abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190658792

Vrijdag 13 december, noteer die datum in de agenda. Dat is het teken dat het beruchte PDC WK weer van start gaat. Het meest prestigieuze toernooi in de dartswereld waar de spelers strijden om de winnaarscheque van 0,5 miljoen euro en natuurlijk de Sid Waddell-trophy. Van Gerwen is de regerend wereldkampioen op een vrij apart WK; hij versloeg Michael Smith in de finale. Het was ook meteen het eerste WK nieuwe stijl; 96 deelnemers.

Gezien het feit dat de wereldranglijst over twee jaar wordt berekend, is het tijd voor Rob Cross om zijn WK-winst uit 2018 te verdedigen. Toen versloeg hij de inmiddels gestopte Phil Taylor met liefst 7-2. Van Gerwen en J. Lewis waren toen de halve finalisten, waar laatstgenoemde alleen nog via de PDPA Qualifier zich kan kwalificeren (op het moment van schrijven). Het kan verkeren.

RTL7 is er uiteraard weer bij. Check de gids maar. Hopelijk kunnen we in de studio weer genieten van Marcel Maijer, Koert Westerman, Co Stompe, Roland Scholten, Vincent van der Voort (wanneer hij weer uitgeschakeld is) en allerlei andere halfgoden zoals Dekker en Meulenkamp.

Dommelsch 2.0, Bengi, Hameren, DrankA, 123lens, De slimme radiatorfolie van Tonzon, DLM, Keukenconcurrent, Autolease Twente, Maximaal Advies, Draaijer Turbo Service, Loonvisie en de woksauzen van Go-Tan zijn belangrijke inspirators voor deze topshow.

Brekket
1. Michael van Gerwen v 17. Stephen Bunting
25. Steve Beaton v Darius Labanauskas
29. Dimitri Van den Bergh v 13. Adrian Lewis
5. Gary Anderson v 12. Nathan Aspinall
Kim Huybrechts v Luke Humphries
7. Peter Wright v 23. Jeffrey de Zwaan
Gurney/Durrant v Sherrock/Dobey
Price/Henderson v Whitlock/King

Laatste 32
KERSTRECES

Vrijdag 27 december 13:30
Simon Whitlock v Mervyn King
Daryl Gurney v Glen Durrant
Fallon Sherrock v Chris Dobey

Vrijdag 27 december 20:00
Gerwyn Price v John Henderson
LAST 16 LAST 16 LAST 16
Gary Anderson v Nathan Aspinall
Michael van Gerwen v Stephen Bunting

Zaterdag 28 december 13:30
Steve Beaton v Darius Labanauskas
Kim Huybrechts v Luke Humphries
Dimitri Van den Bergh v Adrian Lewis

Zaterdag 28 december 20:00
Peter Wright v Jeffrey de Zwaan
Gurney/Durrant v Sherrock/Dobey
Price/Henderson v Whitlock/King

Zondag 29 december 13:30
Anderson/Aspinall v Van den Bergh/Lewis
Huybrechts/Humphries v Wright/De Zwaan

Zondag 29 december 20:00
Van Gerwen/Bunting v Beaton/Labanauskas
Gurney/Durrant/Sherrock/Dobey v Price/Henderson/Whitlock/King

De prijzengelden
Winnaar - 500.000 pond
Runner-Up - 200.000 pond
Halve finalisten - 100.000 pond
Kwartfinalisten - 50.000 pond
Vierde ronde - 35.000 pond
Derde ronde - 25.000 pond
Tweede ronde - 15.000 pond
Eerste ronde - 7.500 pond

Het wedstrijdformat
Eerste ronde - First to 3 sets
Tweede ronde - First to 3 sets
Derde ronde - First to 4 sets
Vierde ronde - First to 4 sets
Kwartfinale - First to 5 sets
Halve finale - First to 6 sets
Finale - First to 7 sets

In de eerste ronde:
Sudden-death bij gelijke stand 2-2 sets 2-2 legs

Vanaf de tweede ronde geldt:
Bij 2-2/3-3 etc in sets en 2-2 in legs is er een must win by two clear legs regel; bij 5-5 is er sudden death.

