Bij ons heb je aggressive honden die ze loslaten lopen. Kwestie van tijd dat het fout gaat.quote:Op donderdag 26 december 2019 20:30 schreef Zilverberk het volgende:
Tenzij je in zo'n gebied loopt waar ze preventief fouilleren. Of als je gaat vliegen.
Ik loop zelf ook al een jaar of 15 met een minizakmes op zak.
Een hond los laten lopen is tegen de wet.quote:Op donderdag 26 december 2019 20:31 schreef Atak het volgende:
[..]
Bij ons heb je aggressive honden die ze loslaten lopen. Kwestie van tijd dat het fout gaat.
Nee je mag geen mesquote:Op donderdag 26 december 2019 20:31 schreef Atak het volgende:
[..]
Bij ons heb je aggressive honden die ze loslaten lopen. Kwestie van tijd dat het fout gaat.
Het type mes wat je veelal mag hebben doet niks tegen hondenquote:Op donderdag 26 december 2019 20:31 schreef Atak het volgende:
[..]
Daarnaast hebben die geen punt, dus je komt niet door de huid heenquote:Op donderdag 26 december 2019 20:39 schreef Jordy-B het volgende:
Een zakmes waarvan het lemmet niet langer is dan ongeveer een handbreedte, mag in principe gewoon gedragen worden. Maar als dat je verweer is tegen agressieve honden, geef ik je weinig kans. Voordat je nog maar begonnen bent om het mesje uit te klappen, hangt zo'n bijtbeest allang aan je kont.
Onzin, enkel binnen door APV vastgelegde plekken, buiten de bebouwde kom gewoon los op de openbare wegquote:Op donderdag 26 december 2019 20:32 schreef loni55 het volgende:
[..]
Een hond los laten lopen is tegen de wet.
Ik heb het dan ook dat het binnen de bebouwde kom vrijwel nergens mag..quote:Op donderdag 26 december 2019 20:53 schreef shazaam het volgende:
[..]
Onzin, enkel binnen door APV vastgelegde plekken, buiten de bebouwde kom gewoon los op de openbare wegEn privé grond ten alle tijden tenzij er een bord staat
Wel als je een amateur chirurg bent.quote:Op donderdag 26 december 2019 20:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het type mes wat je veelal mag hebben doet niks tegen honden
Daar letten ze echt niet op. Laatst ik nog naar GelreDome voor de kickboxwedstrijd. Ik legde mijn zwitserszakmes gewoon op tafel en die meid zag het niet of wilde het niet zien. Ik mocht gewoon naar binnen met mijn mes.quote:Op donderdag 26 december 2019 20:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dan moet je kijken in de plaatselijke verordening in de stad waar je je begeeft. Het is zelfs mogelijk dat je op de trein stapt op een station waar het mag, je naar een andere gemeente reist, waar het niet mag en dan weer ergens uitstapt waar het wel weer mag. Theoretisch kan dit een boete opleveren.
Een vlindermes is veelal verboden en een zwitsers zakmes is veelal wel toegestaan.
quote:Op donderdag 26 december 2019 21:47 schreef Atak het volgende:
[..]
Daar letten ze echt niet op. Laatst ik nog naar GelreDome voor de kickboxwedstrijd. Ik legde mijn zwitserszakmes gewoon op tafel en die meid zag het niet of wilde het niet zien. Ik mocht gewoon naar binnen met mijn mes.
Oh, gelukkig... Ik vroeg me al af of je dat nog een keer zou opmerken.quote:Op donderdag 26 december 2019 21:47 schreef Atak het volgende:
[..]
Daar letten ze echt niet op. Laatst ik nog naar GelreDome voor de kickboxwedstrijd. Ik legde mijn zwitserszakmes gewoon op tafel en die meid zag het niet of wilde het niet zien. Ik mocht gewoon naar binnen met mijn mes.
Dat een stel 'beveiligers' die minimumloon vangen het niet boeit maakt het niet ineens legaal. Als je een politiefuik inloopt (zoals regelmatig in stadscentrums te vinden zijn) en ze vinden dat ding, dan heb je een probleem.quote:Op donderdag 26 december 2019 21:47 schreef Atak het volgende:
[..]
Hoezo? Een victorinoxje is legaal. Ik zou niet proberen om ermee door het veiligheidstheater van een vliegveld te gaan, maar in Nederland is zo'n mesje gewoon toegestaan.quote:Op donderdag 26 december 2019 22:04 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Dat een stel 'beveiligers' die minimumloon vangen het niet boeit maakt het niet ineens legaal. Als je een politiefuik inloopt (zoals regelmatig in stadscentrums te vinden zijn) en ze vinden dat ding, dan heb je een probleem.
Legaal wanneer het niet expliciet is verboden in de APV ja, maar jij gaat geen gemeente vinden in Nederland, die het centrumgebied niet als risicozone hebben aangemerkt. (op misschien het marktplein in schubbekutteveen na). Hetzelfde met voetbalstadiums en dus ook het GelreDome. Loop jij op een vrijdagavond in het centrum met een schroevendraaier in je zak dan ben je net zo hard in overtreding als met een Victorinox.quote:Op donderdag 26 december 2019 22:14 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Hoezo? Een victorinoxje is legaal. Ik zou niet proberen om ermee door het veiligheidstheater van een vliegveld te gaan, maar in Nederland is zo'n mesje gewoon toegestaan.
Ja nee. Catergorie IV wapens.quote:Op donderdag 26 december 2019 22:14 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Hoezo? Een victorinoxje is legaal. Ik zou niet proberen om ermee door het veiligheidstheater van een vliegveld te gaan, maar in Nederland is zo'n mesje gewoon toegestaan.
Daar gaan ze het op gooien als jij met een zakmes in de stad loopt.quote:Categorie IV
1°. blanke wapens waarvan het lemmet meer dan een snijkant heeft, voor zover zij niet vallen onder categorie I;
2°. degens, zwaarden, sabels en bajonetten;
3°. wapenstokken;
4°. lucht-, gas- en veerdrukwapens, behoudens zulke door Onze Minister overeenkomstig categorie I, sub 7°, aangewezen die zodanig gelijken op een vuurwapen dat zij voor bedreiging of afdreiging geschikt zijn;
5°. kruisbogen en harpoenen;
6°. bij regeling van Onze Minister aangewezen voorwerpen die geschikt zijn om daarmee personen ernstig lichamelijk letsel toe te brengen;
7°. Voorwerpen waarvan, gelet op hun aard of de omstandigheden waaronder zij worden aangetroffen, redelijkerwijs kan worden aangenomen dat zij zijn bestemd om letsel aan personen toe te brengen of te dreigen en die niet onder een van de andere categorieën vallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |