt van een zakmesje.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_190668357
quote:

[..]

Dat een stel 'beveiligers' die minimumloon vangen het niet boeit maakt het niet ineens legaal. Als je een politiefuik inloopt (zoals regelmatig in stadscentrums te vinden zijn) en ze vinden dat ding, dan heb je een probleem.
pi_190668567
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 22:04 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Dat een stel 'beveiligers' die minimumloon vangen het niet boeit maakt het niet ineens legaal. Als je een politiefuik inloopt (zoals regelmatig in stadscentrums te vinden zijn) en ze vinden dat ding, dan heb je een probleem.
Hoezo? Een victorinoxje is legaal. Ik zou niet proberen om ermee door het veiligheidstheater van een vliegveld te gaan, maar in Nederland is zo'n mesje gewoon toegestaan.
pi_190668678
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2019 22:14 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Hoezo? Een victorinoxje is legaal. Ik zou niet proberen om ermee door het veiligheidstheater van een vliegveld te gaan, maar in Nederland is zo'n mesje gewoon toegestaan.
Legaal wanneer het niet expliciet is verboden in de APV ja, maar jij gaat geen gemeente vinden in Nederland, die het centrumgebied niet als risicozone hebben aangemerkt. (op misschien het marktplein in schubbekutteveen na). Hetzelfde met voetbalstadiums en dus ook het GelreDome. Loop jij op een vrijdagavond in het centrum met een schroevendraaier in je zak dan ben je net zo hard in overtreding als met een Victorinox.

Voorbeeldje uit de APV van Amsterdam centrum:

Als jij in het blauwe gebied gecontroleerd wordt en een victorinox in je zak hebt, ben je hem kwijt čn heb je een probleem.
pi_190669456
ATAK _O_ _O_ _O_ :B :B :B niet gewoon kapmes bij je hebben en die honten op de bbq gooien beetje kut roepen naar de buuf _O_ _O_ @pausnicolaus
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 26 december 2019 @ 23:25:11 #25
408813 crew  trein2000
pi_190670014
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2019 22:14 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ja nee. Catergorie IV wapens.
quote:
Categorie IV

1°. blanke wapens waarvan het lemmet meer dan een snijkant heeft, voor zover zij niet vallen onder categorie I;

2°. degens, zwaarden, sabels en bajonetten;

3°. wapenstokken;

4°. lucht-, gas- en veerdrukwapens, behoudens zulke door Onze Minister overeenkomstig categorie I, sub 7°, aangewezen die zodanig gelijken op een vuurwapen dat zij voor bedreiging of afdreiging geschikt zijn;

5°. kruisbogen en harpoenen;

6°. bij regeling van Onze Minister aangewezen voorwerpen die geschikt zijn om daarmee personen ernstig lichamelijk letsel toe te brengen;

7°. Voorwerpen waarvan, gelet op hun aard of de omstandigheden waaronder zij worden aangetroffen, redelijkerwijs kan worden aangenomen dat zij zijn bestemd om letsel aan personen toe te brengen of te dreigen en die niet onder een van de andere categorieën vallen.
Daar gaan ze het op gooien als jij met een zakmes in de stad loopt.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')