Pooltjes en spelletjes
• De afzetters van Scorito komen vast weer met een pool.
• Op FOK! komt er weer een voorspeltopic.
• RTL7 organiseert via Challonge meestal een voorspelbrekket wat vóór de toernooistart moet worden ingeleverd.

Narf!
pi_190658840
*rauwe stem op zet: Game on!
Narf!
pi_190659414
Anderson v Aspinall verdient meer dan 'maar' een 4e ronde wedstrijd ;(
pi_190660165
https://www.nu.nl/darts/6(...)-niets-gewonnen.html

Nou laat het dan maar gebeuren. Ik wil de ontgoocheling op zijn gezicht als schilderij aan de muur.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_190660933
Nog single bull uur!! *O*
pi_190661250
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 11:49 schreef Symphonic het volgende:
https://www.nu.nl/darts/6(...)-niets-gewonnen.html

Nou laat het dan maar gebeuren. Ik wil de ontgoocheling op zijn gezicht als schilderij aan de muur.
Michaeltje kan het niet hebben dat iemand anders eens de aandacht heeft.

Was altijd wel 'fan' van hem, maar de laatste jaren vind ik hem een behoorlijk irritant ventje geworden.
  donderdag 26 december 2019 @ 13:00:11 #7
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_190661394
Gelukkig is er vandaag veldrijden en PL voetbal om de pijn te verzachten.
pi_190661403
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2019 12:50 schreef Pery het volgende:

[..]

Was altijd wel 'fan' van hem, maar de laatste jaren vind ik hem een behoorlijk irritant ventje geworden.
Hij kan nog steeds fantastisch darten, al is hij qua gemiddelden niet meer zo enorm dominant als een tijdje terug. Wat karakter betreft lijken spelers die de echte top bereiken vaak allerlei maniertjes te krijgen. Taylor was absoluut niet sympathiek, van Gerwen is dat niet en zelfs bijvoorbeeld een Anderson was vroeger echt altijd een hele sympathieke vent, totdat hij een periode echt goed begon te gooien.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 26 december 2019 @ 13:02:21 #9
342627 tja77
pi_190661418
quote:

[..]

?
Hij zegt gewoon wat hij denkt en het is nog de waarheid ook. Leuk al die aandacht, maar ze heeft tussen de heren nog niks gewonnen.
pi_190661447
MvG is gehandicapt.
pi_190661484
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2019 13:02 schreef tja77 het volgende:

[..]

?
Hij zegt gewoon wat hij denkt en het is nog de waarheid ook. Leuk al die aandacht, maar ze heeft tussen de heren nog niks gewonnen.
Ze zal toch ook echt nog wel een niveautje hoger moeten gaan gooien wil ze echt meedoen bij de heren. Als ze een tegenstander treft die gewoon 100+ gemiddeld staat te gooien dan gaat ze het lastig krijgen. Treft ze één van de topspelers in vorm die 105-110 gemiddeld gaat gooien, dan wordt het gewoon een slachtpartij.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_190661496
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 13:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hij kan nog steeds fantastisch darten, al is hij qua gemiddelden niet meer zo enorm dominant als een tijdje terug. Wat karakter betreft lijken spelers die de echte top bereiken vaak allerlei maniertjes te krijgen. Taylor was absoluut niet sympathiek, van Gerwen is dat niet en zelfs bijvoorbeeld een Anderson was vroeger echt altijd een hele sympathieke vent, totdat hij een periode echt goed begon te gooien.
Ze hoeven van mij niet sympathiek te zijn, zo mag Price alles winnen wmb. Maar als iemand anders de aandacht krijgt, kan van Gerwen dat niet hebben merk ik sinds een jaartje of 2 op :r
pi_190661520
quote:

[..]

?
En dat was/is ook niet de verwachting en daarom krijgt ze nu media aandacht.
Maar per ronde krijgt ze toch een leuk bedrag (voor de OOM).
pi_190661539
Tja, media stelt een vraag aan MvG en hij reageert erop. Vind dit nog een nette reactie.
  donderdag 26 december 2019 @ 13:14:09 #15
342627 tja77
pi_190661558
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2019 13:09 schreef Pery het volgende:

[..]

Ze hoeven van mij niet sympathiek te zijn, zo mag Price alles winnen wmb. Maar als iemand anders de aandacht krijgt, kan van Gerwen dat niet hebben merk ik sinds een jaartje of 2 op :r
Hoezo kan hij dat niet hebben?
Michael is niet de meest tactvolle (understatement) darter en zegt wat hij denkt. Prima dat een ander aandacht krijgt, maar nu is het alleen maar zo extreem omdat ze tieten heeft. Ja het is knap, maar ze heeft nog niks gewonnen.
pi_190661576
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 13:11 schreef Pery het volgende:

[..]

Alleen als Fallon een Tour Card pakt, via ranking of via Q-School behoudt ze haar bedrag op OoM anders staat ze gewoon weer op 0.
pi_190661593
quote:

[..]

Ik denk dat hij het wel goed bedoeld. Ik denk dat hij niet verrast dat ze goed kan darten alleen maar omdat ze een vrouw is. Zo interpreteer ik het althans.
  donderdag 26 december 2019 @ 13:17:03 #18
342627 tja77
pi_190661611
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 13:11 schreef Pery het volgende:

[..]

Waarom zoveel aandacht?
Omdat ze tieten heeft en in een sport waar fysiek van ondergeschikt belang is een paar wedstrijdjes wint?
Als een vrouw mee kan met voetballen, gewichtheffen, wielrennen enz. met de heren in de wereldtop, kijk dan heb je iets unieks.
Maar bij dressuurrijden waar mannen en vrouwen met elkaar de strijd aangaan, is er ook niet die extreme aandacht voor een succesvolle vrouw.
  donderdag 26 december 2019 @ 13:17:26 #19
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_190661619
quote:

[..]

?
Eens.
Edoch er is wel 1 ding: ze is geschiedenis aan het schrijven.

De eerste vrouw die wint van een man op het WK. De eerste vrouw die 2x wint van een man op het WK. De eerste vrouw die van een top 20 speler wint op het WK.

Dan verdien je de aandacht. -winnen- van het WK is nog een stap te ver (dan dient constant de 100+ aan te tikken) maar ze is de eerste vrouw die de stappen aan het maken is die hier nodig voor zijn. Er is namelijk geen enkele reden waarom vrouwen niet in de top van de PDC mee zouden kunnen doen. Kwestie van eenzelfde trainingsregime en uren maken.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_190661644
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2019 13:17 schreef tja77 het volgende:

[..]

Waarom zoveel aandacht?
Omdat ze tieten heeft en in een sport waar fysiek van ondergeschikt belang is een paar wedstrijdjes wint?
Als een vrouw mee kan met voetballen, gewichtheffen, wielrennen enz. met de heren in de wereldtop, kijk dan heb je iets unieks.
Maar bij dressuurrijden waar mannen en vrouwen met elkaar de strijd aangaan, is er ook niet die extreme aandacht voor een succesvolle vrouw.
Omdat het normaal is bij het dressuur. In het darten is het nog iets nieuws. Als de vrouwen standaard blijven meedoen en ver komen zal aandacht wel afnemen.
  donderdag 26 december 2019 @ 13:18:55 #21
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_190661648
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2019 13:17 schreef tja77 het volgende:

[..]

Waarom zoveel aandacht?
Nee. Het is omdat dit de eerste keer is.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  donderdag 26 december 2019 @ 13:30:07 #22
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_190661818
Ik ben op zoek naar een darts café zodat ik daar maar een wedstrijd kan gaan kijken.

DIT DUURT ALLEMAAL VEEL TE LANG
pi_190661944
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 13:16 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Ik denk dat hij het wel goed bedoeld. Ik denk dat hij niet verrast dat ze goed kan darten alleen maar omdat ze een vrouw is. Zo interpreteer ik het althans.
Het gaat mij er niet om of ze een vrouw is of niet, dat maken anderen er hier van. Maar dat MvG het niet kan hebben als de aandacht een paar dagen niet voor hem is, dan gaat hij de prestatie van degene omlaag halen.
pi_190662336
Ik had nog geen tieten ontdekt bij Sherrock. Wel bij verscheidene mannen dit WK.
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
  donderdag 26 december 2019 @ 14:08:42 #25
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_190662382
Boxing day aids
Met pijn en moeite derde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: